Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18507 hozzászólás a témában

#1141
Menyus72

Menyus72

    vendég

  • fórumtag
  • 31 hozzászólás

na majd 5-6 k után is várnánk egy élménybeszámolót.

OK, meglesz! :)

Ezek szerint van tapasztalat! Mire számítsak? 



#1142
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

Aki X0 féken gondolkodik, annak én speciel nyugodtan merem ajánlani! 

Amikor 2012-ben kijött a 785-ös XT teljesen elájultam tőle, hogy milyen jó. A véleményem továbbra sem változott, viszont most egy 2013-as X0-al építettem egy bringát, és semmivel sem rosszabb a gyakorlatban (bár még nincs vele több év tapasztalatom mint az xt-vel).

Azt hiszem 2013-ra változtattak valamit az X0-án, tehát a korábbi évjáratokról nem tudok nyilatkozni...

na majd 5-6 k után is várnánk egy élménybeszámolót.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1143
Menyus72

Menyus72

    vendég

  • fórumtag
  • 31 hozzászólás

Aki X0 féken gondolkodik, annak én speciel nyugodtan merem ajánlani! 

Amikor 2012-ben kijött a 785-ös XT teljesen elájultam tőle, hogy milyen jó. A véleményem továbbra sem változott, viszont most egy 2013-as X0-al építettem egy bringát, és semmivel sem rosszabb a gyakorlatban (bár még nincs vele több év tapasztalatom mint az xt-vel).

Azt hiszem 2013-ra változtattak valamit az X0-án, tehát a korábbi évjáratokról nem tudok nyilatkozni...



#1144
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

ismet elmondom mit csinalj.

menj el egy szervizbe es csereltestd le mind a ket fekben a fekfolyadekot.

nem kell uj feket vegyel csak tartsd karban a mostaniakat es nem lesz veluk gond.

Ez OK, csak azon problémáztam, hogy egyik szervizes ezt mondja, a másik azt. Én meg k.ra bizalmatlan vagyok mostanában a szervizekkel. :(

 

 

masert ha a rendszer nem lyukas vagy gyari hibas nem csinalhatja.

Új féket csak e miatt kezdtem emlegetni. Ha hibás, az többnyire cserét jelent tapasztalataim szerint.



#1145
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás

ismet elmondom mit csinalj.

menj el egy szervizbe es csereltestd le mind a ket fekben a fekfolyadekot.

nem kell uj feket vegyel csak tartsd karban a mostaniakat es nem lesz veluk gond.

 

ilyenkor szokta elmondani zezo hogy tovabbi segitsegert fordulj az ezoterikahoz mert tavgyogyitani csak ok tudnak.


  • zeezoltano kedveli ezt

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#1146
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

masert ha a rendszer nem lyukas vagy gyari hibas nem csinalhatja.
 
nekem fejjel lefele voltak a hope fekjeim kb fel evig es tavaszra kicsurgott belole az osszes olaj.
nyilvan nem mindegyik feknel jelentkezik ez de ha nem vagy tisztaban hogy az adott tipus mit enged akkor a labain kell tartani a joszagot.
 
talalgatas helyett meg vidd el szakertohoz es szand ra azt a par ezret mert egy korhazi labadozas meg tobbe kerul.


Hát ez lábain volt tartva. Felállítani csak a liftben szoktam.
A szakértővel meg épp az a bajom, hogy
- ahol vettem és kérdeztem, ott azt mondták, hogy az első fék viselkedik normálisan (levegősnek mutatja magát), a hátsót nem értik.
- ahol ma jártam, ott mutatom a srácnak, hogy normálisan működik, de ha hátsó kerékre állítom, akkor levegősnek tűnik, ő elsőre rácsodálkozott, hogy ilyet még nem látott, de abban maradtunk, hogy levegős lehet.

Ettől kezdve nem tudom, mit csináljak. Új fék már nem fér a keretbe.

#1147
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás

masert ha a rendszer nem lyukas vagy gyari hibas nem csinalhatja.

 

nekem fejjel lefele voltak a hope fekjeim kb fel evig es tavaszra kicsurgott belole az osszes olaj.

nyilvan nem mindegyik feknel jelentkezik ez de ha nem vagy tisztaban hogy az adott tipus mit enged akkor a labain kell tartani a joszagot.

