Jelentkezz be Regisztrálj
Single Speed
#181
Írta 2015. november 01. - 03:50
#182
Írta 2015. november 01. - 00:40
Érdekelne a véleményetek, bele lehet-e kötni?
Egy single speed CX bringába mtb hajtókart tervezek tenni, ezekhez van megfelelő tányér (budai hegyek, Pilis és hasonló helyek a cél).
32-es tányérral egész elfogadható árban van ez a kar: https://www.sram.com...x-sync-crankset
Shimano párti vagyok, de mire egy hasonló Shimano karra felkerül egy 32-es tányér az többe van.
Ezt a fogaskereket gondoltam hátra: https://www.absoluteblack.cc/cogs.html
Sram PCX1 lánc lenne még a gépen, ez mindennel kompatibilis.
Köszönöm
#183
Írta 2015. október 21. - 16:29
na elkeszult.
egyenlore agyvaltoval van osszerakva.
1,67
2,35
3,2
ezek az atteteleim.probakoron ugy tunt hogy ezzel vallalhato lesz a HHH is.
38 szeles gumival (22mm szeles (kulso szelesseg) felnivel) meglepoen kenyelmes.
regi/hibas agyvaltokat veszek.
#184
Írta 2015. október 21. - 06:41
Erokarok hossza.nem hiszem hogy megerezi barki is de ha vejne kolega a gumit megemlitette akkor mar szoba hoztam.
Vmi differencia biztos van, de egy valtos bringanal max az tunik fel, hogy nemileg eltolodtak az attetelek. Montinal is mentem 2.25ossel es 1.35os gumival, de szembetunobb volt a gordulesi ellenallas. Cx bringanal is hasonlo.
#185
Írta 2015. október 20. - 11:36
Ha már balos kar és hátsó váltás:
prae-qs campa balos fékváltókar, még a "szemi-frikciós" nem indexes kategória (12 klikk, számtalan lehetőség trimre)
12 klikk, vagyis 13 pozíció. 2.415 mm bowdent húz egy kattanásra.. Párosítod egy hátsó SIS húzású shimano váltóval (1.7) és azt kapod: 4.1, ami durván a 10s campa hézagolással ekvivalens. Azaz, egy régi balos campa fvk shimano hátsó váltóra kötve viszi a 10-es campa sorokat... Bár, mivel 13 pozíciót tud, így le kell szabályozni szépen.
Mg ez nem is SS, de mindegy.
On
Vejne módosította - 2015. október 20. - 11:37
#186
Írta 2015. október 20. - 11:06
regi/hibas agyvaltokat veszek.
#187
Írta 2015. október 20. - 10:04
regi/hibas agyvaltokat veszek.
#188
Írta 2015. október 20. - 09:29
#189
Írta 2015. október 20. - 06:14
ha tul combi az 52 akkor kezzel ateszem kis tanyerra ami 42es.
amugy 180mm hosszu hajtassal lesz szerelve ami talan ellensulyozza a ballonosabb gumikat.
de puding probaja az eves.
én csak azért kérdezem, mert pl. 39-16-tal nagyon kényelmesen elhaladgatok városban, s tudok itteni tagról, aki tőlem jóval erősebb-jobb kerékpáros, s szintén ilyen SS-áttétet használ(t) városban..
#190
Írta 2015. október 19. - 21:49
ha tul combi az 52 akkor kezzel ateszem kis tanyerra ami 42es.
amugy 180mm hosszu hajtassal lesz szerelve ami talan ellensulyozza a ballonosabb gumikat.
de puding probaja az eves.
regi/hibas agyvaltokat veszek.
#191
Írta 2015. október 19. - 21:32
#192
Írta 2015. október 19. - 21:14
120mm-es hátsó papucshoz van 7sebis kerék? Vagy állítani fogsz a papucson? Előre nem lenne elég 39-es vagy 42-es tányér? MTB soroknál sanszos, hogy 11t-vel kezdődnek, s az egy ballonosabb CX gumival már elég durva áttét. A balos fékváltókart nem cseréled ki sima fékkarra, ha úgysem lesz átdobó?
bocs a hülye kérdésekért, csak kíváncsiskodom ^^
Vejne módosította - 2015. október 19. - 21:16
#193
Írta 2015. október 19. - 19:43
En is pont most epitek egy hasonlot.
1x7-es.
52 fogas hajtassal, hatra pedig mtb sorkiosztasu koszorut tervezek.
meg kell egy kerekszett, par aprosag es viszem is HHH-re dagonyazni.
ha lesz bovebb tapasztalatom kifejtem.
- Vejne kedveli ezt
regi/hibas agyvaltokat veszek.
#194
Írta 2015. október 19. - 16:42
Nem tudom hol lenne a legjobb helyen a kérdésem, de hátha ide kukkantanak páran, gyors segítség kellene.
SS CX kerékpárt építenék. Vagy kellene egy karbon BB30-as váz amibe tudok tenni egy excenteres középrészt (esélytelen ilyet találnom, persze 300 000 Ft-ért van), vagy veszek valami alu darabot és azt alakítom át csúszópapucsossá (BB30-as a Crux lenne, de szintén drága, volt már ). By the way a tengerentúlon csodás ilyen gépeket építenek.
Ez a váz jó alap lehet!?, véleményt kérnék de gyorsan :
http://apro.bikemag....t-l311021.html#
Ha valakinek van egyéb váz ötlete, akkor jöhet!
