Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Single Speed

- - - - -

  • Please log in to reply
3055 replies to this topic

#361
Yaroslav

Yaroslav

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 304 posts
Én tavaly nyáron egy jamis beatnikkel nyomtam enyhén dimbes-dombos terepen és a gyári 46-16 mindenhol jó volt, de én inkább pörgetõs mint erõbõl tekerõs vagyok. (Remélem élvezi az új gazdája és minden jót neki ha olvasgat errefelé! :) ) Én kb úgy lõném/lõttem be a mostanin is, hogy egy felüljárón vagy kisebb emelkedõn még el tudjak indulni álló helyzetbõl, erõbõl. Teszteld magad a váltóson.
(Cserélhetõ egyáltalán a tányér elöl? Vagy elfekvõ készletekbõl, hajtómû is van épp otthon? :) )
Amúgy gratula, szívesen megtekernék egyet. Igazi suhanó lehet. Bár nem panaszkodom, imádom a mostani lopakodómat is. :)

#362
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,570 posts
Csak sikerült szereznem egy S-Presso-t gyakorlatilag új állapotban és 55-ös méretben. Egy kicsit átépítem/tuningolom az elfekvõ alkatrészekbõl (Avid fékek, könnyebb külsõk, szélesebb kormány (WCS van itthon :)). Most 48/16-os áttétel van rajta. A kerékpárt nagyon light-os max 60 km-es túrákra vettem (és sörözéshez) amikben alig van emelkedõ, vagy talán 1-2 rövidebb (nyugdíjas osztrák/német bringautak). A CX bringámmal 36/46 - Ultegra sor (talán 11-28) bárhova felmegyek. Milyen áttétellel próbálkozzak a SS bringán?
Köszi,
Hicks

#363
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,570 posts

Rákerestem a guglival, és ezt adta ki:
BikeFun - A kerékpárok - Merida - S-Presso - 2011


Én meg utána jártam, csak egészen kis méretben elérhetõ sajnos. Új modell meg nincsen belõle.
Nem is olyan egyszerû modernebb vázra+villára épített SS bringát találni. Nem gondoltam volna. Pont olyat keresek mint a linkelt Merida, az ár is stimmelne (hoszzú távra, jobb bringa mellé tekergõnek, baráti sörözõs és városnézõs megmozdulásokra).

#364
Yaroslav

Yaroslav

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 304 posts

mauriceról én se hallottam sok jót. no meg a csepelrõl sem.

neuzert és malit már meg se említem...

na majd utána nézek a meridának. csak az a baj, hogy egy kicsit design b*zi lettem az egysebiket illetõen...

úgy értem hogy ha váltósat vennék, akkor nem a külsõ alapján választanék...


még az is lehet, hogy magam rakom össze.



fixivel kapcsolatos kérdés: olvastam valahol hogy városban 29,5 km/h-ás átlagsebességet produkált. merthogy a fixi könnyebb sebességben tartani. ez igaz? városban tényleg nagyobb sebességet lehet vele tartani mint a szabadonfutós társaival?


Picit csatlakoznék az elõttem szólóhoz.
Elmondásodból adódóan nincs még tapasztalatod a kerékpározás ezen térfelén, így kipróbálás címén én nem építenék egyedi bringát. Hiába tudod, egyébként mit szeretsz, szoktál használni, ez azért más. Kipróbálni 20ezerbõl és levetett alkatrészekbõl kell építeni egy fost - én így kezdtem - vagy ha tényleg komolyan gondolod, akkor venni egy minõségi alapot, amit vagy tovább lehet fejleszteni, vagy kb árában eladni, ha mégsem válik be. Illetve az egysebi és a fixi azért két nagyon távoli világ. Érdemes kipróbálni, hogy egyáltalán hogy bírja a térded pl a fixit, vagy mennyire lesz tele a gatya egy lejtõn, a végtelenhez tartó pedálfordulatnál... Átlagsebességekrõl majd jóval késõbb érdemes beszélgetni szerintem...

#365
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 posts

mauriceról én se hallottam sok jót. no meg a csepelrõl sem.

neuzert és malit már meg se említem...

na majd utána nézek a meridának. csak az a baj, hogy egy kicsit design b*zi lettem az egysebiket illetõen...