 

talalgatas helyett meg vidd el szakertohoz es szand ra azt a par ezret mert egy korhazi labadozas meg tobbe kerul.


regi/hibas agyvaltokat veszek.


#1148
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

ennek semmi koze ahoz hogy elso vagy hatso.
a fekkarallason mulik.
en lecserelnem a folyadekot meg ennyi allas utan is.megis csak az eleted mulik rajta arrol nem is beszelve hogy a helytelen tarolastol barhol lehetnek meg buborekok a rendszerben.

Így viszont elég furcsa, mert csak az első fék csinálja.
Ha az említett tartály a fékkar mellett lenne, akkor valami gázos mégis.
Ha viszont jól értem, hogy magán a féken, akkor magyarázható azzal, hogy két tökegyforma fék, de 180 fokkal elforgatott pozícióban.


Helytelen tárolás alatt mit értesz? Előszobában porosodott három éven át, egy a hátsó agy mellé állított kitámasztóra állítva (http://www.nolimitbi.../bemutato08.jpg)
Anyagilag nem vagyok topon, szóval amit muszáj, azt megcsináltatom rajta, de ami elnapolható, azt inkább eltolnám jövő szezonra (többek közt azért is, mert nem tudom, jövőre még bringára tudok-e ülni :( )



update: na jó, részemről feladtam a találgatást. Kipróbáltam az első kerékre állított verziót, de csak a derekam fájdult meg, a hátsó fék nem produkálja azt, amit az első. Akkor most melyik miatt aggódjak? Az első levegős vagy a hátsóban van eldugulva a túlfolyó? :)

SokadikX módosította - 2014. július 10. - 18:41


#1149
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás

ennek semmi koze ahoz hogy elso vagy hatso.

a fekkarallason mulik.

en lecserelnem a folyadekot meg ennyi allas utan is.megis csak az eleted mulik rajta arrol nem is beszelve hogy a helytelen tarolastol barhol lehetnek meg buborekok a rendszerben.


regi/hibas agyvaltokat veszek.


#1150
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

a legegyszerubben ugy ertened meg ha leszedned a feked tulfolyojat es ugy fekeznel allo helyzetben.
a lenyeg roviden az hogy mikor epp nem fekezel a munkahenger es a tulfolyo egy kis lukon ossze van kapcsolva.amikor fekezel a dugattyu ezt a lukat elfedi.igy amikor epp nem fekezel lesz hova tavozni a tulhevult-kitagult folyadeknak es nincs extra nyomas alatt a rendszer.
 
mikor hulye helyzetben van a bringa akkor elofordulhat a tulfolyoban levo levego elvandorol.rosszabb esetben ket kerekre helyezesnel is marad a hengerben vagy a csoben egy kis bubi.
 
ha evek ota nem volt szervizelve a fek akkor is erdemes olajcseret vegezni meg ha nincs is jele hibanak.


Na végre! Örök hálám! Így már értem, mi ez az egész.
Ha jól értelek, a hátsó fék meg azért nem viselkedik így, mert ahhoz, hogy ugyanezt produkálja, az első kerékre állítva kellene "játszanom" vele, ahogy feltételeztem is több napi találgatás után.

A bringa egyébként cca négy éves, de ebből mindössze egy évet ment. Ha az álldogálásban nem megy tönkre az olaj (nem sűrűsödik be stb.), akkor... Érdemes cserélni? A láncomat is megnéztük, nem volt cserélve soha, mégis tökéletes állapotban van, szóval nincs agyonstrapálva a gép.

#1151
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás

a legegyszerubben ugy ertened meg ha leszedned a feked tulfolyojat es ugy fekeznel allo helyzetben.

a lenyeg roviden az hogy mikor epp nem fekezel a munkahenger es a tulfolyo egy kis lukon ossze van kapcsolva.amikor fekezel a dugattyu ezt a lukat elfedi.igy amikor epp nem fekezel lesz hova tavozni a tulhevult-kitagult folyadeknak es nincs extra nyomas alatt a rendszer.

 

mikor hulye helyzetben van a bringa akkor elofordulhat a tulfolyoban levo levego elvandorol.rosszabb esetben ket kerekre helyezesnel is marad a hengerben vagy a csoben egy kis bubi.

