Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18557 hozzászólás a témában

#6101
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.140 hozzászólás

Ezen a bringa vs. motor/autó dolgon már annyit agyaltam én is. Motoros ismerrõsöktõl soha nem hallottam még olyat, hogy

1, elszáll a csillapítás a telóban
2, nincs út mer lefolyt az olaj a lábba
3, fél év után kikopott a persely
4, elmegy a fékerõ
5, vándorol a nyomáspont
6, stb.

Szóval nem tudom miért van ekkora difi btingás ill. egyéb alkatrészek közt. Mûkösésben, megbízhatóságban, élettartamban. Lehet hogy nálunk annyira a súlyra van az egész kihegyezve?


Beszélj rallysokkal, mindegyikre fognak mondani példát, még a "6, stb."-re is :)
Failure is always an option.

#6102
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Ezen a bringa vs. motor/autó dolgon már annyit agyaltam én is. Motoros ismerrõsöktõl soha nem hallottam még olyat, hogy

1, elszáll a csillapítás a telóban
2, nincs út mer lefolyt az olaj a lábba
3, fél év után kikopott a persely
4, elmegy a fékerõ
5, vándorol a nyomáspont
6, stb.

Szóval nem tudom miért van ekkora difi btingás ill. egyéb alkatrészek közt. Mûkösésben, megbízhatóságban, élettartamban. Lehet hogy nálunk annyira a súlyra van az egész kihegyezve?


versenytechnikaban is? :) anyam sem szokott panaszkodni a cangajara...

#6103
KaraI.

KaraI.

    vendég

  • fórumtag
  • 99 hozzászólás
"mernék rá fogadni hgy egy xtr fékben pl sokkal jobb anyagokat használnak mint egy swit fékjében..."


A suzukikban Bosch vagy Akebono(japán) fékrendszer-munkahenger van.
Kifogástalan.
:)
Az olajcsere kéréshez annyit,hogy ahogy az autókban úgy a bringában is koszolódik,fárad az olaj és nedvességet vesz fel.
Nekem nincs tárcsafékem de évente egyszer kicserélném.
Egy drága több tízezres szett élettartamát meg tudja sokszorozni a gyakori olajcsere jó minõségû olajjal.
:)
KROSS Level A2

#6104
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
Sokan abba a hibába esnek, hogy motor- és/vagy autó hasonló jellegû alkatrészei alapján vannak párhuzamot, holott egy teleszkóp vagy hidraulikus fék tervezése/elkészítése nem úgy mûködik, hogy fogok egy meglévõ autó/motor perifériát, és azt elkezdem lekicsinyíteni, lekönnyíteni, hogy felszerelhetõ legyen kerékpárra. Felidézve a régi emlékeket és tapasztalatokat, sokat haladt elõre ezen alkatrészek fejlesztése a hõskorhoz képest, de vannak még hibák. Viszont azt se felejtsük el, hogy a "gépesített vonal" sok évnyi hendikeppel indult.:)


#6105
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.273 hozzászólás

Ezen a bringa vs. motor/autó dolgon már annyit agyaltam én is. Motoros ismerrõsöktõl soha nem hallottam még olyat, hogy

1, elszáll a csillapítás a telóban
2, nincs út mer lefolyt az olaj a lábba
3, fél év után kikopott a persely
4, elmegy a fékerõ
5, vándorol a nyomáspont
6, stb.

Szóval nem tudom miért van ekkora difi btingás ill. egyéb alkatrészek közt. Mûkösésben, megbízhatóságban, élettartamban. Lehet hogy nálunk annyira a súlyra van az egész kihegyezve?

pont akartam mond, hogy kb ott bukik az egész hogy az autós tervezõ mérnök mögött nem áll ott a marketinges hogy jó jó de az egész ne legyen több 380 grammnál. nyilván ott is vannak határok, csak lényegesen nagyobb a mozgástér.
plusz be kell férjen x mm-be.

