Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18551 hozzászólás a témában

#4401
Gege911

Gege911

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 hozzászólás

Rob

Shimano féken a dugattyúkon belülrõl van egy imbusz nyílás. Mire való az? Ugy néz ki mintha egy zárókupak lenne. nekem nagyon könnyen forog. baj ez? A hátsó rezonál és ennek az okát keresem.

Köszi élõrre is.


Hali az csak egy kis mûanyag vmi. az nem baj ha forog, az imbusszal tudod kipattintani. szvsz az csak azért van ott h annyira sok retek ne tudjon oda bemenni, de kb ennyi.

#4402
radnaib

radnaib

    vendég

  • fórumtag
  • 122 hozzászólás
Rob

Shimano féken a dugattyúkon belülrõl van egy imbusz nyílás. Mire való az? Ugy néz ki mintha egy zárókupak lenne. nekem nagyon könnyen forog. baj ez? A hátsó rezonál és ennek az okát keresem.

Köszi élõrre is.

#4403
Vidra581

Vidra581

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 977 hozzászólás

igen, még szép. :) viszont a magura nem mindig bírta a fenti ereszkedést. :)
tegyük hozzá, hogy bár csak 200 valamennyi méter, de kanyargós, szûk ösvény, a végig fékkarba csimpaszkodós fajtából. a második fele kb22-24% lejtésû, ami annyira azért nem rossz. :)


Hol van ez a hely?

#4404
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.092 hozzászólás

220m szintet jöttél lefelé és egy XT kibírta ? Még szép.
Mondjuk, nem is kis hazánkban szokott gond lenni, hanem amikor a sporttárs az Alpokba vagy Erdélybe keveredik és 6-800m szint van egyben lefelé. Na, akkor vannak a megnyúlt arcok meg az a büdös "fékszag" meg a besült dugattyú. Én legalább is így láttam.
(Hááá, nem értem ! Otthon soha nem volt vele baj !)


igen, még szép. :) viszont a magura nem mindig bírta a fenti ereszkedést. :)
tegyük hozzá, hogy bár csak 200 valamennyi méter, de kanyargós, szûk ösvény, a végig fékkarba csimpaszkodós fajtából. a második fele kb22-24% lejtésû, ami annyira azért nem rossz. :)

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#4405
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
szerintem arra gondolt a kollega hogy nezheti amint a szerelo csinalja hogy legkozelebb ne kelljen szervizbe vinni.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#4406
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

Budapesten tudtok olyan szervizt, ahol meg lehet várni a fék légtelenítését?


Ha létezne ilyen, sem adnám be, az kinek jó, ha kapkodnak? Olyan bolt meg kábé nem létezik, ahol folyamatosan tudnak szervizelni és a vevõk "éppen akkor" nem zaklatják õket.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#4407
H.Zoli

H.Zoli

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.857 hozzászólás

te kölcsön adod a bringádat másnak versenyre?
elég jó szívû vagy nagylelkû vagy...
minden tiszteletem!


Gondolom utoléri a középtáv végét, akik gyengébbek lefelé és ha elõzésre nem alkalmas a hely, akkor neki is sokat kell fékezni mögöttük.

#4408
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

nekem olyasmi rémlik, hogy Shimanoek eddigi összes hidrós fékkarja kompatibilis az eddigi összes hidrós féktesttel. A hatásfok biztos más kérdés de kompatibilis... Gondolom ennél a szériánál sem lesz másképp. Tudtommal egy méretû fékcsõ van, de ha nem is akkor a csatlakozó elemek számítanak nem a csõ mérete.

az új 985-ös XTR-ben a roppantógyûrû is más, illetve a "csöcs" amit bele kell nyomni a fékcsõbe belül más átmérõjû az eddigiekhez képest.
a kék "csöcs" (a régi és az új) oda-vissza kompatibilis, és fejbõl nem vágom, hogy melyik a nagyobb belsõ átmérõjû (azt hiszem az új) de az biztos, hogy valamennyit befolyásol a végsõ teljesítményen.
mindemellett a fékkar kompatibilis ja. bár lehet, hogy ha valaki új xt kart akar régi xt nyereggek házasítani, elvész kevés modularitás, vagy fékerõ.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#4409
szabop27

szabop27

    vendég

  • fórumtag
  • 71 hozzászólás
Sziasztok!

Budapesten tudtok olyan szervizt, ahol meg lehet várni a fék légtelenítését?

#4410
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

te kölcsön adod a bringádat másnak versenyre?
elég jó szívû vagy nagylelkû vagy...
minden tiszteletem!


Nem. :)


A sebesség mindent megold.

 


#4411
radnaib

radnaib

    vendég

  • fórumtag
  • 122 hozzászólás
te kölcsön adod a bringádat másnak versenyre?
elég jó szívû vagy nagylelkû vagy...
minden tiszteletem!

#4412
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

220m szintet jöttél lefelé és egy XT kibírta ? Még szép.
Mondjuk, nem is kis hazánkban szokott gond lenni, hanem amikor a sporttárs az Alpokba vagy Erdélybe keveredik és 6-800m szint van egyben lefelé. Na, akkor vannak a megnyúlt arcok meg az a büdös "fékszag" meg a besült dugattyú. Én legalább is így láttam.
(Hááá, nem értem ! Otthon soha nem volt vele baj !)


