Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Single Speed

- - - - -

  • Please log in to reply
3055 replies to this topic

#261
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

ördögűzéshez kérnék segítséget. feltettem hátra egy foggal nagyobb fogaskereket. azóta kétszer mentem vele, mindkétszer ledobta a láncot, mindkétszer nagyobb megindulásnál. ugyanaz a lánckerék, ugyanaz a lánc (8-as, a 075-ös nyúlásmérő már belemegy ) van fenn, csak a fogaskerék új. láncvonal jó. mi lehet a láncleesés oka?

A tünetek alapján nyúlott a lánc az új lánckerékhez. Nem kéne, hogy az legyen, de lehet az új lánckerék kicsit pluszosra sikerült, kopott volt a szerszám, ami csinálta.



A sebesség mindent megold.

 


#262
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,169 posts

ördögűzéshez kérnék segítséget. feltettem hátra egy foggal nagyobb fogaskereket. azóta kétszer mentem vele, mindkétszer ledobta a láncot, mindkétszer nagyobb megindulásnál. ugyanaz a lánckerék, ugyanaz a lánc (8-as, a 075-ös nyúlásmérő már belemegy ) van fenn, csak a fogaskerék új. láncvonal jó. mi lehet a láncleesés oka?


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#263
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts

Nem esik le hátul a lánc.

 

Szóval semmi értelme. :D Még sosem esett le hátul a láncom egysebességesen, feszítős megoldásnál sem.



#264
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Széles-keskeny hátsófog? Ennek mi értelme van?

Nem esik le hátul a lánc.



A sebesség mindent megold.

 


#265
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts

 

Széles-keskeny hátsófog? Ennek mi értelme van?



#266
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,169 posts

https://www.absoluteblack.cc/cogs.html

 

singlespeed_cog_absoluteblack_0.jpg


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#267
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,688 posts

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. Elkezdtem vége építgetni a kis ss/fixi gépet, de megakadtam.
Kaptam egy gyári charge kerékszettet és most hajtómű dilemmában vagyok. Ugye  a racsni és a lánckerék 16-os. Én pedig 44-es fogszámú hajtóművet szeretnék. Van valami ötletetek, ami nincs elszállva árban?Akár külföld is szóba jöhet, bár örülnék az itthoni beszerzésnek. 42-es és 46/48-as hajtóműveket látok sokat, de 44-est nem igazán. Vagy inkább racsnit és lánckereket cseréljek?

42/14 lett volna a terv, vagy 44/16, vagy ilyesmi. Az esetleges válaszokat előre is köszönöm.!

Itt nézelődj: http://hercehurca.hu/taxonomy/term/13  és tányérok: http://hercehurca.hu/taxonomy/term/99

Szerintem itt kapsz mindent.


Marci

#268
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,883 posts

Bikemag aprón, vaterán, ebayen szuper használt hajtóműveket lehet venni, akár lánctányérral együtt. A 44-es az egy nagyon járatos méret, ha biztosra akarsz menni veszel egy új tányért szintén a felsorolt helyek valamelyikéről.

 

A 42/14 és a 44/16 azért eléggé különböznek, ki kell tapasztalni melyik tetszik. Utóbbi szintén egy eléggé járatos konfig, nekem is ez van fenn.


Edited by Aske, 2014. April 07. - 18:16.


#269
Marseille1990

Marseille1990

    vendég

  • fórumtag
  • 21 posts

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. Elkezdtem vége építgetni a kis ss/fixi gépet, de megakadtam.
Kaptam egy gyári charge kerékszettet és most hajtómű dilemmában vagyok. Ugye  a racsni és a lánckerék 16-os. Én pedig 44-es fogszámú hajtóművet szeretnék. Van valami ötletetek, ami nincs elszállva árban?Akár külföld is szóba jöhet, bár örülnék az itthoni beszerzésnek. 42-es és 46/48-as hajtóműveket látok sokat, de 44-est nem igazán. Vagy inkább racsnit és lánckereket cseréljek?

