Köszi, fokozatkijelzőm amúgy sincs hozzá, úgyhogy ez nem lenne probléma, de annyit nem ér meg a dolog hogy eladjam és vegyek egy másikat .
Ha már nagyon fog zavarni a dolog, majd alaposabban utána nézek.
Kösz!
Köszi, fokozatkijelzőm amúgy sincs hozzá, úgyhogy ez nem lenne probléma, de annyit nem ér meg a dolog hogy eladjam és vegyek egy másikat .
Ha már nagyon fog zavarni a dolog, majd alaposabban utána nézek.
Kösz!
Balias,
csak xthez és xtrhez találtam gyárit, sm-sl78, 98 néven. 30 euró, egyszerűbb, ha eladod a váltókart, s veszel egy másikat. A fokozatkijelzőtől viszont búcsúzni kell!
Ha rákeresel a guglin i-spec adapterre, találni azért házibarkács megoldásokat is.
https://www.boc24.de...xt-sm-sl78-paar
Igen, ahogy nézem régi, úgyhogy szerintem marad külön, így is működik.
Arra azért kíváncsi lennék még, hogy ezt az alkatrészt hogy hívják, illetve hol lehet megtalálni....köszönöm előre is az infot.
Milyen SLX váltókarod van? Ha kormánybilincses akkor (értelmes áron) nincs miről beszélni. Ha fékkarbilincses (vagyis i-spec), akkor meg az eddigi csavarjaid valszeg jók lesznek hozzá. Ha nem, akkor megint az értelmes ráköltésnél tartunk, mikor elpakoltam a sajátjaim, 10 ájró+postáért találtam legolcsóbban. Igaz, a magyar ár se volt tavaly év végén sokkal magasabb.
De a kérdésedből úgy érzem, hogy sima kormánybilincses a váltókarod, így meg felejtős az egész. Pedig nagy királyság az i-spec!
Hali!
Nem rég vettem Slx 675 fékeket, meg van slx váltókarom.Meg szeretném ejteni rajtuk az I-spec cuccot.Hozzávaló csavarok/izék ügyében tudtok segíteni, hol találok ilyeneket? (a fékhez nem adták)
Hali!
Nem rég vettem Slx 675 fékeket, meg van slx váltókarom.Meg szeretném ejteni rajtuk az I-spec cuccot.Hozzávaló csavarok/izék ügyében tudtok segíteni, hol találok ilyeneket? (a fékhez nem adták)
!
Az eredeti fékolajjal mindenképp érintkezik a dugattyú
Így már világos, köszi!
3. Kérlek hazugsággal ne tömd a fórumot. Bármihez nyúlok, megköszöni a törődést.
4. Egy közös ismerősünk ajánlotta, hogy így cseréljek kormánycsapágyat, valószínűleg őt nem f*sozod. Kevésbé felszerelt szervizek közül is előfordul, ahol így oldják meg, személyesen mondták (pl. Pedál Sport Pécs). Bár azóta működik, de már azt is leírtam, hogy nem volt legszebb megoldás, senkinek sem tanácsoltam.
5. Kérlek.
Mellesleg, nem én tömöm f*ssal a fórumot. Van itt elég "okos", de nem idézek.
1. volt.
2. nem szégyellem magam.
3. a tény, hogy bármihez nyúlsz egyből f*ssá válik az valami egészen megmagyarázhatatlan fenomén.
4. ha jól belegondolok nem is igazán a fékkel kapcsolatos eszmecsere ütötte ki a f*sproof biztosítékot, hanem a 3. pontban említett jelenség, amit kormány/hajtás/kcs/whatever vonalon tudsz produkálni.
5. megkövetem magam, tényleg szégyellni való a viselkedésem; egy tiltással megkímélhető a napi agytörzsi fallosz, amit tőled kapok.
6. további jó csapágygolyó kergetést!
