pedig a 17 még nem is nagy... most hétvége előtt agyaltam (még ZSCS-vel is konzultáltam!) rajta, hogy vajon jó-e nekem egy 21-es, sorból bontott lánckerék a 20-as Groove Armada helyett, de örülök, hogy hallgattam a józan észre.
Igazából leginkább az tartott vissza, hogy a váltóhoz való lánckeréknek sokkal alacsonyabbak a fogai. meg hogy teljes sornál senkit nem zavar, ha melléesne a lánc, a váltó miatt úgysem esik mellé, de ha esne is, akkor is ott egy másik fogaskerék van...
A2Z-ből van egyébként 18 és 16 fogúm, meg egy Shimano 14-es, ezek is vékonyak, de azért egész bizalomgerjesztőek. az átalakító készlet hézagoló gyűrűi meg elég jó vastag falúak, kétlem hogy ezzel annyit tudna elcsavarodni a rendszer -az én izomerőm mellett...- hogy gond legyen. használtam már őket, de megterhelve nem voltak.
egyszer próbáltam sorból bontott lánckereket, soha többet. meg gagyit sem, ezt nagyon megtanultam.
egyébként annyi haszna volt ennek a kis közjátéknak a 18T acorral, hogy nagyon megtanított finoman adagolni az erőt. persze egyébként sem látom értelmét a fogcsikorgatós erőlködésnek, inkább igyekszem a lendületet tartani, ahol és amíg lehet, illetve alkalmazni a ritmikus előre-pihen-előre-pihen (hogy lehet ezt szakszerűen leírni??) mozgássort. pont emiatt is rövidült idén az áttétel: erőlködni nincs értelme. ezért sem látom lételemét az extra széles kormányoknak, minek csomót kötni a vázra?