Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18533 hozzászólás a témában

#1361
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.024 hozzászólás

Én is ezt csináltam, a spéci lapító szerszám csak annyival jobb hogy nem marhat bele a tárcsafelületbe, de valami lapító/centrírozó gépre gondoltam, amivel nem türelemjáték és komolyan kicsire lehet igazítani a toleranciákat. Türelmem van, csak kézzel ez egy aszimptótikus tevékenység és azért órákat nem akarok rászánni.

 

lassan igazi tudományos fórum leszünk, annyi idegen/új szót meg lehet itt tanulni. :)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1362
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Nincs értelme/jelentősége a tökéletes "laposságnak", az első fékezésnél úgyis megkapja a részét.

Gabóca tanácsára én is egy egyszerű, 300 forintos franciakulcsot használok, nem is értem, minek erre többet költeni. Ha nagyon cincog, megfeszegetem, de az aprajával nem törődök, magától rendbe szokott jönni. Igen, tudom, mert én sokat fékezek. :D

 

...

kicsire lehet igazítani a toleranciákat

...



#1363
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Én kispolgári módon a kombinált fogómmal hajlítom a tárcsát. Azt figyelem, hol ér hozzá a tárcsához (ott cincog egyet) és azt a részt hajlítom.


Én is ezt csináltam, a spéci lapító szerszám csak annyival jobb hogy nem marhat bele a tárcsafelületbe, de valami lapító/centrírozó gépre gondoltam, amivel nem türelemjáték és komolyan kicsire lehet igazítani a toleranciákat. Türelmem van, csak kézzel ez egy aszimptótikus tevékenység és azért órákat nem akarok rászánni.



#1364
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás
Vagy legalább fényképekkel megszórni a topikot, mert ez így csak rizsázás és találgatás.

#1365
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.024 hozzászólás

1.: A fék és a pofák is újak voltak, de időközben vettem bele másik pofákat, hátha azokkal volt valami. Mikor betettem az új pofákat cudarul fogtak, de kb egy hét múlva annyi volt minden jónak. A hátsó szépen fog, de az meg visít.

2.: Előtte XTR V-fék volt a bicajon és másik kerékkel. Egy XTR V-fékes kerék volt, de a hátsó kopott fékfelülettel, így használhatatlan volt. Ekkor váltottam ugyan arra, csak tárcsás verzióra.

3.: Előre nincs adapter, közvetlenül van feltéve a Manitou R7-esemre. (van rajta tárcsatartó konzol is ugye)

Hátul pedig ilyen, szintén alátét nélkül, jól meghúzva.

Hátul a tárcsa felfogató jól meg van húzva, de ha behúzom a féket és lökdösöm a bicót előre-hátra, akkor az fogja fogja mint szar a gatyát, de a kerék 1mm-t el tud mozdulni kattanás közepedte. Ezt mivel lehet jobban odaszorítani? (bár mondom, az első fék a borzalmas)

 

Valamint én szerintem nem ártana levegőtleníteni is a rendszert (bár a boltban állítják, hogy az így jó), csak mert ha behúzom az elsőt, akkor a nyomáspont után még húzhaton egészen a markolatig, de meg nem állít és erősebb se nagyon lesz.

 

azért tudod behúzott fékkel is kicsit megmozgatni a kereket, mert a betét picit elmozdul a féknyeregben. ezért van a kattanás is. ez nem baj.

 

ha a kormányig be lehet húzni a kart, akkor egészen biztosan levegős lehet. ha nem lenne, régen fejre kellett volna állnod vele.:) 

 

nincs az elérhető közeledben másik bolt? a féked levegős, a beállítsa sem jó a tárcsán lévő nyomok szerint. ha nincs szerencséd, még a vázon lévő felfogató szemeket is síkba kellene marni. ha mindezek rendbe lennének téve, még mindig lehet egyéb probléma is, amit távgyógyítva csak találgatni tudunk. mindenképpen érdemes lenne rászánnod magad és elvinni az egész bringát egy tisztességes boltba. (én is voltam így, tudom, nagyon macerás tud lenni.)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1366
Wolfman8

Wolfman8

    vendég

  • fórumtag
  • 121 hozzászólás

1. Új vagy használt volt a fék amikor felraktad?

2. Előtte is tárcsaféked volt a kerékpáron?

 

Milyen adaptert használsz? IS-PM...

