Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#8421
Írta 2009. június 08. - 13:16

Zentri: ha nincsen szerencséd akkor nem tudod visszanyomni, havernak is ezvolt, ha nyomta vissza jött orrán száján az olaj, de nem is nagyon ment vissza, lehet h legtelenítés lesz a vége
#8422
Írta 2009. június 08. - 12:07

#8423
Írta 2009. június 08. - 11:59

Most vettem egy juicy 5-s féket és az a gondom vele h ha húzom a kart akkor az elején fékezésnél ilyen daráló hangot hallok és szinte nem fog semmit, csak ha jól meghúzom de ott télleg fog.
MI lehet a gond? Még nem kopott be a tárcsa, vagy kell bele olaj?
a tárcsát visszanyomó kis fém keret beleér a tárcsába.
vedd ki a fékpofát, nézd meg, hogy nincs-e elgörbülve az a kis keret
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#8424
Írta 2009. június 08. - 10:54

MI lehet a gond? Még nem kopott be a tárcsa, vagy kell bele olaj?
#8425
Írta 2009. június 08. - 10:50

pofa ki, kis villáskulccsal dugattyú visszanyomHali mindenkinek.Lenne egy olyan problémám hogy most vettem egy tárcsaféket (hidraulikus) Avid juicy 5.Az a baj hogy tárcsa nélkül behúztam tövig a féket és a munkahenger kicsit kintebb van a kelleténél ezért nem tudom úgy belõni a féket h menet közben ne érjen a tárcsához.Addig nem is merek vele menni nehogy véletlen félre kopjon a betét.Mit tudok csinálni hogy valahogy vissza nyomjam a munkahengert?
#8426
Írta 2009. június 08. - 10:32

Nyugodtan felrakhatod, nem lesz vele probléma.Sziasztok!
Azt szeretném megkérdezni, hogy Shimano XT fékhez, 6 csavaros felfogatású gyári tárcsa helyett, fel lehet e tenni Hayes V6-os tárcsát? Anyagban, mintázatban, "akármiben" jelenthet e ez problémát a használat során?
köszi elõre is
A sebesség mindent megold.
#8427
Írta 2009. június 08. - 10:19

Azt szeretném megkérdezni, hogy Shimano XT fékhez, 6 csavaros felfogatású gyári tárcsa helyett, fel lehet e tenni Hayes V6-os tárcsát? Anyagban, mintázatban, "akármiben" jelenthet e ez problémát a használat során?
köszi elõre is

#8428
Írta 2009. június 08. - 09:06

Akkor szokás szerint ez is csak elvi dolog.elméletileg igen, gyakorlatban sajna nem mindig. goldfren betét 1mm-vel szélesebb volt a gyári avidnál, peremsen is kopott (meg nem is fogott de az más kérdés)

Amikkel én találkoztam, ott nem volt ilyen probléma, bár nem is BBB vagy Goldfren kategória volt.

#8429
Írta 2009. június 08. - 08:14

#8430
Írta 2009. június 07. - 22:48

A fékezõfelület nagysága és vastagsága minden betéten azonos adott fék esetén.
elméletileg igen, gyakorlatban sajna nem mindig. goldfren betét 1mm-vel szélesebb volt a gyári avidnál, peremsen is kopott (meg nem is fogott de az más kérdés)
#8431
Írta 2009. június 07. - 22:47

Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#8432
Írta 2009. június 07. - 22:44

A fékezõfelület nagysága és vastagsága minden betéten azonos adott fék esetén.Köszi a segítséget, átgondolom a helyzetet!
(A rossz betétet úgy értettem, hogy esetleg több fajta is kapható egy adott fékhez és esetleg ez egy gagyi darab.)
#8433
Írta 2009. június 07. - 22:42


(A rossz betétet úgy értettem, hogy esetleg több fajta is kapható egy adott fékhez és esetleg ez egy gagyi darab.)
#8434
Írta 2009. június 07. - 17:12

Eredeti szerzõ Ivan Grasso
Szerintetek ez normális?
Szilvás marci után szervíz:
Csapágyak tisztítása, + elfogyott fékbetétek cseréje (Avid Jucy 3).
A fékbetétcsere után most mindkét kerék szorul, ha állványon áll a bicó nem tudom megpörgetni a kerekeket (a verseny után, de a szervíz elõtt ez még ment, tehát nem a tárcsa a görbe)
A szerelõ azt mondta, hogy semmi gond, nem tud vele mit csinálni, be kell koptatni a betéteket. Olajcsere nem volt.
Kérdés: ez így korrekt? vagy rossz betétet raktak bele?
mielott berakta az uj fekpofakat a dugattyukat koppig vissza kellett volna tolni. azert onbeallos a fek hogy ne csinalja azt amit most epp csinal.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#8435
Írta 2009. június 07. - 16:30

