jah igen, meg vmi... az uj ispec, a "regivel" elvileg ugy kompatibilis, ha a muanyagot nem hasznalja hozza az ember. hivatalosan termeszetesen nem kompatibilis.
arn módosította - 2019. június 19. - 15:20
jah igen, meg vmi... az uj ispec, a "regivel" elvileg ugy kompatibilis, ha a muanyagot nem hasznalja hozza az ember. hivatalosan termeszetesen nem kompatibilis.
arn módosította - 2019. június 19. - 15:20
a kabelkompatiblitas itt van: https://productinfo....-460&acid=C-464
ugyanannak nez ki, csak az m8000 kompatiblitis a zee kabelevel is. amugy nehany dolog ara meg tovabb emelkedett, igy egyre valoszinubb, hogy a hajtas-valtast nem piszkalom.
a fek viszont az m8000 helyett johetne, mert most az elso fektest kezdett el berezonalni, korabban sose csinalta, mar fekpofat is kapott masikat. komolyan nincs fel eves idoszak, amig rendesen mukodne, es vmit nem kell cserelni rajta. meg sose volt ilyen tragya shimano fekem.
Szolgálati közlemény 8100-as XT fékben érdekelteknek:
Külön a fék itthon nagyjából 4 hónap múlva lesz elérhető, addig csak egyben a szett....
Kint nem tudom mi a helyzet, utána járok. Az biztos, hogy a nagy generállal együtt nem lesz új fékem mert azt hamar meg kell ejtenem.
valtok kint vannak raktaron, a fekekre 3-4 hetet irnak (gyk nincs).
Szolgálati közlemény 8100-as XT fékben érdekelteknek:
Külön a fék itthon nagyjából 4 hónap múlva lesz elérhető, addig csak egyben a szett....
Kint nem tudom mi a helyzet, utána járok. Az biztos, hogy a nagy generállal együtt nem lesz új fékem mert azt hamar meg kell ejtenem.
Egy szavazatom lenne a tartóbakosra, a RT-76ra. Volt a sima is, haveroknak most is van.
A 76os jóval merevebb, majdnem 20ezer km után is olyan egyenes, hogy max egy tized mm hullám van benne. A sima sokkal gyakrabban hullámosodhat, akkor aztán próbálhatod kiegyengetni a fékpofához érö cincogást belöle. (nem fogod)
Szóval szerintem böven megéri az a 28 gramm.
A 76ost amúgy korábban az SLX szériához sorolták.
(az ilyen 20 gramozókat mindig körberöhögtem, ezt föleg a keveset edzö de azt a grammok reszelésén behozni akaró (soha nem tudó) és mindenkinek a 9 kilós "csodáját" büszkén mutogató arcoknál láttam. Tisztelet a kivételeknek, pl zscs,..)
nekem mar volt mindegyik 66/76/86 - es az alubakosnal epp nagyobb szivas, ha megis kerul bele nyolcas, hogy kiszedd belole nekem meg sose volt egyik sem tokeletesen egyforma felrakva. pedig meg azt is be szoktam jelolni, hogy melyik csavar az agy melyik furatahoz esik, ha leveszem es visszarakom. en semmilyen elonyet nem latom a 76osnak, csak a hatranyat (dragabb, nehezebb, a hovezetese meg nagyon hasonlo lehet). igy utolag a 86osert se adnek ki tobb penzt.
Nekem az egyik kerékszetten rt56 a másikon rt66 tárcsák vannak (a ma megjelent kellys teszt alanyában használom őket). A 66 fékérzetben sokkal jobb és lehet mindenféle betéttel használni.
az első amit féktuning témában javasolni szoktunk a kedves Vevőnek hogy vegyen 2 normális tárcsát.
gyártók hajlamosak (mer nem láccik annyíira) még a 2000-2500 euros bringákat is a legputtóbb tárcsával szerelni
Egy kis érdekesség.
Továbbra is csak szuperlatívuszokban tudok nyilatkozni a Trickstuff Piccoláról. Egyetlen hibája van a horroisztikus árán túl: jelentem, ennek is van egy leheletnyi nyomáspont-vándorlása - persze közel sem olyan, mint egy Shimano esetén és csak nagy ritkán. Ennyi az összes gond, amivel találkoztam.
Most jön ki épp a 4-dugattyús Piccola: https://r2-bike.com/...-Post-Mount-Set
Német tesztek alapján nincs a piacon még egy ennyire erős fék (ami nem Trickstuff), pláne ennyire könnyű. A teljes szett 360 gramm (!), ez csak ~40 gramm plusz a 2-dugattyús Piccolához képest. Már ha ez számít.
