Széles-keskeny hátsófog? Ennek mi értelme van?
Nem esik le hátul a lánc.
Széles-keskeny hátsófog? Ennek mi értelme van?
Nem esik le hátul a lánc.
A sebesség mindent megold.
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Elkezdtem vége építgetni a kis ss/fixi gépet, de megakadtam.
Kaptam egy gyári charge kerékszettet és most hajtómű dilemmában vagyok. Ugye a racsni és a lánckerék 16-os. Én pedig 44-es fogszámú hajtóművet szeretnék. Van valami ötletetek, ami nincs elszállva árban?Akár külföld is szóba jöhet, bár örülnék az itthoni beszerzésnek. 42-es és 46/48-as hajtóműveket látok sokat, de 44-est nem igazán. Vagy inkább racsnit és lánckereket cseréljek?
42/14 lett volna a terv, vagy 44/16, vagy ilyesmi. Az esetleges válaszokat előre is köszönöm.!
Itt nézelődj: http://hercehurca.hu/taxonomy/term/13 és tányérok: http://hercehurca.hu/taxonomy/term/99
Szerintem itt kapsz mindent.
Bikemag aprón, vaterán, ebayen szuper használt hajtóműveket lehet venni, akár lánctányérral együtt. A 44-es az egy nagyon járatos méret, ha biztosra akarsz menni veszel egy új tányért szintén a felsorolt helyek valamelyikéről.
A 42/14 és a 44/16 azért eléggé különböznek, ki kell tapasztalni melyik tetszik. Utóbbi szintén egy eléggé járatos konfig, nekem is ez van fenn.
Edited by Aske, 2014. April 07. - 18:16.
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Elkezdtem vége építgetni a kis ss/fixi gépet, de megakadtam.
Kaptam egy gyári charge kerékszettet és most hajtómű dilemmában vagyok. Ugye a racsni és a lánckerék 16-os. Én pedig 44-es fogszámú hajtóművet szeretnék. Van valami ötletetek, ami nincs elszállva árban?Akár külföld is szóba jöhet, bár örülnék az itthoni beszerzésnek. 42-es és 46/48-as hajtóműveket látok sokat, de 44-est nem igazán. Vagy inkább racsnit és lánckereket cseréljek?
42/14 lett volna a terv, vagy 44/16, vagy ilyesmi. Az esetleges válaszokat előre is köszönöm.!
Sziasztok,
van valakinek törött, leamortizált SS acélváza? Ha az még ép, a papucs érdekelne belőle, különösen, ha állítható ejtőpapucsos és/vagy tárcsafékes.
arra gondoltam, hogy nem mondtad meg, milyen ss bringát építenél. nekik van mindenféle kerékmérethez és stílushoz.
622x25-28-as, sima városi bicajra gondoltam, munkába, ide-oda elgurulni vele.
Erre a Macinato-ra gondolsz? Tényleg jónak tűnik, azt nézegettem, hogy a geója szinte mm-re megegyezik az idei Csepel Royal 3-as vázéval. Apropó geó, a klasszikus és sloping vázak között a kinézetükön kívül van valami érezhető különbség? Olvastam, hogy a sloping vázak merevebbek, ugye kevesebb anyagot kell hozzá felhasználni ezért könnyebbek is valamivel, de gyakorlati tapasztalatom és összehasonlítási alapom sajnos még nincsen.
arra gondoltam, hogy nem mondtad meg, milyen ss bringát építenél. nekik van mindenféle kerékmérethez és stílushoz.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
on-one házhoz is hozzák.
Erre a Macinato-ra gondolsz? Tényleg jónak tűnik, azt nézegettem, hogy a geója szinte mm-re megegyezik az idei Csepel Royal 3-as vázéval. Apropó geó, a klasszikus és sloping vázak között a kinézetükön kívül van valami érezhető különbség? Olvastam, hogy a sloping vázak merevebbek, ugye kevesebb anyagot kell hozzá felhasználni ezért könnyebbek is valamivel, de gyakorlati tapasztalatom és összehasonlítási alapom sajnos még nincsen.
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne kezdő single speed-esként, hogy itthon milyen kifejezetten ss vázakhoz lehet hozzáférni? Csúszópapucs valamilyen láncfeszítő mechanizmussal és a-head-es kormánycsapágy előny, geóból lehet klasszikus, sloping, anyaga, súlya kevésbé lényeges.
Köszönöm előre is a segítséget!
on-one házhoz is hozzák.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne kezdő single speed-esként, hogy itthon milyen kifejezetten ss vázakhoz lehet hozzáférni? Csúszópapucs valamilyen láncfeszítő mechanizmussal és a-head-es kormánycsapágy előny, geóból lehet klasszikus, sloping, anyaga, súlya kevésbé lényeges.
Köszönöm előre is a segítséget!
Ha lelkileg nem visel meg, dobj fel egy odavaló 11es fogat, régen én is így nyomtam. A Hope SS agyhoz jár záróhézagoló, az szebb persze. A kazettatest tövéhez is fém hézagolót szoktam tenni, volt már, hogy a fogsorból kibontott műanyag hézagoló felmászott és félrement a fog.
nem visel meg, most így van és fém hézagolók is vannak.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
ha kazettás agy hézagolásával történik az egysebességesítés, a záró anya elé (ahol eredetileg a legkisebb fogszámú fogaskerék van) mit szoktatok tenni?
Ha lelkileg nem visel meg, dobj fel egy odavaló 11es fogat, régen én is így nyomtam. A Hope SS agyhoz jár záróhézagoló, az szebb persze. A kazettatest tövéhez is fém hézagolót szoktam tenni, volt már, hogy a fogsorból kibontott műanyag hézagoló felmászott és félrement a fog.
hermfer!
Hello. Rendesen 68 mm a vázak csapágyház szélessége, szóval ha a régi vázé is ennyi volt, akkor a meglévõ alkatrészeket simán át kell rakni.
A hajtómûre 42mm-es láncvonalhoz 103-as monoblokkot ír a link. A pálya hátsó agyak szabványos láncvonala is ennyi, ill. nagyjából ennyi, mert a lánckerekek menetszélessége változó lehet. Ez fix lánckerékre vonatkozik. Menetes racsninál pár mm-el több, ennek ellenére ott is 103-assal kezdeném.
Igazából ki kell próbálni egy 103-as monoblokkal, hogy van-e valami gubanc a rendszerben (ütközés pl. az alkatrészek között), aztán megnézni, hogy a lánc mennyire egyenes. Olyanra gondolok, hogy egyáltalán elfordul-e a hajtókar, nem akad-e el a vázban valahol. Acélváznál egyébként nem valószínû.
Naszóval meglesed, hogy mennyire áll keresztbe a lánc és milyen irányba. Ha, minimálisan: a fix lánckerék elég olcsó dolog tud lenni. és vannak különbözõ szélességek, valamint fordítva is fel lehet tenni adott esetben. (vannak asszimetrikus lánckerekek éppen ezért) Megnézed, ezzel javul-e a helyzet.
Igazából a 103 az kb. a legkeskenyebb gyakran használt monoblokk, szóval ha nem jó a lánckerék forgatással, akkor szélesebb kell, 107-es monoblokkal kell próbálkozni. Racsninál nincs mit forgatni, egybõl kell menni szélesebb monoblokkra.
(extrém esetben elõfordulhat, hogy a 103-as mono is túl széles külsõ helyen lévõ lánctányérral, ekkor 110/belsõ lánctányér a köv. megoldás, de ez országúti kéttányéros hajtómûveknél van)