Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18557 hozzászólás a témában

#1121
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

Nem gondolom, hogy azon a fél deci folyadékon spórolnának. Meg aztán mit öntenének bele, ami nem bántja a tömítéseket és olcsóbb is? Vizet? Inkább csak nem voltak elég alaposak és maradt benne egy kis leveő. Ennyi! Vagy vidd el szervizbe, hogy nézzenek rá újra, vagy ha nem bízol bennük, akkor vegyél egy ilyet és kezdd el te magad megcsinálni a videó alapján. Attól, hogy minden nap leírod ide ugyan azt még nem fog megjavulni.


Nem tudom, miért olyan nehéz felfogni, hogy csak az érdekel, látott-e már más is ilyet.
El fogom vinni oda, ahol csinálták a cserét, csak jó lett volna, ha úgy megyek oda, hogy nagyjából képben vagyok és nem olyasmi miatt reklamálok, ami normál működés.

#1122
Grande

Grande

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.328 hozzászólás

Miután néhány év óta csökönyösen bizalmatlan vagyok minden szervizzel szemben, mert nem tudom ellenőrizni, hogy mit csinálnak a bringámmal...

Akkor kezdj el magad szerelni. Itt egy nagyon jó videó Elixir légtelenítésről. Megveszed a szettet, amit ajánlottak a többek és nekiállsz. Ha nem jó, újrakezded és max a fékolaj fogy, de bármelyik jobb benzinkúton kaphatsz DOT-os olajat.

http://www.pinkbike....rakes-2010.html

 

Hidd el, én is paráztam a szereléstől, de egyszerűen muszáj (rájössz) megtanulnod idővel + spórlsz vele és tanulsz belőle.

Egyébként Elixir R SL-em van 2 éve. Bár keveset használom a gépet, de minden évszakban és nincs probléma vele.



#1123
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Van az Avid-nak egy szériája, amivel nagyon sok a probléma, többek között folyamatos fellevegősödés, nekem ilyen jött az új bringámmal és még új korában eladtam. Fórumokon utána lehet keresni.

 

Annak nincs értelme, hogy minden lejtőzésnél görcsölsz a fék miatt és rágod magad, hogy az a szerviz mit szúrt el. Náluk tudsz reklamálni, hogy ez van a fékkel és garanciában oldják meg. Ha annyira nem bízol bennük, hogy többet nem akarod a kezükbe adni, akkor felejtsd el őket.

 

Én is azt gondolom, hogy alapvetően két lehetőség van, 1. megtanulsz szerelni és abban segít a fórum vagy 2. keresel egy olyan szerelőt, akiben megbízol. Megértem, hogy nincs mindenkinek érzéke a szereléshez, ez esetben marad az utóbbi.

 

Nagyon kicsi az esélye, hogy más olyan lelkiismeretességgel, alapossággal végzi el a munkát, ahogy magadnak megcsinálnád, általában nem azért mert nincs meg a tudása, nincs rá idő. Persze vannak kontárok, barbárok is, de szerintem a legtöbb helyen úgy fogják megcsinálni, hogy teljesen jó lesz. Én ugyanígy vagyok az autómmal, az egyik Opelnél egy tanulót küldtek rá, rossz volt nézni mit csinál a gyertyákkal tekergette ki be mert nem jött le a kulcs), az ráejtette a kulcsot a lakkfényezett lökhárítóra (mindezt előttem) és a végén amikor megkérdeztem hova esett a kulcs akkor "nem tudták". Az öreg ellenőrizte a munkáját, tehát a végén biztos jó lett, ezért nem reklamálhatok, maximum a kulcs ráejtés miatt. Ha máshova viszem ugyanezt csinálják, legfeljebb be sem engednek, maximum az üvegfalon át nézhetem. Én úgy vagyok vele, hagyni kell őket dolgozni, de nem árt nézni mit csinálnak, én is szeretem látni hogy tényleg kicserélik a szűrőt, kiengedik az olajat és azt töltik bele amit én vittem. Csak a legtöbben nem szeretik ha nézik őket, illetve kerékpárszervizben nincs is lehetőség. Ezt általában be kell nyelni ha mással csináltatod.

