Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18557 hozzászólás a témában

#4661
radnaib

radnaib

    vendég

  • fórumtag
  • 122 hozzászólás

jok ezek a magura tippek, csak fele baromsag


szerintem õk is csak tapogatóznak és megosztották az eddig tapasztalatokat, de szerintem azért mind alátámasztható észérvvel, szóval nem légbõl kapott baromságok . Talán csak az eredeti pofát kérdõjelezném meg, de nekik ugye ezt kell mondani... Meg amúgy is 2004-es az iromány azóta valószínû még több a tapasztalat....

#4662
radnaib

radnaib

    vendég

  • fórumtag
  • 122 hozzászólás

Ha nem állítva szállítom a bringámat amin hidraulikus tárcsafék van,belevegõsödhet?Még egy kérdés.Ha szétbontom a fékcsövet a fékkarnál akkor kifolyik a tartályból az olaj?Elõre is köszönöm a válaszokat.


elméletileg nem levegõsödhet fel. igen ki fog folyni az olaj.

#4663
silboy

silboy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 428 hozzászólás
Ha nem állítva szállítom a bringámat amin hidraulikus tárcsafék van,belevegõsödhet?Még egy kérdés.Ha szétbontom a fékcsövet a fékkarnál akkor kifolyik a tartályból az olaj?Elõre is köszönöm a válaszokat.

#4664
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
jok ezek a magura tippek, csak fele baromsag
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#4665
radnaib

radnaib

    vendég

  • fórumtag
  • 122 hozzászólás

Szia!

Huh,nekem ez a leírás sajnos nem mond semmit... remélem,hogy te ebbõl tudsz majd meríteni 1-2 jótanácsot,s remélem hogy meg is osztod majd velem/velünk!
Köszi elõre is!

amugy szereltem ma de sajnos ahhoz a részéhez még nem jutottam. Fékkart és fékcsövet kellett cserélnem. Tesztelni még nem volt idõm bár nem hiszem, hogy ez a két dolog befolyással lenne a rezgésre. Bár találtam egy fórumot ott valakinek az volt a megoldás???, hogy a fékcsövet kábelkötözõvel rögzítette és eléggé meghúzta... Kevésbé tûnik ésszerûnek, de kinek a pap kinek a papné... Na majd jelentkezem, ha haladt az ügy valamerre. Nekem amúgy a lánya inkább :) csak találjam meg...

#4666
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Szia!

Abben lehet valami,hogy valami ferde (csak nem tudom mi?),de a tárcsa-betét rossz párosítással annyira nem értenék egyet,mert xt fék,gyári xt betét,xt tárcsa párosítással használom.
Ennél jobb párosítást...?


A tárcsa-betét a darálást okozza. A sikítást is okozhatja, de az nem jellemzõ.
Egyébként a hayes darál a saját tárcsájával és a gyári puha betétjével.

Mi ferde? Konzol bármely része, adapter, csavar, féknyereg, agy, papucs.


A sebesség mindent megold.

 


#4667
radnaib

radnaib

    vendég

  • fórumtag
  • 122 hozzászólás

Szia!

Huh,nekem ez a leírás sajnos nem mond semmit... remélem,hogy te ebbõl tudsz majd meríteni 1-2 jótanácsot,s remélem hogy meg is osztod majd velem/velünk!
Köszi elõre is!


csak most csak neked :)
1, a felfogató szem a vázon mindig festék mentes legyen. ha nem az meg kell kézi maróval marni.
2, féket mindig be kell fékezni ez a 10-20x kb 30km/h rol lefékezést jelent
3, tiszta legyen a tárcsa és a pofa (takarításhoz meleg mosogatós vizet ajánl)
3, a gyors-szár mindig a féktesttel ellentétes oldalon legyen
4, kerék küllõk meg legyenek normálisan húzva (szerintük 50%-ban ez a hiba)
5, a csavar fej alá egy vastag alátétet érdemes rakni (karbon vázaknál szerintük igen hatékony) /ezt igen jó ötletnek tartom, ki is fogom próbálni/
6, csak eredeti betétet használj..
6, reszelõvel reszeld le a pofa fékezõ felületének éleit
8, használj nehéz felnit
9, nedves környezetben nincs mit csinálni...

a számozást nem én csesztem el, hanem csak konzekvensen követtem.

