Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#8361
Írta 2009. június 16. - 23:12

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#8362
Írta 2009. június 16. - 22:31

Sziasztok!
Elsõ tárcsafékes bicajom, ezért ha nagy hülyeséget írok nem ér nevetni!
Egy Shimano M415, mechanikus tárcsafékrõl beszélünk!
A probléma, ami csak az elsõ keréknél jelentkezett az, hogy ha behúzom a féket akkor a kerék kottyan ha elõre-hátra mozgatom! Tehát olyan mintha nem megfelelõen lenne rögzítve az agyra a tárcsa! Igazából nem tudom mi lehet vele, mert nem vagyok tisztában azzal hogy van rögzítve, de gondolom ez nem normális, mint ahogy azt írtam is a hátsó keréken nincs ilyen problémám!
Nem akartam visszarohanni rögtön a boltba, elõször gondolom rákérdezek itt!
Elõre is köszi a válaszokat!
attól függ mekkorát kottyan, lehet hogy a tárcsa mozog lehet hogy a teleszkóp (persze csak ha van

#8363
Írta 2009. június 15. - 21:23

A kicsi imbuszt hagyd az akkor játszik ha cserélni akarod a betétet. A kereket is hagyd mert ne a farok csóválja a kutyát.
Kilazítod a két nagyobbik imbuszcsavart ami a féknyerget az adapterhez rögzíti (amik a képen nagyjából felfelé állnak).
Aztán van több lehetõség. Vagy behúzod a féket - és a mûvelet végéig úgy is tartod (ekkor központosul a féknyereg) és óvatosan felváltva meghúzod a nevezett csavarokat (végén persze rendesen), vagy szépen szemre beállítod, hogy elölrõl hátulról mindenhonnan nézve nagyjából középütt legyen a tárcsa a betétek közt meg ne is álljon ferdén. Kerék közben megpörget aztán vizsgál. Ennyi, korábban többször elhangzott.
#8364
Írta 2009. június 15. - 21:07

Elsõ tárcsafékes bicajom, ezért ha nagy hülyeséget írok nem ér nevetni!

Egy Shimano M415, mechanikus tárcsafékrõl beszélünk!
A probléma, ami csak az elsõ keréknél jelentkezett az, hogy ha behúzom a féket akkor a kerék kottyan ha elõre-hátra mozgatom! Tehát olyan mintha nem megfelelõen lenne rögzítve az agyra a tárcsa! Igazából nem tudom mi lehet vele, mert nem vagyok tisztában azzal hogy van rögzítve, de gondolom ez nem normális, mint ahogy azt írtam is a hátsó keréken nincs ilyen problémám!
Nem akartam visszarohanni rögtön a boltba, elõször gondolom rákérdezek itt!
Elõre is köszi a válaszokat!
#8365
Írta 2009. június 15. - 11:32

Persze, nekem a BB7-nél voltak gondok. Sokszor az volt a megoldás, hogy a kereket kivéve fordítottam rajta úgy 90 fokot és vissza,aztán fék behúzva tartása közben szorítottam meg a gyorszárat.A cl felfogátásnál eddig még nem voltak ilyen gondjaim szerencséreez mechanikusnál is mûködne?mostanság ezzel a jelenséggel én is sokat szopok

-=B.B.B.=-
"Aki nevet,azzal együtt nevet a világ.Aki sír,az egyedül sír..." Oldboy
#8366
Írta 2009. június 15. - 09:47

#8367
Írta 2009. június 15. - 09:31

azt ismerem,csak ha kilazítom a kereket és úgy húzom meg,arra gondoltam.mind1,végülis ha kipróbálom nem árthatPersze,amikor raktam fel a BB7-esemet én is meglazítottam a csavarokat,amik tartották a féknyerget,behúztam a féket,csavarok vissza,és jó is.
#8368
Írta 2009. június 15. - 09:12

Szia. No de hol állítom be rajta? Ezt a képet találtam a neten a fékrõl: Tektro Auriga Comp Ha minden igaz akkor a kép szerinti fenti talán 3-mas imbusz csavar rögzíti a fékbetétet.
A kicsi imbuszt hagyd az akkor játszik ha cserélni akarod a betétet. A kereket is hagyd mert ne a farok csóválja a kutyát.
Kilazítod a két nagyobbik imbuszcsavart ami a féknyerget az adapterhez rögzíti (amik a képen nagyjából felfelé állnak).
Aztán van több lehetõség. Vagy behúzod a féket - és a mûvelet végéig úgy is tartod (ekkor központosul a féknyereg) és óvatosan felváltva meghúzod a nevezett csavarokat (végén persze rendesen), vagy szépen szemre beállítod, hogy elölrõl hátulról mindenhonnan nézve nagyjából középütt legyen a tárcsa a betétek közt meg ne is álljon ferdén. Kerék közben megpörget aztán vizsgál. Ennyi, korábban többször elhangzott.
#8369
Írta 2009. június 14. - 22:19

#8370
Írta 2009. június 14. - 21:16

ez mechanikusnál is mûködne?mostanság ezzel a jelenséggel én is sokat szopokLazítsd meg a kereket és behúzott fékkel szorítsd vissza.Vagy ha ez nem segít, akkor a féknyereg tartó csavarok fellazítása, fék behúzva tartása, majd a csavarok meghúzása.
#8371
Írta 2009. június 14. - 21:08

Nos, a lényeg:van egy merev cc bicóm, elöl 180, hátul 160 shimano 64 es tárcsával(shimano a cl miatt). Ehhez van Tektro Auriga Comp fékem (melyet így-úgy dícsérnek), de nem érzem megfelelõnek a fékerõt(95 kiló vagyok). Pénzem nincs csúcs féxettre, mit tudtok ajánlani. A cc miatt nem akarok tárcsaméretet növelni, tárcsát cserélni a cl miatt nem. Kérlek e-mailben (cholbi@freemail.hu) vagy msn-en (racecougar@hotmail.com) válaszoljatok ! Elõre is köszönöm !
#8372
Írta 2009. június 14. - 20:28

Lazítsd meg a kereket és behúzott fékkel szorítsd vissza.Vagy ha ez nem segít, akkor a féknyereg tartó csavarok fellazítása, fék behúzva tartása, majd a csavarok meghúzása.
#8373
Írta 2009. június 14. - 20:24

Vagy egyszerûen szemre beállítod, hogy a féktárcsa a betétek között legyen szimmetrikusan.
#8374
Írta 2009. június 14. - 15:49

#8375
Írta 2009. június 14. - 13:26

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#8376
Írta 2009. június 14. - 12:30

#8377
Írta 2009. június 14. - 10:27

#8378
Írta 2009. június 14. - 10:23

-=B.B.B.=-
"Aki nevet,azzal együtt nevet a világ.Aki sír,az egyedül sír..." Oldboy
#8379
Írta 2009. június 14. - 09:29

A Tektro Auriga Comp hidraulikus fékem fékbetétje, súrlódik a tárcsán (csak az elsõ). Ennél a féknél a betéten lehet állítani vagy ez önbeállós? Ha lehet akkor hogyan? Még csak kb 80 km van a bringába/fékbe, de nem veszem észre, hogy halkulna.
Köszi.
#8380
Írta 2009. június 12. - 22:53

én még csak ilyennel találkoztam.és olyat is láttunk már, hogy gyárilag levegõsen volt összeszerelve