
Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#6081
Írta 2010. szeptember 23. - 15:28


#6082
Írta 2010. szeptember 23. - 14:46



Amúgy meg hozzám is 90%-ban olyan féket hoztak javítani, amit a delikvens otthon gányolt szét.
Ride everywhere.
.
#6083
Írta 2010. szeptember 23. - 14:23

#6084
Írta 2010. szeptember 23. - 14:04


Összehasonlítás következik:
Képzeld el, hogy egy autós féket körülbelül kétlábbal, a hátadat kitámasztva nyomogatsz percenkét nagyjából tízszer olyan másfél órán keresztül folyamatosan, és ez alatt a futómû -amin a fék is rajta van, és még csak nem is egy "karral" kapcsolódik- egy olyan sziklás föld úton gurul végig amin kb. másfél méteres akadályok vannak. Tuti hogy tíz évig bírja ugye?
Õõõ, de. Csakhogy a négybõl eggyel is meg lehet állni, meg kézi és motorfék is van. Átlagautós meg nem tárgyalja ki a "szar a fékem" témát egy fórumban, hanem elviszi szervizbe. Átlagbiciklis meg deNem. A lényeg ott van,hogy autóban nem gyártanak szar féket,bringában meg simám. Pedig mindkettõn balesetek,életek múlhatnak.

Ride everywhere.
.
#6085
Írta 2010. szeptember 23. - 13:11


Sok embertõl hallottam, hogy a Suntour Duro sz_r teleszpók, mivel ropi az egész és full mûanyag a belseje. Hát persze, ki lett könnyítve a grammhuszárok kedvéért. Ti kértétek, tessék, megkaptátok.

#6086
Írta 2010. szeptember 23. - 10:18

spanom az akkor csúcstechnikának számító (roppszéria) ezres K5 gixerrel kiment pályázniEzen a bringa vs. motor/autó dolgon már annyit agyaltam én is. Motoros ismerrõsöktõl soha nem hallottam még olyat, hogy
1, elszáll a csillapítás a telóban
2, nincs út mer lefolyt az olaj a lábba
3, fél év után kikopott a persely
4, elmegy a fékerõ
5, vándorol a nyomáspont
6, stb.
Szóval nem tudom miért van ekkora difi btingás ill. egyéb alkatrészek közt. Mûkösésben, megbízhatóságban, élettartamban. Lehet hogy nálunk annyira a súlyra van az egész kihegyezve?
pár kör után a kavicságyban landolt, mert egyszerûen elfogyott a fék.
pedig az "sport" motor
szóval csak találni kell olyan felhasználási területet, ahol az adott alkatrész már nincs túlméretezve, és egybõl nõ a meghibásodások száma.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#6087
Írta 2010. szeptember 23. - 06:38

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#6088
Írta 2010. szeptember 22. - 22:31

-majd túlhevült az elsõ tárcsa is,peeersze
fura volt, cseppet szokatlan volt ott a tempo
#6089
Írta 2010. szeptember 22. - 22:19

aki annyira komolyan rallizik az lehet. de a sok hobbi rallis vagy palyaversenyzo nem. ok csak cserelik ami torik/kopik.
es itt a forumon sokkal tobb az olyan aki kedvtelesbol/hobbibol teker, nem pedig azert mert ez az eletcelja vagy mert profi. szal nem tul jo az osszehasonlitas.
ahogy az auto-monti dolog sem jo, mivel azok az autok atlagos kozlekedesre vannak hasznalva, a szoban forgo komoly montik meg nem. szal ilyen szempontbol az anyam pashley-ja lenne a mervado, amiben dobfek van elol hatul, meg agyvalto. es azzal jar dolgozni meg a piacra. ha 5 evig nem szervizeled hozza akkoris ugyanolyan szepen fogja tenni a dolgat.
Persze.
Csak azt felejtitek el,hogy hobbiból tekertek,de mégis sokan top alkatrészeket használtok.
Az összehasonlítás szerintem sem helyes,sõt azt igyekszem bizonygatni itt sokakkal szemben ,hogy nem is lehet idekeverni az autós rendszereket.
Fura,hogy folyamatosan errõl magyarázok,most meg olyan mintha én találtam volna ki,hogy autóshoz kell hasonlítgatni a montis alkatrészeket.
A dolog jelentõsége annyi volt,hogy az "átlagos" közlekesésre használt autók fékrendszerei is jóval megbizhatóbbak,mint a legtöbb tárcsafék.
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#6090
Írta 2010. szeptember 22. - 21:30

Egy komoly rallys akár versenyrõl -versenyre szétbontja az autóját ,fékeit,motort.Hogy versenyközben ne legyen gond.
Történetesen van ismerettségi körben rally szerelõ és versenyzõ is.
Nagyon kevés az a felhasználó,aki ezt megteszi bringán is verseny elött.
aki annyira komolyan rallizik az lehet. de a sok hobbi rallis vagy palyaversenyzo nem. ok csak cserelik ami torik/kopik.
es itt a forumon sokkal tobb az olyan aki kedvtelesbol/hobbibol teker, nem pedig azert mert ez az eletcelja vagy mert profi. szal nem tul jo az osszehasonlitas.
ahogy az auto-monti dolog sem jo, mivel azok az autok atlagos kozlekedesre vannak hasznalva, a szoban forgo komoly montik meg nem. szal ilyen szempontbol az anyam pashley-ja lenne a mervado, amiben dobfek van elol hatul, meg agyvalto. es azzal jar dolgozni meg a piacra. ha 5 evig nem szervizeled hozza akkoris ugyanolyan szepen fogja tenni a dolgat.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#6091
Írta 2010. szeptember 22. - 16:24

no de nem is olyan igenybevetelre terveztek

hát engem se.
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#6092
Írta 2010. szeptember 22. - 16:23

