Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18554 hozzászólás a témában

#6081
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
van par ismerosom, akit nem erdekel sem a technika, sem ez a forum, csak sokat tekeri a bringat :) de mi van azokkal, akik csak kozlekednek vele? a varosban tekerve azert nem sok "igazi" megszallottat lat az ember: szerinted ok hallottak mar errol a forumrol?

#6082
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2.353 hozzászólás
Hmmm :D hát persze. Nézz nyugodtan vissza. Sokkal több az "egyhozzászólásos" reggel írt "segítsetek szara fékem mit csináljak" mint a kb. ötven embernyi keménymag segítség, kérése aki mindig itt van. No meg a BM is büszkélkedett megszûnésekor a több tízezres oldallátogatottságukkal. Ugyhogy de ;)
Amúgy meg hozzám is 90%-ban olyan féket hoztak javítani, amit a delikvens otthon gányolt szét.

Ride everywhere.

.


#6083
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
atlagbiciklis nem jar ide :)

#6084
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2.353 hozzászólás
De szeretem a vitákat :)

Összehasonlítás következik:

Képzeld el, hogy egy autós féket körülbelül kétlábbal, a hátadat kitámasztva nyomogatsz percenkét nagyjából tízszer olyan másfél órán keresztül folyamatosan, és ez alatt a futómû -amin a fék is rajta van, és még csak nem is egy "karral" kapcsolódik- egy olyan sziklás föld úton gurul végig amin kb. másfél méteres akadályok vannak. Tuti hogy tíz évig bírja ugye?

Nem. A lényeg ott van,hogy autóban nem gyártanak szar féket,bringában meg simám. Pedig mindkettõn balesetek,életek múlhatnak.

Õõõ, de. Csakhogy a négybõl eggyel is meg lehet állni, meg kézi és motorfék is van. Átlagautós meg nem tárgyalja ki a "szar a fékem" témát egy fórumban, hanem elviszi szervizbe. Átlagbiciklis meg de ;)

Ride everywhere.

.


#6085
bandyta

bandyta

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 319 hozzászólás
:)
Sok embertõl hallottam, hogy a Suntour Duro sz_r teleszpók, mivel ropi az egész és full mûanyag a belseje. Hát persze, ki lett könnyítve a grammhuszárok kedvéért. Ti kértétek, tessék, megkaptátok. :)

#6086
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

Ezen a bringa vs. motor/autó dolgon már annyit agyaltam én is. Motoros ismerrõsöktõl soha nem hallottam még olyat, hogy

1, elszáll a csillapítás a telóban
2, nincs út mer lefolyt az olaj a lábba
3, fél év után kikopott a persely
4, elmegy a fékerõ
5, vándorol a nyomáspont
6, stb.

Szóval nem tudom miért van ekkora difi btingás ill. egyéb alkatrészek közt. Mûkösésben, megbízhatóságban, élettartamban. Lehet hogy nálunk annyira a súlyra van az egész kihegyezve?

spanom az akkor csúcstechnikának számító (roppszéria) ezres K5 gixerrel kiment pályázni
pár kör után a kavicságyban landolt, mert egyszerûen elfogyott a fék.
pedig az "sport" motor

szóval csak találni kell olyan felhasználási területet, ahol az adott alkatrész már nincs túlméretezve, és egybõl nõ a meghibásodások száma.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#6087
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
Savanya ez magyarul azt jelenti hogy majd beszartál?
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#6088
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás
kassa maratonon kellett a sípálya alján cipõvel fékeznem, mer -elhagytam a kartrájdzs hátsó v fék kis bizgentyûét
-majd túlhevült az elsõ tárcsa is,peeersze
fura volt, cseppet szokatlan volt ott a tempo

#6089
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás

aki annyira komolyan rallizik az lehet. de a sok hobbi rallis vagy palyaversenyzo nem. ok csak cserelik ami torik/kopik.

es itt a forumon sokkal tobb az olyan aki kedvtelesbol/hobbibol teker, nem pedig azert mert ez az eletcelja vagy mert profi. szal nem tul jo az osszehasonlitas.

ahogy az auto-monti dolog sem jo, mivel azok az autok atlagos kozlekedesre vannak hasznalva, a szoban forgo komoly montik meg nem. szal ilyen szempontbol az anyam pashley-ja lenne a mervado, amiben dobfek van elol hatul, meg agyvalto. es azzal jar dolgozni meg a piacra. ha 5 evig nem szervizeled hozza akkoris ugyanolyan szepen fogja tenni a dolgat.