Egyet nem érdek.
A nagy gyártók miért nem képesek ilyen minőségű, ennyire megbízható féket féket gyártani?
Pedig szanaszét könnyítették ezeket a Trickstuff cuccokat és mégis! Az, hogy egy pici manufaktúra ennyire leiskoláz SRAM-ot, Shimanót, Formulát, Magurát, stb., több mint elgondolkoztató szerintem.
r2-bike.com/media/image/product/167843/lg/trickstuff-disc-brake-piccola-hd-post-mount-set.jpg
Vehetnél egy szett Brake Force One H2O-t is, csak kár hogy 600 euró :/ Mármint összehasonlítani a Trickstuffal (:
Tetszik a fékcső szerszámmentes bekötése, kb. a 10. perctől mutogatja:
Specialized Kenevo E-MTB - Bremsanlage umbauen | Viele Tipps | BrakeForceOne H2O | Bike Tutorial #16 - Leo Kast
blash módosította - 2019. június 18. - 17:22
A bringa összerakásában tök igazad van, csak inkább arra próbáltam utalni hogy ne ez a 20 gr tartson vissza valakit egy - tapasztalatom szerint - jobb tárcsától.
A pattogás csak extrém hosszú lejtön van de mondom, kb semmi 8as nincs benne 20 ezer km után. Szerintem jó a cucc.
Az RT5x szériával vigyázzatok, csak gyantás pofát fogad.
marton módosította - 2019. június 18. - 17:09
Nekem az egyik kerékszetten rt56 a másikon rt66 tárcsák vannak (a ma megjelent kellys teszt alanyában használom őket). A 66 fékérzetben sokkal jobb és lehet mindenféle betéttel használni.
A sebesség mindent megold.
igen, én voltam az a holdkóros (persze, mint minden vicc, ez sem új, kb tíz éve mondták ezt egy boltban, így most a gyakorlatban nem lepődtem meg rajta).
egyébként nem a féknyereg van útban, hanem a belső oldali pofa füle (160-as tárcsánál), mivel a BB7-nél befelé, a kerékagy irányában van a pofa csere-útja és füle. felteszem amúgy a BB7 senkit sem érdekel itt, szóval kb mindegy is.
tárcsából (szerintem) jó még az Avid GS3 CS is, de persze ez is lejárt lemez...
Szerintem vagy egy évtizeden keresztül használtam bb7-et, és tartottam/tartom ma is a 'világlegjobb' bovdenes fékjének.
Futottam is bele fékpofa pöcök akadásba tartóbakos tárcsánál, levágtam a fenébe
Az avid tárcsáit régen nagyon szerettem, aztán a G2 egy időben nagyon rezonált, így elengedtem, a G3-at nem próbáltam, de most ránézek.
Egy szavazatom lenne a tartóbakosra, a RT-76ra. Volt a sima is, haveroknak most is van.
A 76os jóval merevebb, majdnem 20ezer km után is olyan egyenes, hogy max egy tized mm hullám van benne. A sima sokkal gyakrabban hullámosodhat, akkor aztán próbálhatod kiegyengetni a fékpofához érö cincogást belöle. (nem fogod)
Szóval szerintem böven megéri az a 28 gramm.
A 76ost amúgy korábban az SLX szériához sorolták.
(az ilyen 20 gramozókat mindig körberöhögtem, ezt föleg a keveset edzö de azt a grammok reszelésén behozni akaró (soha nem tudó) és mindenkinek a 9 kilós "csodáját" büszkén mutogató arcoknál láttam. Tisztelet a kivételeknek, pl zscs,..)
Ha az rt76 merevebb mint a 66 akkor simán megérheti ezen érv mentén a több pénzt. Ugyanakkor régen volt olyan gond (az is shimano 6 csavaros bakos tárcsa volt), hogy a különböző hőtágulás miatt pattogott a tárcsa hűléskor, és ilyenkor 8-as is könnyebben ment bele. Nem tudom, hogy a mostani érintett-e ilyesmiben.
A grammozós kérdés pont azért merült itt fel, mert fura, hogy egy félig alu tárcsa nehezebb egy teljesen acélnál.
Az pedig, hogy ki, kit röhög körbe, és miért, mindenkinek a maga dolga. Meg az is, hogy milyen bringát rakosgat össze, és az is, hogy milyen nehezet. Ja, és mind-ennek halvány köze sincs az edzettségi állapothoz, meg a bringán töltött időhöz, valaki így szereti, valaki meg úgy, ezt had döntse el mindenki maga. Ezt érdemes mindenkiben tiszteletben tartani, vagy ha ez nem megy, elég elfogadni is.