#6093
Írta 2010. szeptember 22. - 15:53

Sajnos velem idén megtörtént. Olcsón megúsztam, csak a kezem tört el - meg a vázam. De nem kívánom senkinek azt az érzést. Szó szerint értsd, azt hittem, meg fogok dögölni.Volt már olyan itt közületek, akinek mindkét féke (hidraulikus, bowdenes, V vagy tárcsa) egyszerre romlott el és fék nélkül gurult lefelé? Mert szvsz. erre elég kevés az esély. Persze, természetesen elõfordulhat, de akivel ennyire kib*szik a sors, annak tuti vaj van a fején.
És kérlek ne gyere ezotérikus magyarázatokkal, mint az ismerõseim, hogy "ez egy figyelmeztetés volt, valami oka volt az életedben, keresd meg az okát !"
Mondhatjátok, hogy mindent megtettem, hogy sikerüljön de megtörtént. V-fék, a börzsönyi sípályán jöttünk le elõtte. Valószínûleg a mély hó megette a fékpofát. Gondolom én. Utána még fogott de jött egy nagyon meredek lejtõ, az elején fogott aztán egyre jobban semmi és csak gyorsultam.
Haverom szerint sem lehet ilyen (tárcsafékes) de mikor kimentünk Saalbachba és felmentünk a felvonóval 2000méterre és kilométer hosszan gurultunk a tök meredek dózerutakon lefelé, na ott õ is majdnem lefejelt egy sorompót. Olyan büdösek voltak a tárcsák (XT,XTR,..) és a fékerõ sem olyan volt, mint ahogy a Pilisben megszokta. Másik haverral, mikor elõször voltunk Erdélyben, egybõl megsütötte a dugattyúját. Érdekes, itthon soha nem volt ilyen gondja.
Szóval, nagyon megértek mindenkit, aki megbízható féket szeretne. És nagyon egyetértek "tamaska" hozzászólásával.
#6094
Írta 2010. szeptember 22. - 15:30

Valami téveszme van itt.
A "versenytechnika"nagyon nem egyenlõ a tartóssággal.Inkább a kis súllyal.
no de nem is olyan igenybevetelre terveztek

#6095
Írta 2010. szeptember 22. - 13:00

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#6096
Írta 2010. szeptember 22. - 12:59

Beszélj rallysokkal, mindegyikre fognak mondani példát, még a "6, stb."-re is
Egy komoly rallys akár versenyrõl -versenyre szétbontja az autóját ,fékeit,motort.Hogy versenyközben ne legyen gond.
Történetesen van ismerettségi körben rally szerelõ és versenyzõ is.
Nagyon kevés az a felhasználó,aki ezt megteszi bringán is verseny elött.
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#6097
Írta 2010. szeptember 22. - 12:57

versenytechnikaban is?
anyam sem szokott panaszkodni a cangajara...
Valami téveszme van itt.
A "versenytechnika"nagyon nem egyenlõ a tartóssággal.Inkább a kis súllyal.
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#6098
Írta 2010. szeptember 22. - 12:26

Ezen a bringa vs. motor/autó dolgon már annyit agyaltam én is. Motoros ismerrõsöktõl soha nem hallottam még olyat, hogy
1, elszáll a csillapítás a telóban
2, nincs út mer lefolyt az olaj a lábba
3, fél év után kikopott a persely
4, elmegy a fékerõ
5, vándorol a nyomáspont
6, stb.
Szóval nem tudom miért van ekkora difi btingás ill. egyéb alkatrészek közt. Mûkösésben, megbízhatóságban, élettartamban. Lehet hogy nálunk annyira a súlyra van az egész kihegyezve?
Beszélj rallysokkal, mindegyikre fognak mondani példát, még a "6, stb."-re is

#6099
Írta 2010. szeptember 22. - 12:15

Ezen a bringa vs. motor/autó dolgon már annyit agyaltam én is. Motoros ismerrõsöktõl soha nem hallottam még olyat, hogy
1, elszáll a csillapítás a telóban
2, nincs út mer lefolyt az olaj a lábba
3, fél év után kikopott a persely
4, elmegy a fékerõ
5, vándorol a nyomáspont
6, stb.
Szóval nem tudom miért van ekkora difi btingás ill. egyéb alkatrészek közt. Mûkösésben, megbízhatóságban, élettartamban. Lehet hogy nálunk annyira a súlyra van az egész kihegyezve?
versenytechnikaban is?

#6100
Írta 2010. szeptember 22. - 11:56

A suzukikban Bosch vagy Akebono(japán) fékrendszer-munkahenger van.
Kifogástalan.

Az olajcsere kéréshez annyit,hogy ahogy az autókban úgy a bringában is koszolódik,fárad az olaj és nedvességet vesz fel.
Nekem nincs tárcsafékem de évente egyszer kicserélném.
Egy drága több tízezres szett élettartamát meg tudja sokszorozni a gyakori olajcsere jó minõségû olajjal.