Persze.
Csak azt felejtitek el,hogy hobbiból tekertek,de mégis sokan top alkatrészeket használtok.
Az összehasonlítás szerintem sem helyes,sõt azt igyekszem bizonygatni itt sokakkal szemben ,hogy nem is lehet idekeverni az autós rendszereket.
Fura,hogy folyamatosan errõl magyarázok,most meg olyan mintha én találtam volna ki,hogy autóshoz kell hasonlítgatni a montis alkatrészeket.
A dolog jelentõsége annyi volt,hogy az "átlagos" közlekesésre használt autók fékrendszerei is jóval megbizhatóbbak,mint a legtöbb tárcsafék.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#6090
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

Egy komoly rallys akár versenyrõl -versenyre szétbontja az autóját ,fékeit,motort.Hogy versenyközben ne legyen gond.
Történetesen van ismerettségi körben rally szerelõ és versenyzõ is.
Nagyon kevés az a felhasználó,aki ezt megteszi bringán is verseny elött.


aki annyira komolyan rallizik az lehet. de a sok hobbi rallis vagy palyaversenyzo nem. ok csak cserelik ami torik/kopik.

es itt a forumon sokkal tobb az olyan aki kedvtelesbol/hobbibol teker, nem pedig azert mert ez az eletcelja vagy mert profi. szal nem tul jo az osszehasonlitas.

ahogy az auto-monti dolog sem jo, mivel azok az autok atlagos kozlekedesre vannak hasznalva, a szoban forgo komoly montik meg nem. szal ilyen szempontbol az anyam pashley-ja lenne a mervado, amiben dobfek van elol hatul, meg agyvalto. es azzal jar dolgozni meg a piacra. ha 5 evig nem szervizeled hozza akkoris ugyanolyan szepen fogja tenni a dolgat.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#6091
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás

no de nem is olyan igenybevetelre terveztek :)


:)
hát engem se.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#6092
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
nem lefagyott? regen velem volt olyan, hogy beszakadtam cangaval egyutt egy csatornaba (jo gyerekek voltunk), aztan lefele szepen rafagyott, es olyan mintha nem is lett volna fekem. szerencsere a vegere a surlodas megtette a hatasat, es leolvadt rola. cantifek volt ~92 kornyeken.

#6093
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.683 hozzászólás

Volt már olyan itt közületek, akinek mindkét féke (hidraulikus, bowdenes, V vagy tárcsa) egyszerre romlott el és fék nélkül gurult lefelé? Mert szvsz. erre elég kevés az esély. Persze, természetesen elõfordulhat, de akivel ennyire kib*szik a sors, annak tuti vaj van a fején. :)

