Csak megis legalabb a feknyereggel legyen osszhangban. De kinek mi jon be.XT fékkar = Saint fékkar, csak ez saint színû és saint logoval, de ugyan az.
Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#16681
Írta 2006. augusztus 06. - 11:54

#16682
Írta 2006. augusztus 06. - 11:53

#16683
Írta 2006. augusztus 06. - 11:53

De akkor nem mondhatod el pontosan, hogy milyen feked is van valojaban.
Az xt fekkart mar helyettesiteni lehet saint fekkarral is.
Egyebkent sokszor lattam ilyen kombinaciokat, es egyet ertek vele, hogy jo.
XT fékkar = Saint fékkar, csak ez saint színû és saint logoval, de ugyan az.
#16684
Írta 2006. augusztus 06. - 11:51

Nem veletlen az a neve hogy remeny, hisz csak remenykedhetsz benne hogy a hegy aljan megallsz vele:)
A saint tenyleg olyan jo mint az XT ha nem jobb es tenyleg majdnem ugyanaz a nyereg is.
Ha jol emlekszem van egy Isten fek kombinacio:
XT fekkar, Saint nyereg, XTR femes betet es Hayes rotor.
Nekem a gyári shimi betét nem jött be, de itt is többen panaszkodtak rá, hogy nagyon visított, a jó kis utángyártott BBB volt eddig a legjobb, komolyan:)
#16685
Írta 2006. augusztus 06. - 11:48

De akkor nem mondhatod el pontosan, hogy milyen feked is van valojaban.Ha jol emlekszem van egy Isten fek kombinacio:
XT fekkar, Saint nyereg, XTR femes betet es Hayes rotor.
Az xt fekkart mar helyettesiteni lehet saint fekkarral is.
Egyebkent sokszor lattam ilyen kombinaciokat, es egyet ertek vele, hogy jo.
#16686
Írta 2006. augusztus 06. - 11:44

A saint tenyleg olyan jo mint az XT ha nem jobb es tenyleg majdnem ugyanaz a nyereg is.
Ha jol emlekszem van egy Isten fek kombinacio:
XT fekkar, Saint nyereg, XTR femes betet es Hayes rotor.

#16687
Írta 2006. augusztus 06. - 11:36

:-X
mindezt egy két hónapos mono m4-en szal nocomment
ezek után hope-ot köszi soha többet akárki akármit is mond
ja edit:
a srác akinek eladtam, mondta hogy a fékcsõ egyszerûen kijött a helyérõl, nem volt rendesen bepréselve a helyére
szal fasza, nah...
#16688
Írta 2006. augusztus 06. - 11:32

#16689
Írta 2006. augusztus 06. - 11:31

#16690
Írta 2006. augusztus 06. - 11:29


DIg, valszeg azert nem tudtad rendesen hasznalni a Hope -okat, mert a szinteres betet miatt maskepp kell fekezni vele.
Saint - XT: es akkor mi van ha ugyan az csak mas szinben? Nem ertem ez miert problema. A Saint is es az XT is kituno fek.
"azon hogy a tárcsa hogy tudja hûteni a féktuskót"
Erdekes lenne ha a tarcsa hutene a feket. A tarcsa es a fekpofa talalkozik fekezeskor, ez a ketto melegszik a fekezestol, mindaddig amig osszeernek. A fektest es az olaj attol melegszik, hogy a fekpofa vezeti a hot a fektesre. A szinteres pofa jobban atadja a hot, a gyantas sokkal kevesbe. Vagyis a gyantas pofa mivel nem nagyon adja at a hot a fektestnek ( es ugyebar ugyanannyi ho termelodik igyis - ugyis ) ezert a gyantas pofa jobban fogja terhelni a tarcsat. Ezert jo ha olyan tarcsat vesz az ember, ami jol turi a nagy hohatasokat ( pl. Hope Floating ), nem deformalodik olyan konnyen es hamar visszahul a fekezes utan, hogy a kovetkezo fekezesnel a leheto legalacsonyabb hofokrol tudjon ujra felmelegedni.
I`m as fast as nobody!
#16691
Írta 2006. augusztus 06. - 10:55