Köszi!
Ezek alapján találtam kettő félét is, ami jó lehet:
Az RT66: https://bike.shimano...70/SM-RT66.html 141 g
Az RT76: https://bike.shimano...00/SM-RT76.html 169 g (152 g-os mérlegre rakott képet találtam ), itt furcsa továbbá, hogy minden magyar oldalon ezt xt-nek hívják.
Kérdem én, mi a különbség a kettő között, illetve miért jó vagy nem jó a tartóbakos megoldás, érdemes felé menni? Súlyban baromi érdekes, hogy a tartóbakos a nehezebb.
Egy szavazatom lenne a tartóbakosra, a RT-76ra. Volt a sima is, haveroknak most is van.
A 76os jóval merevebb, majdnem 20ezer km után is olyan egyenes, hogy max egy tized mm hullám van benne. A sima sokkal gyakrabban hullámosodhat, akkor aztán próbálhatod kiegyengetni a fékpofához érö cincogást belöle. (nem fogod)
Szóval szerintem böven megéri az a 28 gramm.
A 76ost amúgy korábban az SLX szériához sorolták.
(az ilyen 20 gramozókat mindig körberöhögtem, ezt föleg a keveset edzö de azt a grammok reszelésén behozni akaró (soha nem tudó) és mindenkinek a 9 kilós "csodáját" büszkén mutogató arcoknál láttam. Tisztelet a kivételeknek, pl zscs,..)
Plusz egy szavazat a 66-ra.
Talán Kisherceg írta, hogy a tartóbakok beleértek a féknyeregbe, mikor valami kreatív bb7-es párosítást próbált. Ez lehet hátrány.
Zárójelesen: én is reszeltem, mikor a a 775-ös féket 185-ös tárcsával raktam össze, IS-es villára persze. De jó lett.
igen, én voltam az a holdkóros (persze, mint minden vicc, ez sem új, kb tíz éve mondták ezt egy boltban, így most a gyakorlatban nem lepődtem meg rajta).
egyébként nem a féknyereg van útban, hanem a belső oldali pofa füle (160-as tárcsánál), mivel a BB7-nél befelé, a kerékagy irányában van a pofa csere-útja és füle. felteszem amúgy a BB7 senkit sem érdekel itt, szóval kb mindegy is.
tárcsából (szerintem) jó még az Avid GS3 CS is, de persze ez is lejárt lemez...
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
az rt76 icetech verzioja az rt86, elobb jelent meg az rt76, mindkettot xt tarcsanak irjak - a ket fenti kozul en siman az rt66ot valasztanam, konnyebb, es szvsz semmit se er az alubakos megoldas. ha centirozni kell, is egyszerubb.
az rt86 gondolom jobban kezeli a hot, de a gyakorlatban sok pluszt nem jelent.
Plusz egy szavazat a 66-ra.
Talán Kisherceg írta, hogy a tartóbakok beleértek a féknyeregbe, mikor valami kreatív bb7-es párosítást próbált. Ez lehet hátrány.
Zárójelesen: én is reszeltem, mikor a a 775-ös féket 185-ös tárcsával raktam össze, IS-es villára persze. De jó lett.
Köszi!
Ezek alapján találtam kettő félét is, ami jó lehet:
Az RT66: https://bike.shimano...70/SM-RT66.html 141 g
Az RT76: https://bike.shimano...00/SM-RT76.html 169 g (152 g-os mérlegre rakott képet találtam ), itt furcsa továbbá, hogy minden magyar oldalon ezt xt-nek hívják.
Kérdem én, mi a különbség a kettő között, illetve miért jó vagy nem jó a tartóbakos megoldás, érdemes felé menni? Súlyban baromi érdekes, hogy a tartóbakos a nehezebb.
az rt76 icetech verzioja az rt86, elobb jelent meg az rt76, mindkettot xt tarcsanak irjak - a ket fenti kozul en siman az rt66ot valasztanam, konnyebb, es szvsz semmit se er az alubakos megoldas. ha centirozni kell, is egyszerubb.
az rt86 gondolom jobban kezeli a hot, de a gyakorlatban sok pluszt nem jelent.
alapvetoen a fekezesi felulet merete nem szamit, tehat az agyonkonnyitett tarcsak is hasonlo fekerot tudhatnak... addig a pontig, amig az optimalis homersekleti tartomanyban maradnak. tehat a kulcs inkabb ez utobbi, hogy az adott fekhez melyik tarcsa passzol. ergo valszeg az egeszet a sajat tarcsajukhoz lottek be, igy olyat vegyel, amilyen fektested van.
shimanoban is haromfele csavaros tarcsa van, szerintem ez tobb mint eleg. az rt66 is teljesen jo, en azt csereltem icetechre, ahogy en hasznalom, nem erzek igazan elterest.
