Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18554 hozzászólás a témában

#6101
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
Sokan abba a hibába esnek, hogy motor- és/vagy autó hasonló jellegû alkatrészei alapján vannak párhuzamot, holott egy teleszkóp vagy hidraulikus fék tervezése/elkészítése nem úgy mûködik, hogy fogok egy meglévõ autó/motor perifériát, és azt elkezdem lekicsinyíteni, lekönnyíteni, hogy felszerelhetõ legyen kerékpárra. Felidézve a régi emlékeket és tapasztalatokat, sokat haladt elõre ezen alkatrészek fejlesztése a hõskorhoz képest, de vannak még hibák. Viszont azt se felejtsük el, hogy a "gépesített vonal" sok évnyi hendikeppel indult.:)


#6102
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

Ezen a bringa vs. motor/autó dolgon már annyit agyaltam én is. Motoros ismerrõsöktõl soha nem hallottam még olyat, hogy

1, elszáll a csillapítás a telóban
2, nincs út mer lefolyt az olaj a lábba
3, fél év után kikopott a persely
4, elmegy a fékerõ
5, vándorol a nyomáspont
6, stb.

Szóval nem tudom miért van ekkora difi btingás ill. egyéb alkatrészek közt. Mûkösésben, megbízhatóságban, élettartamban. Lehet hogy nálunk annyira a súlyra van az egész kihegyezve?

pont akartam mond, hogy kb ott bukik az egész hogy az autós tervezõ mérnök mögött nem áll ott a marketinges hogy jó jó de az egész ne legyen több 380 grammnál. nyilván ott is vannak határok, csak lényegesen nagyobb a mozgástér.
plusz be kell férjen x mm-be.

2. a legslendriánabb ember is autóval/motorral azért valamilyen szintan rá van kényszerítva hogy legalább a fék/kormány rendben legyen (mûszaki vizsga). ami bringánál ugye nincs.

mernék rá fogadni hgy egy xtr fékben pl sokkal jobb anyagokat használnak mint egy swit fékjében...
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#6103
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Ezen a bringa vs. motor/autó dolgon már annyit agyaltam én is. Motoros ismerrõsöktõl soha nem hallottam még olyat, hogy

1, elszáll a csillapítás a telóban
2, nincs út mer lefolyt az olaj a lábba
3, fél év után kikopott a persely
4, elmegy a fékerõ
5, vándorol a nyomáspont
6, stb.

Szóval nem tudom miért van ekkora difi btingás ill. egyéb alkatrészek közt. Mûkösésben, megbízhatóságban, élettartamban. Lehet hogy nálunk annyira a súlyra van az egész kihegyezve?

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#6104
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás

és itt a lényeg.


Nem. A lényeg ott van,hogy autóban nem gyártanak szar féket,bringában meg simám.Pedig mindkettõn balesetek,életek múlhatnak.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#6105
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

ásványi


ez ok, de tipus konkretan, ami bevalt?

#6106
mzoli10

mzoli10

    vendég

  • fórumtag
  • 215 hozzászólás
Volt már olyan itt közületek, akinek mindkét féke (hidraulikus, bowdenes, V vagy tárcsa) egyszerre romlott el és fék nélkül gurult lefelé? Mert szvsz. erre elég kevés az esély. Persze, természetesen elõfordulhat, de akivel ennyire kib*szik a sors, annak tuti vaj van a fején. :)

#6107
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

mar bocs de ha mesz a bringaval es egyszer csak elszall a feked akkor rohadtul kiszolgaltatott helyzetben vagy. az autoban legalabb van passziv biztonsag, a biciklin nincs. lehet hogy egy sik, forgalom nelkuli aszfaltos vagy folduton el lehet fektetni a bringat es meguszod horzsolasokkal, de terepen sokkal rosszabb a helyzet. es ez nem profizmus kerdese. nem kell hozza nagy hegy, es nem kell hozza szuper edzettnek vagy pronak lenni hogy felgyorsulj 30kmh-ra, eleg egy atlagos lejto. ha ott egyszercsak nincs feked akkor bajban vagy. nagy bajban.

és itt a lényeg.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#6108
bandyta

bandyta

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 319 hozzászólás

Írjatok már légyszi tapasztalatokat a szervizekrõl,mert egyre-másra azt olvasom,hogy a szervizek nem jók,de otthon mindenki vérprofi.


Elvittem x alaktrészt és mikor mentem érte kiderült, hogy sikerült kicsit "lebutítani". Nem kezdtem el hisztizni, mert nem volt egy ördöngõs nagy dolog, de azért mégis ... Jártam már jópár helyen. És miért? Bemegyek egy boltba, kérdezek, kapok egy lekezelõ, tirpák, paraszt, bunkó stb. választ. Inkább továbbálok. A következõ helyen kedvesek, mikor legközelebb megyek, ott is taplóskodnak velem. És ez már jópár boltban megtörtént velem. Nagyon sok helyen lenézik az embert, ha nem hagy ott 200at. Persze volt pozitív élményem is, de idõvel ott is csalódnom kelett az illetõben. Sajnos elfelejtik a kedves szerelõk, hogy az ügyfelekbõl élnek. Nem hinném, hogy az én hibám, én mindig normálisan viselkedek, bár az is lehet, hogy csak én fogom ki az ilyen embereket.

#6109
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás

Szerintem ez az autófék/bringafék összehasonlítás ott sántít, hogy egy hétköznapi használatra szánt és ott is használt autót hasonlítgatunk egy többé-kevésbé extrém rörülmények között használt bringához. Ha a tárcsafékes bringáddal sík terepen boltba járnál és ott óvatosan fékeznél, nehogy kilöttyenjen a pohárbol a Mekis kóla akkor nem hiszem hogy elmenne a fékerõ... Ugyanúgy ha a kis családi autóval keménykednél egy hegyi szerpentinen minden kanyar elõtt az utolsó pillanatban jó nagyot fékezve hamar rádöbbennél, hogy ott is elmegy a fék... Plussz ha olyanra csinálnák a féket ami sokkal jobban bírja, akkor nem vennéd meg mert nehéz vagy marha drága.