 

Lehet találni tisztességes szerelőt (főleg Budapesten, ha jól értem ott keresel), akire nyugodtan rábízhatod.



#1124
filmes

filmes

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.600 hozzászólás

Miután néhány év óta csökönyösen bizalmatlan vagyok minden szervizzel szemben, mert nem tudom ellenőrizni, hogy mit csinálnak a bringámmal...
Nem egyszerűen a túlmelegedéstől tartok, hanem attól, hogy a spórolás kedvéért valami olcsóbb lötty kerül a korábbi fékfolyadék helyére, amit csak abból fogok észrevenni, hogy felforrt egy hosszú lejtőn.
Ahogy elvileg a csere után levegős sem lehetne, az első mégis az maradt/az lett, mert korábban nem produkált ilyen durva dolgot, illetve a hátsóban sem vagyok teljesen biztos, hogy mentes a levegőtől.

És persze lehet, hogy rosszul csinálok valamit, de amikor 60 feletti sebességet látok az órán és még épp csak elindultam a hegyről lefelé, akkor kicsit ideges tudok lenni és húzom a fékeket.

 

Nem gondolom, hogy azon a fél deci folyadékon spórolnának. Meg aztán mit öntenének bele, ami nem bántja a tömítéseket és olcsóbb is? Vizet? Inkább csak nem voltak elég alaposak és maradt benne egy kis leveő. Ennyi! Vagy vidd el szervizbe, hogy nézzenek rá újra, vagy ha nem bízol bennük, akkor vegyél egy ilyet és kezdd el te magad megcsinálni a videó alapján. Attól, hogy minden nap leírod ide ugyan azt még nem fog megjavulni.



#1125
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

Ha viszont mégis túlmelegíted hazai körülmények között, akkor valamit rosszul csinálsz.

Miután néhány év óta csökönyösen bizalmatlan vagyok minden szervizzel szemben, mert nem tudom ellenőrizni, hogy mit csinálnak a bringámmal...
Nem egyszerűen a túlmelegedéstől tartok, hanem attól, hogy a spórolás kedvéért valami olcsóbb lötty kerül a korábbi fékfolyadék helyére, amit csak abból fogok észrevenni, hogy felforrt egy hosszú lejtőn.
Ahogy elvileg a csere után levegős sem lehetne, az első mégis az maradt/az lett, mert korábban nem produkált ilyen durva dolgot, illetve a hátsóban sem vagyok teljesen biztos, hogy mentes a levegőtől.

És persze lehet, hogy rosszul csinálok valamit, de amikor 60 feletti sebességet látok az órán és még épp csak elindultam a hegyről lefelé, akkor kicsit ideges tudok lenni és húzom a fékeket.

SokadikX módosította - 2014. július 29. - 09:39


#1126
filmes

filmes

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.600 hozzászólás

nagyon-nagyon balf.nak kell lenni, hogy dot helyett egy szervizes ásványi olajjal töltsön föl avid féket.

 

Nálam megvolt! Avid Juicy 5-be shimano olajat raktak. Na azóta szerelek mindent magam.

 

 

Hm. Két-három fokkal (igaz, merő jóindulatból) eltekert kormány, kissé furcsán működő tárcsafék. Ilyenkor azért elég sok dolog megfordul a fejemben, hogy vajon miért... Egyébként utánanéztem: az Elixirbe DOT4 és DOT5.1 mehet, a kettő közt 30 fok az eltérés forráspontban (valaki itt nemrég kiröhögött, hogy ilyesmin aggódok... - nem emlékszem, ki volt az a szakértő), ami hosszú lejtőn azért sokat számíthat és semmi mást nem szabad belé tölteni. Pl. DOT5-t sem...