1.: A fék és a pofák is újak voltak, de időközben vettem bele másik pofákat, hátha azokkal volt valami. Mikor betettem az új pofákat cudarul fogtak, de kb egy hét múlva annyi volt minden jónak. A hátsó szépen fog, de az meg visít.

2.: Előtte XTR V-fék volt a bicajon és másik kerékkel. Egy XTR V-fékes kerék volt, de a hátsó kopott fékfelülettel, így használhatatlan volt. Ekkor váltottam ugyan arra, csak tárcsás verzióra.

3.: Előre nincs adapter, közvetlenül van feltéve a Manitou R7-esemre. (van rajta tárcsatartó konzol is ugye)

Hátul pedig ilyen, szintén alátét nélkül, jól meghúzva.

Hátul a tárcsa felfogató jól meg van húzva, de ha behúzom a féket és lökdösöm a bicót előre-hátra, akkor az fogja fogja mint szar a gatyát, de a kerék 1mm-t el tud mozdulni kattanás közepedte. Ezt mivel lehet jobban odaszorítani? (bár mondom, az első fék a borzalmas)

 

Valamint én szerintem nem ártana levegőtleníteni is a rendszert (bár a boltban állítják, hogy az így jó), csak mert ha behúzom az elsőt, akkor a nyomáspont után még húzhaton egészen a markolatig, de meg nem állít és erősebb se nagyon lesz.


Wolfman8 módosította - 2014. április 02. - 11:36


#1367
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.024 hozzászólás

Én kispolgári módon a kombinált fogómmal hajlítom a tárcsát. Azt figyelem, hol ér hozzá a tárcsához (ott cincog egyet) és azt a részt hajlítom.

 

én meg vadember módon, kézzel.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1368
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás

Én kispolgári módon a kombinált fogómmal hajlítom a tárcsát. Azt figyelem, hol ér hozzá a tárcsához (ott cincog egyet) és azt a részt hajlítom.


Marci

#1369
oroberto

oroberto

    vendég

  • fórumtag
  • 108 hozzászólás

 

Ettől függetlenül tud valaki üzletet ahol tökéletesre tudják lapítani a nyolcasos tárcsát? Nekem még nem sikerült, és ahol eddig voltam mindig kézi/szemre, "áh, így elég jó" alapon működik. Van erre egyáltalán valami gép, vagy van értelme virágprés féle megoldásoknak?

Tökéletes nem lesz soha már csak megközelíteni lehet ami türelem és kitartás kérdése, van hozzá külön szerszám de nem lapítják hanem visszahajlítják vele tárcsát Ime: http://ebike.hu/term...rcsa-egyengeto/  

bár, esetleg az átalakított szőlőprés még jó lehet :)


Let's roll!

#1370
oroberto

oroberto

    vendég

  • fórumtag
  • 108 hozzászólás

Nehéz így segíteni, mert látni kellene a fékedet, sok minden lehet a hiba, csiszolgatás szerintem nem fog segíteni, tárcsát meg szerintem nem kellene csiszolgatni.

 

Pár kérdés: 

1. Új vagy használt volt a fék amikor felraktad?

2. Előtte is tárcsaféked volt a kerékpáron?

 

Milyen adaptert használsz? IS-PM

A remegő hang elég gyanús:

Ellenőrizni kellene:

Az első kerékagy, gyorszár (tárcsafelfogatás) rendben van-e.

Kormánycsapágy rendben van-e

Visító hang valószínű azért van mert nem párhuzamosan fognak rá a pofák a tárcsára ami lehet váz fék felfogatás vagy adapter vagy beállítás hibák de a fék is lehet hibás.

SLX tárcsákat tudsz gyantás pofával használni, fémes pofákhoz viszont nem jó minden tárcsa de ezt a tárcsa típusa (anyaga) határozza meg .


oroberto módosította - 2014. április 01. - 13:28

Let's roll!

#1371
Wolfman8

Wolfman8

    vendég

  • fórumtag
  • 121 hozzászólás
A felcsiszolás lehet hogy segít, de pl a pofákat már felcsiszolták nekem a boltban, annak értelme nem volt. Még a tárcsát megpróbálhatom, de nem sokat jósolok neki.
Valami tuti módszer kellene, de eddig mindig csak tippeket kapok. :(
Jah igen, SLX tárcsák, ezeknek gyantás pofa jó?

#1372
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Próbáld meg, hogy kiveszed a fékpofákat és jól megcsiszolod smirdlipapírral. Utána a tárcsát is csiszold meg rendesen. Ez szokott segíteni.