úgy értem hogy ha váltósat vennék, akkor nem a külsõ alapján választanék...


még az is lehet, hogy magam rakom össze.



fixivel kapcsolatos kérdés: olvastam valahol hogy városban 29,5 km/h-ás átlagsebességet produkált. merthogy a fixi könnyebb sebességben tartani. ez igaz? városban tényleg nagyobb sebességet lehet vele tartani mint a szabadonfutós társaival?


Valóban lehet mit kritizálni a Maurice-on. De nem kritizálni kell, hanem használni, és úgy már jó. Háromcsillagos Csepszonnál azért biztos, hogy jobb.

Az ilyen szokványos országúti egysebi áttételekkel (70 gear-inch körül) röhögve ki lehet tekerni a 30-at tartósan is. De városi forgalomban... Az azért kemény.
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#366
.vackor.

.vackor.

    vendég

  • fórumtag
  • 139 posts
én régóta vékony gumival megyek (1,4-essel). de ha emlékeim nem csalnak, eleinte úgy éreztem könnyebben gördül, mint a 2,1essel, amivel elõtte használtam.

#367
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

de azért virsilis gumik vannak azon a 26os kereken... gondolom igen, ha ekkora sebességgel hajtasz.


igazából tartósan nem megyek ennyit, max 5-10 km hosszan, jóidõben, jóerõben, általában inkább a 27-30 közötti tempót nyomom, hidegben és fáradtan meg 20-22-t :)

korábban volt virsligumim, most meg ballonos van, de nem érzem lassabbnak, viszont ellenõrizni nem tudom, mert már nem hordok km órát

#368
.vackor.

.vackor.

    vendég

  • fórumtag
  • 139 posts
de azért virsilis gumik vannak azon a 26os kereken... gondolom igen, ha ekkora sebességgel hajtasz.

#369
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

az szép teljesítmény :)

de 32es tányérral mondjuk a 40 km/h nagyon pörgetõs tempó, nem?

én 44es nagytányérral szoktam hajtani.


hát a 40 az már mindenképpen sok 32-es tányérhoz, legalábbis nekem

igazából nem tudom fixin mi az általánosan bevált áttétel, de ss bringákon a 2.6-os áttétel az nyerõ szokott lenni

#370
.vackor.

.vackor.

    vendég

  • fórumtag
  • 139 posts
az szép teljesítmény :)

de 32es tányérral mondjuk a 40 km/h nagyon pörgetõs tempó, nem?

én 44es nagytányérral szoktam hajtani.

#371
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

itt írja a srác a cikkben:

Fixed Gear Hungary » HARO Projekt 2. rész

17,5 km-en 29,5 km/h-ás átlag, fixivel.

ti nem tapasztaltatok ilyet?


számomra ez azért fura, mert ez már olyan sac/kb. országútis átlagnak tûnik. és ott mégiscsak 52/12(?)-es áttételben csapatják. Nem 44es az elsõ lánctányérjuk...


a fizikai alapismereteim szerint nem a kerékpár fogja tekerni saját magát, hanem a lábadat viszi át a holtponton, ezért talán kicsit könnyebbnek tûnik tekerni, plusz egyenes a láncvonal és nem tekereg a váltógörgõkön sem

amúgy ilyen átlagsebességet csak úgy lehet tartani biztonságosan, ha van fék is a bringán, mert 29-es átlagsebességhez szinte mindenhol minimum 40-et vagy többet kell menned forgalomban, és az fék nélkül teljesíteni... hát.... aki magán felül ennyire megbízik autós és gyalogos társaiban azt még fogják csalódások érni az életben :)

az elsõ lánctányér mérete meg nem számít sokat, én 32-es tányérral,26-os kerékkel is simán tartom a 30 feletti utazót, kb. 36-37 km/h-ig, de rövid szakaszon akár a 46-48-ig is felpörgetem vele

#372
.vackor.

.vackor.

    vendég

  • fórumtag
  • 139 posts
itt írja a srác a cikkben:

Fixed Gear Hungary » HARO Projekt 2. rész

17,5 km-en 29,5 km/h-ás átlag, fixivel.

ti nem tapasztaltatok ilyet?


számomra ez azért fura, mert ez már olyan sac/kb. országútis átlagnak tûnik. és ott mégiscsak 52/12(?)-es áttételben csapatják. Nem 44es az elsõ lánctányérjuk...