42/14 lett volna a terv, vagy 44/16, vagy ilyesmi. Az esetleges válaszokat előre is köszönöm.!



#270
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts

Sziasztok, 

van valakinek törött, leamortizált SS acélváza? Ha az még ép, a papucs érdekelne belőle, különösen, ha állítható ejtőpapucsos és/vagy tárcsafékes.  



#271
kgabus

kgabus

    vendég

  • fórumtag
  • 74 posts

arra gondoltam, hogy nem mondtad meg, milyen ss bringát építenél. nekik van mindenféle kerékmérethez és stílushoz. :)

622x25-28-as, sima városi bicajra gondoltam, munkába, ide-oda elgurulni vele.



#272
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,169 posts

Erre a Macinato-ra gondolsz? Tényleg jónak tűnik, azt nézegettem, hogy a geója szinte mm-re megegyezik az idei Csepel Royal 3-as vázéval. Apropó geó, a klasszikus és sloping vázak között a kinézetükön kívül van valami érezhető különbség? Olvastam, hogy a sloping vázak merevebbek, ugye kevesebb anyagot kell hozzá felhasználni ezért könnyebbek is valamivel, de gyakorlati tapasztalatom és összehasonlítási alapom sajnos még nincsen.

arra gondoltam, hogy nem mondtad meg, milyen ss bringát építenél. nekik van mindenféle kerékmérethez és stílushoz. :)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#273
kgabus

kgabus

    vendég

  • fórumtag
  • 74 posts

on-one házhoz is hozzák. :)

Erre a Macinato-ra gondolsz? Tényleg jónak tűnik, azt nézegettem, hogy a geója szinte mm-re megegyezik az idei Csepel Royal 3-as vázéval. Apropó geó, a klasszikus és sloping vázak között a kinézetükön kívül van valami érezhető különbség? Olvastam, hogy a sloping vázak merevebbek, ugye kevesebb anyagot kell hozzá felhasználni ezért könnyebbek is valamivel, de gyakorlati tapasztalatom és összehasonlítási alapom sajnos még nincsen.



#274
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,169 posts

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne kezdő single speed-esként, hogy itthon milyen kifejezetten ss vázakhoz lehet hozzáférni? Csúszópapucs valamilyen láncfeszítő mechanizmussal és a-head-es kormánycsapágy előny, geóból lehet klasszikus, sloping, anyaga, súlya kevésbé lényeges.

Köszönöm előre is a segítséget!

on-one házhoz is hozzák. :)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#275
kgabus

kgabus

    vendég

  • fórumtag
  • 74 posts

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne kezdő single speed-esként, hogy itthon milyen kifejezetten ss vázakhoz lehet hozzáférni? Csúszópapucs valamilyen láncfeszítő mechanizmussal és a-head-es kormánycsapágy előny, geóból lehet klasszikus, sloping, anyaga, súlya kevésbé lényeges.

Köszönöm előre is a segítséget!



#276
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,169 posts

Ha lelkileg nem visel meg, dobj fel egy odavaló 11es fogat, régen én is így nyomtam. A Hope SS agyhoz jár záróhézagoló, az szebb persze. A kazettatest tövéhez is fém hézagolót szoktam tenni, volt már, hogy a fogsorból kibontott műanyag hézagoló felmászott és félrement a fog.

 

 

nem visel meg, most így van és fém hézagolók is vannak. :)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#277
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts

ha kazettás agy hézagolásával történik az egysebességesítés, a záró anya elé (ahol eredetileg a legkisebb fogszámú fogaskerék van) mit szoktatok tenni?

 

Ha lelkileg nem visel meg, dobj fel egy odavaló 11es fogat, régen én is így nyomtam. A Hope SS agyhoz jár záróhézagoló, az szebb persze. A kazettatest tövéhez is fém hézagolót szoktam tenni, volt már, hogy a fogsorból kibontott műanyag hézagoló felmászott és félrement a fog.



#278
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,169 posts

ha kazettás agy hézagolásával történik az egysebességesítés, a záró anya elé (ahol eredetileg a legkisebb fogszámú fogaskerék van) mit szoktatok tenni?