#4668
Howkeddlee

Howkeddlee

    vendég

  • fórumtag
  • 97 hozzászólás

nem ennyire egyszerû, vagy tényleg sok mindentõl kell eltekinteni.
Magura pl konkrét tanácsokat ad: http://www.magura.co...s_d231f9_11.pdf
mivel nálam is jelentkezett így utána olvastam és sajnos azt kell mondanom nem ilyen egyszerû...


Szia!

Huh,nekem ez a leírás sajnos nem mond semmit... remélem,hogy te ebbõl tudsz majd meríteni 1-2 jótanácsot,s remélem hogy meg is osztod majd velem/velünk!
Köszi elõre is!

#4669
radnaib

radnaib

    vendég

  • fórumtag
  • 122 hozzászólás

Ha eltekintünk a repedéstõl, töréstõl, stb, akkor a problémát biztos az okozza, hogy valami ferde.

Írt itt valaki a darálásról, bugyborékolásról meg hasonló dolgokról. Azt általában a tárcsa betét rossz párosítás okozza. A puha betét ráfog a tárcsára, hirtelen lassítja, de jön a lyuk a tárcsán és tovább engedi. Rugalmas telóknál ez kellemetlen érzést okoz, mert rángatja a bringa elejét.


nem ennyire egyszerû, vagy tényleg sok mindentõl kell eltekinteni.
Magura pl konkrét tanácsokat ad: http://www.magura.co...s_d231f9_11.pdf
mivel nálam is jelentkezett így utána olvastam és sajnos azt kell mondanom nem ilyen egyszerû...

#4670
rain91

rain91

    vendég

  • fórumtag
  • 104 hozzászólás
Shimano M486 (Alivio, szérián kívüli), vagy M575 (Deore, szérián kívüli)? Egy áron lenne, gondolom, hogy a Deore jobb, de a vélemények nagyon lehúzták az 575-t. Testbike-n, Bikeradaron is. A 486-ról viszont jókat írnak. Az miért van?

#4671
Howkeddlee

Howkeddlee

    vendég

  • fórumtag
  • 97 hozzászólás

Ha eltekintünk a repedéstõl, töréstõl, stb, akkor a problémát biztos az okozza, hogy valami ferde.

Írt itt valaki a darálásról, bugyborékolásról meg hasonló dolgokról. Azt általában a tárcsa betét rossz párosítás okozza. A puha betét ráfog a tárcsára, hirtelen lassítja, de jön a lyuk a tárcsán és tovább engedi. Rugalmas telóknál ez kellemetlen érzést okoz, mert rángatja a bringa elejét.


Szia!

Abben lehet valami,hogy valami ferde (csak nem tudom mi?),de a tárcsa-betét rossz párosítással annyira nem értenék egyet,mert xt fék,gyári xt betét,xt tárcsa párosítással használom.
Ennél jobb párosítást...?

#4672
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Ha eltekintünk a repedéstõl, töréstõl, stb, akkor a problémát biztos az okozza, hogy valami ferde.

Írt itt valaki a darálásról, bugyborékolásról meg hasonló dolgokról. Azt általában a tárcsa betét rossz párosítás okozza. A puha betét ráfog a tárcsára, hirtelen lassítja, de jön a lyuk a tárcsán és tovább engedi. Rugalmas telóknál ez kellemetlen érzést okoz, mert rángatja a bringa elejét.


A sebesség mindent megold.