Nekem rendszeresen megégetik versenyen mások a fékeimet itthon. Pl. idén is és tavaly is Budán vagy tavaly Dunán. Mondjuk én kis és könnyû tárcsákat használok.


A sebesség mindent megold.

 


#4413
radnaib

radnaib

    vendég

  • fórumtag
  • 122 hozzászólás

A 785xt fékkarral kompatibilis a 765 féktest? Magyarul a fékcsõ méret egyezik?


nekem olyasmi rémlik, hogy Shimanoek eddigi összes hidrós fékkarja kompatibilis az eddigi összes hidrós féktesttel. A hatásfok biztos más kérdés de kompatibilis... Gondolom ennél a szériánál sem lesz másképp. Tudtommal egy méretû fékcsõ van, de ha nem is akkor a csatlakozó elemek számítanak nem a csõ mérete.

#4414
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.681 hozzászólás

a már nem fázós xt fékeknek beírtam egy piros pontot. kísérletileg a 185/160mm helyett 160/160mm (avid g3) tárcsa kiosztást kapott és a fékerõ teljesen jó, nem érzõdik kevésnek. (oké-oké, 500grammos gumik és 400 gramos felnik, de akkor is!:) ) ami végképp meggyõzött, az alábbi rövid, ámde velõs ereszkedés leküzdése volt. itt a "régi szép idõkben" a magura marta mindig közel ropogósra sütötte a hullámos SL tárcsákat, miközben fékereje egy jóllakott óvodás szintjére zuhant, az xt viszont észnél maradt.

220m szintet jöttél lefelé és egy XT kibírta ? Még szép.
Mondjuk, nem is kis hazánkban szokott gond lenni, hanem amikor a sporttárs az Alpokba vagy Erdélybe keveredik és 6-800m szint van egyben lefelé. Na, akkor vannak a megnyúlt arcok meg az a büdös "fékszag" meg a besült dugattyú. Én legalább is így láttam.
(Hááá, nem értem ! Otthon soha nem volt vele baj !)
Marci

#4415
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2.025 hozzászólás
A 785xt fékkarral kompatibilis a 765 féktest? Magyarul a fékcsõ méret egyezik?
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#4416
Gege911

Gege911

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 hozzászólás

a már nem fázós xt fékeknek beírtam egy piros pontot. kísérletileg a 185/160mm helyett 160/160mm (avid g3) tárcsa kiosztást kapott és a fékerõ teljesen jó, nem érzõdik kevésnek. (oké-oké, 500grammos gumik és 400 gramos felnik, de akkor is!:) ) ami végképp meggyõzött, az alábbi rövid, ámde velõs ereszkedés leküzdése volt. itt a "régi szép idõkben" a magura marta mindig közel ropogósra sütötte a hullámos SL tárcsákat, miközben fékereje egy jóllakott óvodás szintjére zuhant, az xt viszont észnél maradt.

http://turistautak.h...5,278667,456913


Ezen a grafikonon mi micsoda? Mert így számomra értelmezhetetlen :S
Függõlegesen méter Balti felett, vízszintesen meg kilométer?

#4417
sompetike

sompetike

    vendég

  • fórumtag
  • 17 hozzászólás
mi a különbség egy shimano m486,és egy shimano m595,vagy 575 közt,ugy értem,hogy érzödik különbség a fékezéskor,vagy csak az ára miatt?

#4418
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
Magura made in Taiwan

Magura adds production facility in Taiwan | Bicycle Business | BikeBiz
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#4419
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.092 hozzászólás
a már nem fázós xt fékeknek beírtam egy piros pontot. kísérletileg a 185/160mm helyett 160/160mm (avid g3) tárcsa kiosztást kapott és a fékerõ teljesen jó, nem érzõdik kevésnek. (oké-oké, 500grammos gumik és 400 gramos felnik, de akkor is!:) ) ami végképp meggyõzött, az alábbi rövid, ámde velõs ereszkedés leküzdése volt. itt a "régi szép idõkben" a magura marta mindig közel ropogósra sütötte a hullámos SL tárcsákat, miközben fékereje egy jóllakott óvodás szintjére zuhant, az xt viszont észnél maradt.

http://turistautak.h...5,278667,456913

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#4420
Flubber

Flubber

    vendég

  • fórumtag
  • 24 hozzászólás

ha nézed a robbantott ábrát, akkor látod, hogy a nyomórúdnak nincs cikkszáma, bele van préselve, nem lehet roncsolás nélkül kiszedni. ha az nem jó, ott csak a csere segít.
a 10-es számú Y8U998060 cikkszámú kar tartalmazza, ha veszel egy újat, abban jó lesz.
a komplett fékkar testtel, fékvezetékkel és olajjal (épp csak féknyereg nincs hozzá) együtt amugy javasolt kisker áron 13790 csak maga a kar (Y8U998060) meg 9790 biztos, hogy megéri szórakozni vele?


Szia! Köszönöm a segítséget,és a tanácsot! Meggondolandó amit javasoltál!