Sajnos velem idén megtörtént. Olcsón megúsztam, csak a kezem tört el - meg a vázam. De nem kívánom senkinek azt az érzést. Szó szerint értsd, azt hittem, meg fogok dögölni.
És kérlek ne gyere ezotérikus magyarázatokkal, mint az ismerõseim, hogy "ez egy figyelmeztetés volt, valami oka volt az életedben, keresd meg az okát !"
Mondhatjátok, hogy mindent megtettem, hogy sikerüljön de megtörtént. V-fék, a börzsönyi sípályán jöttünk le elõtte. Valószínûleg a mély hó megette a fékpofát. Gondolom én. Utána még fogott de jött egy nagyon meredek lejtõ, az elején fogott aztán egyre jobban semmi és csak gyorsultam.
Haverom szerint sem lehet ilyen (tárcsafékes) de mikor kimentünk Saalbachba és felmentünk a felvonóval 2000méterre és kilométer hosszan gurultunk a tök meredek dózerutakon lefelé, na ott õ is majdnem lefejelt egy sorompót. Olyan büdösek voltak a tárcsák (XT,XTR,..) és a fékerõ sem olyan volt, mint ahogy a Pilisben megszokta. Másik haverral, mikor elõször voltunk Erdélyben, egybõl megsütötte a dugattyúját. Érdekes, itthon soha nem volt ilyen gondja.
Szóval, nagyon megértek mindenkit, aki megbízható féket szeretne. És nagyon egyetértek "tamaska" hozzászólásával.
Marci

#6094
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Valami téveszme van itt.
A "versenytechnika"nagyon nem egyenlõ a tartóssággal.Inkább a kis súllyal.


no de nem is olyan igenybevetelre terveztek :)

#6095
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás
VV vettem a figyelmeztetést csak meg kell szokjam.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#6096
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás

Beszélj rallysokkal, mindegyikre fognak mondani példát, még a "6, stb."-re is :)


Egy komoly rallys akár versenyrõl -versenyre szétbontja az autóját ,fékeit,motort.Hogy versenyközben ne legyen gond.
Történetesen van ismerettségi körben rally szerelõ és versenyzõ is.
Nagyon kevés az a felhasználó,aki ezt megteszi bringán is verseny elött.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#6097
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás

versenytechnikaban is? :) anyam sem szokott panaszkodni a cangajara...


Valami téveszme van itt.
A "versenytechnika"nagyon nem egyenlõ a tartóssággal.Inkább a kis súllyal.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#6098
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.140 hozzászólás

Ezen a bringa vs. motor/autó dolgon már annyit agyaltam én is. Motoros ismerrõsöktõl soha nem hallottam még olyat, hogy

1, elszáll a csillapítás a telóban
2, nincs út mer lefolyt az olaj a lábba
3, fél év után kikopott a persely
4, elmegy a fékerõ
5, vándorol a nyomáspont
6, stb.

Szóval nem tudom miért van ekkora difi btingás ill. egyéb alkatrészek közt. Mûkösésben, megbízhatóságban, élettartamban. Lehet hogy nálunk annyira a súlyra van az egész kihegyezve?


Beszélj rallysokkal, mindegyikre fognak mondani példát, még a "6, stb."-re is :)
Failure is always an option.

#6099
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Ezen a bringa vs. motor/autó dolgon már annyit agyaltam én is. Motoros ismerrõsöktõl soha nem hallottam még olyat, hogy

1, elszáll a csillapítás a telóban
2, nincs út mer lefolyt az olaj a lábba
3, fél év után kikopott a persely
4, elmegy a fékerõ
5, vándorol a nyomáspont
6, stb.

Szóval nem tudom miért van ekkora difi btingás ill. egyéb alkatrészek közt. Mûkösésben, megbízhatóságban, élettartamban. Lehet hogy nálunk annyira a súlyra van az egész kihegyezve?


versenytechnikaban is? :) anyam sem szokott panaszkodni a cangajara...

#6100
KaraI.

KaraI.

    vendég

  • fórumtag
  • 99 hozzászólás
"mernék rá fogadni hgy egy xtr fékben pl sokkal jobb anyagokat használnak mint egy swit fékjében..."


A suzukikban Bosch vagy Akebono(japán) fékrendszer-munkahenger van.
Kifogástalan.
:)
Az olajcsere kéréshez annyit,hogy ahogy az autókban úgy a bringában is koszolódik,fárad az olaj és nedvességet vesz fel.
Nekem nincs tárcsafékem de évente egyszer kicserélném.
Egy drága több tízezres szett élettartamát meg tudja sokszorozni a gyakori olajcsere jó minõségû olajjal.
:)
KROSS Level A2