Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#9221
Írta 2009. február 02. - 09:21

#9222
Írta 2009. február 02. - 09:16

de nem feltetlen kell uj tarcsa is
#9223
Írta 2009. február 02. - 08:24

más: ha úgy döntök veszek új fékeket, mondjuk egy hayes stroke trail (fehér)-t, akkor maradhat a régi tárcsa vagy abból is újak kellenek?
#9224
Írta 2009. február 02. - 00:54

sz*r is volt az a fék.egyszer neked is volt egy HFX-9ed, es az is ott csopogott, nem?
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#9225
Írta 2009. február 01. - 23:58

nem is értettem igazán, hogy akkor miért nem jön ott ki olaj máskor is, ha lyukas. hát ezért, mert igazából nem is lyukas...
meg fogom nézni az enyémet is, mert akkor nem véletlenül eresztett nyáron. (elõtte közel fél évig nem volt szétszedve, úgyhogy nem az miatt)
#9226
Írta 2009. február 01. - 22:14

"arra céloztam, hogy az a lyuk azért van ott, hogy a fölösleg kifolyjon."
ez igy ebben a formában nem igaz.
a fékkar fedél alatt egy zárt gumifedélnek kell lennie, ami tökéletesen szigeteli a féket a külvilágtól. azért gumi, hogy tudjon tágulni, ha fogy a fékpofa, ezáltal több olajnak kell lennie a féknyeregben, ami miatt kevesebb lesz a fékkarban - a gumi nyúlik és fékolaj megy a túlfolyóból a nyeregbe. visszafelé: ha melegszik, akkor az olaj térfogat nõ, gumi ellenkezõ irányba mozog.
a lyuk azért van a mûanyagon, hogy ne keletkezzen vákuum a fékkarfedél és a gumi közt - a levegõ tudjon mozogni.
ott egy fél csepp olajnak nem szabad normál esetben távoznia.
más kérdés, hogy ha légtelenitették, és ott maradt olaj (mert az emberünk belenyomta a túlfolyóba a gumit és nem törölte le, csak rátette a mûanyagot) akkor az ott távozni fog.
ha a szivárgás hosszabb ideig fennáll, akkor a fékbõl jön az olaj, és a gumitömítés cserére szorul ha csak kevés jön ki, akkor hanyagul légtelenitették.
egyszer neked is volt egy HFX-9ed, es az is ott csopogott, nem?
RAUH-Welt
B E G R I F F
#9227
Írta 2009. február 01. - 21:47

ez igy ebben a formában nem igaz.
a fékkar fedél alatt egy zárt gumifedélnek kell lennie, ami tökéletesen szigeteli a féket a külvilágtól. azért gumi, hogy tudjon tágulni, ha fogy a fékpofa, ezáltal több olajnak kell lennie a féknyeregben, ami miatt kevesebb lesz a fékkarban - a gumi nyúlik és fékolaj megy a túlfolyóból a nyeregbe. visszafelé: ha melegszik, akkor az olaj térfogat nõ, gumi ellenkezõ irányba mozog.
a lyuk azért van a mûanyagon, hogy ne keletkezzen vákuum a fékkarfedél és a gumi közt - a levegõ tudjon mozogni.
ott egy fél csepp olajnak nem szabad normál esetben távoznia.
más kérdés, hogy ha légtelenitették, és ott maradt olaj (mert az emberünk belenyomta a túlfolyóba a gumit és nem törölte le, csak rátette a mûanyagot) akkor az ott távozni fog.
ha a szivárgás hosszabb ideig fennáll, akkor a fékbõl jön az olaj, és a gumitömítés cserére szorul ha csak kevés jön ki, akkor hanyagul légtelenitették.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#9228
Írta 2009. február 01. - 21:05

arra céloztam, hogy az a lyuk azért van ott, hogy a fölösleg kifolyjon. nincs semmi baja a fékednek szerintem.
köszi, megnyugtattál, még van 2hónap gari, ha baj van vele akkor addig elõjön remélem
#9229
Írta 2009. február 01. - 21:02

igen, pont azér gondolom h nemnormális ha olaj szivárog ki rajta
arra céloztam, hogy az a lyuk azért van ott, hogy a fölösleg kifolyjon. nincs semmi baja a fékednek szerintem.
#9230
Írta 2009. február 01. - 20:22

Ha nem ilyen betéted van, akkor passz...
#9231
Írta 2009. február 01. - 17:55

#9232
Írta 2009. február 01. - 14:10

#9233
Írta 2009. február 01. - 14:07

Vettem egy használt Shimano féket,amit bringaboltban szétszedtünk,kimostunk,feltöltöttünk.Vadiúj Aligator fékbetét-tárcsa.Szinter be se kellett koptatni,tök jól fogott.De másnap mikor bringára ültem,fékhatás semmi!Nyomáspont rendben.Aztán egy hosszabb bekoptatás után megint rendesen fog.De ezt minden nap eljátsza,minden bringázásnál kilómétereken át kell húznom a féket,hogy fogjon.Ez mitöl lehet?Gondoltam rá,hogy olaj mehetett rá,de akkor nem is fogna egyáltalán,nem "kopna be" pár kilóméter után.
#9234
Írta 2009. február 01. - 00:06

pedig normális. csak nem mindegy, hogy mennyi. a légtelenítés folyamán kerülhet oda kicsi olaj, ami nem baj, de ha nem volt légtelenítve az elmúlt 2 hétben, akkor azért elvileg ki kellett volna jönnie. eg nem változna a nyomáspont, stb. lehet, hogy csak egy új membrán kell.igen, pont azér gondolom h nemnormális ha olaj szivárog ki rajta
#9235
Írta 2009. január 31. - 22:53

ha jobban megnézed, a felkiáltójel alja (az a kis pont) egy lyuk.
igen, pont azér gondolom h nemnormális ha olaj szivárog ki rajta
#9236
Írta 2009. január 31. - 21:12

Van 2 juicy 5 fékem és a hátsónak a fékkarján valami kis nedvességet vettem észre, letöröltem de megint olyan lett. Érzésre olaj. Kérdés h csak meg kell húzni valami csavart vagy para és gari? A nyomásponton nem nagyon vagy max egy nagyon kis beesés észleltem, de a jelenség is az elmúlt pár használatnál jött elõ.
kép: http://img3.tar.hu/b.../37188190.jpg#3
Még nem volt semmi légtelenités vagy ilyesmi, csak fel lett téve és kész. kb 10hónapja van meg
ha jobban megnézed, a felkiáltójel alja (az a kis pont) egy lyuk.
#9237
Írta 2009. január 31. - 18:40

és a javítása mennyi kb? vagy inkább gari?
nekem a féktestnél is voltak tömítés gondok, és a srác a helyi boltban azt mondta az egészhez kb 20 ezer körül lenne egy javítókitt.....
most nem tudom hogy tényleg ennyi lenne e, vagy csak jó nagy hasznot akart
de inkább vettem egy másik féket...
#9238
Írta 2009. január 31. - 18:32

#9239
Írta 2009. január 31. - 18:27

#9240
Írta 2009. január 31. - 18:03

kép: http://img3.tar.hu/b.../37188190.jpg#3
Még nem volt semmi légtelenités vagy ilyesmi, csak fel lett téve és kész. kb 10hónapja van meg