2. a legslendriánabb ember is autóval/motorral azért valamilyen szintan rá van kényszerítva hogy legalább a fék/kormány rendben legyen (mûszaki vizsga). ami bringánál ugye nincs.

mernék rá fogadni hgy egy xtr fékben pl sokkal jobb anyagokat használnak mint egy swit fékjében...
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#6106
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Ezen a bringa vs. motor/autó dolgon már annyit agyaltam én is. Motoros ismerrõsöktõl soha nem hallottam még olyat, hogy

1, elszáll a csillapítás a telóban
2, nincs út mer lefolyt az olaj a lábba
3, fél év után kikopott a persely
4, elmegy a fékerõ
5, vándorol a nyomáspont
6, stb.

Szóval nem tudom miért van ekkora difi btingás ill. egyéb alkatrészek közt. Mûkösésben, megbízhatóságban, élettartamban. Lehet hogy nálunk annyira a súlyra van az egész kihegyezve?

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#6107
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás

és itt a lényeg.


Nem. A lényeg ott van,hogy autóban nem gyártanak szar féket,bringában meg simám.Pedig mindkettõn balesetek,életek múlhatnak.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#6108
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

ásványi


ez ok, de tipus konkretan, ami bevalt?

#6109
mzoli10

mzoli10

    vendég

  • fórumtag
  • 215 hozzászólás
Volt már olyan itt közületek, akinek mindkét féke (hidraulikus, bowdenes, V vagy tárcsa) egyszerre romlott el és fék nélkül gurult lefelé? Mert szvsz. erre elég kevés az esély. Persze, természetesen elõfordulhat, de akivel ennyire kib*szik a sors, annak tuti vaj van a fején. :)

#6110
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

mar bocs de ha mesz a bringaval es egyszer csak elszall a feked akkor rohadtul kiszolgaltatott helyzetben vagy. az autoban legalabb van passziv biztonsag, a biciklin nincs. lehet hogy egy sik, forgalom nelkuli aszfaltos vagy folduton el lehet fektetni a bringat es meguszod horzsolasokkal, de terepen sokkal rosszabb a helyzet. es ez nem profizmus kerdese. nem kell hozza nagy hegy, es nem kell hozza szuper edzettnek vagy pronak lenni hogy felgyorsulj 30kmh-ra, eleg egy atlagos lejto. ha ott egyszercsak nincs feked akkor bajban vagy. nagy bajban.

és itt a lényeg.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#6111
bandyta

bandyta

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 319 hozzászólás

Írjatok már légyszi tapasztalatokat a szervizekrõl,mert egyre-másra azt olvasom,hogy a szervizek nem jók,de otthon mindenki vérprofi.


Elvittem x alaktrészt és mikor mentem érte kiderült, hogy sikerült kicsit "lebutítani". Nem kezdtem el hisztizni, mert nem volt egy ördöngõs nagy dolog, de azért mégis ... Jártam már jópár helyen. És miért? Bemegyek egy boltba, kérdezek, kapok egy lekezelõ, tirpák, paraszt, bunkó stb. választ. Inkább továbbálok. A következõ helyen kedvesek, mikor legközelebb megyek, ott is taplóskodnak velem. És ez már jópár boltban megtörtént velem. Nagyon sok helyen lenézik az embert, ha nem hagy ott 200at. Persze volt pozitív élményem is, de idõvel ott is csalódnom kelett az illetõben. Sajnos elfelejtik a kedves szerelõk, hogy az ügyfelekbõl élnek. Nem hinném, hogy az én hibám, én mindig normálisan viselkedek, bár az is lehet, hogy csak én fogom ki az ilyen embereket.