Volt már a fikázók közöl bárkinek Hayes Stroker Trail féke??? Mert akkor tudná miről van szó és nem f*sozna! Egyébként sem értem hogy veszik egyesek a bátorságot ilyen hangnemben a fórumtársaik hozzászólásaiba beleköpködni. Szégyellhetitek magatokat.
nekem volt. ma, némileg több tapasztalattal visszatekintve, tényleg egy fos.
Volt már a fikázók közöl bárkinek Hayes Stroker Trail féke??? Mert akkor tudná miről van szó és nem f*sozna! Egyébként sem értem hogy veszik egyesek a bátorságot ilyen hangnemben a fórumtársaik hozzászólásaiba beleköpködni. Szégyellhetitek magatokat.
ezek a problémák hány óra/mennyi km használat után jelentkeznek nálatok? és milyen körülmények között használjátok a gépet, hogy ennyire aktívan tudjátok darálni a f*st? a használtan vett 775-ös xt fékszettem egy olajcsere után megfog bárhol. (~16.10kilós bringa, 180-as tárcsák)
de különbenis: "Brakes are for gays!"
tudod, ez egy tárcsafékes topic, itt mindenki annyi f*st darál tárcsafék ügyben, amennyit akar vagy nem szégyell. kár beszólogatni.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
ezek a problémák hány óra/mennyi km használat után jelentkeznek nálatok? és milyen körülmények között használjátok a gépet, hogy ennyire aktívan tudjátok darálni a f*st? a használtan vett 775-ös xt fékszettem egy olajcsere után megfog bárhol. (~16.10kilós bringa, 180-as tárcsák)
de különbenis: "Brakes are for gays!"
Ide is (mármint a dugattyú _külsejére_) fékolaj kell, láncolaj (mivel az van kéznél) nem jó?
Ez csak egy tipp volt. Meg lehet próbálni kívülről, eredeti Shimano fékolajjal tisztítani (természetesen csak ha ez van benne), mielőtt szétkapja a féknyerget és kiveszi a dugattyúkat, de nem biztos, hogy beválik. Az olajat célszerű letisztítani a művelet után, mert csak beleragad a por és utána rosszabb lesz mint előtte.
Az eredeti fékolajjal mindenképp érintkezik a dugattyú, az nem árthat neki, legfeljebb nem is használ. Mást rákenni szerintem kimondottan ártalmas, nem tudni milyen reakcióba lép a gumival, a fékolajjal és még beleragadhat a kosz/por (beleértve a fékport) is.
Szerk.: Ezt csak akkor csinálnám, ha már amúgy is gond van és szétszedés előtt áll. Ha jól működik, nem bántanám. Ha fékfolyadék van a fékben, azt szintén kihagynám, lemarja a festéket is ha melléfolyik.
freddyke módosította - 2014. április 10. - 01:18
Ide is (mármint a dugattyú _külsejére_) fékolaj kell, láncolaj (mivel az van kéznél) nem jó?
Mivel a Shimano nem fékfolyadékot, hanem ásványi olajat használ, ami nem maró hatású, a dugattyúkat kinyomott állapotban akár meg is lehetne kenni pár csepp fékolajjal
Ide is (mármint a dugattyú _külsejére_) fékolaj kell, láncolaj (mivel az van kéznél) nem jó?
Igen, elviekben így kell mozogjon. Felszereled, majd behúzod párszor akkor be kéne álljon magától a megfelelő távolságokra, de nekem ha egyszer beállítják, akkor 1 héten belül megint beleér a tárcsába a pofa. Szerintem nagyon szét kéne szedni és megtakarítani a dugattyúkat is, mert valami gebasz van, majd újratölteni és légteleníteni.
Így már értem mi a gond. Én a Hayes Stroker Trail-t sosem szedtem szét. 4 éves koráig csak nagyon ritkán, utána egyre gyakrabban kezdett olyat csinálni, hogy néha nem ment vissza az egyik dugattyú és súrlódott a tárcsán a fékpofa. Én azt csináltam, hogy kivettem a fékpofákat, visszanyomtam a dugattyúkat, járattam a kart, amíg ki nem jöttek valamennyire (csak egy határig, természetesen nem nyomtam ki a fékfolyadékot), majd megint visszanyomtam a dugattyúkat és ezt addig ismételgettem, amíg a visszanyomás könnyen nem ment (általában 3-4-szer). Utána egy darabig jó volt. Mivel a Shimano nem fékfolyadékot, hanem ásványi olajat használ, ami nem maró hatású, a dugattyúkat kinyomott állapotban akár meg is lehetne kenni pár csepp fékolajjal (pl. vékony körecsettel), ami leszedi a szennyeződést és így megúszod a szétszedést. Utána le lehet törölni az olajat. Bár lehet ezt nem kivitelezhető.
Egyben tartja a féked.
Tehát ha azt a két csavart kicsavarom, akkor szét tudom ketté szedni a féket!? Erre gondoltam én is, de nem láttam még ilyet.
Akkor, józan paraszti ésszel...Ha sok időt töltött vele a szerelő, akkor nyilván éppen, hogy sikerült beállítania, ami aztán a használat során mindjárt elállítódott... Ismerős...:-)Normálisan működő cuccot nem nehéz középre igazítani, (meg merem kockáztatni, hogy a féknyereg helyének eltalálása a fékbehúzós trükk nélkül is lehetséges, vagyis a féknyerget pofák nélkül szemre úgy állítod be, hogy a tárcsa középen legyen, és ha a tárcsa a kereket megforgatva nem tulizik, akkor jó lesz az fékpofával is :-)) tehát valami eleve nem (volt). normális.Lehetőségek - látatlanban, első nekifutásra.- Akkor nem ér csak hozzá, ha fékezés után lehűl a tárcsa.- Nyolcas van a tárcsában - ezt én "háttérvilágítással" szoktam megnézni, de ha jó a szemed, lehet, hogy enélkül is ki lehet szúrni.Ehhez egy merülő elemmel ellátott első lámpa szükséges, a fék mögül óvatosan a szemedbe világítasz, az erős kontraszt miatt tök jól látni, hogy melyik ponton, illetve, hogy milyen hosszan (mekkora szögtartományban) ér bele a tárcsa a pofába.- A hátsó kerék nincs kellően meghúzva, és amikor rátapsol a pedálra, az mozdul el, és persze mindjárt beleér a pofa a tárcsába.- A hátsó kerék - ha csak kicsit is, de eleve ferdén van bent, vagy egy ütéstől egy picit elmozdult, és úgy is maradt - átütőtengely rulez :-)- Ha csak kis mértékben is, de kotyog a hátsó agy.A fentiek tetszőleges kombinációja, de végső soron nincs olyan sok lehetőség.És persze, ideiglenesen, fel lehet tenni egy másik féket is ellenpróba gyanánt (gondolom egy szervizben ez nem gond :-), ha az nem működne valamiért szimmetrikusan.Tehát , nem a beállítással kell tovább bajlódni, hanem a beállíthatatlanság okát megszüntetni.
Szuper, köszönöm! Akkor utána járok egy kicsit jobban Azt hittem , h majd összeszoknak
Ha sok időt töltött vele a szerelő, akkor nyilván éppen, hogy sikerült beállítania, ami aztán a használat során mindjárt elállítódott... Ismerős...:-)
Lehet még váztolerancia is, ha nem ül fel rendesen a nyereg akkor egyenesbe kéne maratni a vázon a felfogatási pontokat, amit persze pár nappal a vásárlás utánig egyszerűbb azzal megoldani hogy visszaviszed és kérsz helyette másikat mert gyakorlatilag hibás termék. De ez a legrosszabb eset, szerintem érdemes előbb megnézetni egy (másik) szakemberrel.
Ehhez egy merülő elemmel ellátott első lámpa szükséges
Vagy bármilyen erős fényforrás, csak ideiglenes eléragasztasz egy papírdarabot, ha kell többször összehajtogatva.