Így sokkal nagyobb felületen érintkezne a tárcsa és a betét amivel jócskán nõhetne a fékhatás.
Ez nem is igaz böbõ!
#16692
Írta 2006. augusztus 06. - 08:48

Szóval ez nem probléma, nagyon erõs a fék, és a három közül a legmegbízhatóbb.
Persze mondhtnánk, én hazabeszélek mert nekem ilyen van, de voltak Magura-im, Hayes-ek, Hope-ok, és már a második bringám amire Saint kerül, tökéletesen meg vagyok vele elégedve, ha besül sem hangos és nem esik a nyomáspontja, a méretét meghazudtolóan tolerálja a pánikfékezéseket.
A hope meg györnyörû fék,(az újak, a mono széria) viszont a bélés az kritikán aluli, nekem sem a hatdugattyús, sem pedig az M4 nem jött be, sõt akinek eladtam sem tetszett, el is adta.
A hajtás pajtás DH team is sokat szívott a hope-okkal, és adták el gyorsan õket.
Egyébként CC-re például végképp nem való a régi négydugós hope mert nehéz.
Az olaj témához pedig, az olajnak itt nincs olyan nagy szerepe, pld a shimano ásványi olajjal dolgozik, a hope meg dot 5.1 és a hope az kriminálisan melegszik és úgy visít, hogy ez a mai napig vicc témája nálunk, hogy amikor jöttem lefelé a Schladmingi DH pályán már elõre hallottak, mert visított a fék.

#16693
Írta 2006. augusztus 06. - 08:30


A kiszemelt darabok: Hope M4, Saint, Juicy 7.
A három közül a legbizalomgerjesztõbb egyértelmûen a Hope. Felépítése robosztus szerintem súlyban sem annyira gáz, viszont a fékbetétek megleptek. Hogy lehet akkora marhaságot csinálni, hogy egy négydugattyús fékben dugattyúnként van egy fékbetét. Ránézem és nem hittem a szememnek. Sokkal ésszerûbb ha oldalanként egy fékbetét az adott oldal teljes hosszában. Így sokkal nagyobb felületen érintkezne a tárcsa és a betét amivel jócskán nõhetne a fékhatás. ÉRTHETETLEN! Vagy az M4 mono már ilyen???
Az Avid Juicy 7 elég viccesen nézett ki a Hope után bár mindenki azt mondja annál sokkal jobb. Szegény darab elég leharcolt állapotban van minimum egy fékbetét csere plusz a hátsó fékcsõ is elég szarul nézett ki.
A Saint jó állapotban van XT karokkal és felépítésre is elég meggyõzõ. DE!!!! Ez a féktest tökéletesen megegyezik az XT-vel csak más a színe és a rajta lévõ felírat ( + a gyári fékbetét más) Ránézésre is már felötlött bennem a gondolat és amikor hazajöttem meg is néztem a neten a képeket. (Pl ebike). Nem tudom, hogy belsõ felépítésben van-e különbség, de számomra ez egy jó marketing fogásnak tûnik. Gyõzzön meg valaki az ellenkezõjérõl!!!!!
Sokszor volt már itt arról szó, hogy ez meg az a fék ilyen-olyan szar vagy jó. Viszont arról már kevésbé, hogy milyen körülmények között, kinek a keze alatt és hogy ez saját tapasztalat vagy egy másik emberke „oral history”-ja. PL nem mindegy hogy Ausztriában a 2 km-es lefelénél (DH) ahol végig fékezi kellett megfõtt a fék, vagy monjuk a HHH-ról (CC) lefelé jövet.
A fékeket megnézve (+az autózásban és motorozásban szerzett tapasztalok alapján) szerintem a fékek alapvetõen tárcsa betét olaj függõek (nem alivio) . Sokszor volt már arról is szó, hogy túlmelegszik a fék és beesik a kar: Ez NEM A FÉK HIBÁJA, hanem a szar és a hõt elvezetni képtelen tárcsáé és olajé. Rengeteg múlik a tárcsa hõelvezetésén a betét minõségén,azon hogy a tárcsa hogy tudja hûteni a féktuskót + az olaj mennyire bírja a hõt. Ezután jönne az hogy a fékkar féktuskó mûködése mennyire van összhangban illetve milyen fékhatást képes elérni.
Az egészet csak elmélkedésként írtam nem megsértve ezzel senkinek a fékét vagy a véleményét.
#16694
Írta 2006. augusztus 04. - 21:04

