hermfer!
Hello. Rendesen 68 mm a vázak csapágyház szélessége, szóval ha a régi vázé is ennyi volt, akkor a meglévõ alkatrészeket simán át kell rakni.
A hajtómûre 42mm-es láncvonalhoz 103-as monoblokkot ír a link. A pálya hátsó agyak szabványos láncvonala is ennyi, ill. nagyjából ennyi, mert a lánckerekek menetszélessége változó lehet. Ez fix lánckerékre vonatkozik. Menetes racsninál pár mm-el több, ennek ellenére ott is 103-assal kezdeném.
Igazából ki kell próbálni egy 103-as monoblokkal, hogy van-e valami gubanc a rendszerben (ütközés pl. az alkatrészek között), aztán megnézni, hogy a lánc mennyire egyenes. Olyanra gondolok, hogy egyáltalán elfordul-e a hajtókar, nem akad-e el a vázban valahol. Acélváznál egyébként nem valószínû.
Naszóval meglesed, hogy mennyire áll keresztbe a lánc és milyen irányba. Ha, minimálisan: a fix lánckerék elég olcsó dolog tud lenni. és vannak különbözõ szélességek, valamint fordítva is fel lehet tenni adott esetben. (vannak asszimetrikus lánckerekek éppen ezért) Megnézed, ezzel javul-e a helyzet.
Igazából a 103 az kb. a legkeskenyebb gyakran használt monoblokk, szóval ha nem jó a lánckerék forgatással, akkor szélesebb kell, 107-es monoblokkal kell próbálkozni. Racsninál nincs mit forgatni, egybõl kell menni szélesebb monoblokkra.
(extrém esetben elõfordulhat, hogy a 103-as mono is túl széles külsõ helyen lévõ lánctányérral, ekkor 110/belsõ lánctányér a köv. megoldás, de ez országúti kéttányéros hajtómûveknél van)