A dolog a nagyságrendeknél sántít eleve.
Tök más az egész,rendszer is tök más,méretek is tök mások.
A tárcsafék meg nem azért cool,hogy ne menjen el a fékereje többé -kevésbé extrém körülmények között?
Mert ha elmegy,és elmegy bizonyos tipusoké(amik minõsége már bõven kielégítõ),akkor mi a ráknak találták fel?

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#6110
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
má' most nem azér de a két fékre való párszáz forint.....nem kell 4 gallont venni

#6111
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás
ásványi

#6112
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
shimanoba milyen olaj mehet a gyarin kivul? gyanitom nem az a legolcsobb :)

#6113
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 hozzászólás

Sokkal kevésbé szeretnék akár csak 40-nel ütközni egy másik jármûnek, fõleg nem mondjuk szembõl, amikor a 40-bõl máris 80 lesz...


Ha nem értesz hozzá, akkor légyszi ne állítsd ilyen egetverõ baromságot, mert ez pl nekem fáj, aki meg szintén nem ért hozzá, még elhiszi.

#6114
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.140 hozzászólás

Én csak azt mondtam,hogy szerintem nem azonos terhelésre van kitalálva a két fék.
Ebben az is benne van,hogy valszeg a méretezése se azonos,illetve ebbõl adódóan a minõsége se.
Autónál kevéssé hallom,hogy nem fog a fék.Bringa tárcsaféknél annál gyakrabban.
Mintha nem lenne megfelelõ minõség ellenõrzés a termékeknél.
Mert ha van ,akkor hogy lehet olyan féket gyártani aminek fékezés közben csökken vagy megszûnik a fékereje(Hayes Sroker)?


Szerintem ez az autófék/bringafék összehasonlítás ott sántít, hogy egy hétköznapi használatra szánt és ott is használt autót hasonlítgatunk egy többé-kevésbé extrém rörülmények között használt bringához. Ha a tárcsafékes bringáddal sík terepen boltba járnál és ott óvatosan fékeznél, nehogy kilöttyenjen a pohárbol a Mekis kóla akkor nem hiszem hogy elmenne a fékerõ... Ugyanúgy ha a kis családi autóval keménykednél egy hegyi szerpentinen minden kanyar elõtt az utolsó pillanatban jó nagyot fékezve hamar rádöbbennél, hogy ott is elmegy a fék... Plussz ha olyanra csinálnák a féket ami sokkal jobban bírja, akkor nem vennéd meg mert nehéz vagy marha drága.
Failure is always an option.

#6115
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás

Amennyiben otthon mindenki vér profi akkor csak azt nem értem miért érkeznek a bringák, telók és a fékek nejlon szatyorban a szervizekhez. A történet szinte mindig az" hogy a hülye testvérem szétszedte és nem bírja összerakni", perjsze, pejsze:D


Nekem volt olyan ,aki vizet tett a fékébe otthon,mert az HIDRAulikus nem ?!
Vagy hidro.Ez már nem lényeg,de kiborított.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#6116
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
Amennyiben otthon mindenki vér profi akkor csak azt nem értem miért érkeznek a bringák, telók és a fékek nejlon szatyorban a szervizekhez. A történet szinte mindig az" hogy a hülye testvérem szétszedte és nem bírja összerakni", perjsze, pejsze:D
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#6117
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás
Csatlakoznék arpi07-hez.Óhajban.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#6118
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.413 hozzászólás
Írjatok már légyszi tapasztalatokat a szervizekrõl,mert egyre-másra azt olvasom,hogy a szervizek nem jók,de otthon mindenki vérprofi.

#6119
bandyta

bandyta

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 319 hozzászólás
Igaza van szerintem, tényleg nem egy nagy összeg. Nekem brm800asom van. 1 dl olaj 600Ft felénk. A fecskendõ meg hozzá egy csõ nincs 30 Ft. :) Elsõre sikerült 5 perc alatt perfektül megcsinálnom, azóta egyre jobb vagyok. ^^ Az 1 dl olaj nekem elég 2 fékhez 2 évre, úgy, hogy évente olajat cserélek, azaz 4 olajcsere; és akkor lehet, hogy keveset is mondtam. Nem szeretek szerelõhöz járni, sajnos eddig nem túl sok jõ tapasztalatom van. :(

#6120
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás

Visszatérve a forráshoz. Attól mert ritkán cserélsz a fékben olajat (micsoda eretnekség, akár 2 év elteltével), nem fog katasztrofálisan tönkremenni a féked. És az olajos még mindig jobb mint a madzagos. Axióma, nem levezetés. :D


Nem jobb mindig ,mint egy madzagos.Ez erõs csúsztatás.
Nem fog katasztrófálisan tönkremenni.
De a lehetõség benne van(dotos fék),hogy egyszer ,amikor nagy szükség lenne rá,nem fog a féked.
Márpedig ha x hiba kiküszöbölhetõ azzal,hogy sûrübben cserélsz olajat,akkor megint az általam elõszeretettel emlegetett magyar mentalítás vezet oda,hogy nem teszed meg.
Illetve:akárhonnan közelítek a téma felé,a bringázás ilyen szinten ,ilyen szintû alkatrészeknél,szerintem már nem hétköznapi ,hanem luxus.
Ha meg az és képes vagy megvenni egy szett féket 90 rugeszért,miér nem bírsz lóvét szánni a karbantartására?

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.