Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18551 hozzászólás a témában

#8321
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.297 hozzászólás

Sziasztok!
Problémám van a shimano m486-os hidrós tárcsafékemmel.
Defektet kaptam kivettem a hátsó kereket. Ezután én hülye behúztam a hátsó féket csak úgy kiváncsiság képpen, és utána alig tudtam visszatenni a kereket. Valahogy bele erõltettem a tárcsát a fékpofák közé. Természetesen most súrlódik, mint a franc a kerék nem mozog rendesen. Aztán rájöttem, h a távtartót kellet volna behelyezni a fékpofák közé. A használati utasításban az van, hogy ha súrlódik a fék, akkor ki kell venni a fékpofákat és vissza kell nyomni a dugattyúkat az eredeti helyetükbe. Kérdés: vissza lehet õket nyomni a fékbetétek kivétele nélkül?
Segítsetek, ez az elsõ tárcsafékem.


én is jártam már így, laposfejû csavarhúzóval óvatosan visszanyomkodtam betétestül mindenestül. nem lett baja a betéteknek..

#8322
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás
Igen, egy csavarhúzót benyomsz a pofák közé amivel visszanyomod a dugattyúkat eredeti helyzetükbe.

#8323
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
Vissza lehet, de óvatosan. Lehetõség szerint ne csavarhúzóval, hanem mûanyag lappal vagy gumileszedõvel


#8324
õrületes birngagép

õrületes birngagép

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
Sziasztok!
Problémám van a shimano m486-os hidrós tárcsafékemmel.
Defektet kaptam kivettem a hátsó kereket. Ezután én hülye behúztam a hátsó féket csak úgy kiváncsiság képpen, és utána alig tudtam visszatenni a kereket. Valahogy bele erõltettem a tárcsát a fékpofák közé. Természetesen most súrlódik, mint a franc a kerék nem mozog rendesen. Aztán rájöttem, h a távtartót kellet volna behelyezni a fékpofák közé. A használati utasításban az van, hogy ha súrlódik a fék, akkor ki kell venni a fékpofákat és vissza kell nyomni a dugattyúkat az eredeti helyetükbe. Kérdés: vissza lehet õket nyomni a fékbetétek kivétele nélkül?
Segítsetek, ez az elsõ tárcsafékem.

#8325
TREKs Atesz

TREKs Atesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 789 hozzászólás

Edit:ez már ugyan off,de nem tudtok olyan elsõ sárvédõt,amit egy pillanat leszedni meg visszarakni?Mert száraz idõben nem raknám fel a bicóra,fölösleges,de esõben hasznos,ha nem sáros az arcom.


Üdv.

Ugyan már ez is off és nem is megyek bele szívesen a témába mert dá dá lessz,de megsúgom hogy ilyen sárvédõket minden rendes jóravaló bringaboltban árulnak.
TREK bike-on szebb az élet!!:cool2:

#8326
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 hozzászólás
Avid BB7-es féknél az normális,hogy a fékpofa beleér a tárcsába miután kap egy kis vizet slagból?Most jöttem haza,retkes lett a bicó,és mivel lakásban van tárolva kénytelen vagyok átcsapatni slaggal,mielõtt behozom.Aztán ahogy toltam a lifthez,észrevettem a hangját.
Amúgy az elsõ v-fékem faszán megtréfált,ugyebár vizesen úgy fog,mintha nagyanyám ráharapna a felnire,ezért húztam neki rendesen,és szétpattant az a rész,ahol ki kell akasztani a féket,ha ki akarom venni a kereket,nem tudom a rendes nevét,de egy pillanatra megijedtem o.O

Edit:ez már ugyan off,de nem tudtok olyan elsõ sárvédõt,amit egy pillanat leszedni meg visszarakni?Mert száraz idõben nem raknám fel a bicóra,fölösleges,de esõben hasznos,ha nem sáros az arcom.

#8327
jocek03

jocek03

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.125 hozzászólás

koszi

S valakinek észrevetele ,saintrol az ujrol ,meg az Hayes stroker ace rol ?


új saint nagyot harap hope tárcsával;)
hayesrõl nem tudok nyilatkozni,nem is volt,nem is lesz.;)



#8328
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás

Megnéztem az Avid oldalon a fékkarokat és kicsit zavarban vagyok.
MIndenki az SD7-est ajánlja, de közben az FR5re irják hgy a BB7eshez lett kifejlesztve és kicsit drágább is. De nincs benne speed dial funkció (egyáltalán mi ez a speed dial, mert sehol sem találtam).

Szoval melyik fékkar a jobb?