#373
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

kepeket nezve igen.

vackor:a fixis teoriat hol olvastad? te vagy a masodik akitol ezt hallom


a parasztlogika azt diktálja, hogy ott ha bepörög a kerék, akkor az a fix hajtás miatt viszi a lábadat-pedált is, aztán megfelelõ súlyú kerekek (Rodi Airline..) esetén már ez mozgásban tartja a lábad ;-) Te meg csak rátekersz-rátekersz.

#374
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,636 posts

Nem is tudtam egyébként, hogy van egysebis Espresso is (vagy az eredeti árán ignorálta a "szûrõm"). Ezen hogy oldják meg a láncfeszítést, excentrikus a középcsapi?


kepeket nezve igen.

vackor:a fixis teoriat hol olvastad? te vagy a masodik akitol ezt hallom

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#375
.vackor.

.vackor.

    vendég

  • fórumtag
  • 139 posts
mauriceról én se hallottam sok jót. no meg a csepelrõl sem.

neuzert és malit már meg se említem...

na majd utána nézek a meridának. csak az a baj, hogy egy kicsit design b*zi lettem az egysebiket illetõen...

úgy értem hogy ha váltósat vennék, akkor nem a külsõ alapján választanék...


még az is lehet, hogy magam rakom össze.



fixivel kapcsolatos kérdés: olvastam valahol hogy városban 29,5 km/h-ás átlagsebességet produkált. merthogy a fixi könnyebb sebességben tartani. ez igaz? városban tényleg nagyobb sebességet lehet vele tartani mint a szabadonfutós társaival?

#376
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 posts
Rákerestem a guglival, és ezt adta ki:
BikeFun - A kerékpárok - Merida - S-Presso - 2011

Nem is tudtam egyébként, hogy van egysebis Espresso is (vagy az eredeti árán ignorálta a "szûrõm"). Ezen hogy oldják meg a láncfeszítést, excentrikus a középcsapi?

Van egyébként Mongoose Maurice is egyenes kormányos kivitelben. (Nekem is Maurice van, de csak a "mezei". Azért nem ajánlottam, mert szerintem nem ér 120-at, noha eredetileg akörül kezdték árulni.) Én is 80-ért vettem, újat, akcióban. De most ugyanennyiért inkább a Mer'dát venném, jobban megfelelne a felhasználási körömnek.
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#377
.vackor.

.vackor.

    vendég

  • fórumtag
  • 139 posts

Ha nem vagy márka-orientált és jól vettem ki a felhasználás jellegét, akkor egy merida espresso single uk lehet a te a kiindulási alapod. most akciósan 80k-ért megkapod és 40 rugóból késõbb bõven a saját ízlésedre alakítod.


érdekelne!

hol lehet annyiért venni, megírod priviben?

#378
Yaroslav

Yaroslav

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 304 posts
Ha nem vagy márka-orientált és jól vettem ki a felhasználás jellegét, akkor egy merida espresso single uk lehet a te a kiindulási alapod. most akciósan 80k-ért megkapod és 40 rugóból késõbb bõven a saját ízlésedre alakítod.

#379
.vackor.

.vackor.

    vendég

  • fórumtag
  • 139 posts
CSepel royal 1.0-ról mi a véleményetek?

2010es évjárat.

#380
.vackor.

.vackor.

    vendég

  • fórumtag
  • 139 posts

Annyiból megoldható, ha ügyes vagy. Országútra kell, terepre, esetleg valami trekkinges jellegû?
Ha az elsõ, elõször keress egy Langstert a méretedben, hátha le tudod alkudni 120-ra. Vagy egy már Cr-Mo Gepida S3, újat is meg lehet csípni ennyiért.
A másik két lehetõségre is lennének ötleteim..


van valaki akivel össze tudok rakatni egy gépet?

mert gepida s3-nál láttam, hogy ott nyeregcsövet és nyerget is cserélni kéne, hogy pontosan be lehessen lõni a megfelelõ ülés pozíciót.

bár csak acélvázassakat láttam... cro-mot csak használtan. vagy újonnan, de csak egy méretben.

a hasonlóak már ennyire kimentek a divatból, hogy nem árulnak ilyeneket?

http://1.bp.blogspot...singlespeed.jpg

http://3.bp.blogspot...edbicycles1.jpg