Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Single Speed

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
3052 hozzászólás a témában

#261
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Széles-keskeny hátsófog? Ennek mi értelme van?

Nem esik le hátul a lánc.



A sebesség mindent megold.

 


#262
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

 

Széles-keskeny hátsófog? Ennek mi értelme van?



#263
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.051 hozzászólás

https://www.absoluteblack.cc/cogs.html

 

singlespeed_cog_absoluteblack_0.jpg


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#264
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.672 hozzászólás

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. Elkezdtem vége építgetni a kis ss/fixi gépet, de megakadtam.
Kaptam egy gyári charge kerékszettet és most hajtómű dilemmában vagyok. Ugye  a racsni és a lánckerék 16-os. Én pedig 44-es fogszámú hajtóművet szeretnék. Van valami ötletetek, ami nincs elszállva árban?Akár külföld is szóba jöhet, bár örülnék az itthoni beszerzésnek. 42-es és 46/48-as hajtóműveket látok sokat, de 44-est nem igazán. Vagy inkább racsnit és lánckereket cseréljek?

42/14 lett volna a terv, vagy 44/16, vagy ilyesmi. Az esetleges válaszokat előre is köszönöm.!

Itt nézelődj: http://hercehurca.hu/taxonomy/term/13  és tányérok: http://hercehurca.hu/taxonomy/term/99

Szerintem itt kapsz mindent.


Marci

#265
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás

Bikemag aprón, vaterán, ebayen szuper használt hajtóműveket lehet venni, akár lánctányérral együtt. A 44-es az egy nagyon járatos méret, ha biztosra akarsz menni veszel egy új tányért szintén a felsorolt helyek valamelyikéről.

 

A 42/14 és a 44/16 azért eléggé különböznek, ki kell tapasztalni melyik tetszik. Utóbbi szintén egy eléggé járatos konfig, nekem is ez van fenn.


Aske módosította - 2014. április 07. - 18:16


#266
Marseille1990

Marseille1990

    vendég

  • fórumtag
  • 21 hozzászólás

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. Elkezdtem vége építgetni a kis ss/fixi gépet, de megakadtam.
Kaptam egy gyári charge kerékszettet és most hajtómű dilemmában vagyok. Ugye  a racsni és a lánckerék 16-os. Én pedig 44-es fogszámú hajtóművet szeretnék. Van valami ötletetek, ami nincs elszállva árban?Akár külföld is szóba jöhet, bár örülnék az itthoni beszerzésnek. 42-es és 46/48-as hajtóműveket látok sokat, de 44-est nem igazán. Vagy inkább racsnit és lánckereket cseréljek?

42/14 lett volna a terv, vagy 44/16, vagy ilyesmi. Az esetleges válaszokat előre is köszönöm.!



#267
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás

Sziasztok, 

van valakinek törött, leamortizált SS acélváza? Ha az még ép, a papucs érdekelne belőle, különösen, ha állítható ejtőpapucsos és/vagy tárcsafékes.  



#268
kgabus

kgabus

    vendég

  • fórumtag
  • 74 hozzászólás

arra gondoltam, hogy nem mondtad meg, milyen ss bringát építenél. nekik van mindenféle kerékmérethez és stílushoz. :)

622x25-28-as, sima városi bicajra gondoltam, munkába, ide-oda elgurulni vele.



#269
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.051 hozzászólás

Erre a Macinato-ra gondolsz? Tényleg jónak tűnik, azt nézegettem, hogy a geója szinte mm-re megegyezik az idei Csepel Royal 3-as vázéval. Apropó geó, a klasszikus és sloping vázak között a kinézetükön kívül van valami érezhető különbség? Olvastam, hogy a sloping vázak merevebbek, ugye kevesebb anyagot kell hozzá felhasználni ezért könnyebbek is valamivel, de gyakorlati tapasztalatom és összehasonlítási alapom sajnos még nincsen.

arra gondoltam, hogy nem mondtad meg, milyen ss bringát építenél. nekik van mindenféle kerékmérethez és stílushoz. :)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#270
kgabus

kgabus

    vendég

  • fórumtag
  • 74 hozzászólás

on-one házhoz is hozzák. :)

Erre a Macinato-ra gondolsz? Tényleg jónak tűnik, azt nézegettem, hogy a geója szinte mm-re megegyezik az idei Csepel Royal 3-as vázéval. Apropó geó, a klasszikus és sloping vázak között a kinézetükön kívül van valami érezhető különbség? Olvastam, hogy a sloping vázak merevebbek, ugye kevesebb anyagot kell hozzá felhasználni ezért könnyebbek is valamivel, de gyakorlati tapasztalatom és összehasonlítási alapom sajnos még nincsen.



