Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18552 hozzászólás a témában

#16661
salsaboy

salsaboy

    vendég

  • fórumtag
  • 77 hozzászólás
kösz a segítséget mndenkinek!!!!

#16662
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
nem értem a problémát. vedd a gyárit, vagy vedd a tuningot(goodridge pl) de ahhoz is kapod a fittingeket.
egyik ~5 talán, másik 10-12re jön ki.

#16663
salsaboy

salsaboy

    vendég

  • fórumtag
  • 77 hozzászólás

Akkor vegyed XT karral, semmi probléma nincs ezzel.
Vagy vedd meg a Hope-ot aztán szívjál:D



A kérdésem már csak annyi lenne hogy milyen csõvel vegyem. Gyári shimanoval vagy vegyem külön a fittingeket és a csõvet és itthon dobjam össze. (motoromnál ezt csináltam)

#16664
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.561 hozzászólás
"Nem vitatkoznk semmirõl, inkább próbáljuk kitaálni mi a legjobb variáció a ma kapható fékeknél. "

Ezt mar szazszor leirtam ;)
Saint fekkar + Saint fektest + Goodridge fekcso + Hope 205 Floating Rotor + EBC fekpofa.
Ird fel magadnak hogy ne felejtsd el ;) :D
Ride fast or be last!
I`m as fast as nobody!

#16665
salsaboy

salsaboy

    vendég

  • fórumtag
  • 77 hozzászólás

csak 1-2 ezer, és a színért mindent!!!!:D



A két féktestnél 8 rugó a fékkarnál elenyészõ pár száz forint.

#16666
salsaboy

salsaboy

    vendég

  • fórumtag
  • 77 hozzászólás

"Minnél jobban tudod hûteni a tárcsát annál kevésébé melegszik az olaj és a betét."

Ezt nekem irtad? Ha igen, akkor olvass figyelmesebben, ugyanis en ezt mondtam korabban:
"...Ezert jo ha olyan tarcsat vesz az ember,... es hamar visszahul a fekezes utan..."

Az autoknal azert mas a helyzet. A nagyobb tempo miatt a menetszel sokkal jobban huti a tarcsat mint a bringaknal, emellett az autoknal szoktak arra is figyelni, hogy legterelo elemekkel a tarcsahoz iranyitsak a levegot, bringanal ilyen sincs.

De nem egeszen ertem hogy mirol vitatkozunk, hisz mindenki tudja hogy az a jo tarcsa ami gyorsan lehul amellett hogy jo anyagbol van, nem deformalodik es konnyu.


... bocs ha elnéztem. A fék mûködése és hatékonysága szerintem (ha az alapok ugyan azok) nem tér el semmiben.

Nem vitatkoznk semmirõl, inkább próbáljuk kitaálni mi a legjobb variáció a ma kapható fékeknél. :)

#16667
Dig

Dig

    maximus

  • fórumtag
  • 10.884 hozzászólás
Akkor vegyed XT karral, semmi probléma nincs ezzel.
Vagy vedd meg a Hope-ot aztán szívjál:D

#16668
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
csak 1-2 ezer, és a színért mindent!!!!:D

#16669
salsaboy

salsaboy

    vendég

  • fórumtag
  • 77 hozzászólás
Na ez az én bajom igazából fõleg vásárlás elõtt. Nem akarok ugyanazért (más színben) 2x annyit kiadni. De gondolom ezzel más is így van...

#16670
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
mint ahogy HONE kar sincs, ajánlják hozzá bármelyik más shimano kart.
legtöbbször a saintot szoktuk, annak a legszebb a színe!

#16671
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

Tudom hasonlo a kar, csak az arat gondoltam dragabb, de lehet az is ugyanannyi mint az XT. Akinek a gepen volt annak XT karja volt


merthogy a +jelenés évében pl nem is volt saint kar ha jól emléxem, az xt volt hozzá ajánlva, kövegtkezõ évben jött az átfestett xt kar....de javítsatok ha rossza memóriám
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#16672
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
sajnos nem csak pár száz. de amúgy igen.

#16673
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.561 hozzászólás
A Shimano hidras fekkarol ugyan azok. Van par szaz forint kulonbseg a feluletkezeles miatt, de a technikailag megegyeznek.
Ride fast or be last!
I`m as fast as nobody!