Speed Dial az annyit tesz, hogy állíthatod a fékkaron a bovdenhúzást. Azaz, hogy adott fékkarút alatt mennyit húzol. Ilyen volt régen a Shimano LX karon, vagy a B+ fékkaron, de ez fokozatmentes megoldás, mint a Funné volt egykoron. 1 hétig boldogan tekergeti az ember, aztán megunja, nem halsz bele a hiányába :) (ettõl még nekem nincs olyan fékkarom, ami ne tudna ilyet :P :D )

#8329
Scotty19

Scotty19

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 377 hozzászólás

Egyébként ha van egy kis 8as a tárcsában az könnyen javíthatod egy TISZTA ronggyal vagy pl.: zsebkendõvel és egy fogóval. Csak nagyon kicsiket hajlítgass rajta.

amúgy nekem is van gondom a BB5el hátul van és így sem fog pedig oda azért nem kell egy "bika" fék. Az a helyzet hogy csak a fékkar útjának legvégén állítja meg a kereket. Többször tisztítottam a tárcsát és a pofát is. tiszta fékpor az egész féktest. Ami elég meglepõ fõleg úgy hogy elõl a BB7 nél szinte semmi nincs. Arra gondoltam hogy 1 szer amikor takarítottam a tárcsát és a pofákat, akkor elvittem 1 körre és teljesen átforrósítottam a féket. És lehet hogy emiatt "porladna"a pofa?

köszi

ezt tegnap picit benéztem mert nem láttam hogy mikori volt a kérdés ..... és nem 2009-es :)
De mondjuk a másik fele az még érvényes hogy rossz a BB5 és mi baja lehet?


healer999

Én nem rég vettem Fr5 öt. és tényleg nagyon jók. az Fr5 és az SD7 abban különbözik hogy : Az Fr5 olcsóbb, kb. 30g-al könnyebb, a felfogató csavar más anyagból van(nem tudom mi), és az a piros bi..ba..
Na az a kis piros cucc (speed dial) azt csinálja hogy úgy tudod lecsökkenteni a fékkar behúzási útját hogy a fékpofa nem mozdul semmit. Vagyis sokkal hamarabb odaér a fékpofa a tárcsához.
De szerintem BB7 nél az FR5 bõven elég, bár kinek mi.....
Sírva születtél, körülötted mindenki nevetett, igyekezz úgy élni, hogy nevetve távozz, és körülötted mindenki sírjon.

#8330
UNKNOWN

UNKNOWN

    vendég

  • fórumtag
  • 111 hozzászólás

ha Hope-ot akarsz,rendel meg kintrõl,alkatrész is van hozzá és mûködik is!
http://www.chainreactioncycles.com/



koszi

S valakinek észrevetele ,saintrol az ujrol ,meg az Hayes stroker ace rol ?

Life Is Just a Big Ride :angel:


#8331
healer999

healer999

    vendég

  • fórumtag
  • 155 hozzászólás
Megnéztem az Avid oldalon a fékkarokat és kicsit zavarban vagyok.
MIndenki az SD7-est ajánlja, de közben az FR5re irják hgy a BB7eshez lett kifejlesztve és kicsit drágább is. De nincs benne speed dial funkció (egyáltalán mi ez a speed dial, mert sehol sem találtam).

Szoval melyik fékkar a jobb?

#8332
tatamodell

tatamodell

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás
De, épp hogy villáról van szó, és a "perem" miatt nem jön ki a kerék, ha simán elfordítom a kart :)

#8333
tbence

tbence

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 257 hozzászólás

Amúgy van arra valami módszer, hogy a kerék ki-és beszerelésekor mindig ugyanannyira húzzuk meg a gyorszárat? Mivel az egy kicsit meghajlítja a villát, máris rossz a fék beállítása egy ki-beszerelés után.


nem kell tekergetni miután elfordítottad a kart, ugysincs perem mint a villáknál...szal nem állítod el a kupakok(v mik) távolságát

#8334
tatamodell

tatamodell

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás
Köszi a tippeket.

A bekopásos dolgot értem, csak az a furcsa, hogy a visszacserélés után is gyenge maradt, illetve hogy a jelenlegi fékerõ lényegesen kisebb akár a vadonatúj, bekopás nélküli állapotnál is.
Komolyan, a legrosszabb cantifék is csoda ehhez képest.

A tárcsatisztítást megpróbálom, úgy emlékszem, van itthon ilyen anyag. Ami zavar, hogy a cseréket megelõzõen nem volt koszolódva a tárcsa (olyan mértékben, hogy jelentõsen csökkentse a fékerõt), közben pedig ügyeltem rá, hogy tiszta maradjon.