 

ha evek ota nem volt szervizelve a fek akkor is erdemes olajcseret vegezni meg ha nincs is jele hibanak.


regi/hibas agyvaltokat veszek.


#1152
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás
Ma voltam a fékemmel szervizben, megnézték a legkopottabbnak tűnő betétet, teljesen jó.
Viszont a levegős dolog... Mutatom a szerelő srácnak, hogy a hátsó kerékre állítva olyan, mintha levegős lenne, ő is meglepődik és abban maradtunk, hogy holnap visszaviszem, mert most nem volt ideje foglalkozni vele.
Elindultam hazafelé, egy lejtőn kicsit élvezkedtem és valamivel 40 feletti tempóban gurultam, mikor egy kismama kis híján elémtolta a babakocsiját. Ütő megáll bennem... aztán lassan alattam a bringa is és hirtelen bevillant, hogy ezzel a levegős fékkel három éve már jártam szervizben. És akkor is mondták, hogy ez ilyen, nem kell vele foglalkozni. Ha jól rémlik, valami olyasmiről van szó, hogy hegyről lefelé, sokat fékezve felmelegszik az olaj is, annak van némi hőtágulása, emiatt kell a hely, hogy ne nyomja szét a táguló folyadék a rendszert. És ez az a levegő, ami a fejreállított bringán bekerül a vezetékbe. Ma odatelefonáltam, ellenőrzendő, hogy jól emlékszem-e és megnyugtattak, hogy igen.
Most csak az a gáz, hogy holnap délelőtt meg várnának abban a (jóval közelebbi) szervizben a légtelenítés miatt, ahol ma jártam... ez meg így elég ciki. Kinek higgyek?
A fizikából tanultak és annak alapján, hogy üzemszerű használat közben nem okoz gondot, arra tippelnék, hogy tényleg kell az a levegő.
Ha meg arra gondolok, hogy a hátsó fék nem produkálja ugyanezt...
(ezért lett volna jó valami vázlat, hogy hogy is néznek ki belülről ezek a szerkezetek)

ui: hazafelé félúton meg elkezdett recsegni valami a középső agy környékén, mintha telement volna homokkal... (reméltem, hogy csak a nyeregcső, de nem :( )

SokadikX módosította - 2014. július 10. - 17:10


#1153
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

A tartályban lehet a levegő és mikor fejre állítod akkor a fékcső csatlakozás kerül a legmagasabbra ergo mikor meghúzod a fékkart akkor a fékkar behúzásakor benyomod a levegőt a csőbe.

Van erről a fékről valami "robbantott" ábrád? (link a képre - google-n kerestem, de fogalmam sincs, angolul minek nevezik az ilyet, a "draft avid elixir 5" meg nem hozott használható találatot)

Egyszerűen nem tudom magam elé képzelni, amit mondasz, hogy hol lehet benne levegő úgy, hogy normál működés közben nem zavar, de fejreállítva egy levegős rendszer minden tünetét produkálja.



#1154
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

Vicces, nem is tudtam hogy van ilyen kiemelő herkentyű. Eddig kézzel mindig sikerült :) Ha ki kell szedni a kereket fuvarnál akkor szoktam távtartó műanyagot közé rakni, de amig nem volt vastag karton is tökéletesen megfelelt erre a célra.
 
Szerintem valaha mindenkivel előfordult hogy meghúzta a féket amikor nem volt benne pofa, de ettől nem kell félni, közényomsz egy csavarhúzót vagy kést és visszanyomod a dugattyúkat. Ha ez rendszeresen előfordul és nem sikerül helyrehozni csak akkor ajánlom hogy ne is próbálkozz :) Egy fékpofacsere elég alap, ezt mindenkinek illene tudnia. Persze a láncolajozás is de mégis annyi nyikorgó egyénnel találkozok hogy csak csóválni tudom a fejem.

Sokadszorra megnézve a videót megpróbáltam kivenni a fékbetétet, de az a rögzítő bigyó a csavaron... az kifogott rajtam. Szerszámmal nem merem piszkálni, kézzel meg nem bírtam leszedni.
De mindegy, már megbeszéltem szervizzel, hogy viszem hozzájuk, mert annyi probléma jött elő hirtelen, hogy jobb lesz, ha valaki szakember is ránéz a gépre.