#271
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.051 hozzászólás

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne kezdő single speed-esként, hogy itthon milyen kifejezetten ss vázakhoz lehet hozzáférni? Csúszópapucs valamilyen láncfeszítő mechanizmussal és a-head-es kormánycsapágy előny, geóból lehet klasszikus, sloping, anyaga, súlya kevésbé lényeges.

Köszönöm előre is a segítséget!

on-one házhoz is hozzák. :)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#272
kgabus

kgabus

    vendég

  • fórumtag
  • 74 hozzászólás

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne kezdő single speed-esként, hogy itthon milyen kifejezetten ss vázakhoz lehet hozzáférni? Csúszópapucs valamilyen láncfeszítő mechanizmussal és a-head-es kormánycsapágy előny, geóból lehet klasszikus, sloping, anyaga, súlya kevésbé lényeges.

Köszönöm előre is a segítséget!



#273
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.051 hozzászólás

Ha lelkileg nem visel meg, dobj fel egy odavaló 11es fogat, régen én is így nyomtam. A Hope SS agyhoz jár záróhézagoló, az szebb persze. A kazettatest tövéhez is fém hézagolót szoktam tenni, volt már, hogy a fogsorból kibontott műanyag hézagoló felmászott és félrement a fog.

 

 

nem visel meg, most így van és fém hézagolók is vannak. :)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#274
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

ha kazettás agy hézagolásával történik az egysebességesítés, a záró anya elé (ahol eredetileg a legkisebb fogszámú fogaskerék van) mit szoktatok tenni?

 

Ha lelkileg nem visel meg, dobj fel egy odavaló 11es fogat, régen én is így nyomtam. A Hope SS agyhoz jár záróhézagoló, az szebb persze. A kazettatest tövéhez is fém hézagolót szoktam tenni, volt már, hogy a fogsorból kibontott műanyag hézagoló felmászott és félrement a fog.



#275
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.051 hozzászólás

ha kazettás agy hézagolásával történik az egysebességesítés, a záró anya elé (ahol eredetileg a legkisebb fogszámú fogaskerék van) mit szoktatok tenni?


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#276
hermfer

hermfer

    vendég

  • fórumtag
  • 110 hozzászólás
Szia,

köszönöm a választ, azt elfelejtettem írni, hogy racsnival járok, úgyhogy akkor a szélesebb monoblokkal fogok próbálkozni.


hermfer!

Hello. Rendesen 68 mm a vázak csapágyház szélessége, szóval ha a régi vázé is ennyi volt, akkor a meglévõ alkatrészeket simán át kell rakni.

A hajtómûre 42mm-es láncvonalhoz 103-as monoblokkot ír a link. A pálya hátsó agyak szabványos láncvonala is ennyi, ill. nagyjából ennyi, mert a lánckerekek menetszélessége változó lehet. Ez fix lánckerékre vonatkozik. Menetes racsninál pár mm-el több, ennek ellenére ott is 103-assal kezdeném.

Igazából ki kell próbálni egy 103-as monoblokkal, hogy van-e valami gubanc a rendszerben (ütközés pl. az alkatrészek között), aztán megnézni, hogy a lánc mennyire egyenes. Olyanra gondolok, hogy egyáltalán elfordul-e a hajtókar, nem akad-e el a vázban valahol. Acélváznál egyébként nem valószínû.

Naszóval meglesed, hogy mennyire áll keresztbe a lánc és milyen irányba. Ha, minimálisan: a fix lánckerék elég olcsó dolog tud lenni. és vannak különbözõ szélességek, valamint fordítva is fel lehet tenni adott esetben. (vannak asszimetrikus lánckerekek éppen ezért) Megnézed, ezzel javul-e a helyzet.

Igazából a 103 az kb. a legkeskenyebb gyakran használt monoblokk, szóval ha nem jó a lánckerék forgatással, akkor szélesebb kell, 107-es monoblokkal kell próbálkozni. Racsninál nincs mit forgatni, egybõl kell menni szélesebb monoblokkra.
(extrém esetben elõfordulhat, hogy a 103-as mono is túl széles külsõ helyen lévõ lánctányérral, ekkor 110/belsõ lánctányér a köv. megoldás, de ez országúti kéttányéros hajtómûveknél van)



#277
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás
hermfer!

