bringapont hálózatKöszönöm a segítséget, uraim!
Valakinek esetleg tippje, hogy itthon vmelyik nagyker árulja-e?
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
Indította
zOrg
, 2006. január 10. 04:41
#8381
Írta 2009. június 12. - 15:07

A sebesség mindent megold.
#8382
Írta 2009. június 12. - 14:27

Köszönöm a segítséget, uraim!
Valakinek esetleg tippje, hogy itthon vmelyik nagyker árulja-e?
Valakinek esetleg tippje, hogy itthon vmelyik nagyker árulja-e?
[highlight] The bike way of life [/highlight]
#8383
Írta 2009. június 12. - 11:46

YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#8384
Írta 2009. június 12. - 10:08

Én eddig csak sufni-megoldásokat láttam. Egyáltalán bírni fogja a váz a tárcsaféket? Úgy értem sok tárcsás váz ott eleve meg van erõsítve.
#8385
Írta 2009. június 12. - 09:24

A segítségetekre lenne szükségem.
Hogyan tudom megoldani azt, hogy a nem tárcsafékkompatibilis vázra felrakjak tárcsaféket? Valahol már láttam ilyen adapter.
Tipp???
Hogyan tudom megoldani azt, hogy a nem tárcsafékkompatibilis vázra felrakjak tárcsaféket? Valahol már láttam ilyen adapter.
Tipp???
[highlight] The bike way of life [/highlight]
#8386
Írta 2009. június 12. - 07:52

és olyat is láttunk már, hogy gyárilag levegõsen volt összeszerelve
__________________
#8387
Írta 2009. június 11. - 20:37

Igazából attól is függhet ez (józan paraszti ésszel belegondolva) hogy mi a fékfolyadék. Autóknál-motoroknál és a legtöbb kerékpáros tárcsaféknél a DOT folyadék az elterjedtebb. Az meg ugyebár glikol-alapú, higroszkópos (=nedvszívó). Emiatt valószínûleg gyakrabban kell cserélni, mint a Shimano ásványi olaját.
#8388
Írta 2009. június 11. - 20:32

amennyi idõnként levegõs lesz
Nekem a gyárilag szerelt shimano megvan hat éve, és még soha nem nyúltam hozzá légtelenítés céljából. Megevett négy garnitúra fékpofát, és két tárcsát. Ezért javaslom mindenkinek, vegyen gyári szerelésût

"A patentzár nem 1 erõviselõ szempont" Semetei Rándor
#8389
Írta 2009. június 11. - 18:20

Szerintetek mennyi idõnként kell levegõtleníteni a hidrás fékrendszereket?
amennyi idõnként levegõs lesz

__________________
#8390
Írta 2009. június 11. - 18:05

#8391
Írta 2009. június 11. - 16:12

Én is csak a tiszta házi páleszt ajánlom jól tisztít és ... 
a csiszoló papírral meg okosan mert ha ferdére csiszolod a pofát, akkor az nem lesz jó.

a csiszoló papírral meg okosan mert ha ferdére csiszolod a pofát, akkor az nem lesz jó.
Sírva születtél, körülötted mindenki nevetett, igyekezz úgy élni, hogy nevetve távozz, és körülötted mindenki sírjon.
#8392
Írta 2009. június 11. - 15:08

Szia,
Azért fújtam be, mert ha tekertem a bicajjal, mindegy milyen tempóval, csikorgott a fék meg minden fûlkárosító hangot adott ki. Ezenkívûl írtó gáz volt, tiszta égõ volt.
Nem, a betét nem kophatott el, nem olyan volt a hangja.
Most már remélem érted, miért kentem be.
Hát nem bika fék :-) De azért nekem jó lesz :-) Köszi a tippet, ha nincs egyszerûbb javaslat, kipróbálom.
üdv
Azért fújtam be, mert ha tekertem a bicajjal, mindegy milyen tempóval, csikorgott a fék meg minden fûlkárosító hangot adott ki. Ezenkívûl írtó gáz volt, tiszta égõ volt.
Nem, a betét nem kophatott el, nem olyan volt a hangja.
Most már remélem érted, miért kentem be.
Hát nem bika fék :-) De azért nekem jó lesz :-) Köszi a tippet, ha nincs egyszerûbb javaslat, kipróbálom.
üdv
#8393
Írta 2009. június 11. - 14:22

hát amugy sem egy bika fék, de valszeg vmi kenõanyag ment rá vagy ilyesmi....meg ha fogott akkor minek fújtad be?:chin:
akkor kell befújni, ha valami olyaj vagy zsír került rá...szal nem vágom
de szedd szét, fékpofára ajánlom a súlyolóport utána töröld szárazra majd egy kis csiszoló papírral kínáld meg....tárcsát meg vmi tiszta aklohollal töröld át jól....
akkor kell befújni, ha valami olyaj vagy zsír került rá...szal nem vágom
de szedd szét, fékpofára ajánlom a súlyolóport utána töröld szárazra majd egy kis csiszoló papírral kínáld meg....tárcsát meg vmi tiszta aklohollal töröld át jól....
#8394
Írta 2009. június 11. - 13:08

