Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#4441
Írta 2011. május 02. - 06:24

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#4442
Írta 2011. május 01. - 23:51


esetleg slag-al vagy lájtosabb mosóval? nem tom mennyire bontható...
#4443
Írta 2011. május 01. - 21:03

Odaírta az idézetbe....tele van kosszal és nehezen jár...
Az oké, de ahol bele ment a kosz ott takarítással ki is jön ha meg már a kosztól nehezen jár akkor NO COMMENT.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#4444
Írta 2011. május 01. - 12:32

ha tökéletesen a tárcsa fékfelületén fog a fék, akkor nincs gond.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#4445
Írta 2011. május 01. - 09:27

#4446
Írta 2011. május 01. - 00:03

aminek nincs cikkszáma, olyat nem lehet szerezni.Rob!
Ha már itt vagy, lenne egy olyan kérdésem hozzád, hogy lehet-e shimano fékekhez mindenféle tömítést kapni? Van egy idióta ismerõs, aki dot-os fékfolyadékot rakott a fékébe és tönkrement az összes tömítése. Egyáltalán érdemes lehet megcsinálni ha van hozzá?
keress az adott fékrõl egy robbantott ábrát, és nézd meg, van-e cikkszáma (nem hiszem sajnos, de vannak csodák)
videót szeretnél arról, hogy kell szétszedni, pedig összesen 4 csavar tarja egyben az egészet, nem egy ûrszondát próbálsz megbontani.Helló Rob.
Most a fékkarból a kart ilyen nehéz kiszerelni? Mert ott ahol fordul,ott van kicsit berohadva a víztõl és a piszoktól. Hiába olajoztam meg,ugyanúgy nyikorog,és szorul kicsit. Ezért kéne kivennem a kart,megtisztítani,bekenni és visszarakni. Valaki tud segíteni?
ha ennyire nincs mûszaki érzéked, talán tényleg nem kellene hozzányúlnod....
amugy google elsõ találata a robbantott ábrára a már korábban is linkelt techdocs oldaon:
http://techdocs.shim...69830637950.pdf
itt látszik, hogy az 5-ös és a 6-os csavarokat eltávolítva lejön a burkolat, majd a 9-es hernyóimbuszt kivéve ki lehet szedni a stiftet, és kijön a kar.
természetesen tudnod kell, hogy bármi ilyen otthoni barkács beavatkozás a garancia elvesztésével jár! nem javaslom a megbontását, és nem tudom többször leírni: vidd szervizbe!
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#4447
Írta 2011. április 30. - 21:20

Hayes stroker ryde-ról mi a véleményetek? Eddig nem volt tárcsás biciklim, én amatõr szemmel meg vagyok elégedve vele... Szerintetek nekilássak itthon fékbetétet cserélni rajta?
Üdv.
#4448
Írta 2011. április 30. - 18:42

#4449
Írta 2011. április 30. - 15:56

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#4450
Írta 2011. április 30. - 14:22

Helló Rob.
Most a fékkarból a kart ilyen nehéz kiszerelni? Mert ott ahol fordul,ott van kicsit berohadva a víztõl és a piszoktól. Hiába olajoztam meg,ugyanúgy nyikorog,és szorul kicsit. Ezért kéne kivennem a kart,megtisztítani,bekenni és visszarakni. Valaki tud segíteni?
Szevasztok! Próbáltam videot keresni a neten,hátha látom hogy hogyan kell szétszerelni egy m775ös fékkart,de sehol nem találtam. Ha tud valaki segítséget,szívesen venném! köszönöm a segítõnek!
#4451
Írta 2011. április 30. - 08:55

Szerintem teljesen mindegy, talán annyi szól a fékkar mellett h ha a betéteket beleteszed a féknyeregbe, és elkezded visszatolni a helyükre, pontosabban látod h mennyit kell kiengedni. Mert a végén nehogy úgy járjál ,hogy kevés legyen az olaja fékben.
#4452
Írta 2011. április 29. - 21:10

Adott egy Hayes Stroker Trail fék. Szervízben volt olajcserén, légtelenítésen. Ez rendben meg is történt, de otthon gondoltam dobok bele új fékpofákat.
A probléma az, hogy az új fékpofák annyira "vastagok", hogy a tárcsa éppen befér a pofák közé.
Lehet valahogy "egy csepp" olajat leengedni belõle, hogy jobban becsússzanak a dugattyúk a helyükre?
A karnál vagy a féktestnél érdemes megoldani?
Elõre is köszi a válaszokat.
#4453
Írta 2011. április 29. - 09:28

ez a fék tényleg ilyen baromi jó, vagy csak az árához képest, vagy csak hype vagy mi?
Shimano Deore M595 Disc Brake Review - BikeRadar
nekem ilyen van és tényleg jó, 6" rugós bringán használva 203 tárcsával
a tekerentyût az elején beállítottam és azóta se nyúltam hozzá
#4454
Írta 2011. április 29. - 07:57

