Jelentkezz be Regisztrálj
Single Speed
#321
Posted 2013. August 13. - 22:26
Belekezdtem egy singlespeed építésébe és a meghajtás kapcsán támadt néhány kérdésem
Kinéztem egy sturmey archer márkájú hajtómûvet amihez 68/103as monoblokkot ajánlottak, viszont a vázamban van egy nemrég beszerelt monoblokk ami 68/115,5-es.
Mi a következménye a hajtómûre nézve annak, hogy nagyobb a monoblokkom tengelyhossza?
összeférhetõ e a kettõ, vagy monoblokkot kell-e cseréltetni?
Elõre is kösz
#322
Posted 2013. August 12. - 13:40
Én úgy tudom ezt a kialakítást a helytakarékosság miatt használják, a keskeny kormányokon jobban elfér... de javítsatok ki ha nem így van
Ez cx fékkar. A lényege, hogy nem a bovdent húzza, hanem a bovdenházat nyomja. Így fékváltókarral (ami úgye húz) ez együtt használható.
Csak ezt feltenni bringára szerintem nincs akadálya, azért mert a házat tolja, nem lesz lényegesen (vagy egyáltalán nem) rosszabb a fékhatás. Arra kell figyelni, hogy a kar bilincsátmérõje nem egyezik a hagyományos fékkarokéval, mert ezt a kormány duci részére lehet feltenni.
#323
Posted 2013. August 11. - 22:26
Sziasztok!
A képen látható fékkarnak milyen elõnye hátránya van egyenes kormányos (igazából bajuszkormány ) városi bringán való alkalmazáskor a hagyományos fékkarokkal szemben?
Szóval ha én nem koskormányon akarom használni, akkor van valami értelme ennek?
Értem ezalatt:
-tömeg
-merevség
-fékérzet
-egyéb tapasztalatok
#324
Posted 2013. August 11. - 21:06
A képen látható fékkarnak milyen elõnye hátránya van egyenes kormányos (igazából bajuszkormány ) városi bringán való alkalmazáskor a hagyományos fékkarokkal szemben?
Szóval ha én nem koskormányon akarom használni, akkor van valami értelme ennek?
Értem ezalatt:
-tömeg
-merevség
-fékérzet
-egyéb tapasztalatok
#325
Posted 2013. May 23. - 11:14
Thanx a segítséget elõre is!
#326
Posted 2013. May 22. - 19:11
...
BB30-as...,
Ja, úgy könnyû...
Gumitopik: kösz, de nem szeretnék nagymintás gumit. Ezzel a biciklivel nem megyek terepre, arra van másik. (Még egysebi is, csak azt a fiamtól kell elcsaklizni.) Most se zúzottkövön mentem, hanem szép sima aszfalton, arra volt pár szem kiszóródva. Zúzottkövön ugye a másik zúzottkõ el tud mozdulni, de ezt szépen alátámasztotta az aszfalt, én meg pont telibe kaptam az élét. Talán pont azért bambultam el, mert szép sima volt az út, neccesebb helyeken jobban szoktam figyelni.
De leginkább az a gond, hogy a 90 kilo kappanhájamnak alighanem kevés már a 25-ös gumi. (Valami Conti Ultrasport van rajta, azzal jött gyárilag.) Akartam is upgradelni 28-asra, de pont olyat nem kaptam sehol. Csak az erõsen mintázott, vastag, nehéz, dinamópörgetõ recével ellátott trekking gumikat tolták az orrom alá 32-estõl. Az ugyan még elférne a villákban, de a bicikli jellegéhez abszolút nem illik. Úgyhogy maradt ez.
#327
Posted 2013. May 22. - 09:51
Race, no Rest!
#328
Posted 2013. May 22. - 08:26
BB30-as, egy ilyen Beer Componentes dologra gondoltam: Eccentric Shop « BEER Components
Én CX külsõt használnék a helyedben. A Schwalbe CX Pro elég keskeny, jól gördül. 4 bar körül szoktam használni. Az elsõ CX-es hetekben/hónapokban terepen is azzal mentem, semmi felütés vagy hasonló okból nem volt defektem még kövek között sem. Csak a nyurgasága miatt váltottam Racing Ralph-ra.
#329
Posted 2013. May 21. - 22:27
Igazi excenteres monot csak olyan vázba tudsz tenni, ami arra fel van készítve. De ilyen részleges állítható tartományú cuccal - trickstuff és társai - is sikerülhet, csak jól kell áttételt választani. (Lásd a nemrég linkelt FixMeUp-ot.) Vagy BB30-as?
Én is egysebiztem egyet tegnap a Maurickával. Rámentem egy kavicsra (egy darab zúzottkõre), kaptam egy felütéses defektet (megint), pedig ellenõriztem a nyomást indulás elõtt. Lehet, hogy mégiscsak egy "trekkingesebb" kellett volna?...