#6112
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás

Szerintem ez az autófék/bringafék összehasonlítás ott sántít, hogy egy hétköznapi használatra szánt és ott is használt autót hasonlítgatunk egy többé-kevésbé extrém rörülmények között használt bringához. Ha a tárcsafékes bringáddal sík terepen boltba járnál és ott óvatosan fékeznél, nehogy kilöttyenjen a pohárbol a Mekis kóla akkor nem hiszem hogy elmenne a fékerõ... Ugyanúgy ha a kis családi autóval keménykednél egy hegyi szerpentinen minden kanyar elõtt az utolsó pillanatban jó nagyot fékezve hamar rádöbbennél, hogy ott is elmegy a fék... Plussz ha olyanra csinálnák a féket ami sokkal jobban bírja, akkor nem vennéd meg mert nehéz vagy marha drága.

A dolog a nagyságrendeknél sántít eleve.
Tök más az egész,rendszer is tök más,méretek is tök mások.
A tárcsafék meg nem azért cool,hogy ne menjen el a fékereje többé -kevésbé extrém körülmények között?
Mert ha elmegy,és elmegy bizonyos tipusoké(amik minõsége már bõven kielégítõ),akkor mi a ráknak találták fel?

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#6113
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
má' most nem azér de a két fékre való párszáz forint.....nem kell 4 gallont venni

#6114
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás
ásványi

#6115
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
shimanoba milyen olaj mehet a gyarin kivul? gyanitom nem az a legolcsobb :)

#6116
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 hozzászólás

Sokkal kevésbé szeretnék akár csak 40-nel ütközni egy másik jármûnek, fõleg nem mondjuk szembõl, amikor a 40-bõl máris 80 lesz...


Ha nem értesz hozzá, akkor légyszi ne állítsd ilyen egetverõ baromságot, mert ez pl nekem fáj, aki meg szintén nem ért hozzá, még elhiszi.

#6117
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.140 hozzászólás

Én csak azt mondtam,hogy szerintem nem azonos terhelésre van kitalálva a két fék.
Ebben az is benne van,hogy valszeg a méretezése se azonos,illetve ebbõl adódóan a minõsége se.
Autónál kevéssé hallom,hogy nem fog a fék.Bringa tárcsaféknél annál gyakrabban.
Mintha nem lenne megfelelõ minõség ellenõrzés a termékeknél.
Mert ha van ,akkor hogy lehet olyan féket gyártani aminek fékezés közben csökken vagy megszûnik a fékereje(Hayes Sroker)?


Szerintem ez az autófék/bringafék összehasonlítás ott sántít, hogy egy hétköznapi használatra szánt és ott is használt autót hasonlítgatunk egy többé-kevésbé extrém rörülmények között használt bringához. Ha a tárcsafékes bringáddal sík terepen boltba járnál és ott óvatosan fékeznél, nehogy kilöttyenjen a pohárbol a Mekis kóla akkor nem hiszem hogy elmenne a fékerõ... Ugyanúgy ha a kis családi autóval keménykednél egy hegyi szerpentinen minden kanyar elõtt az utolsó pillanatban jó nagyot fékezve hamar rádöbbennél, hogy ott is elmegy a fék... Plussz ha olyanra csinálnák a féket ami sokkal jobban bírja, akkor nem vennéd meg mert nehéz vagy marha drága.
Failure is always an option.

#6118
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás

Amennyiben otthon mindenki vér profi akkor csak azt nem értem miért érkeznek a bringák, telók és a fékek nejlon szatyorban a szervizekhez. A történet szinte mindig az" hogy a hülye testvérem szétszedte és nem bírja összerakni", perjsze, pejsze:D


Nekem volt olyan ,aki vizet tett a fékébe otthon,mert az HIDRAulikus nem ?!
Vagy hidro.Ez már nem lényeg,de kiborított.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#6119
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
Amennyiben otthon mindenki vér profi akkor csak azt nem értem miért érkeznek a bringák, telók és a fékek nejlon szatyorban a szervizekhez. A történet szinte mindig az" hogy a hülye testvérem szétszedte és nem bírja összerakni", perjsze, pejsze:D
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#6120
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás
Csatlakoznék arpi07-hez.Óhajban.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.