Na most, ha valaki úgy nyúl hozzá, hogy ezzel nincs tisztában... (mondjuk alig észrevehetően rajta van a fékkaron is)

 

Ha rossz olaj kerül a fékedbe azt észre fogod venni. A DOT-os fékben az ásványi olajtól megdagadnak a tömítések. Nem kicsit, hanem nagyon. Úgy hogy nem tud mozogni a fékkar. Szóval nyugodj meg, biztos jót töltöttek bele. Egyébként elixir fékeknél teljesen normális, ha a normálistól eltérő pozícióban kicsit beljebb kerül a nyomáspont. Mondjuk, ha markolatig tudod húzni, akkor valószínű, hogy levegős. Nem egyszerű őket légteleníteni. Van, hogy többször is végig kell csinálni mire jó lesz.

Ne haragudj, de azon viszont nekem is röhögnöm kell, hogy a túlmelegedéstől félsz. Bringáznak ám emberek az alpokban is és mégsem halnak sorra a felforralt fékek miatt. Ha viszont mégis túlmelegíted hazai körülmények között, akkor valamit rosszul csinálsz.


filmes módosította - 2014. július 29. - 09:10


#1127
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

tehát akkor milyen megoldást vársz ettől a fórumtól?

troll(kodás)tól menteset.
Pl. ha valakinek ugyanilyen fékje van, annál hogy viselkedik?
Mert ha jól emlékszem, itt volt valaki "szakértő", aki szerint ha a hátsó kerékre állítva húzom be a féket és felpuhul, az azt jelenti, hogy levegős. Azóta két szervizes is megerősítette, hogy ezektől normális.
Szóval elképzelhető, hogy akár ez is normális működés, csak eddig nem vettem észre.

#1128
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.297 hozzászólás

tehát akkor milyen megoldást vársz ettől a fórumtól?



#1129
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

nézd.. dobálhatjuk itt egymásnak a labdákat, de attól még én komolyan nem fogom megértem mi a problémád. biztosan nem cserélték el a folyadékokat, gondolom nem valami sufniba vitted, ha tízezrekről beszéltél korábban. ahhoz, hogy elforralj egy féket, komoly lejtőre és borzasztó technikai hiányosságokra van szükség. szóval ezért továbbra is ki foglak röhögni;) ha meg nem bízol a boltosokban, akkor kénytelen leszel magad megtanulni szerelni és konkrét kérdésekkel a fórumhoz fordulni, mert így csak egy látnok tud rajtad segíteni. kezdésnek szerezz be egy légtelenítő szettet. és/vagy írd meg, hogy melyik városban élsz, hátha valamelyik földid tud javasolni megbízható szervizt.

Két röhögés közt nézd meg a szóban forgó fék leírását!
Kétféle löttyöt szabad beletölteni. Mivel momentán úgy tűnik, rosszabb állapotban kaptam vissza a biciklimet, mint ahogy leadtam... kezd meginogni a bizalmam. És hát láttam már érdekes dolgokat szervizektől, itt meg most jártam először, több infóm nincs róluk.
Komolyabb lejtő? A budai hegyek többsége olyan, hogy épeszű ember lefelé szinte folyamatosan fékez. Így is 50 körül gurul a gép lefelé, kilométereken át. (Nem turista utakon, hanem betonon)

SokadikX módosította - 2014. július 28. - 23:38


#1130
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.297 hozzászólás

nézd.. dobálhatjuk itt egymásnak a labdákat, de attól még én komolyan nem fogom megértem mi a problémád. biztosan nem cserélték el a folyadékokat, gondolom nem valami sufniba vitted, ha tízezrekről beszéltél korábban. ahhoz, hogy elforralj egy féket, komoly lejtőre és borzasztó technikai hiányosságokra van szükség. szóval ezért továbbra is ki foglak röhögni;) ha meg nem bízol a boltosokban, akkor kénytelen leszel magad megtanulni szerelni és konkrét kérdésekkel a fórumhoz fordulni, mert így csak egy látnok tud rajtad segíteni. kezdésnek szerezz be egy légtelenítő szettet. és/vagy írd meg, hogy melyik városban élsz, hátha valamelyik földid tud javasolni megbízható szervizt. 



