Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18557 hozzászólás a témában

#8381
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Köszönöm a segítséget, uraim!
Valakinek esetleg tippje, hogy itthon vmelyik nagyker árulja-e?

bringapont hálózat


A sebesség mindent megold.

 


#8382
exxpert

exxpert

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.288 hozzászólás
Köszönöm a segítséget, uraim!
Valakinek esetleg tippje, hogy itthon vmelyik nagyker árulja-e?

[highlight] The bike way of life [/highlight]


#8383
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
van megoldas

A2Z
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#8384
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Én eddig csak sufni-megoldásokat láttam. Egyáltalán bírni fogja a váz a tárcsaféket? Úgy értem sok tárcsás váz ott eleve meg van erõsítve.

#8385
exxpert

exxpert

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.288 hozzászólás
A segítségetekre lenne szükségem.
Hogyan tudom megoldani azt, hogy a nem tárcsafékkompatibilis vázra felrakjak tárcsaféket? Valahol már láttam ilyen adapter.
Tipp???

[highlight] The bike way of life [/highlight]


#8386
Magoo

Magoo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.014 hozzászólás
és olyat is láttunk már, hogy gyárilag levegõsen volt összeszerelve
__________________

#8387
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Igazából attól is függhet ez (józan paraszti ésszel belegondolva) hogy mi a fékfolyadék. Autóknál-motoroknál és a legtöbb kerékpáros tárcsaféknél a DOT folyadék az elterjedtebb. Az meg ugyebár glikol-alapú, higroszkópos (=nedvszívó). Emiatt valószínûleg gyakrabban kell cserélni, mint a Shimano ásványi olaját.

#8388
Spalya

Spalya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 301 hozzászólás

amennyi idõnként levegõs lesz ;)


Nekem a gyárilag szerelt shimano megvan hat éve, és még soha nem nyúltam hozzá légtelenítés céljából. Megevett négy garnitúra fékpofát, és két tárcsát. Ezért javaslom mindenkinek, vegyen gyári szerelésût :D

"A patentzár nem 1 erõviselõ szempont" Semetei Rándor


#8389
Magoo

Magoo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.014 hozzászólás

Szerintetek mennyi idõnként kell levegõtleníteni a hidrás fékrendszereket?


amennyi idõnként levegõs lesz ;)
__________________

#8390
dirtjumpro

dirtjumpro

    vendég

  • fórumtag
  • 17 hozzászólás
Szerintetek mennyi idõnként kell levegõtleníteni a hidrás fékrendszereket?

#8391
Scotty19

Scotty19

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 377 hozzászólás
Én is csak a tiszta házi páleszt ajánlom jól tisztít és ... :D
a csiszoló papírral meg okosan mert ha ferdére csiszolod a pofát, akkor az nem lesz jó.
Sírva születtél, körülötted mindenki nevetett, igyekezz úgy élni, hogy nevetve távozz, és körülötted mindenki sírjon.

#8392
meregzsakk

meregzsakk

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
Szia,
Azért fújtam be, mert ha tekertem a bicajjal, mindegy milyen tempóval, csikorgott a fék meg minden fûlkárosító hangot adott ki. Ezenkívûl írtó gáz volt, tiszta égõ volt.
Nem, a betét nem kophatott el, nem olyan volt a hangja.
Most már remélem érted, miért kentem be.

Hát nem bika fék :-) De azért nekem jó lesz :-) Köszi a tippet, ha nincs egyszerûbb javaslat, kipróbálom.

üdv

#8393
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
hát amugy sem egy bika fék, de valszeg vmi kenõanyag ment rá vagy ilyesmi....meg ha fogott akkor minek fújtad be?:chin:

akkor kell befújni, ha valami olyaj vagy zsír került rá...szal nem vágom

de szedd szét, fékpofára ajánlom a súlyolóport utána töröld szárazra majd egy kis csiszoló papírral kínáld meg....tárcsát meg vmi tiszta aklohollal töröld át jól....

#8394
meregzsakk

meregzsakk

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
Sziasztok!
Tél végen vettem egy bicajt használtan, olcsó volt, állítólag német. Crosswind matrica van rajta, össztelós, két tárcsafék van rajta. Az a bajom, hogy az elsõ szinte alig fog. Pontosabban erõsen fogott egy ideig, amíg be nem fújtam féktisztító spray-el... Aztán az a menet közbeni állandó visítás (nem tom miért csinálta, de nagyon égõ volt) végre megszûnt. De a spray óta szinte nulla a fékhatás.
A fék: zoom F0160
160mm-es, ráállítottam a spray elõtt csutkára, szóval ebben az állásban elvileg bitangnak kéne lennie. (nem állítódott el, ellenõriztem)
Mit lehetne vele csinálni? Mi a megoldás?

üdv
meregzsakk

#8395
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás
valamikor nekem is volt ilyen ötletem de gyorsan elvetettem
mondjuk mikor tavaly "teszteltem" a dawg delux-ot átraktam a gyári fsa kerekek (6" hayes tárcsák azok egyeztek, de a gyárin pl deore sor volt enyim meg sram) helyett a sajátimat az tökéletesen mûködött, de az összes szervizes azt mondta marha nagy szerencse, és kb 100 ból 1
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#8396
kenguru

kenguru

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 472 hozzászólás
azt hiszem, nyilvánvaló, hogy kell vennem még egy bicajt :D

#8397
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
na az meg a masik szivas. a kazetta. mert ha mondjuk 70-30%ban hasznalod az egyik kereket, akkor az azon levo fogsor jobban fog kopni. atrakod a masik kereket es ugrik majd a lanc.

szerintem ez elmeletben jobb otletnek tunik mint gyakorlaban megvalositva.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#8398
tomidny

tomidny

    maximus

  • fórumtag
  • 13.954 hozzászólás
Jobban jársz, ha országútra építesz valami egyszerûbb bringát ;)
A fékek, és a lánc/fogsor kopása miatt valamelyik kerékkel nem lesz az igazi a dolog.
Bûnözõ vagyok.
Ordítok Füstölök

#8399
kenguru

kenguru

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 472 hozzászólás
Nos, a tartalék kerék értelme az lenne, hogy az egyiken aszfaltosabb gumi, a másikon terepesebb van, és ha ide megyek, ha oda, két perc alatt kicserélem. Nem jobb kereket akarok, hanem két párat.
A fékbetét sasszeggel van beillesztve, azt is cserélgetni sajnos eléggé életszerûtlen lenne, pont a csere egyszerûsége veszne oda.
Vagy vegyek 2x2 egyforma féktárcsát, és azokat dobjam fel a régi és az új kerekekre, egy szett új fékbetéttel együtt? Gondolom minden szabványos, azaz a féktárcsák "fékezõ peremének" szélessége illetve a féktárcsák vastagsága is.
ÉS a racsnik az MTB kerekeknél megegyeznek? Azaz a hátsó sor lehet Shimano és Sram is?

Valaki használ így két kerékszettet? Mert a legrosszabb az lenne, ha megvenném a kerekeket, és aztán derülne ki valami turpisság, és nézegethetném õket a garázs polcán

#8400
tomidny

tomidny

    maximus

  • fórumtag
  • 13.954 hozzászólás
Kivéve, ha a csere keréken a tárcsa is meg a betét is zsírúj, mert akkor jöhet a bekoptatás rendesen ;)
Bûnözõ vagyok.
Ordítok Füstölök