19T talpas lánckereket hol lehet kapni, olyat, ami nem aranyáron (pl, on-one, surly) elérhető? Most ilyet használok, de csak 18T-ig van
Jelentkezz be Regisztrálj
Single Speed
#222
Posted 2015. February 02. - 04:17
#225
Posted 2015. January 27. - 14:56
a truvat láttam német webshopokban, de olyan kellene, amit tényleg lehet is itthon kapni. (ált. ebike-ot nézem, azt hiszem az elég jó indikátor.) 10 euronyi postaköltséggel már kérdéses a dolog költséghatékonysága.
dingi lenne, 32/18&34/16, ezért a 32.
Nekem elvileg van egy FSA alu 32esem elfekvőben, nem sokat használtam, mert az Inbredre már az acél 32es On-One tál került. Ha érdekel, utánanézek.
#226
Posted 2015. January 27. - 10:31
a truvat láttam német webshopokban, de olyan kellene, amit tényleg lehet is itthon kapni. (ált. ebike-ot nézem, azt hiszem az elég jó indikátor.) 10 euronyi postaköltséggel már kérdéses a dolog költséghatékonysága.
dingi lenne, 32/18&34/16, ezért a 32.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#227
Posted 2015. January 27. - 07:08
32-es alu ss tányért mit lehet itthon kapni? eddig semmit nem találtam, de biztosan én vagyok helikopáter.
Truvativnak vannak 104mm lyukkörrel SS tányérjai alu kivitelben és viszonylag emészthető áron, a forgalmazónál próbálj érdeklődni. Német webshopokban ~18 EUR körül mozog a 33t (tehát nem 32t), acél verzió ~13 EUR, hazai ár passz...
Kizárólag 32t méret?
Edited by zscs, 2015. January 27. - 07:09.
#229
Posted 2015. January 24. - 12:53
Közben találtam itthon is hasonlót, XLC fantázianéven http://www.xlc-parts...177,detail.html
Próba cseresznye..
Sajnos a csúszópapucs nem kivitelezhető.
#230
Posted 2015. January 24. - 12:10
Szaisztok!
Láncfeszítő ügyben szeretnék tanácsot.
SS montit építek, eredtileg egy levetett Alfine láncfeszítőt szerettem volna használni, de sajnos annak nem jó a láncvonala. Nem tudom annyira kihozni, hogy jól fusson a lánc.
Szabadonfutós hátsó agy van kihézagolva, patent láncvonal esetén a hátsó lánckerék kb a 2. legkisebb lánckerék helyére kerül.
Milyen láncfeszítőt érdemes venni? Ezekkel pl van tapasztalata valakinek: http://www.superstar...in-singlespeed/ ?
Nem ragaszkodom a 2 váltógörgős verzióhoz, a lényeg hogy megfelelően feszítsen és ne essen le állandóan a lánc terepen.
Ötleteket szivesen fogadok
Ilyet használtam egy nagyon rövid ideig, az első és még 26-os, SS-re alakított montimon: http://www.superstar...roller-type.htm
Más márkanév alatt ugyanezt forgalmazzák itthon is, aprón is láttam már 2-3e HUF körüli áron. Ha jó a láncvonal, működik, bár nem olyan bolondbiztos, mint egy jól beállított csúszó papucsos rendszer. Utóbbival ~3 hónap, de legalább 1000 km használat során egyetlen láncleesésem sem volt.
Szóval, ennél egyrészt az lehet a gond, hogy a hátsó fogaskerékre nem 180+ fokban ível át a lánc (félkör + ugye pár fog még belelóg a lánc réseibe), hanem valamivel kisebb felületen érintkezik a fogaskerék és a lánc. Ha hátrafelé tekersz és mondjuk oldalirányú terhelés alatt lenne a lánc (ugratásnál például), szerintem könnyen lefordulhat. Jártam már így 1x, még a 26-os géppel. A másik probléma a görgő lehet, ami enged egy kis oldalirányú mozgást a láncnak, mivel oldalra nem fogja azt szorosan. Az előbb említett probléma előfordulásának valószínűségét ez kicsit még tovább erősítheti. Sajnos ez a hátránya, hogy jobbra-balra nem a görgő mozgatható, mint például ennél: http://www.superstar...ed-bearings.htm
Csak utóbbi állítólag könnyen szétesik... (ilyet nem próbáltam)
Edited by zscs, 2015. January 24. - 12:19.