#330
Posted 2013. May 21. - 21:03
Elgondolkoztam azon, hogy a hegyekben/terepen használt CX bringámat (ezt a bringát csak sportolásra nyúzom) egy excenteres monoblock használatával átalakítom. Egészséges gondolat ez a gyorszáras Mavic Ksyrium Elite kerék használatával?
A másik kérdés, hogy mi a kerék visszaszerelésének a helyes módja? Nekem a Meridában így áll a papucs: http://img209.images...860/single3.jpg
Hátrafeszítem ahogy bírom, rögzítem, és utána jól meghúzom? (Illene gondolom 2 darab 15-ös kulccsal ellentétesen dolgozni...).
Köszönöm
#331
Posted 2013. May 07. - 17:36
Válogatni nem tudtam, mint írtam nem is nagyon van hasonló gép eladó a piacon (Langster, Bad Boy, Focus féle urban dög persze van 200-300 pénzért...)
#332
Posted 2013. May 03. - 22:57
Nekem nagyon tetszik (bár én feketét vettem volna! ) és szerintem a feszítéssel se lesz gond, max bejátszik egy half-link szem.
A leírásból fel se tûnt hgoy WCS kormánnyal és Avid SD7 szettel adják!
Nekem a legnagyobb bajom a beatnikkel a fékerõ hiánya volt. Persze, fejleszthettem volna a fékeken, de akkor már megvolt a mostani lopakodó is, és két egysebi, még különbözõ kerékmérettel is nagy luxus...
Jó suhanást!
#333
Posted 2013. May 03. - 08:40
#334
Posted 2013. May 02. - 22:12
Olyanok segítségét kérném, akik jók a matekban. Adott egy áttétel 42-16 amihez tartozik egy lánchossz. Az a kérdésem, hogy ha hátra 15-ös vagy 17-es lánckereket teszek, akkor az ugyanannyival változtatja az ideális hosszt +-?
Tehát ha most hosszú a lánc, akkor egyel nagyobb lánckerék esetén hány mm-vel kellene hosszabb lánc? Az eltérés megegyezik egy láncszem hosszával, vagy esetleg lehet olyan áttétel aminél kiadhat jó lánchosszt?
Ejtõpapucsos bringáról van szó, azért megy a matek.
http://eehouse.org/f...Key=Stay_length
#335
Posted 2013. May 02. - 18:35
regi/hibas agyvaltokat veszek.
#336
Posted 2013. May 02. - 18:26
Annyira nem egyszerû a matematikája, látszik a revomagos beszélgetésünkbõl is. Ha nem érthetõ a képlet, el tudom magyarázni egyszerûbben is. Egyébként van jó pár lánchossz kalkulátor a neten.Olyanok segítségét kérném, akik jók a matekban. Adott egy áttétel 42-16 amihez tartozik egy lánchossz. Az a kérdésem, hogy ha hátra 15-ös vagy 17-es lánckereket teszek, akkor az ugyanannyival változtatja az ideális hosszt +-?
Tehát ha most hosszú a lánc, akkor egyel nagyobb lánckerék esetén hány mm-vel kellene hosszabb lánc? Az eltérés megegyezik egy láncszem hosszával, vagy esetleg lehet olyan áttétel aminél kiadhat jó lánchosszt?
Ejtõpapucsos bringáról van szó, azért megy a matek.
A sebesség mindent megold.
#337
Posted 2013. May 02. - 16:19
#338
Posted 2013. May 02. - 14:25
Tehát ha most hosszú a lánc, akkor egyel nagyobb lánckerék esetén hány mm-vel kellene hosszabb lánc? Az eltérés megegyezik egy láncszem hosszával, vagy esetleg lehet olyan áttétel aminél kiadhat jó lánchosszt?
Ejtõpapucsos bringáról van szó, azért megy a matek.
#339
Posted 2013. May 01. - 19:42
Nagyon tetszik a cockpit letisztultsága, suhanás, egyszerûség, csendesség (az elsõ single speed bringám). Elég meredek helyen lakom, haza nem jutok viszont ezzel az áttétellel.
További képek: http://forum.bikemag...tml#post1195562
#340
Posted 2013. April 30. - 20:30
Azt elfelejtettem írni, hogy nem is excenteres. 45 fokos csúszópapucs van rajta. Elég meredek utcában lakom, fel tudtam tekerni a 48/18 áttétellel, de ezert sok 1000-es szinteket nem ezzel fogok lenyomni
Ja, akkor az egy agyváltós S-presso, amibõl kispórolták az agyváltót...
Az olyan papucs általában nem bír kihúzni két fognyi különbséget, inkább csak arra való, hogy egy adott áttételnél utána tudj feszíteni a láncnak. Akkor nem is cserélném el rá a Maurice-t...