Köszi!
Ezek alapján találtam kettő félét is, ami jó lehet:
Az RT66: https://bike.shimano...70/SM-RT66.html 141 g
Az RT76: https://bike.shimano...00/SM-RT76.html 169 g (152 g-os mérlegre rakott képet találtam ), itt furcsa továbbá, hogy minden magyar oldalon ezt xt-nek hívják.
Kérdem én, mi a különbség a kettő között, illetve miért jó vagy nem jó a tartóbakos megoldás, érdemes felé menni? Súlyban baromi érdekes, hogy a tartóbakos a nehezebb.
alapvetoen a fekezesi felulet merete nem szamit, tehat az agyonkonnyitett tarcsak is hasonlo fekerot tudhatnak... addig a pontig, amig az optimalis homersekleti tartomanyban maradnak. tehat a kulcs inkabb ez utobbi, hogy az adott fekhez melyik tarcsa passzol. ergo valszeg az egeszet a sajat tarcsajukhoz lottek be, igy olyat vegyel, amilyen fektested van.
shimanoban is haromfele csavaros tarcsa van, szerintem ez tobb mint eleg. az rt66 is teljesen jo, en azt csereltem icetechre, ahogy en hasznalom, nem erzek igazan elterest.
viszont az alap fosadékok (5ös sorozat) és már egy rt 64 között is fényév különbség van
alapvetoen a fekezesi felulet merete nem szamit, tehat az agyonkonnyitett tarcsak is hasonlo fekerot tudhatnak... addig a pontig, amig az optimalis homersekleti tartomanyban maradnak. tehat a kulcs inkabb ez utobbi, hogy az adott fekhez melyik tarcsa passzol. ergo valszeg az egeszet a sajat tarcsajukhoz lottek be, igy olyat vegyel, amilyen fektested van.
shimanoban is haromfele csavaros tarcsa van, szerintem ez tobb mint eleg. az rt66 is teljesen jo, en azt csereltem icetechre, ahogy en hasznalom, nem erzek igazan elterest.
Féktárcsák között van érdemi különbség?
Nyilván az ilyen 2 ezer forintos fólia tárcsák nem számítanak, és a szendvicsszerkezetet sem erőltetném.
Inkább arra vagyok kíváncsi, hogy a mindenféle fékpofával használható (gyantás, fémes), hat csavaros tárcsák között mi a különbség? Illetve, hogy melyiket érdemes választani, és miért? Súly nem elsődleges, ha 150 g alatt marad darabja 180 mm-es méretben, az már elég.
A tervezett fék az új slx, de nem ragaszkodom shimano tárcsához (csak ha tényleg az a legjobb valamiért), főleg, hogy az új szetthez csak CL megoldást láttam eddig.
jah felreolvastam - negy dugatyusnak. en nem csak a fekcserere gondoltam, hanem +hajtas-valtasra. ugy mar elgondoltato az uj bringa - persze lux, vagy vmi ilyesmi, htre valtani nincs ertelme.
xc bringara? minek? amugy a 200 euros xc szett csak nyereg+fekkar szinten 150 eur (bar irtad, hogy a kabel is mas...).
egyre tobbnek tunik a macera a valtassal, en lehet semmit sem varialok mar ezen a bringan.
Az első sort és mondatot kompletten nem tudom értelmezni. Mit minek az xc bringára?
Én személy szerint fázok mindig az új kerékpároktól (beállítás, irányítás csere meg hasonlók). Van egy újnak mondható tök jó vázam, 8000-es 11-es XT friss XD sorral, olyan kerekem melyet ha komplett bringán akarok látni akkor az viszonylag drága mulatság (súly, minőség, olyan amit akartam pont), nálam a kormány és a szár Syntace, a nyeregcső meg Thomson. Szóval egy 260 €-s fékcsere miatt ezt nem cserélem le mind. Régóta tekerek és kialakultak a dolgaim a kerékpárt tekintve, nem bírok olyat venni ami megfelelne. Az 1x12-re itthon meg semmi szükségem.