Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18557 hozzászólás a témában

#421
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 hozzászólás

alapvetoen a fekezesi felulet merete nem szamit, tehat az agyonkonnyitett tarcsak is hasonlo fekerot tudhatnak... addig a pontig, amig az optimalis homersekleti tartomanyban maradnak. tehat a kulcs inkabb ez utobbi, hogy az adott fekhez melyik tarcsa passzol. ergo valszeg az egeszet a sajat tarcsajukhoz lottek be, igy olyat vegyel, amilyen fektested van.

 

shimanoban is haromfele csavaros tarcsa van, szerintem ez tobb mint eleg. az rt66 is teljesen jo, en azt csereltem icetechre, ahogy en hasznalom, nem erzek igazan elterest.

Köszi! 

 

Ezek alapján találtam kettő félét is, ami jó lehet: 

Az RT66: https://bike.shimano...70/SM-RT66.html  141 g 

Az RT76: https://bike.shimano...00/SM-RT76.html 169 g (152 g-os mérlegre rakott képet találtam ), itt furcsa továbbá, hogy minden magyar oldalon ezt xt-nek hívják. 

 

Kérdem én, mi a különbség a kettő között, illetve miért jó vagy nem jó a tartóbakos megoldás, érdemes felé menni? Súlyban baromi érdekes, hogy a tartóbakos a nehezebb. 



#422
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

alapvetoen a fekezesi felulet merete nem szamit, tehat az agyonkonnyitett tarcsak is hasonlo fekerot tudhatnak... addig a pontig, amig az optimalis homersekleti tartomanyban maradnak. tehat a kulcs inkabb ez utobbi, hogy az adott fekhez melyik tarcsa passzol. ergo valszeg az egeszet a sajat tarcsajukhoz lottek be, igy olyat vegyel, amilyen fektested van.

 

shimanoban is haromfele csavaros tarcsa van, szerintem ez tobb mint eleg. az rt66 is teljesen jo, en azt csereltem icetechre, ahogy en hasznalom, nem erzek igazan elterest.

viszont az alap fosadékok (5ös sorozat) és már egy rt 64 között is fényév különbség van


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#423
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

alapvetoen a fekezesi felulet merete nem szamit, tehat az agyonkonnyitett tarcsak is hasonlo fekerot tudhatnak... addig a pontig, amig az optimalis homersekleti tartomanyban maradnak. tehat a kulcs inkabb ez utobbi, hogy az adott fekhez melyik tarcsa passzol. ergo valszeg az egeszet a sajat tarcsajukhoz lottek be, igy olyat vegyel, amilyen fektested van.

 

shimanoban is haromfele csavaros tarcsa van, szerintem ez tobb mint eleg. az rt66 is teljesen jo, en azt csereltem icetechre, ahogy en hasznalom, nem erzek igazan elterest.



#424
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 hozzászólás

Féktárcsák között van érdemi különbség? 

Nyilván az ilyen 2 ezer forintos fólia tárcsák nem számítanak, és a szendvicsszerkezetet sem erőltetném. 

 

Inkább arra vagyok kíváncsi, hogy a mindenféle fékpofával használható (gyantás, fémes), hat csavaros tárcsák között mi a különbség? Illetve, hogy melyiket érdemes választani, és miért? Súly nem elsődleges, ha 150 g alatt marad darabja 180 mm-es méretben, az már elég. 

 

A tervezett fék az új slx, de nem ragaszkodom shimano tárcsához (csak ha tényleg az a legjobb valamiért), főleg, hogy az új szetthez csak CL megoldást láttam eddig. 



#425
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

jah felreolvastam - negy dugatyusnak. en nem csak a fekcserere gondoltam, hanem +hajtas-valtasra. ugy mar elgondoltato az uj bringa - persze lux, vagy vmi ilyesmi, htre valtani nincs ertelme.



#426
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.566 hozzászólás

xc bringara? minek? amugy a 200 euros xc szett csak nyereg+fekkar szinten 150 eur (bar irtad, hogy a kabel is mas...).

egyre tobbnek tunik a macera a valtassal, en lehet semmit sem varialok mar ezen a bringan.