 

A kézi fékpofacsiszolásnak mi az értelme a lejtmenetben koptatáshoz képest? Mármint ha nem (túl) barázdás a tárcsád.

 

 

Mindkét montimon Formula tárcsák vannak, az egyiken (CL) Formula nyereggel, másikon (CL-IS adapterrel) Magura MT4-el társítva. Mindkettő fog rendesen, csak a Magura sivít ha nem minden tökéletes. Csak rövidebb ideig lejtmenet után, esőben meg Berner féle kezelés után igazán halk, tehát elég egyértelműnek tünik hogy a városi kosz miatt, de akkor a másik miért mindig csöndes? Sárban is, stb. (OK, esőben nagy fékezésnél nem, de az alap). Mindkettő szett ugyanúgy néz ki (szerintem jól, nem látok nagyon feltünő/mély barázdákat). Hasonlításképp az egyik Formulásban most van egy hatalmas nyolcas és így menet közben kézzel visszagörbítgetve (szervízbe még megyek) még mindig tök csöndes, tehát nem hiszem hogy egyenetlenség miatt hangosabb a Magurás. Mindkettőben gyantás pofa van persze.

 

Ettől függetlenül tud valaki üzletet ahol tökéletesre tudják lapítani a nyolcasos tárcsát? Nekem még nem sikerült, és ahol eddig voltam mindig kézi/szemre, "áh, így elég jó" alapon működik. Van erre egyáltalán valami gép, vagy van értelme virágprés féle megoldásoknak?



#1373
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás

Sziasztok!

Régebben is voltam már itt a problémával, de továbbra is fennáll.

Szóval adott egy Shimano M445-ös tárcsafékszett, Shimano gyantás pofákkal, aminek az első fékpofája nagyon gyatrán fog és halk remegő hangot hallat, a hátsó pedig jól fog, de nyikorog és a tárcsából ítélve csak a fele fékfelületet használja.

 

Kérdésem az lenne, hogy szerintetek mi lehet a hiba forrása? Gondolom a fékpofa, de milyet érdemes venni a brutális, de legalábbis használható fékerőért? Hallottam valami olyasmit, hogy a BBB pofák jól fognak. Fémes vagy gyantás? Azért vettem ezt a gyantásat is mert halkabb, erre sípol itt nekem meg rezeg.

Próbáld meg, hogy kiveszed a fékpofákat és jól megcsiszolod smirdlipapírral. Utána a tárcsát is csiszold meg rendesen. Ez szokott segíteni.

A BBB pofáktól csodát ne várj, semmi extra. Attól sokkal jobb nem lesz a féked.


  • Wolfman8 kedveli ezt
Marci

#1374
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás
Pl van pár tucat különböző alátét, lehet, hogy rosszat használtak. Félre is kapathatták a csavart.
Tudod, jól egyféleképpen lehet, rosszul meg csak az emberi kreativitás szab határt.

#1375
Wolfman8

Wolfman8

    vendég

  • fórumtag
  • 121 hozzászólás
Csinálhatok pár képet, ha szétszedem, de nem értem hogyan lehetne többféleképen összeszerelni egy tárcsaféket?
Egy órája szétszedtem az elsőt, jól átfújtam Berner féktisztítóval, de semmi változás, ugyan olyan gyenge. Azt a szót hogy harap, mióta megvan ez a fékem, nem ismerem. :

#1376
utazoli

utazoli

    vendég

  • fórumtag
  • 136 hozzászólás

Hali,olyan problémám akadt hogy xt tárcsa 1.9mm-es vastag (fémes xt betétel) lejtmenet után iszonyuan visit aztán ha visszahült elhalhat,amugy nagyon jol fog semmi baj vele,lehet h végét járja a tárcsa elvileg 1.5mm ig kéne birnia.



#1377
Kánya

Kánya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 846 hozzászólás
  • LocationMecsek

Említette, hogy a hátsó tárcsa sem feltétlenül úgy kopik, ahogy kellene, szóval én azért megnézném közelebbről azt a szerelést.
Fórumra néhány kép jól jöhet, mielőtt kerékpárbolt szakért/javít :)
Nekem most lett olajos tárcsám, de szinte azonnal harap a műgyanta, szépen kopnak a tárcsák. Utóbbiból direkt kértem, hogy szintereshez is jó legyen, ha esetleg váltanék.