#1131
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

nagyon-nagyon balf.nak kell lenni, hogy dot helyett egy szervizes ásványi olajjal töltsön föl avid féket. a hátsó féknek mindig lesz egy kis rugalmassága a hosszabb fékcső miatt. ne aggódj, ne komplikáld túl. használd és élvezd amíg jó. (mindenféle rossz szánék nélkül írom-kivételesen:D)

Hm. Két-három fokkal (igaz, merő jóindulatból) eltekert kormány, kissé furcsán működő tárcsafék. Ilyenkor azért elég sok dolog megfordul a fejemben, hogy vajon miért... Egyébként utánanéztem: az Elixirbe DOT4 és DOT5.1 mehet, a kettő közt 30 fok az eltérés forráspontban (valaki itt nemrég kiröhögött, hogy ilyesmin aggódok... - nem emlékszem, ki volt az a szakértő), ami hosszú lejtőn azért sokat számíthat és semmi mást nem szabad belé tölteni. Pl. DOT5-t sem...

Na most, ha valaki úgy nyúl hozzá, hogy ezzel nincs tisztában... (mondjuk alig észrevehetően rajta van a fékkaron is)


SokadikX módosította - 2014. július 28. - 22:50


#1132
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.297 hozzászólás

Annyi még lemaradt, hogy mindezt szakszervizben végzett olaj... izé... fékfolyadék (remélem, nem olajat raktak bele a DOT5.1 helyett...) csere+légtelenítés után csinálja.

nagyon-nagyon balf.nak kell lenni, hogy dot helyett egy szervizes ásványi olajjal töltsön föl avid féket. a hátsó féknek mindig lesz egy kis rugalmassága a hosszabb fékcső miatt. ne aggódj, ne komplikáld túl. használd és élvezd amíg jó. (mindenféle rossz szánék nélkül írom-kivételesen:D)



#1133
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.688 hozzászólás

Sziasztok!

 

Pár éve vettem egy ilyen bicajt:

http://www.bicyclewe...sway-20-md-2011

Nekem megfelel, csak a mechanikus tárcsafékkel nem vagyok kibékülve. Beállítom... jó, aztán pár fékezés után súrol... aztán megint szépen fut és természetesen a tárcsát is feszíti kicsit, de ez érthető.

Az ebay-en néztem Shimano BR-BL-M355 szettet. Ennél többet nem nagyon szánnék rá. (+ugye váltókarok)

http://www.ebay.com/...984.m1423.l2649

A dilemmám az, hogy a jelenlegi bovdenek 1450 és 840mm hosszúak (ahogy a képen is látható elég nagy hurkokkal a kormánynál), a Shimano viszont csak 1300 és 750mm. Szerintetek elég ennyi is?

(a másik fura a Shimanonál, hogy a jobb oldali az első a bal pedig a hátsó, de ezt motoron már megszoktam és meg is lehet cserélni) :)

Köszi előre is!

A fékcső hossza biztosan elég lesz a bringádhoz.

A fotón tényleg fordítottnak tűnik de könnyen megcserélhető, szervizben megcsinálják hamar.


Marci

#1134
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

bár én nem kedvelem az avidot, az elixir egy teljesen jó konstrukció. légteleníteni kell a rendszert az itt látható módszerrel:

 

Annyi még lemaradt, hogy mindezt szakszervizben végzett olaj... izé... fékfolyadék (remélem, nem olajat raktak bele a DOT5.1 helyett...) csere+légtelenítés után csinálja.