#16674
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
abból kiindulva hogy ugyanúgy néz ki, és mindegyik kompatibilis midnengyikkel, onnantól kezdve merek tippelni egy azonos dugattyú áttételi arányra.
azaz más színre:)
de errõl nincs "hivatalos vélemény"
:)


(csakúgy mint hayesok, más kar, azonos áttételi arány, így a fékerõben SEM lehet különbség, max lelki alapon)

#16675
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.561 hozzászólás
"Minnél jobban tudod hûteni a tárcsát annál kevésébé melegszik az olaj és a betét."

Ezt nekem irtad? Ha igen, akkor olvass figyelmesebben, ugyanis en ezt mondtam korabban:
"...Ezert jo ha olyan tarcsat vesz az ember,... es hamar visszahul a fekezes utan..."

Az autoknal azert mas a helyzet. A nagyobb tempo miatt a menetszel sokkal jobban huti a tarcsat mint a bringaknal, emellett az autoknal szoktak arra is figyelni, hogy legterelo elemekkel a tarcsahoz iranyitsak a levegot, bringanal ilyen sincs.

De nem egeszen ertem hogy mirol vitatkozunk, hisz mindenki tudja hogy az a jo tarcsa ami gyorsan lehul amellett hogy jo anyagbol van, nem deformalodik es konnyu.
Ride fast or be last!
I`m as fast as nobody!

#16676
yanis

yanis

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 577 hozzászólás

sõt a deore kar is... :)

vagyis ugyan olyan mindengyik?

#16677
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás

XT fékkar = Saint fékkar, csak ez saint színû és saint logoval, de ugyan az.

sõt a deore kar is... :)
Dig: a gyári keményet énis rögtön cseréltem... puhára.
hibátlan lett tõle a fék.

de ne keverjük ide se a motorokat se az autókat, teljesen más a súly/sebesség/felület, mint itt...
elviekben azonos, de teljesen más tényezõk befolyásolják a rendszert.

#16678
ProPedalGreg

ProPedalGreg

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 946 hozzászólás
Tudom hasonlo a kar, csak az arat gondoltam dragabb, de lehet az is ugyanannyi mint az XT. Akinek a gepen volt annak XT karja volt

Asszem a hayes-nel kicsit nagyobb a betet, meg a rotor fekfelulet merete is 1-2mm-el,
Salsa : Viszont minel tobb a lyuk annal kisebb a fekfelulet :D

#16679
salsaboy

salsaboy

    vendég

  • fórumtag
  • 77 hozzászólás

Nekem az M4 nem visitott, hanem brutal modon fogott, ausztriaban is ;)
DIg, valszeg azert nem tudtad rendesen hasznalni a Hope -okat, mert a szinteres betet miatt maskepp kell fekezni vele.

Saint - XT: es akkor mi van ha ugyan az csak mas szinben? Nem ertem ez miert problema. A Saint is es az XT is kituno fek.

"azon hogy a tárcsa hogy tudja hûteni a féktuskót"

Erdekes lenne ha a tarcsa hutene a feket. A tarcsa es a fekpofa talalkozik fekezeskor, ez a ketto melegszik a fekezestol, mindaddig amig osszeernek. A fektest es az olaj attol melegszik, hogy a fekpofa vezeti a hot a fektesre. A szinteres pofa jobban atadja a hot, a gyantas sokkal kevesbe. Vagyis a gyantas pofa mivel nem nagyon adja at a hot a fektestnek ( es ugyebar ugyanannyi ho termelodik igyis - ugyis ) ezert a gyantas pofa jobban fogja terhelni a tarcsat. Ezert jo ha olyan tarcsat vesz az ember, ami jol turi a nagy hohatasokat ( pl. Hope Floating ), nem deformalodik olyan konnyen es hamar visszahul a fekezes utan, hogy a kovetkezo fekezesnel a leheto legalacsonyabb hofokrol tudjon ujra felmelegedni.



Semmi próbléma csak 4 rugó/ db különbség ami egy párnál már 8.

Gondolom láttál már rendes autó féktárcsát és pl egy AMG Merci vagy Prosche-t. A különbség az, hogy míg az egyik telejsen tömör vagy a két oldala között vannak hûtõbordák addig a másiknál már rengeteg kis luk is van rajta ami a tárcsa hûtését szolgálja. Minnél jobban tudod hûteni a tárcsát annál kevésébé melegszik az olaj és a betét.

#16680
salsaboy

salsaboy

    vendég

  • fórumtag
  • 77 hozzászólás

Ez nem is igaz böbõ!



Akkor ajánlom neked hogy próbálj ki egy teli tárcsát amin nincsnek lyukak... A tárcsa kialakítása a legfontosabb a hûtés szempontjából, hiszen ez akadályozza meg betét melegedését ezáltal az olaj felmelegedését is. tévednék??? :)