#8436
Írta 2009. június 07. - 16:26

Sziasztok!
Merida TFS 300Dm van, talán 2007es modell, gyári cuccokkal, tehát ha jól tudom Tektro Auriga 180mmes tárcsafékkel.
Kérdésem, hogy mekkore tárcsát lehet belerakni max? 203mm es belemegy?
Van nagyobb mint 203?
Ha belemegy, kell hozzá valamilyen adapter, ha igen milyen?
Bocsi a kérdésekért, bicikli szerelésben még kezdõ vagyok...
Köszi
csal VV-t tudom idézni: "Minek" ?
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#8437
Írta 2009. június 07. - 16:16

Szerintetek ez normális?
Szilvás marci után szervíz:
Csapágyak tisztítása, + elfogyott fékbetétek cseréje (Avid Jucy 3).
A fékbetétcsere után most mindkét kerék szorul, ha állványon áll a bicó nem tudom megpörgetni a kerekeket (a verseny után, de a szervíz elõtt ez még ment, tehát nem a tárcsa a görbe)
A szerelõ azt mondta, hogy semmi gond, nem tud vele mit csinálni, be kell koptatni a betéteket. Olajcsere nem volt.
Kérdés: ez így korrekt? vagy rossz betétet raktak bele?
Azt el tudnád magyarázni, hogy lehet rossz betétet rakni a tárcsafékbe?

Nagy valószínûség szerint a legutolsó olajcserénél a már jelentõs mértékben kopott fékbetéthez lett beállítva az olajszint, vagy csak egyszerûen túl lett töltve, így most, hogy bekerültek az új fékbetétek, nem lehet visszatolni annyira a dugattyúkat, hogy passzoljanak.
Minek?Sziasztok!
Merida TFS 300Dm van, talán 2007es modell, gyári cuccokkal, tehát ha jól tudom Tektro Auriga 180mmes tárcsafékkel.
Kérdésem, hogy mekkore tárcsát lehet belerakni max? 203mm es belemegy?
Van nagyobb mint 203?
Ha belemegy, kell hozzá valamilyen adapter, ha igen milyen?
Bocsi a kérdésekért, bicikli szerelésben még kezdõ vagyok...
Köszi
#8438
Írta 2009. június 07. - 16:07

Merida TFS 300Dm van, talán 2007es modell, gyári cuccokkal, tehát ha jól tudom Tektro Auriga 180mmes tárcsafékkel.
Kérdésem, hogy mekkore tárcsát lehet belerakni max? 203mm es belemegy?
Van nagyobb mint 203?
Ha belemegy, kell hozzá valamilyen adapter, ha igen milyen?
Bocsi a kérdésekért, bicikli szerelésben még kezdõ vagyok...
Köszi

#8439
Írta 2009. június 07. - 15:57

Szilvás marci után szervíz:
Csapágyak tisztítása, + elfogyott fékbetétek cseréje (Avid Jucy 3).
A fékbetétcsere után most mindkét kerék szorul, ha állványon áll a bicó nem tudom megpörgetni a kerekeket (a verseny után, de a szervíz elõtt ez még ment, tehát nem a tárcsa a görbe)
A szerelõ azt mondta, hogy semmi gond, nem tud vele mit csinálni, be kell koptatni a betéteket. Olajcsere nem volt.
Kérdés: ez így korrekt? vagy rossz betétet raktak bele?
#8440
Írta 2009. június 07. - 08:23

Hfx 9-es fékem van elõl-hátul.
Néhány hete küszködök már a beállításokkal.
A hátsót sikerült belõni (nagy 8-as volt a tárcsában, nehezen kiszedtem). Viszont az érdekes, hogy ha állóhelyzetben nézem, akkor nagyon kicsit súrol a betét, de ha használom a bicajt, akkor nem. Ennyire rugalmas lenne a rendszer?
Az elsõ viszont nem az igazi.
Az elsõ gond az volt, hogy az egyik dugattyú kint volt nagyon, a másik meg nem. Ezt megoldottam, most már mindkét dugattyú egyszerre mozog.
Így viszont annyira közel van egymáshoz a 2 betét, hogy képtelenség úgy beállítani, hogy ne érjen hozzájuk a tárcsa. A tárcsában nagyon minimális 8-as van csak, de ha nem lenne, akkor is hozzáérne.
Sok benne az olaj? A fékkar helyzete, a nyomáspont jó, és szerintem nem is levegõs.
Köszönöm a választ elõre is!
u.
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti