Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#4161
Írta 2011. június 18. - 23:37

Történt?
szerencsére nem értem:)
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#4162
Írta 2011. június 18. - 23:34

Mikor ugy meghúzza a kónoszos agyat, hogy szorul.....és azt mondja, hogy majd bekopik.....érted.
#4163
Írta 2011. június 18. - 23:30

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#4164
Írta 2011. június 18. - 23:28

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#4165
Írta 2011. június 18. - 20:36

#4166
Írta 2011. június 18. - 19:48

#4167
Írta 2011. június 18. - 19:07

Elsõre tévesen írtam, torx. A gyári új csavarokon van egy kék anyag, azért kérdeztem, hogy összefér-e a zsírral. A féknyereg csavarjait szoktam zsírozni, abból baj még nem volt.
Pedig nem kéne.
A sebesség mindent megold.
#4168
Írta 2011. június 18. - 17:53

#4169
Írta 2011. június 18. - 16:08

#4170
Írta 2011. június 18. - 14:18

#4171
Írta 2011. június 18. - 14:00

Szabad ezeket a csavarmeneteket zsírozni?
#4172
Írta 2011. június 18. - 12:53

#4173
Írta 2011. június 17. - 20:55

Szia
Egy hülye kérdés, a fékbetétek közül el kell távolítani ugye a rugót? Mert ugye a Dugókat a hengerbõl az a fékfolyadék nyomása tolja ki, elvileg vissza pedig a rugó. Na ha elmegy a nyomás mert nyitod a légtelenítõt, a nyomás amit a kar fejti ki elszáll, ergó ha erõs a rugó vissza nyomhatja dugókat a helyükre.Jól gondolom? Persze ha ennél is nagyobb nyomást fejtesz ki.... Kérlek segíts, nehogy hülyeséget mondjak, vagy gondoljak. (én is most állok hasonló probléma elõtt)
Nem azok a rugók tolják vissza, csak a betétet tartják a helyükön.
A sebesség mindent megold.
#4174
Írta 2011. június 17. - 20:24

Kell hozzá fékolaj, fecskendõ meg egy csõ.
behúzod a fékkart, rögzíted. (pl egy madzaggal oda kötözöd a markolathoz)
a fecskendõre rögzíted a csövet, majd felszívsz a fékolajból.
ráhúzod a csõnek a másik végét a féknyergen található légtelenítõ csavarra.
a légtelenítõ csavart megnyitod, kb 1/4 fordulat.
elvileg a dugattyúk abban a helyzetben maradnak mint amikor a fékkar teljesen be van húzva.
egy minimális olaj ki fog jönni a légtelenítõ csavaron keresztül ,illetve levegõ.
a levegõt addig ba..tatod míg a csõbõl el nem tûnik, és akkor szépen visszatöltöd az olajat, illetve egy pici erõvel nyomva is tartod a fecskendõt, míg elzárod a légtelenítõt.
fékkar kienged.
ezek után majd kisebb úton fog fogni a féked, mivel kijjebb vannak a dugattyúk, ergo közelebb kerültek a betétek a tárcsához.
a fecskendõt hagyd rajta a légtelenítõn.
ugyanis több mint valószínû h most meg túl közel vannak a betétek.
ha így lenne: légtelenítõ csavar kienged, dugattyúkat egy picit visszább nyomod, addig h ne legyen túl nagy illetve túl kicsi a hely a tárcsa és a betétek között.
légtelenítõ elzár, és készen is vagy.
Szia
Egy hülye kérdés, a fékbetétek közül el kell távolítani ugye a rugót? Mert ugye a Dugókat a hengerbõl az a fékfolyadék nyomása tolja ki, elvileg vissza pedig a rugó. Na ha elmegy a nyomás mert nyitod a légtelenítõt, a nyomás amit a kar fejti ki elszáll, ergó ha erõs a rugó vissza nyomhatja dugókat a helyükre.Jól gondolom? Persze ha ennél is nagyobb nyomást fejtesz ki.... Kérlek segíts, nehogy hülyeséget mondjak, vagy gondoljak. (én is most állok hasonló probléma elõtt)
#4175
Írta 2011. június 17. - 14:21

a legolcsóbbat, aminek tetszik a mintájaTi milyen 180mm-es tárcsát vennétek most Shimano M486 hidraulikus fékhez?

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#4176
Írta 2011. június 17. - 14:12

Nem, ha rászánod magad és veszel olyan tárcsát, használod jó sokáig és cáfolod a rossz véleményeket.
Addig viszont nem akar senki kísérleti nyúl lenni, inkább a biztosra megy és vesz mást - ráadásul sokkal olcsóbban.
Én vállalnám a tartós tesztet.

A sebesség mindent megold.
#4177
Írta 2011. június 17. - 13:46

Nem, ha rászánod magad és veszel olyan tárcsát, használod jó sokáig és cáfolod a rossz véleményeket.ez az olvados XTR tarcsa most olyan lesz mint anno a MoZo R500 hogy letori barmilyen vaz fejcsovet?
hypehypehype
Addig viszont nem akar senki kísérleti nyúl lenni, inkább a biztosra megy és vesz mást - ráadásul sokkal olcsóbban.
#4178
Írta 2011. június 17. - 13:46

#4179
Írta 2011. június 17. - 13:37

Sziasztok
Deore 575 féknél hogyan tudom megcsinálni, hogy rövidebb legyen a kar útja? Tele van töltve, még is hosszú az út. Jó ez így, de kíváncsi vagyok hogyan lehetne rövidebbre csinálni. Mert tele van töltve olajjal a kiegyenlítõ tartály.
Kell hozzá fékolaj, fecskendõ meg egy csõ.
behúzod a fékkart, rögzíted. (pl egy madzaggal oda kötözöd a markolathoz)
a fecskendõre rögzíted a csövet, majd felszívsz a fékolajból.
ráhúzod a csõnek a másik végét a féknyergen található légtelenítõ csavarra.
a légtelenítõ csavart megnyitod, kb 1/4 fordulat.
elvileg a dugattyúk abban a helyzetben maradnak mint amikor a fékkar teljesen be van húzva.
egy minimális olaj ki fog jönni a légtelenítõ csavaron keresztül ,illetve levegõ.
a levegõt addig ba..tatod míg a csõbõl el nem tûnik, és akkor szépen visszatöltöd az olajat, illetve egy pici erõvel nyomva is tartod a fecskendõt, míg elzárod a légtelenítõt.
fékkar kienged.
ezek után majd kisebb úton fog fogni a féked, mivel kijjebb vannak a dugattyúk, ergo közelebb kerültek a betétek a tárcsához.
a fecskendõt hagyd rajta a légtelenítõn.
ugyanis több mint valószínû h most meg túl közel vannak a betétek.
ha így lenne: légtelenítõ csavar kienged, dugattyúkat egy picit visszább nyomod, addig h ne legyen túl nagy illetve túl kicsi a hely a tárcsa és a betétek között.
légtelenítõ elzár, és készen is vagy.
#4180
Írta 2011. június 17. - 13:23

Deore 575 féknél hogyan tudom megcsinálni, hogy rövidebb legyen a kar útja? Tele van töltve, még is hosszú az út. Jó ez így, de kíváncsi vagyok hogyan lehetne rövidebbre csinálni. Mert tele van töltve olajjal a kiegyenlítõ tartály.