 


#4673
Howkeddlee

Howkeddlee

    vendég

  • fórumtag
  • 97 hozzászólás

hali még nem volt idõm rá, de ma szerelek szóval hátha holnap lesz már pár tapasztalattal több..


Szia!

Ok,megköszönöm... Ma kipróbáltam azt is,hogy megcseréltem az elsõfékkel a betéteket,változás nem volt. Alátéteket is tettem a féknyerek alá,úgy is kipróbáltam,semmi változás,a fémes hang és rezonálás ugyanúgy megmaradt.
Már tényleg az lesz a gond szerintem,hogy a 180as tárcsa nagy hátra. :(

#4674
radnaib

radnaib

    vendég

  • fórumtag
  • 122 hozzászólás

Szia!

Igen sikerült megjavítani!
Kereket, fékpofát kiszedtem hogy ne folyjon rá semmi sárga hézagolót be a féktestbe majd csavarlazító spray minden irányból az állító bizbaszra.
A csavarlazítót egy estén keresztül állni hagytam rajta.
Ezután egy rongy meg egy kis finom fogó és a megfelelõ irányba csavargattam, és egyszer csak megindult és azóta megint jó.



köszi! Nekem is sikerült, de tényleg csak WD40 minden irányból + fogó kombival.

#4675
dudo

dudo

    vendég

  • fórumtag
  • 84 hozzászólás

Szia!

Sikerült valahogy megoldani? nekem is leragadt... :S És én is alig érem el most....

Szia!

Igen sikerült megjavítani!
Kereket, fékpofát kiszedtem hogy ne folyjon rá semmi sárga hézagolót be a féktestbe majd csavarlazító spray minden irányból az állító bizbaszra.
A csavarlazítót egy estén keresztül állni hagytam rajta.
Ezután egy rongy meg egy kis finom fogó és a megfelelõ irányba csavargattam, és egyszer csak megindult és azóta megint jó.

#4676
radnaib

radnaib

    vendég

  • fórumtag
  • 122 hozzászólás

Szisztok!

Nagy gondban vagyok 775-ös fékkaromon nem tudom csavargatni a fékkar távolság állító kis bizbaszt, egyszerüen mintha be lenne ragasztva!
Ezt hogyan tudnám orvosolni?


Szia!

Sikerült valahogy megoldani? nekem is leragadt... :S És én is alig érem el most....

#4677
radnaib

radnaib

    vendég

  • fórumtag
  • 122 hozzászólás

Szia!

Nos,tudtál csinálni valamit a hátsó tárcsafékkel hogy ne rezonáljon be? Mert én még mindig küzdök ezzel a problémával,és már rohadtul zavar...
Azt is hallottam,hogy a betét alját 45fokban meg kell reszelni kicsit,s talán jó lesz. Sajnos nem lett jobb,ugyanúgy rezonál. Ahogy bemelegszik kicsit,máris szól,fémes hangja lesz,és berezeg az egész bicikli... :(


hali még nem volt idõm rá, de ma szerelek szóval hátha holnap lesz már pár tapasztalattal több..

#4678
golya

golya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.347 hozzászólás
de tettem oda alátét. pontosan úgy van belõve ahogy az elsõ fékem volt. mert alátét nélkül a tárcsa külsõ szélén volt egy 0,7-1mm-es sáv amit nem ért a pofa. most ez kb 0,1-0,2mm.

okés maggi majd konzultálunk mikor érsz rá. viszek valami nedût;)

#4679
Kánya

Kánya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 846 hozzászólás
  • LocationMecsek
Nekem is volt ez a jelenség (morgott)
A féktest alatt nem volt alátét, és így kicsit érintette a tárcsa karjait és ettõl rezonált!
Az elsõmnél szint úgy mivel 180-as adaptert kaptam a 185-ös tárcsához amit egy ideig hézagoltam de hamar lecseréltem és így most fasza!

#4680
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
hozd fel azt a vackot hétvégén, megnézzük mit lehet vele tenni