A fékpofák szerintem megfelelõen helyezkednek el, legalábbis mindkettõ a lehetõ legközelebb a tárcsához, és jól is mozognak.
A szögüket nem ellenõriztem, de annak állítására nincs lehetõség, illetve felfekszenek szépen a tárcsára, ennyit látok.

Amúgy van arra valami módszer, hogy a kerék ki-és beszerelésekor mindig ugyanannyira húzzuk meg a gyorszárat? Mivel az egy kicsit meghajlítja a villát, máris rossz a fék beállítása egy ki-beszerelés után.

#8335
Scotty19

Scotty19

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 377 hozzászólás
Egyébként ha van egy kis 8as a tárcsában az könnyen javíthatod egy TISZTA ronggyal vagy pl.: zsebkendõvel és egy fogóval. Csak nagyon kicsiket hajlítgass rajta.

amúgy nekem is van gondom a BB5el hátul van és így sem fog pedig oda azért nem kell egy "bika" fék. Az a helyzet hogy csak a fékkar útjának legvégén állítja meg a kereket. Többször tisztítottam a tárcsát és a pofát is. tiszta fékpor az egész féktest. Ami elég meglepõ fõleg úgy hogy elõl a BB7 nél szinte semmi nincs. Arra gondoltam hogy 1 szer amikor takarítottam a tárcsát és a pofákat, akkor elvittem 1 körre és teljesen átforrósítottam a féket. És lehet hogy emiatt "porladna"a pofa?

köszi
Sírva születtél, körülötted mindenki nevetett, igyekezz úgy élni, hogy nevetve távozz, és körülötted mindenki sírjon.

#8336
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Lehet kissé blõd kérdés, de azt nézted, h a pofák hol vannak a tárcsához képest? Plusz, hogy a tárcsára síkjára merõlegesen állnak-e?

#8337
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
A tárcsát felesleges felcserélni, mert olyan a fék számára, mint ha új tárcsát raknál be, vagy fékbetétet cserélnél; be kell/hozzá kell kopnia ismét. A féktárcsa normál használat mellett is koszódhat nem kívánt anyagoktól. Autós, motoros boltokban lehet kapni tárcsatisztító sprayt - ezzel tisztítható.
Mivel bovdenes fékrõl van szó, szóba jöhet a fékbovden nyúlása, a bovdenház belsõ koszólódása, esetleges sérülése, melyek ronthatják a fékhatást.


#8338
tatamodell

tatamodell

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás
Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni. Van egy Avid BB5-össel szerelt Polarisom, amin a fékek eddig megfelelõen mûködtek.
A közelmúltban azonban feltûnt, hogy az elsõ mintha már fogott volna jobban is. A hátsóra nem gyanakodtam, az eddig is bármilyen sebességnél képes volt megállítani a kereket, viszont az elsõ szerintem érezhetõen gyengült.

A fékbetétek elkopására nem gondoltam, hiszen nincs 600km a gépben, tavaly vásároltam, és fõleg aszfalton, meg városban használtam, kímélve.

Ami feltûnt, hogy az elsõ tárcsában van 0,1-0,2mm-nyi "nyolcas", gondoltam, ez okozza a problémát. A hátsó tárcsában nem láttam ilyet, így gondoltam, próba képpen megcserélem a tárcsákat, ha ez megoldja a dolgot, akkor veszek egy új tárcsát elõre, és kész.

Azonban ezzel csak romlott a helyzet, gyakorlatilag gyalogtempóban gurulva, elsõ féket erõsen meghúzva is legalább egy méter kellett a megálláshoz.

Ekkor arra gondoltam, hogy biztos a kissé eltérõ tárcsák, és az eltérõen kopó fékbetétek miatt lehet ez, így visszacseréltem a tárcsákat.
Ezzel azonban a hiba nem múlt el, gyakorlatilag nem változott semmi.
Gyanakodtam arra, hogy valami szennyezõdés került a tárcsára, de cserekor ügyeltem, hogy ne érjek a fékezõ felülethez, illetve le is töröltem róla a rárakódott kevés port egy ronggyal.

Egyébként utána megnézve a hátsó fék sem sokkal jobb, mindkét kereket el tudom forgatni kézzel, behúzott fék esetén is. (nem könnyen azért)

Szervízbe a jövõ héten nem tudok eljutni vele (érettségi, ezmegaz...), ezért kérem, hogy ha valaki tapasztalt már ilyesmit, esetleg tudja, hogy mi a gond, írja meg, mert pillanatnyilag teljesen tanácstalan vagyok.

Köszi és üdv:
Dávid

#8339
jocek03

jocek03

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.125 hozzászólás
Straitline van még ,de az is csak xt-hez jo.



#8340
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
en csak a dangerboyrol tudok, de az o tuning fekkarjuk nem XTR komp.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F