Hello. Rendesen 68 mm a vázak csapágyház szélessége, szóval ha a régi vázé is ennyi volt, akkor a meglévõ alkatrészeket simán át kell rakni.

A hajtómûre 42mm-es láncvonalhoz 103-as monoblokkot ír a link. A pálya hátsó agyak szabványos láncvonala is ennyi, ill. nagyjából ennyi, mert a lánckerekek menetszélessége változó lehet. Ez fix lánckerékre vonatkozik. Menetes racsninál pár mm-el több, ennek ellenére ott is 103-assal kezdeném.

Igazából ki kell próbálni egy 103-as monoblokkal, hogy van-e valami gubanc a rendszerben (ütközés pl. az alkatrészek között), aztán megnézni, hogy a lánc mennyire egyenes. Olyanra gondolok, hogy egyáltalán elfordul-e a hajtókar, nem akad-e el a vázban valahol. Acélváznál egyébként nem valószínû.

Naszóval meglesed, hogy mennyire áll keresztbe a lánc és milyen irányba. Ha, minimálisan: a fix lánckerék elég olcsó dolog tud lenni. és vannak különbözõ szélességek, valamint fordítva is fel lehet tenni adott esetben. (vannak asszimetrikus lánckerekek éppen ezért) Megnézed, ezzel javul-e a helyzet.

Igazából a 103 az kb. a legkeskenyebb gyakran használt monoblokk, szóval ha nem jó a lánckerék forgatással, akkor szélesebb kell, 107-es monoblokkal kell próbálkozni. Racsninál nincs mit forgatni, egybõl kell menni szélesebb monoblokkra.
(extrém esetben elõfordulhat, hogy a 103-as mono is túl széles külsõ helyen lévõ lánctányérral, ekkor 110/belsõ lánctányér a köv. megoldás, de ez országúti kéttányéros hajtómûveknél van)

#278
pdenes

pdenes

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás
Sziasztok!

Technikai jellegû dologgal kapcsolatban szeretném a segítségeteket kérni:

Adott egy ilyen váz:

Feltöltött kép


Ilyen nyeregcsõ szorító rendszerrel (27.2-est fogad)

Feltöltött kép


Mennyire megoldható szerintetek, hogy ezt a rendszert kicseréljük ilyenre?


Feltöltött kép
Feltöltött kép

Amibe aztán be tudunk tenni egy ilyen csövet:

Feltöltött kép

Természetesen nem ragaszkodom a prolite bilincshez és csõhöz, de ezt találtam ami leginkább hasonlít arra, ami jó lehet nekem.

Kérdés, hogy ezeknek az aero nyeregcsöveknek ill. a hozzájuk való bilincsnek a mérete és formája mennyire mondható "szabványnak"?
Jó persze tudom rengeteg féle van, de több olyat is látok a netet kutatva ami ránézésre egyforma. Ezért a gondolat, hogy talán vannak egyformák

Köszi!

#279
hermfer

hermfer

    vendég

  • fórumtag
  • 110 hozzászólás
Sziasztok,

Vázcserén gondolkozom, most egy régi schauff-ot használok, és azt cserélném le egy on-one pompinora, de a láncvonal számítással bajban vagyok, nem tudom mekkora monoblokkot kellene rendelnem.
Az agy 120mm-es novatech
A hajtómû egy Sturmey Archer FCT66 lenne.
Hogyan kellene nekiállnom a számításnak, ebben tudtok segíteni?

#280
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
hat ezt a fixie dolgot nem nekem talaltak ki :) nem vagyok rola meggyozodve, hogy ez a legjobb modja a varosi kozlekedesnek. szeretek sokat helyezkedni a bringan, plane ha gyorsabban megy az ember, itt meg az az erzesem, hogy nem ugy helyezkedek, ahogy en akarok, hanem ahogy a hajtokar all. vissza is forditottam ss allasba.

ss bringanal az optimalis lancfeszesseg 1/2 col le-fel (osszesen), vagy az egyik iranyba (tehat 1 col holtjatek)? perpill olyan 15-17mm lehet, de nekem feszesnek tunik.