#231
Posted 2015. January 23. - 21:11
Szaisztok!
Láncfeszítő ügyben szeretnék tanácsot.
SS montit építek, eredtileg egy levetett Alfine láncfeszítőt szerettem volna használni, de sajnos annak nem jó a láncvonala. Nem tudom annyira kihozni, hogy jól fusson a lánc.
Szabadonfutós hátsó agy van kihézagolva, patent láncvonal esetén a hátsó lánckerék kb a 2. legkisebb lánckerék helyére kerül.
Milyen láncfeszítőt érdemes venni? Ezekkel pl van tapasztalata valakinek: http://www.superstar...in-singlespeed/ ?
Nem ragaszkodom a 2 váltógörgős verzióhoz, a lényeg hogy megfelelően feszítsen és ne essen le állandóan a lánc terepen.
Ötleteket szivesen fogadok
#233
Posted 2014. October 17. - 23:23
köszi! a kis fogszámkülönbség kb mit jelent? 32-18/34-16 működőképes lehet?
Igen. 0,6 mm a láncvillahossz különbség, annyi, hogy kicsit jobban fog lógni a lánc 32-18-ban. Előbb rosszul írtam, a nagyobb áttételen lesz feszesebb lánc.
A sebesség mindent megold.
#235
Posted 2014. October 17. - 19:03
a dingle-speed konfignál hogyan működik a sebességváltás? lazán kell hagyni kicsit a láncot és egyszerűen a kisebb fogszám felé eltérítve a láncot leugrik, aztán a másik párosnál felugratni a nagyobb fogszámra? vagy lazítani kell a láncot (keréktengely/excenter) a művelethez minden esetben?
Lazítás nélkül is működik. Ha nincs túlfeszítve a lánc akkor általában van annyi lógása, hogy le tudod ugrasztani hátul, utána felteszed elöl, aztán hátul. Viszont láncfeszesség állítás nélkül csak kis fogszámkülönbségű rendszerek működnek dingle-speed-nél, mert ahogy növeled a két lánckerék közti különbséget annál hosszabb lánc kell. Értelemszerűen a kisebbik áttételen lesz feszesebb a lánc.
A sebesség mindent megold.
#236
Posted 2014. October 17. - 18:06
a dingle-speed konfignál hogyan működik a sebességváltás? lazán kell hagyni kicsit a láncot és egyszerűen a kisebb fogszám felé eltérítve a láncot leugrik, aztán a másik párosnál felugratni a nagyobb fogszámra? vagy lazítani kell a láncot (keréktengely/excenter) a művelethez minden esetben?
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#237
Posted 2014. October 08. - 20:55
ez valami új ss-deviant örület, hogy csak 3 lánctányér csavart használnak? vagy csak lyukas a suszter cipője?
percekig kerestem, hogy van az a csillag eltörve, mire megláttam, hogy a csavarról beszéltek amióta én is elhagytam egyet, menetrögzítőzök. meg köszörülés helyett veszek egytányéroshoz valót..
#238
Posted 2014. October 08. - 13:36
én azt hittem váltáskönnyítés miatt van...
- Kisherceg likes this
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#239
Posted 2014. October 08. - 10:26
A Probikeban nem találtak egy csavart ? Gratulálok. Holnap viszek nekik egyet.
Könnyű elhagyni ezeket a rövid csavarokat, nálam is mindig van egy tartalékban.
A sebesség mindent megold.