Pont ezt szerettem volna írni. Kiegészítésként még annyit hogy sokan beleesnek a volt avid tulajdonosok abba a hibába hogy a shimano nyereg alatt hagyják az alátétezést.



#1378
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás

jó eséllyel a 445-ös szetthez olyan tárcsát adnak amihez csak gyantás betét a jó. de ha normálisan be van állítva a rendszer akkor tökéletesen kell működnie. bekopni meg kb egy fincsibb lejtmenet alatt kopik be, és teljesen jó a gyári betét.

Említette, hogy a hátsó tárcsa sem feltétlenül úgy kopik, ahogy kellene, szóval én azért megnézném közelebbről azt a szerelést.
Fórumra néhány kép jól jöhet, mielőtt kerékpárbolt szakért/javít :)
Nekem most lett olajos tárcsám, de szinte azonnal harap a műgyanta, szépen kopnak a tárcsák. Utóbbiból direkt kértem, hogy szintereshez is jó legyen, ha esetleg váltanék.
  • Wolfman8 kedveli ezt

#1379
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

Sziasztok!

Régebben is voltam már itt a problémával, de továbbra is fennáll.

Szóval adott egy Shimano M445-ös tárcsafékszett, Shimano gyantás pofákkal, aminek az első fékpofája nagyon gyatrán fog és halk remegő hangot hallat, a hátsó pedig jól fog, de nyikorog és a tárcsából ítélve csak a fele fékfelületet használja.

 

Elvittem már kerékpár szervízbe, ott először is "segítség képpen" kijjebb tekerték a fékkaromat, hogy jobban be tudjam húzni, majd közölték, hogy ezeknek a Shimano pofáknak több hét is kellhet, hogy bekopjanak. Már sejtettem akkor is, de most, hogy több mint fél év van a pofákban és ugyan olyan gusztustalanul szarul fog a fékem, körvonalazódott számomra, hogy (hidraulikus) tárcsaféket eddig max elméletben szereltek, tapasztalatuk meg 0 (azaz NULLA).

 

Kérdésem az lenne, hogy szerintetek mi lehet a hiba forrása? Gondolom a fékpofa, de milyet érdemes venni a brutális, de legalábbis használható fékerőért? Hallottam valami olyasmit, hogy a BBB pofák jól fognak. Fémes vagy gyantás? Azért vettem ezt a gyantásat is mert halkabb, erre sípol itt nekem meg rezeg.

 

Meg még emellé másik kérdésem is lesz, de egyelőre ennyi.

jó eséllyel a 445-ös szetthez olyan tárcsát adnak amihez csak gyantás betét a jó. de ha normálisan be van állítva a rendszer akkor tökéletesen kell működnie. bekopni meg kb egy fincsibb lejtmenet alatt kopik be, és teljesen jó a gyári betét.


Bikertigger módosította - 2014. március 31. - 12:53

"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1380
Wolfman8

Wolfman8

    vendég

  • fórumtag
  • 121 hozzászólás

Sziasztok!

Régebben is voltam már itt a problémával, de továbbra is fennáll.

Szóval adott egy Shimano M445-ös tárcsafékszett, Shimano gyantás pofákkal, aminek az első fékpofája nagyon gyatrán fog és halk remegő hangot hallat, a hátsó pedig jól fog, de nyikorog és a tárcsából ítélve csak a fele fékfelületet használja.

 

Elvittem már kerékpár szervízbe, ott először is "segítség képpen" kijjebb tekerték a fékkaromat, hogy jobban be tudjam húzni, majd közölték, hogy ezeknek a Shimano pofáknak több hét is kellhet, hogy bekopjanak. Már sejtettem akkor is, de most, hogy több mint fél év van a pofákban és ugyan olyan gusztustalanul szarul fog a fékem, körvonalazódott számomra, hogy (hidraulikus) tárcsaféket eddig max elméletben szereltek, tapasztalatuk meg 0 (azaz NULLA).

 

Kérdésem az lenne, hogy szerintetek mi lehet a hiba forrása? Gondolom a fékpofa, de milyet érdemes venni a brutális, de legalábbis használható fékerőért? Hallottam valami olyasmit, hogy a BBB pofák jól fognak. Fémes vagy gyantás? Azért vettem ezt a gyantásat is mert halkabb, erre sípol itt nekem meg rezeg.

 

Meg még emellé másik kérdésem is lesz, de egyelőre ennyi.