Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#8341
Írta 2009. június 21. - 23:00

amúgy nekem is van gondom a BB5el hátul van és így sem fog pedig oda azért nem kell egy "bika" fék. Az a helyzet hogy csak a fékkar útjának legvégén állítja meg a kereket. Többször tisztítottam a tárcsát és a pofát is. tiszta fékpor az egész féktest. Ami elég meglepõ fõleg úgy hogy elõl a BB7 nél szinte semmi nincs. Arra gondoltam hogy 1 szer amikor takarítottam a tárcsát és a pofákat, akkor elvittem 1 körre és teljesen átforrósítottam a féket. És lehet hogy emiatt "porladna"a pofa?
köszi
#8342
Írta 2009. június 21. - 20:01

#8343
Írta 2009. június 21. - 19:57

Mivel bovdenes fékrõl van szó, szóba jöhet a fékbovden nyúlása, a bovdenház belsõ koszólódása, esetleges sérülése, melyek ronthatják a fékhatást.
#8344
Írta 2009. június 21. - 19:43

Tanácsot szeretnék kérni. Van egy Avid BB5-össel szerelt Polarisom, amin a fékek eddig megfelelõen mûködtek.
A közelmúltban azonban feltûnt, hogy az elsõ mintha már fogott volna jobban is. A hátsóra nem gyanakodtam, az eddig is bármilyen sebességnél képes volt megállítani a kereket, viszont az elsõ szerintem érezhetõen gyengült.
A fékbetétek elkopására nem gondoltam, hiszen nincs 600km a gépben, tavaly vásároltam, és fõleg aszfalton, meg városban használtam, kímélve.
Ami feltûnt, hogy az elsõ tárcsában van 0,1-0,2mm-nyi "nyolcas", gondoltam, ez okozza a problémát. A hátsó tárcsában nem láttam ilyet, így gondoltam, próba képpen megcserélem a tárcsákat, ha ez megoldja a dolgot, akkor veszek egy új tárcsát elõre, és kész.
Azonban ezzel csak romlott a helyzet, gyakorlatilag gyalogtempóban gurulva, elsõ féket erõsen meghúzva is legalább egy méter kellett a megálláshoz.
Ekkor arra gondoltam, hogy biztos a kissé eltérõ tárcsák, és az eltérõen kopó fékbetétek miatt lehet ez, így visszacseréltem a tárcsákat.
Ezzel azonban a hiba nem múlt el, gyakorlatilag nem változott semmi.
Gyanakodtam arra, hogy valami szennyezõdés került a tárcsára, de cserekor ügyeltem, hogy ne érjek a fékezõ felülethez, illetve le is töröltem róla a rárakódott kevés port egy ronggyal.
Egyébként utána megnézve a hátsó fék sem sokkal jobb, mindkét kereket el tudom forgatni kézzel, behúzott fék esetén is. (nem könnyen azért)
Szervízbe a jövõ héten nem tudok eljutni vele (érettségi, ezmegaz...), ezért kérem, hogy ha valaki tapasztalt már ilyesmit, esetleg tudja, hogy mi a gond, írja meg, mert pillanatnyilag teljesen tanácstalan vagyok.
Köszi és üdv:
Dávid
#8345
Írta 2009. június 19. - 22:21

#8346
Írta 2009. június 19. - 21:46

RAUH-Welt
B E G R I F F
#8347
Írta 2009. június 19. - 21:37

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#8348
Írta 2009. június 19. - 20:27

Miért? Tényleg ennyivel jobbak az Avidok? (komolyan kérdezem)
Tényleg

#8349
Írta 2009. június 19. - 19:56

Miért? Tényleg ennyivel jobbak az Avidok? (komolyan kérdezem)közhely már....bowdenesbõl csak avid (bb7
)
#8350
Írta 2009. június 19. - 19:45

#8351
Írta 2009. június 19. - 16:57

A nagy kérdésem hogy MX1 vagy BB7?
Jelenleg MX4-et használok és tudom hogy szégyen gyalázat, de elégedett vagyok vele. Régebben egy Stroker Ryde-ot nyuztam, és ahhoz képest is elégedett vagyok. Viszont kellene egy kicsit több erõ.
Agyaltam a dolgon és nem hiszem hogy kétszer jobb lenne a hidros mint egy jo mechanikus (merhogy az ára 2szer annyi, mondjuk egy strokernek), igy maradnék a mechanikusnál. Ezért kérdés a kérdés.
Elõre feltennék egy 185ös tárcsát, hátra marad a 160-as. Asszem elégedett lennék.
A külföldi forumokon irnak mindkettõrõl hideget-meleget.
Tapasztalatok?
#8352
Írta 2009. június 18. - 23:27

#8353
Írta 2009. június 18. - 18:15

Pontosan megfogalmaztad a legfontosabb szempontokat.használt hidrás fék vásárlásánál mire figyeljek? azonkivül h megnyomogatom, megnézem h jól állnak e a dugattyúk, jól jön e vissza, nem ereszti e valahol az olajat, nem levegõs e?