 

Az első sort és mondatot kompletten nem tudom értelmezni. Mit minek az xc bringára? :) 

 

Én személy szerint fázok mindig az új kerékpároktól (beállítás, irányítás csere meg hasonlók). Van egy újnak mondható tök jó vázam, 8000-es 11-es XT friss XD sorral, olyan kerekem melyet ha komplett bringán akarok látni akkor az viszonylag drága mulatság (súly, minőség, olyan amit akartam pont), nálam a kormány és a szár Syntace, a nyeregcső meg Thomson. Szóval egy 260 €-s fékcsere miatt ezt nem cserélem le mind. Régóta tekerek és kialakultak a dolgaim a kerékpárt tekintve, nem bírok olyat venni ami megfelelne. Az 1x12-re itthon meg semmi szükségem. 



#427
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás

xc bringara? minek? amugy a 200 euros xc szett csak nyereg+fekkar szinten 150 eur (bar irtad, hogy a kabel is mas...).

egyre tobbnek tunik a macera a valtassal, en lehet semmit sem varialok mar ezen a bringan.

 

Nem mondom, hogy bajom van a mostani fékemmel, de én szívesen kipróbálnék olyat, ami mondjuk 50%-kal erősebb :)

Csak hogy legyen ott... mert ha most egyujjas, akkor 2/3 ujjas lenne :D



#428
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Annyira drága a Piccola, hogy én továbbra is a 8100-as XT 2 dugattyús változatára vadászok :) .

A kettő között nem látok semmit amit szívesen vennék. 260 € környékén van a 8100-as szett. 

Kicsit rendbe kellene tenni a bringát de addig már nem akarok a nagy generálnak neki esni míg nincsen itt a fék. 

 

Ezek a nagy gyártók a tömegtermelésre álltak rá és innen már nincsen vissza (vagy tovább a Piccola szintre). 

 

xc bringara? minek? amugy a 200 euros xc szett csak nyereg+fekkar szinten 150 eur (bar irtad, hogy a kabel is mas...).

egyre tobbnek tunik a macera a valtassal, en lehet semmit sem varialok mar ezen a bringan.


arn módosította - 2019. június 13. - 13:27


#429
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Csak hátha valakit érdekel. 

Hazai Shimano szervizes tájékoztatása szerint újféle kábelek vannak a régihez képest, tehát azt is érdemes cserélni. 

 

magyaran egyre inkabb nem eri meg valtani, max bringat :D



#430
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.566 hozzászólás

Csak hátha valakit érdekel. 

Hazai Shimano szervizes tájékoztatása szerint újféle kábelek vannak a régihez képest, tehát azt is érdemes cserélni. 



#431
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.566 hozzászólás

De én is ezt írtam csak rövidebben amit ZolkoW :)

 

 

 

Ezek a nagy gyártók a tömegtermelésre álltak rá és innen már nincsen vissza (vagy tovább a Piccola szintre). 

 

ON:

 

1.5 éve lett befűzve a fékvezetékem a Canyon vázamba a 785-ös XT fékhez.

A kérdés az, hogy maradhat a vezeték vagy cserélni kell? 

https://www.bike-com...-Brakes-p28864/

https://www.bike-com...-XT-SLX-p36028/

 

A fenti két linken lévő között mi a különbség? 785-höz is ajánlják mindkettőt, meg a 7000-es SLX-hez (akkor a 8000-hez is jó szerintem)

 

A Shimano az oldalán olyat ír, hogy SMBH90SBM kell a 8100-hoz, de sok helyen az M-et lehagyják. 



#432
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.142 hozzászólás

ZolkoW nagyon szépen összefoglalta, amit két mondatfoszlánnyal próbáltam érzékeltetni. :)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#433
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás

Az árat nem tudod kivenni a képletből.

Az ha nem is közvetlenül, de meghatároz dolgokat. A nagy gyártók nem hiszem, hogy ne tudnának hasonlóan jót, viszont nem akarnak. Nem pont így szó szerint, de ha elkezdenek menni ebbe az irányba, az exponenciálisan drágább lesz, kevesebb jön le a szalagról, több a selejt, az árszint miatt kevesebbet lehet eladni, ami miatt kevesebbet szabad gyártani, ami máris nem olyan mértékű tömeggyártás, és hopp, az már majdnem manufaktúra. Nem mintha tudnám, hogy kell féket gyártani, de forgácsolást már láttam, és olyanról is hallottam, hogy a jobb anyagok drágábbak, és azért tudnak könnyűek lenni mert kevesebb is elég oda, cserébe esetleg megmunkálni is nehezebb őket, gyakrabban kell cserélni a szerszámot.