Helló Rob.
Most a fékkarból a kart ilyen nehéz kiszerelni? Mert ott ahol fordul,ott van kicsit berohadva a víztõl és a piszoktól. Hiába olajoztam meg,ugyanúgy nyikorog,és szorul kicsit. Ezért kéne kivennem a kart,megtisztítani,bekenni és visszarakni. Valaki tud segíteni?
Valaki lenne a segítségemre? Köszönöm.
#4455
Írta 2011. április 29. - 00:15

nekem ez van, annyi különbséggel, hogy nem superfancy kivülrõlkézzelállítomafékkartávolságot.
ugy hijják m445-2
szuper kényelmes, és mint minden shimano, jól adagolható, megfelelõen fog, egyszerüen szervizelhetõ, olcsó hozzá az alkatrész, van hozzá gyári fehér hidraulikacsõ...
emellett szotyiért megveheted.
egyetlen egy hátránya van, kb 50-100 grammal nehezebb, mint a konkurrens termékek
de tudod a blöff óta, a "súly a megbizhatóság jele"
a plusz grammokkal tisztában vagyok. az lepett meg igazából, hogy "Power with the supplied resin pads is impressive on trail and outstanding on the dyno – significantly outperforming Shimano's more expensive SLX and XT Servo Wave brakes".
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#4456
Írta 2011. április 28. - 22:52

hát ha ennyire láthatóan nem vagy tisztában a mikéntekkel, akkor talán nem kellene nekilátni otthon.
javaslom vidd el valahová, ahol értenek hozzá.
(ha mindenáron csinálni akarsz vele valamit, akkor kevés ásványi olajjal olajozd meg a fékkar forgáspontját meg a dugattyú-gumigyûrû találkozását.)
Helló Rob.
Most a fékkarból a kart ilyen nehéz kiszerelni? Mert ott ahol fordul,ott van kicsit berohadva a víztõl és a piszoktól. Hiába olajoztam meg,ugyanúgy nyikorog,és szorul kicsit. Ezért kéne kivennem a kart,megtisztítani,bekenni és visszarakni. Valaki tud segíteni?
#4457
Írta 2011. április 28. - 22:31

Ha már itt vagy, lenne egy olyan kérdésem hozzád, hogy lehet-e shimano fékekhez mindenféle tömítést kapni? Van egy idióta ismerõs, aki dot-os fékfolyadékot rakott a fékébe és tönkrement az összes tömítése. Egyáltalán érdemes lehet megcsinálni ha van hozzá?
A sebesség mindent megold.
#4458
Írta 2011. április 28. - 22:15

elvileg mindent lehet, aminek van cikkszámarob, centerlock anya önmagában beszerezhetõ? 2011-es katalógusban nem igen találtam.
keresel egy robbantott ábrát itt: Shimano kisasolod a megfelelõ tárcsa robbantott ábráján a cikkszámot (ha van) azzal besétálsz egy boltba, és kéred. elképzelhetõ, hogy nincs készleten (sõt!) az adott boltban, de max. megrendeli tõlünk.
aztán néha nekünk sincs, ilyenkor várni kell

hát ha ennyire láthatóan nem vagy tisztában a mikéntekkel, akkor talán nem kellene nekilátni otthon.Helló!
BR-M775ös DeoreXT tárcsaféket kaptam,de a fékkar valamiért iszonyatosan nyikorog mikor behúzom. Sokat ált egy kerékpáron,ami kültérben volt,így érte az esõ és a hó. Valószínû csak be kellene zsirozni. A behúzható kart kilehet könnyen szedni valahogy a fékkarból,úgy hogy azért ne kelljen szétroncsolni? Vagy van valami utmutató a szétszedéshez? Nagy thx a segítségért.
javaslom vidd el valahová, ahol értenek hozzá.
(ha mindenáron csinálni akarsz vele valamit, akkor kevés ásványi olajjal olajozd meg a fékkar forgáspontját meg a dugattyú-gumigyûrû találkozását.)
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#4459
Írta 2011. április 28. - 21:36

BR-M775ös DeoreXT tárcsaféket kaptam,de a fékkar valamiért iszonyatosan nyikorog mikor behúzom. Sokat ált egy kerékpáron,ami kültérben volt,így érte az esõ és a hó. Valószínû csak be kellene zsirozni. A behúzható kart kilehet könnyen szedni valahogy a fékkarból,úgy hogy azért ne kelljen szétroncsolni? Vagy van valami utmutató a szétszedéshez? Nagy thx a segítségért.
#4460
Írta 2011. április 28. - 21:16
