Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18544 hozzászólás a témában

#6061
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
Gabe: láttam multkor a "na ez meg én vagyok"-ban képed, és hogy hátul Alligator Windcutter-ed van....mennyire melegszik/hogy fog rajta a fék?

#6062
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Dugattyú beragadhatott, én úgy jártam, hogy nem is állt vissza, és pár km alatt ledaráltam a fékpofát...
Lehet, hogy megoldódik egy olajcserével és tisztogatással.

#6063
Gabe84

Gabe84

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.248 hozzászólás
A szakik segítségét kérném. Adott egy Hope Mini fék, tegnap a soproni Critical Mass alatt sikeresen produkáltam 2-szer is a vizes úton elsõ kerékkel fékcsíkot. Az elsõ fék kb. 2 másodpercre beragadt, a fékkart is 2 másodperc múlva engedte vissza (többször is, tehát nem egyszeri eset). Mi lehet a probléma? A fékhatással eddig sem voltam megelégedve, de ezt eddig a szuperkönnyû kevés fékfelülettel rendelkezõ Alligator tárcsának tudtam be.

Elõre is kösz, Gábor
"A fordulóig nyélen, utána ing, gatya"

#6064
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás
Van egy 1.5-2-es imbusz a fékkar tövében,azt kiteker és kiesik a csap.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#6065
bandyta

bandyta

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 319 hozzászólás
BL-M765-ös fékkarból hogyan tudom kiszedni a kis pöcköt, ami magát a kart tartja?

#6066
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Sokan félreértettek. Én rendeltetésszerû használat (pl. Stroker gondolom MTB fék) melletti megbízhatatlan mûködésrõl, vagy rövid élettartamról beszéltem. ;)

Az, hogy tanyabájkkal ne DH-zzzunk gondolom mindenki számára evidens.

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#6067
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás
Ej.
Majd kinõjjük.:-)

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#6068
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

Bikemag fórumról mindenki halott!
Mert itt vannak a legokosabb emberek!:)
...ilyesmi...

halott? :D lemaradt egy L tesa ;)

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#6069
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás

van par ismerosom, akit nem erdekel sem a technika, sem ez a forum, csak sokat tekeri a bringat :) de mi van azokkal, akik csak kozlekednek vele? a varosban tekerve azert nem sok "igazi" megszallottat lat az ember: szerinted ok hallottak mar errol a forumrol?


Bikemag fórumról mindenki halott!
Mert itt vannak a legokosabb emberek!:)
...ilyesmi...

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#6070
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás
"Õõõ, de. Csakhogy a négybõl eggyel is meg lehet állni,"...by AGA

Hát ezt magyarázom.
Hogy bringán esetenként simán nem lehet megállni egy fékkel.
Ha meg nem ,akkor csak igazam van,hogy szarabb a minõség.
De asszem befejeztem az autós témát,már vesszõparipa státuszban van,holott nem is én kezdtem a hasonlítgatást.:)

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#6071
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
van par ismerosom, akit nem erdekel sem a technika, sem ez a forum, csak sokat tekeri a bringat :) de mi van azokkal, akik csak kozlekednek vele? a varosban tekerve azert nem sok "igazi" megszallottat lat az ember: szerinted ok hallottak mar errol a forumrol?

#6072
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2.353 hozzászólás
Hmmm :D hát persze. Nézz nyugodtan vissza. Sokkal több az "egyhozzászólásos" reggel írt "segítsetek szara fékem mit csináljak" mint a kb. ötven embernyi keménymag segítség, kérése aki mindig itt van. No meg a BM is büszkélkedett megszûnésekor a több tízezres oldallátogatottságukkal. Ugyhogy de ;)
Amúgy meg hozzám is 90%-ban olyan féket hoztak javítani, amit a delikvens otthon gányolt szét.

Ride everywhere.

.


#6073
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
atlagbiciklis nem jar ide :)

#6074
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2.353 hozzászólás
De szeretem a vitákat :)

Összehasonlítás következik:

Képzeld el, hogy egy autós féket körülbelül kétlábbal, a hátadat kitámasztva nyomogatsz percenkét nagyjából tízszer olyan másfél órán keresztül folyamatosan, és ez alatt a futómû -amin a fék is rajta van, és még csak nem is egy "karral" kapcsolódik- egy olyan sziklás föld úton gurul végig amin kb. másfél méteres akadályok vannak. Tuti hogy tíz évig bírja ugye?

Nem. A lényeg ott van,hogy autóban nem gyártanak szar féket,bringában meg simám. Pedig mindkettõn balesetek,életek múlhatnak.