pl itthon is van egy jó esztergályos. a mostani adaptereim is biliacélból vannak, szal nem vagyok finnyás. ott is csak akad olyan ami kell hulladékba, mert nem egy nagy darab az adapter. vagy ha nincs, akkor csinálok magamnak, csak még meditálni kell elõtte egy fél évet h legyen lelki erõm munkához fogni.
de kár h lusta vagyok, pedig még sokra is vihetném (de nagyképû viszont vagyok

#16695
Írta 2006. augusztus 04. - 20:58

:cry: kár. akkor má megint fel kell csapnom acélmívesnek. és az itthoni körülmények közt elég necces. de sebaj megpróbálok bepofátlankodni a haveromhoz és majd megcsináljuk. tanév közben sok sok adaptert csináltam ám gyakszin, szal menni fog ez is.
vasárnap láttam egy gyereknél olyan is-pm adaptert, h szebb volt mint a gyári. de komolyan.
ok megnézem apróban
van egy olyan sufnis megoldás h 160-as elsõ is-pm 160-as adapter, + pm.is 170-es adapter, hátsó is féktest (mert hátra kell) + hézagoló gyûrûk amekkora kell. és így akkora tárcsához tudok barmolni késõbb is, amekkorához akarok ugye?
Nincs egy ügyeskezû esztergályos ismerõsöd??? Azoknak az ilyen szinte csemege.

#16696
Írta 2006. augusztus 04. - 20:42

vasárnap láttam egy gyereknél olyan is-pm adaptert, h szebb volt mint a gyári. de komolyan.
ok megnézem apróban
van egy olyan sufnis megoldás h 160-as elsõ is-pm 160-as adapter, + pm.is 170-es adapter, hátsó is féktest (mert hátra kell) + hézagoló gyûrûk amekkora kell. és így akkora tárcsához tudok barmolni késõbb is, amekkorához akarok ugye?
#16697
Írta 2006. augusztus 04. - 20:41

tudtommal itthon nincs ilyen is-is adapter
Szertintem a dzsegvájer csinál ilyet, sõt az aprók között egy Hope-nál ilyet láttam.
#16698
Írta 2006. augusztus 04. - 20:34

#16699
Írta 2006. augusztus 04. - 20:33

ha van akkor hol mennyi mikor miért stb... milyen márkák vannak? mert eddig is-is adaptert csak jagwire-t láttam 6-8"-ra
#16700
Írta 2006. augusztus 04. - 20:00

kép nincs róla, de nem nehéz. pici 2mm vastag acéllemez, olyan saccperkábé 2 centi hosszú, és 12-15mm széles. fúrsz rá egy 6-os lyukat (azaz amekkora a csavar átmérõje, szzem 6-os.) odascavarozod a villa felsõ rögz. szeméhez, a féket meg az alsóba, leméred h hol jó a cucc (persze akkor ha már benne van a tárcsa) és kifúrod ott is. az alátéttel ne spórolj, és vigyázz h minden csavar a féktest menetes részén kb 1mm-rel még túl is lógjon, a menetelnyalódás miatt. fent önrögzitõs anya a villa felöli csavarhoz oszt jóu van az.
kb egy éve tolom így, és semmi baja