Ezen kívül még ellenõrizd a fékkábel (nincs e megtörve, sérülve) és a fittingek állapotát!
#8354
Írta 2009. június 18. - 16:20

#8355
Írta 2009. június 18. - 08:10

http://www.chainreactioncycles.com/
#8356
Írta 2009. június 18. - 00:23

Szeretnem megkerdezni ,hogy valaki nem tud e valamit az uj hidraulikus fekekrol,mert egy AVID CODE om van ,ami amig nem kellett hozzanyulni ,tokeletes mukodesu volt ,de mar fel ev utan egyik fekkaron ,elojott egy olyan jelenseg ,hogy mintha akadna a dugattyu a fekkarba ,de mai napig nem egyertelmu honnan is jon a jelenseg, akkor az elso fekkar megadta magat ,mintha az O gyuru megvetemedett volna, s beallt az egesz mintha mezben mozogna. A lenyeg ,hogy amiert a fekkarban a dugattyu szinte szabadon elerheto minden szennyezodes szamara ,a fekkarpont nyomas allithatosaga kialakitasa miatt ,ezert lehet valami olyan anyag jutott a gyuruhoz amitol megduzzadhatott. Mondjuk max sima szilikon sprayt ,fujtam a fekkar mechanikus reszeire ,ami fel evig megoldas volt, csak lehet az ette meg az Ogyurut.Szeretnem ha valaki ,tudna valamit mondani az uj fekrendszerekrol SAINT ,HAYES S ACE, Esetleg valami hasonlo 4 dugyattyus rendszerrol. mert el szeretnem adni a CODE ot ,s lecserelni ,valamelyikre.Vagy esetleg lecserelhetem e a fekkarokat ,pl strokerekre, s avid code caliper marad, foleg a fekkar kialakitasaval vannak fentartasaim. A gepcsapagyas megoldas is csak parasztvakitasnak tunik ,mert kb 1 s fel ev alatt bealltak ,pedig a tomitogyuru leszedesenel ,meglepodtem ,hogy meg mindig a gyari zsir van jelen ,tehat nem azott szarra ,nem rohadt be,egyszeruen mintha gyarilag szorulna mint allat. Most atesik egy nagyszervizen ,de utana meg szeretnek valoszinu szabadulni toluk,csak vagy azt hallom ,hogy saintent ne vegyek mert szar beallitani ,vagy az ACE rossz mert elcsesztek ,stb ,mindegyikre mondanak valamit. Kene valami megerosites ,vagy felvilagositas ,mit erdemes akkor. Szivem szerint felraknek ,egy http://www.sicklines...e-tech-m4-2009/ ilyet ,csak itthon ugye none ,ugyan ugy, mint a szervizelesi ,lehetosege. Sima Strokert probaltam ,mar s nagyon tettszett ,csak valamiert jobban bizom a 4 dugattyus rendszerekben. Ja es nemutolso sorban ,jo lenne ha valami arat is tudnatok irni rajuk ,vagy esetleg beszamitani a code okat ,amikor atestek a szervizen s megint a kezemben vannak.
koszi a segitseget.
Life Is Just a Big Ride :angel:
#8357
Írta 2009. június 17. - 23:53

Sziasztok!
Leszeretném cserélni a tektro io mechanikus tárcsafékemet (mert borzasztóan szarul fog) egy hayes mx4-esre ami szintén mechanikus(vagy valami másra ha tudtok valami használhatót, de csak mechanikusat), a kérdés arra irányulna, hogy gyártónként különbözõ adaptereket kell használni, vagy amelyik jó volt a tektrohoz az jó lesz a hayeshez is, ugyanakkor átmérõjû tárcsánál persze.
Elõre is kössz
Üdv
Robi!
Na, akkor adsz a sz@rnak egy pofont.

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#8358
Írta 2009. június 17. - 21:48

A sebesség mindent megold.
#8359
Írta 2009. június 17. - 14:48

Sziasztok!
Leszeretném cserélni a tektro io mechanikus tárcsafékemet (mert borzasztóan szarul fog) egy hayes mx4-esre ami szintén mechanikus(vagy valami másra ha tudtok valami használhatót, de csak mechanikusat), a kérdés arra irányulna, hogy gyártónként különbözõ adaptereket kell használni, vagy amelyik jó volt a tektrohoz az jó lesz a hayeshez is, ugyanakkor átmérõjû tárcsánál persze.
Elõre is kössz
Üdv
Robi!
az MX-4 se sokkal jobb, érdemesebb BB5/BB7 közül választani.
#8360
Írta 2009. június 17. - 14:41

Leszeretném cserélni a tektro io mechanikus tárcsafékemet (mert borzasztóan szarul fog) egy hayes mx4-esre ami szintén mechanikus(vagy valami másra ha tudtok valami használhatót, de csak mechanikusat), a kérdés arra irányulna, hogy gyártónként különbözõ adaptereket kell használni, vagy amelyik jó volt a tektrohoz az jó lesz a hayeshez is, ugyanakkor átmérõjû tárcsánál persze.
Elõre is kössz
Üdv
Robi!