#1155
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Az a rózsaszín(? piros? Nem tökéletes a kijelzőm színhűsége ) bigyó, amit a csavar kitekerése előtt berakott, az csak jó ha van kategória? Arra mondtam, hogy olyanom nincs.

 

Vicces, nem is tudtam hogy van ilyen kiemelő herkentyű. Eddig kézzel mindig sikerült :) Ha ki kell szedni a kereket fuvarnál akkor szoktam távtartó műanyagot közé rakni, de amig nem volt vastag karton is tökéletesen megfelelt erre a célra.

 

Szerintem valaha mindenkivel előfordult hogy meghúzta a féket amikor nem volt benne pofa, de ettől nem kell félni, közényomsz egy csavarhúzót vagy kést és visszanyomod a dugattyúkat. Ha ez rendszeresen előfordul és nem sikerül helyrehozni csak akkor ajánlom hogy ne is próbálkozz :) Egy fékpofacsere elég alap, ezt mindenkinek illene tudnia. Persze a láncolajozás is de mégis annyi nyikorgó egyénnel találkozok hogy csak csóválni tudom a fejem.



#1156
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

A tartályban lehet a levegő és mikor fejre állítod akkor a fékcső csatlakozás kerül a legmagasabbra ergo mikor meghúzod a fékkart akkor a fékkar behúzásakor benyomod a levegőt a csőbe.


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#1157
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

Tehát lehet hogy a levegő felfelé kúszik az első kerék felé?  Az is lehet hogy a lényegesen hosszabb és lefelé irányuló hátsó vezetékben nem éri el a féknyerget?
Lehet ennek köze a fizikához?

Namost ezt gondold át újra!
Nem értek a hidraulikus fékekhez, de valahogy nem értem a dolgot: ha levegős a rendszer, akkor annak mindenképp érződnie kellene a fék működésén, de normális állapotban nem érzem benne a buborékot. Bennem olyan elképzelés él, hogy egyáltalán nem lenne szabad levegőnek lennie a vezetékekben. Akkor most mi van? Van benne levegő, de nem baj? Nincs benne levegő és valami más okozza, hogy az első fék ilyet csinál? Egyéb?
(hátsó kerékre állítva is magasabban van a vezeték, mint a fékpofák, szóval a magyarázatod kicsit egyébként is sántikál ;) )

#1158
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

Tehát lehet hogy a levegő felfelé kúszik az első kerék felé?  Az is lehet hogy a lényegesen hosszabb és lefelé irányuló hátsó vezetékben nem éri el a féknyerget?

Lehet ennek köze a fizikához?


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#1159
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás
Az ugye nem teljesen normális dolog, ha vízszintesen tartva a bringát, normálisan működik a fék, de ha a hátsó kerekére állítom (liftben, mielőtt még... :) ) és úgy megnyomkodom a fékkart, akkor minden nyomásra egyre közelebb ér a markolathoz, harmadik-negyedik nyomásra neki is ütközik? Miután újra vízszintbe kerül, kb. fél perc alatt rendbejön és újra normálisan működik. Ez ugye kb. azt jelenti, hogy kiment belőle némi olaj és levegős lett a rendszer? (fura, hogy csak az első fék csinálja, a hátsó nem)

#1160
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.993 hozzászólás

Nem viccelek, ahogy elnéztem, ehhez köröm kellene, az enyémmel meg egy svájci bicskát sem tudok kinyitni (szó szerint, semmi túlzás)
Az a rózsaszín(? piros? Nem tökéletes a kijelzőm színhűsége ) bigyó, amit a csavar kitekerése előtt berakott, az csak jó ha van kategória? Arra mondtam, hogy olyanom nincs.

 

 

 

az a piros izé egy távtartó. arra kell, hogy a betétek közé tolva megakadályozza azt, hogy kivett keréknél behúzva a fékkart a betétek összekoppanjanak (tárcsa nélkül a fék úgy érzi, kopott a tárcsa és elkezdi utánállítani magát). ha a betéteket kiveszed, akkor megfordítva, a vastag felét beletéve ugyanezt a dolgot lehet vele elérni, ez légtelenítéskor kell. a betétek cseréjéhez teljesen felesleges volt beletennie a tetkós elvisz-imitátornak a videóban, nincs rá szükség, csak még egy kicsit tudományosabbnak néz ki az egész.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"