Sziasztok!
Tél végen vettem egy bicajt használtan, olcsó volt, állítólag német. Crosswind matrica van rajta, össztelós, két tárcsafék van rajta. Az a bajom, hogy az elsõ szinte alig fog. Pontosabban erõsen fogott egy ideig, amíg be nem fújtam féktisztító spray-el... Aztán az a menet közbeni állandó visítás (nem tom miért csinálta, de nagyon égõ volt) végre megszûnt. De a spray óta szinte nulla a fékhatás.
A fék: zoom F0160
160mm-es, ráállítottam a spray elõtt csutkára, szóval ebben az állásban elvileg bitangnak kéne lennie. (nem állítódott el, ellenõriztem)
Mit lehetne vele csinálni? Mi a megoldás?
üdv
meregzsakk
Tél végen vettem egy bicajt használtan, olcsó volt, állítólag német. Crosswind matrica van rajta, össztelós, két tárcsafék van rajta. Az a bajom, hogy az elsõ szinte alig fog. Pontosabban erõsen fogott egy ideig, amíg be nem fújtam féktisztító spray-el... Aztán az a menet közbeni állandó visítás (nem tom miért csinálta, de nagyon égõ volt) végre megszûnt. De a spray óta szinte nulla a fékhatás.
A fék: zoom F0160
160mm-es, ráállítottam a spray elõtt csutkára, szóval ebben az állásban elvileg bitangnak kéne lennie. (nem állítódott el, ellenõriztem)
Mit lehetne vele csinálni? Mi a megoldás?
üdv
meregzsakk
#8395
Írta 2009. június 10. - 20:35

valamikor nekem is volt ilyen ötletem de gyorsan elvetettem
mondjuk mikor tavaly "teszteltem" a dawg delux-ot átraktam a gyári fsa kerekek (6" hayes tárcsák azok egyeztek, de a gyárin pl deore sor volt enyim meg sram) helyett a sajátimat az tökéletesen mûködött, de az összes szervizes azt mondta marha nagy szerencse, és kb 100 ból 1
mondjuk mikor tavaly "teszteltem" a dawg delux-ot átraktam a gyári fsa kerekek (6" hayes tárcsák azok egyeztek, de a gyárin pl deore sor volt enyim meg sram) helyett a sajátimat az tökéletesen mûködött, de az összes szervizes azt mondta marha nagy szerencse, és kb 100 ból 1
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#8396
Írta 2009. június 10. - 20:26

#8397
Írta 2009. június 10. - 19:28

na az meg a masik szivas. a kazetta. mert ha mondjuk 70-30%ban hasznalod az egyik kereket, akkor az azon levo fogsor jobban fog kopni. atrakod a masik kereket es ugrik majd a lanc.
szerintem ez elmeletben jobb otletnek tunik mint gyakorlaban megvalositva.
szerintem ez elmeletben jobb otletnek tunik mint gyakorlaban megvalositva.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#8398
Írta 2009. június 10. - 18:48

Jobban jársz, ha országútra építesz valami egyszerûbb bringát 
A fékek, és a lánc/fogsor kopása miatt valamelyik kerékkel nem lesz az igazi a dolog.

A fékek, és a lánc/fogsor kopása miatt valamelyik kerékkel nem lesz az igazi a dolog.
#8399
Írta 2009. június 10. - 18:30

Nos, a tartalék kerék értelme az lenne, hogy az egyiken aszfaltosabb gumi, a másikon terepesebb van, és ha ide megyek, ha oda, két perc alatt kicserélem. Nem jobb kereket akarok, hanem két párat.
A fékbetét sasszeggel van beillesztve, azt is cserélgetni sajnos eléggé életszerûtlen lenne, pont a csere egyszerûsége veszne oda.
Vagy vegyek 2x2 egyforma féktárcsát, és azokat dobjam fel a régi és az új kerekekre, egy szett új fékbetéttel együtt? Gondolom minden szabványos, azaz a féktárcsák "fékezõ peremének" szélessége illetve a féktárcsák vastagsága is.
ÉS a racsnik az MTB kerekeknél megegyeznek? Azaz a hátsó sor lehet Shimano és Sram is?
Valaki használ így két kerékszettet? Mert a legrosszabb az lenne, ha megvenném a kerekeket, és aztán derülne ki valami turpisság, és nézegethetném õket a garázs polcán
A fékbetét sasszeggel van beillesztve, azt is cserélgetni sajnos eléggé életszerûtlen lenne, pont a csere egyszerûsége veszne oda.
Vagy vegyek 2x2 egyforma féktárcsát, és azokat dobjam fel a régi és az új kerekekre, egy szett új fékbetéttel együtt? Gondolom minden szabványos, azaz a féktárcsák "fékezõ peremének" szélessége illetve a féktárcsák vastagsága is.
ÉS a racsnik az MTB kerekeknél megegyeznek? Azaz a hátsó sor lehet Shimano és Sram is?
Valaki használ így két kerékszettet? Mert a legrosszabb az lenne, ha megvenném a kerekeket, és aztán derülne ki valami turpisság, és nézegethetném õket a garázs polcán
#8400
Írta 2009. június 10. - 18:06

Kivéve, ha a csere keréken a tárcsa is meg a betét is zsírúj, mert akkor jöhet a bekoptatás rendesen