Õõõ, de. Csakhogy a négybõl eggyel is meg lehet állni, meg kézi és motorfék is van. Átlagautós meg nem tárgyalja ki a "szar a fékem" témát egy fórumban, hanem elviszi szervizbe. Átlagbiciklis meg de ;)

Ride everywhere.

.


#6075
bandyta

bandyta

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 319 hozzászólás
:)
Sok embertõl hallottam, hogy a Suntour Duro sz_r teleszpók, mivel ropi az egész és full mûanyag a belseje. Hát persze, ki lett könnyítve a grammhuszárok kedvéért. Ti kértétek, tessék, megkaptátok. :)

#6076
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

Ezen a bringa vs. motor/autó dolgon már annyit agyaltam én is. Motoros ismerrõsöktõl soha nem hallottam még olyat, hogy

1, elszáll a csillapítás a telóban
2, nincs út mer lefolyt az olaj a lábba
3, fél év után kikopott a persely
4, elmegy a fékerõ
5, vándorol a nyomáspont
6, stb.

Szóval nem tudom miért van ekkora difi btingás ill. egyéb alkatrészek közt. Mûkösésben, megbízhatóságban, élettartamban. Lehet hogy nálunk annyira a súlyra van az egész kihegyezve?

spanom az akkor csúcstechnikának számító (roppszéria) ezres K5 gixerrel kiment pályázni
pár kör után a kavicságyban landolt, mert egyszerûen elfogyott a fék.
pedig az "sport" motor

szóval csak találni kell olyan felhasználási területet, ahol az adott alkatrész már nincs túlméretezve, és egybõl nõ a meghibásodások száma.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#6077
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
Savanya ez magyarul azt jelenti hogy majd beszartál?
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#6078
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás
kassa maratonon kellett a sípálya alján cipõvel fékeznem, mer -elhagytam a kartrájdzs hátsó v fék kis bizgentyûét
-majd túlhevült az elsõ tárcsa is,peeersze
fura volt, cseppet szokatlan volt ott a tempo

#6079
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás

aki annyira komolyan rallizik az lehet. de a sok hobbi rallis vagy palyaversenyzo nem. ok csak cserelik ami torik/kopik.

es itt a forumon sokkal tobb az olyan aki kedvtelesbol/hobbibol teker, nem pedig azert mert ez az eletcelja vagy mert profi. szal nem tul jo az osszehasonlitas.

ahogy az auto-monti dolog sem jo, mivel azok az autok atlagos kozlekedesre vannak hasznalva, a szoban forgo komoly montik meg nem. szal ilyen szempontbol az anyam pashley-ja lenne a mervado, amiben dobfek van elol hatul, meg agyvalto. es azzal jar dolgozni meg a piacra. ha 5 evig nem szervizeled hozza akkoris ugyanolyan szepen fogja tenni a dolgat.


Persze.
Csak azt felejtitek el,hogy hobbiból tekertek,de mégis sokan top alkatrészeket használtok.
Az összehasonlítás szerintem sem helyes,sõt azt igyekszem bizonygatni itt sokakkal szemben ,hogy nem is lehet idekeverni az autós rendszereket.
Fura,hogy folyamatosan errõl magyarázok,most meg olyan mintha én találtam volna ki,hogy autóshoz kell hasonlítgatni a montis alkatrészeket.
A dolog jelentõsége annyi volt,hogy az "átlagos" közlekesésre használt autók fékrendszerei is jóval megbizhatóbbak,mint a legtöbb tárcsafék.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#6080
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

Egy komoly rallys akár versenyrõl -versenyre szétbontja az autóját ,fékeit,motort.Hogy versenyközben ne legyen gond.
Történetesen van ismerettségi körben rally szerelõ és versenyzõ is.
Nagyon kevés az a felhasználó,aki ezt megteszi bringán is verseny elött.


aki annyira komolyan rallizik az lehet. de a sok hobbi rallis vagy palyaversenyzo nem. ok csak cserelik ami torik/kopik.

es itt a forumon sokkal tobb az olyan aki kedvtelesbol/hobbibol teker, nem pedig azert mert ez az eletcelja vagy mert profi. szal nem tul jo az osszehasonlitas.

ahogy az auto-monti dolog sem jo, mivel azok az autok atlagos kozlekedesre vannak hasznalva, a szoban forgo komoly montik meg nem. szal ilyen szempontbol az anyam pashley-ja lenne a mervado, amiben dobfek van elol hatul, meg agyvalto. es azzal jar dolgozni meg a piacra. ha 5 evig nem szervizeled hozza akkoris ugyanolyan szepen fogja tenni a dolgat.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F