Más területeken is látni ilyet, szerintem nem az az ok, hogy nem tudják, hogy kell, de a mindenféle velejáró nyűggel együtt nem akarják azt az utat csinálni.

És akkor ott van még az is, hogy a Trickstuffnak lehet, hogy megfelel, hogy létrehoznak egy überfaja terméket, és árulják addig, amíg veszik, 5 év múlva is, 6. évben kihoznak egy új színt. Ez tök rendben van. De a Shimano évente kihoz egy új szériát. Ha szétfaragják, hogy sehol ne legyen fölösleg, akkor már a dizájnon is alig tudnak változtatni :) Meg mi lesz a többi alkatrésszel? Hajtókarból, fogsorból, mindenből kell akkor ennyire tuning cucc, mert az nem járja, hogy csak a fék a penge. 

 

Az árat bármennyire is furcsa, én kivenném a képletből. Még akkor is, ha a gyártók csúcs fékszettjeiért is azért elkérnek 450-600 EUR-t. Ez egy Made in Germany, kisszériás cucc. Ami nem CNC-zett, az handmade és minden a végletekig kidolgozott. A CNC-zés után még kézzel utána csiszolnak, ahol kell, stb. Olyan, akár egy ékszer! Sehol egy sorja, sehol egy elnagyolt részlet.

A nagy gyártók a sok tízezres gyártási mennyiségeikkel nyilván töredék költségből kihozhatnák. Ráadásul - elvileg -  van pénz dögivel tesztelésre, prototípusok készítésére, de valahogy elmarad a lényegi áttörés. Egy 2014-es, 980/985-ös XTR fék például megbízhatóbb, mint bármelyik új széria. Állítólag a Formulák is jobbak voltak régen. Ilyesmire gondolok.

 

Személy szerint örülnék annak, ha a Trickstuff kijönne egy egyszerűbb és olcsóbb, de hasonlóan megbízható konstrukcióval. Mert megérdemeljük. ;)


  • Kisherceg kedveli ezt

#434
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.566 hozzászólás

Annyira drága a Piccola, hogy én továbbra is a 8100-as XT 2 dugattyús változatára vadászok :) .

A kettő között nem látok semmit amit szívesen vennék. 260 € környékén van a 8100-as szett. 

Kicsit rendbe kellene tenni a bringát de addig már nem akarok a nagy generálnak neki esni míg nincsen itt a fék. 

 

Ezek a nagy gyártók a tömegtermelésre álltak rá és innen már nincsen vissza (vagy tovább a Piccola szintre). 



#435
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Az árat bármennyire is furcsa, én kivenném a képletből. Még akkor is, ha a gyártók csúcs fékszettjeiért is azért elkérnek 450-600 EUR-t. Ez egy Made in Germany, kisszériás cucc. Ami nem CNC-zett, az handmade és minden a végletekig kidolgozott. A CNC-zés után még kézzel utána csiszolnak, ahol kell, stb. Olyan, akár egy ékszer! Sehol egy sorja, sehol egy elnagyolt részlet.

A nagy gyártók a sok tízezres gyártási mennyiségeikkel nyilván töredék költségből kihozhatnák. Ráadásul - elvileg -  van pénz dögivel tesztelésre, prototípusok készítésére, de valahogy elmarad a lényegi áttörés. Egy 2014-es, 980/985-ös XTR fék például megbízhatóbb, mint bármelyik új széria. Állítólag a Formulák is jobbak voltak régen. Ilyesmire gondolok.

 

Személy szerint örülnék annak, ha a Trickstuff kijönne egy egyszerűbb és olcsóbb, de hasonlóan megbízható konstrukcióval. Mert megérdemeljük. ;)

 


  • dzsonhee kedveli ezt

#436
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.142 hozzászólás

Egy kis érdekesség.

Továbbra is csak szuperlatívuszokban tudok nyilatkozni a Trickstuff Piccoláról. Egyetlen hibája van a horroisztikus árán túl: jelentem, ennek is van egy leheletnyi nyomáspont-vándorlása - persze közel sem olyan, mint egy Shimano esetén és csak nagy ritkán. Ennyi az összes gond, amivel találkoztam.