TRP fékkarok, mini V-fék, valami jobb DT kerékszett, Ritchey kiegészítők (költségcsökkentés), természetesen full fekete minden , fogaskerekek kapcsán majd kérek segítséget ha van valami a kezemben.
Köszönöm!
karakoram módosította - 2015. október 19. - 16:45
#196
Írta 2015. június 04. - 13:22
Az a baj, hogy az első és hátsó váltórész szinte kuka, a lánc is kuka.
Azért gondolkoztam valami egysebességessé alakításban.
Amúgy meg nagyon szeretem ezt a kerékpárt, pont megfelel az elvárásaimnak.
Ugye mikor megkaptam akkor fiatal suhanc koromban úúú váltó meg stb..... Most már éretebb fejjel elég oda egy sebesség mint a régi kerékpárokon, hibalehetőség egyenlő szinte a nullával szerintem........
#197
Írta 2015. június 03. - 16:32
Persze az egész előfeltétele, hogy a középcsapágy a hátsó háromszögön legyen.
arra simán fogadnék.
csak most látom, hogy tényleg nem ejtőpapucs van rajta, szóval a láncfeszítés ezzel az előrefele nyitottal megoldott.
még anno a bikekitchenben összeraktunk ilyen parasztSS-t 6 fokozatú racsnival, az lett a vége, hogy a sok pontatlanság miatt valahogy felkapta a láncot az eggyel nagyobb lánckerék és kiflibe hajtogatta a lánc a lánctányért. szép látvány volt.
#198
Írta 2015. június 03. - 16:24
én erre nem költenék egy fillért se, ránézésre minden beavatkozás gyakorlatilag gazdasági totálkárt jelentene, arról nem is beszélve, hogy egy hangyányit se javulna a bringa minősége/használhatósága.
amúgy:
-a hajtómű lánctányérjai nem bonthatóak, azok közül kell kiválasztanod, melyikre akarod a szükséges áttételt megvalósítani (ha nincsenek nagyon elkopva, egyébként rögtön hajtóműcsere)
-kell a menetes fogaskeréksor helyére egy 1 sebességes racsni: http://ebike.hu/term...u/racsni-1-seb/
-mivel így teljesen elmászik a láncvonal a nem ehhez tervezett keskeny peremtávolságú menetes aggyal, az agyat át kell hézagolni jobbra, a kereket meg visszahúzni balra (vagy van annyi tartalék a küllőhosszban, vagy újrafűzés)-a váltót vagy felhasználod láncfeszítőnek (végálláscsavarokkal fixálva) vagy szerzel a helyére egy 1 vagy 2 görgős fix darabot: http://ebike.hu/term...cfeszito/hatra/
-valószínűleg egy lánccsere is jó lenne
Vagy továbbvinni az első -jogos- gondolatod, nulla forint anyagköltséggel megoldva (ahogy látok itt felénk efféle megoldásokat):
A sarus hátsóváltó alatti hosszúpapucsot kihasználva, a mostani hajtást közép-középre állított leszabott lánccal összerakni. Nem túl feszesre, mert központosság nyilván nincs.. Bowdeneket, váltókat, karokat letúrni.
Láttam már ilyet összecsukott hátsó háromszöggel, kontrafékkel is működni.
Persze az egész előfeltétele, hogy a középcsapágy a hátsó háromszögön legyen.
Rabbit módosította - 2015. június 03. - 16:25
#199
Írta 2015. június 03. - 16:06
én erre nem költenék egy fillért se, ránézésre minden beavatkozás gyakorlatilag gazdasági totálkárt jelentene, arról nem is beszélve, hogy egy hangyányit se javulna a bringa minősége/használhatósága.
amúgy:
-a hajtómű lánctányérjai nem bonthatóak, azok közül kell kiválasztanod, melyikre akarod a szükséges áttételt megvalósítani (ha nincsenek nagyon elkopva, egyébként rögtön hajtóműcsere)
-kell a menetes fogaskeréksor helyére egy 1 sebességes racsni: http://ebike.hu/term...u/racsni-1-seb/
-mivel így teljesen elmászik a láncvonal a nem ehhez tervezett keskeny peremtávolságú menetes aggyal, az agyat át kell hézagolni jobbra, a kereket meg visszahúzni balra (vagy van annyi tartalék a küllőhosszban, vagy újrafűzés)
-a váltót vagy felhasználod láncfeszítőnek (végálláscsavarokkal fixálva) vagy szerzel a helyére egy 1 vagy 2 görgős fix darabot: http://ebike.hu/term...cfeszito/hatra/
-valószínűleg egy lánccsere is jó lenne
#200
Írta 2015. június 03. - 15:37
Sziasztok !
Új vagyok még itt előre is bocsi a bénázásért.
Olyan kérdésem lenne felétek, hogy a képen látható kerékpárt szeretném átalakítani 1 sebességessé.
Meguntam a váltóval való kínlódást meg a váltogatást. Jelenleg azt is csinálja, hogy mintha egyfolytában átugrana a lánc valamelyik fogaskeréken is.
Nekem egy stabil és hibamentes hajtásláncra van szükségem.
Mi lenne a teendőm vele?
Hogy kezdjek neki?
Remélem tudtok segíteni.
Előre is köszönöm.
Üdvözlettel
Dani
A kép az alábbi linken tekinthető meg.
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
Joda89 módosította - 2015. június 03. - 15:39