#1135
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.148 hozzászólás

Az XT-fékes sztorit tapasztalatból meg tudom erősíteni. 0 fok közelében bemerevedett az egész rendszer, nem lehetett használni.

Szó nélkül cserélték, csak egy papírra felíratták velem a tüneteket. Nem kellett, hogy szivárogjon vagy valami. Utána hibátlan lett.

 

nekem csak a szivárgó féknyerget cserélték, a másikat nem, pedig az sem működött.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1136
mbalazs82

mbalazs82

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás

Sziasztok!

 

Pár éve vettem egy ilyen bicajt:

http://www.bicyclewe...sway-20-md-2011

Nekem megfelel, csak a mechanikus tárcsafékkel nem vagyok kibékülve. Beállítom... jó, aztán pár fékezés után súrol... aztán megint szépen fut és természetesen a tárcsát is feszíti kicsit, de ez érthető.

Az ebay-en néztem Shimano BR-BL-M355 szettet. Ennél többet nem nagyon szánnék rá. (+ugye váltókarok)

http://www.ebay.com/...984.m1423.l2649

A dilemmám az, hogy a jelenlegi bovdenek 1450 és 840mm hosszúak (ahogy a képen is látható elég nagy hurkokkal a kormánynál), a Shimano viszont csak 1300 és 750mm. Szerintetek elég ennyi is?

(a másik fura a Shimanonál, hogy a jobb oldali az első a bal pedig a hátsó, de ezt motoron már megszoktam és meg is lehet cserélni) :)

Köszi előre is!



#1137
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

bár én nem kedvelem az avidot, az elixir egy teljesen jó konstrukció. légteleníteni kell a rendszert az itt látható módszerrel:

 

Kösz, ezt megkérdeztem szervizes ismerőstől és azt a választ kaptam, hogy ha nincs megfelelő felszerelésem, akkor felejtsem el.

Nagyjából egyetértek vele.

A videót már egy hete nézegettem, de azért ez valamivel több, mint egy fékbetét csere...



#1138
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.297 hozzászólás

bár én nem kedvelem az avidot, az elixir egy teljesen jó konstrukció. légteleníteni kell a rendszert az itt látható módszerrel:



#1139
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás
Na ez egyre érdekesebb. Lehet, hogy kevés benne a folyadék, de... Állványon áll a bringa, a kormánya balra fordítva, ettől az első kerék és rajta a fék kb.8-10 fokban van megdöntve. Ha így tárolom, nem is kellenek órák, néhány perc alatt felpuhul a fék annyira, hogy a fékkar kb. egy-másfél centire áll csak meg a markolattól, míg a hátsó féké két-három centire (már amennyire jó a szemmértékem) Átfordítva a kormányt a jobb oldalra, szépen visszakeményedik a fék. A hátsó féknek mindeddig semmi baja, stabilan működik a kar. Az előbb kíváncsiságól lekaptam az állványról és megdöntöttem az egész bringát jobbra, nagyjából 45 fokos szögben. Pillanatok alatt felpuhult a hátsó fék, míg az első teljesen normális maradt. Erre tud valaki értelmes magyarázatot? Kevés benne a folyadék? Nem belevaló? Az Elixir5 konstrukciója ... khm... nem tökéletes?

#1140
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

Legrosszabb esetben beesik a fékkar és 0 fékhatás, de leginkább gyenge fékhatás. Én maximum csak a szervizig mennék vele nagyon óvatosan, azt is a saját felelősségedre. Mást szerintem senki sem fog javasolni, hogy ha bármi történik veled...

Hát egy haszna volt a dolognak: minden mindegy alapon ki mertem venni a betétet.
Kicsit másképp néz ki közelről, mint amilyenre tippeltem.
Mondjuk egy pillanatra megállt bennem az ütő, mert az egyik végén kb. tized mm vastagnak tűnt a betét, de kiderült, hogy ahogy kivettem, a tartó lemeze kicsit elmozdult.