Most jön ki épp a 4-dugattyús Piccola: https://r2-bike.com/...-Post-Mount-Set

 

Német tesztek alapján nincs a piacon még egy ennyire erős fék (ami nem Trickstuff), pláne ennyire könnyű. A teljes szett 360 gramm (!), ez csak ~40 gramm plusz a 2-dugattyús Piccolához képest. Már ha ez számít.

 

Egyet nem érdek.

A nagy gyártók miért nem képesek ilyen minőségű, ennyire megbízható féket féket gyártani?

Pedig szanaszét könnyítették ezeket a Trickstuff cuccokat és mégis! Az, hogy egy pici manufaktúra ennyire leiskoláz SRAM-ot, Shimanót, Formulát, Magurát, stb., több mint elgondolkoztató szerintem.

 

 

 

ötször annyi pénzért, mint amiért most árulják a gyakorlatilag bármelyik féket, valszeg bármelyik másik gyártónak is menne...

a másik, hogy minden gyártónak vannak kevésbé jól sikerült termékei.... :)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#437
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Egy kis érdekesség.

Továbbra is csak szuperlatívuszokban tudok nyilatkozni a Trickstuff Piccoláról. Egyetlen hibája van a horroisztikus árán túl: jelentem, ennek is van egy leheletnyi nyomáspont-vándorlása - persze közel sem olyan, mint egy Shimano esetén és csak nagy ritkán. Ennyi az összes gond, amivel találkoztam.

Most jön ki épp a 4-dugattyús Piccola: https://r2-bike.com/...-Post-Mount-Set

 

Német tesztek alapján nincs a piacon még egy ennyire erős fék (ami nem Trickstuff), pláne ennyire könnyű. A teljes szett 360 gramm (!), ez csak ~40 gramm plusz a 2-dugattyús Piccolához képest. Már ha ez számít.

 

Egyet nem érdek.

A nagy gyártók miért nem képesek ilyen minőségű, ennyire megbízható féket féket gyártani?

Pedig szanaszét könnyítették ezeket a Trickstuff cuccokat és mégis! Az, hogy egy pici manufaktúra ennyire leiskoláz SRAM-ot, Shimanót, Formulát, Magurát, stb., több mint elgondolkoztató szerintem.

 

trickstuff-disc-brake-piccola-hd-post-mo


zscs módosította - 2019. június 12. - 10:49

  • dzsonhee kedveli ezt

#438
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.688 hozzászólás

Akkor a havert a KGB a fékjein keresztül akarja kiírtani és megpiszkálta azt a csodás műremeket.

(vagy a felesége...??)

Ha nektek működik és szeretitek, akkor jó. Használjátok örömmel !


Marci

#439
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

a fékkar, hogy egy műanyag tokban egy fém pöckön fordul, az mondjuk tényleg egy vicc a zárt csapágyazású csúcs Avidokhoz képest mozgásban, vagy ne is említsem a Trickstuff fékeket.

De ettől még nagyon is jó!

 

Légtelenítés... Nem mondom, hogy az EBT az Easy Bleeding Technology, inkább Elbaltázott Béna Technology, de még én, a műszaki antitálentum is 20 perc alatt lelégtelenítem jóra, nehogy már egy "hivatalos" (jaj!...) szervizes ne tudja! :D



#440
dzsonhee

dzsonhee

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 687 hozzászólás
  • LocationBad Goisern

Könyörgöm NE vegyetek Magurát !!! NEEEE !!

Haver 4 dugattyúsa is egy fos. (Magura MT Trail) Új bringán volt és tényleg alig használta. Újkorában is szarv volt + kb 2 hét különbséggel döglöttek meg. (a második esetben a tulaj is majdnem a fék miatt) Elvittük a Mali-ba (kiképzett szakszervíz) és ott sem dicsérték halálra úgy kb az összeset. Műanyag fékkar, fékkartest ? Micsinálsz ??? Ja, hát így könnyebb a súlyadat.

2 szerelő alig tudta légteleníteni 20 perc alatt. Gratulálok !

Köszönöm szépen én nagyon jól elvagyok az MT6-tal, unokatesóm is a neki átadott MT4-gyel
És pl zscs-nek is bevált mindkét pár MT8 pedig ő hozzám képest agyonhasználja őket.
Könnyű, bitang erős, és jól beállítható, nem fog cincogni a tárcsa stb...
785 XT-ről váltottam rá, az M8000 szart meg se említsük... 
 


dzsonhee módosította - 2019. június 04. - 19:03