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#279
hermfer

hermfer

    vendég

  • fórumtag
  • 110 posts
Szia,

köszönöm a választ, azt elfelejtettem írni, hogy racsnival járok, úgyhogy akkor a szélesebb monoblokkal fogok próbálkozni.


hermfer!

Hello. Rendesen 68 mm a vázak csapágyház szélessége, szóval ha a régi vázé is ennyi volt, akkor a meglévõ alkatrészeket simán át kell rakni.

A hajtómûre 42mm-es láncvonalhoz 103-as monoblokkot ír a link. A pálya hátsó agyak szabványos láncvonala is ennyi, ill. nagyjából ennyi, mert a lánckerekek menetszélessége változó lehet. Ez fix lánckerékre vonatkozik. Menetes racsninál pár mm-el több, ennek ellenére ott is 103-assal kezdeném.

Igazából ki kell próbálni egy 103-as monoblokkal, hogy van-e valami gubanc a rendszerben (ütközés pl. az alkatrészek között), aztán megnézni, hogy a lánc mennyire egyenes. Olyanra gondolok, hogy egyáltalán elfordul-e a hajtókar, nem akad-e el a vázban valahol. Acélváznál egyébként nem valószínû.

Naszóval meglesed, hogy mennyire áll keresztbe a lánc és milyen irányba. Ha, minimálisan: a fix lánckerék elég olcsó dolog tud lenni. és vannak különbözõ szélességek, valamint fordítva is fel lehet tenni adott esetben. (vannak asszimetrikus lánckerekek éppen ezért) Megnézed, ezzel javul-e a helyzet.

Igazából a 103 az kb. a legkeskenyebb gyakran használt monoblokk, szóval ha nem jó a lánckerék forgatással, akkor szélesebb kell, 107-es monoblokkal kell próbálkozni. Racsninál nincs mit forgatni, egybõl kell menni szélesebb monoblokkra.
(extrém esetben elõfordulhat, hogy a 103-as mono is túl széles külsõ helyen lévõ lánctányérral, ekkor 110/belsõ lánctányér a köv. megoldás, de ez országúti kéttányéros hajtómûveknél van)



#280
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,883 posts
hermfer!

Hello. Rendesen 68 mm a vázak csapágyház szélessége, szóval ha a régi vázé is ennyi volt, akkor a meglévõ alkatrészeket simán át kell rakni.

A hajtómûre 42mm-es láncvonalhoz 103-as monoblokkot ír a link. A pálya hátsó agyak szabványos láncvonala is ennyi, ill. nagyjából ennyi, mert a lánckerekek menetszélessége változó lehet. Ez fix lánckerékre vonatkozik. Menetes racsninál pár mm-el több, ennek ellenére ott is 103-assal kezdeném.

Igazából ki kell próbálni egy 103-as monoblokkal, hogy van-e valami gubanc a rendszerben (ütközés pl. az alkatrészek között), aztán megnézni, hogy a lánc mennyire egyenes. Olyanra gondolok, hogy egyáltalán elfordul-e a hajtókar, nem akad-e el a vázban valahol. Acélváznál egyébként nem valószínû.

Naszóval meglesed, hogy mennyire áll keresztbe a lánc és milyen irányba. Ha, minimálisan: a fix lánckerék elég olcsó dolog tud lenni. és vannak különbözõ szélességek, valamint fordítva is fel lehet tenni adott esetben. (vannak asszimetrikus lánckerekek éppen ezért) Megnézed, ezzel javul-e a helyzet.

Igazából a 103 az kb. a legkeskenyebb gyakran használt monoblokk, szóval ha nem jó a lánckerék forgatással, akkor szélesebb kell, 107-es monoblokkal kell próbálkozni. Racsninál nincs mit forgatni, egybõl kell menni szélesebb monoblokkra.
(extrém esetben elõfordulhat, hogy a 103-as mono is túl széles külsõ helyen lévõ lánctányérral, ekkor 110/belsõ lánctányér a köv. megoldás, de ez országúti kéttányéros hajtómûveknél van)