Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
18557 replies to this topic

#4161
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,541 posts
  • Locationa Pilis
Én is rendeltem már onnan (postával együtt) 100$-os áron. Teljesen rendben vannak (szerintem azt is ott gyártják, amit itthon veszel). Annyi hátránya van, hogy nem Avid-os dobozban érkezik és akár egy hónapig is utazhat

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#4162
fgabor61

fgabor61

    újonc

  • fórumtag
  • 1 posts
Sziasztok! Avid BB7-t szeretnék venni. Az ebayen lehetne venni Kínából nagyjából fél áron az itteni vagy az angol árakhoz képest. Nincs esetleg tapasztalat ezekrõl, limlom vagy eredetlieg is õk gyártják az Avidnak?

#4163
LGee

LGee

    vendég

  • fórumtag
  • 106 posts
Hello,

frissen felszerelt Avid BB-7 zorog.

Merevvilla, ISO konzol, 185-os tarcsa, minden csavart/kullot kulon ellenoriztem es mentem is vele 250 km-t. Szemmel semmi kulonoset nem tudtam rajta felfedezni, a bowden is hozza van fogatva a villahoz. Nem laza, sot meg a fek sajat rugofeszitesen is allitottam, de nem lett jobb a dolog - valahonnan a fekbol jon a hang.

Ez masnal is ilyen, vagy mi lehet az oka a zajnak?

LGee


#4164
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,254 posts
  • LocationSvájc
hozd el hozzám és én jóóóól megszakértem

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#4165
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts
OFF: Szándékosan nem írtam hol történt, mert ilyen alapon már senkiben sem lehet megbízni, nem rossz hírnév keltés volt a cél. Rájöttem, hogy a szervizek nagy része egy féknyerget sem tud beállítani, berakják szemre is ferdén, súrlódó fékpofával és közlik, hogy "majd bekopik". Tisztelet a kivételnek, de nagyítóval kell keresni az olyat. Nekem kerékkel nagyon burtál dolgokat mûveltek, ez már nagyon off.. Van ennek topikja egyébként. :)

#4166
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
két agyat dobtam így kukába....pl legutóbbi SLX átütõst...

#4167
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,029 posts
ne má!
Történt?


szerencsére nem értem:)

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#4168
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
Hát van azért olyan akit csunyán bántanék....

Mikor ugy meghúzza a kónoszos agyat, hogy szorul.....és azt mondja, hogy majd bekopik.....érted.

#4169
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,029 posts
...vajon miért van a tárcsára írva a meghúzási nyomaték?

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#4170
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,029 posts
...ne bántsuk a szerelõket.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#4171
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts
Nekem is ez volt a logikus (a tárcsánál). Én soha nem tépek meg semmit, csak rendesen meghúzom, amit én raktam fel azt le is lehetett utána venni. Egy nagyokos szerelõ tépte így rá. Fele csavarnak elment a feje, de megoldottam. Köszönöm a segítségeteket.

#4172
rain91

rain91

    vendég

  • fórumtag
  • 104 posts
Én is ennek a módszernek a híve vagyok, hogy nem kell megtépni a csavarokat, de van egy kivétel.. A 6 torx csavart a tárcsába direkt nem téptem bele, mert már megszakadt egyszer a csavar menete. Ennek az volt az eredménye, hogy 30km után hiányzott 4 csavar a tárcsából, a maradék 2 pedig alig volt benne. Szerencsére jókor vettem észre, piros lámpánál néztem, hogy mi ez a kotyogás hátul. Örülök, hogy idõben észre vetem.

#4173
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Elsõre tévesen írtam, torx. A gyári új csavarokon van egy kék anyag, azért kérdeztem, hogy összefér-e a zsírral. A féknyereg csavarjait szoktam zsírozni, abból baj még nem volt.


Pedig nem kéne.


A sebesség mindent megold.

 


#4174
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8,649 posts
nem kell izomból megtépni és akkor nincs szükség zsírra.

#4175
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts
Elsõre tévesen írtam, torx. A gyári új csavarokon van egy kék anyag, azért kérdeztem, hogy összefér-e a zsírral. A féknyereg csavarjait szoktam zsírozni, abból baj még nem volt.

#4176
Mew

Mew

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 392 posts
most akkor imbusz vagy torx? :P
a menetre pedig menetrögzitöt tesznek

#4177
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts
Miután két szerszám és a kezem csõdöt mondott, hosszú racsnis szerszámnyéllel, adapterrel, torx fejjel le bírtam tekerni. Teljes erõbõl nyomtam lefelé, különben átfordult volna a csavar fejében a torx. Iszonyatosan rátépték.

Szabad ezeket a csavarmeneteket zsírozni?

#4178
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts
Nem bírom levenni a féktárcsát. Hayes V7 tárcsa, 6 csavaros. Az imbuszkulcs hajlik mint a gumicukor és nem enged egyik csavar sem. Mi a teendõ? Az óramutató járásával ellentétes irányban kell kilazuljon?

#4179
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Szia

Egy hülye kérdés, a fékbetétek közül el kell távolítani ugye a rugót? Mert ugye a Dugókat a hengerbõl az a fékfolyadék nyomása tolja ki, elvileg vissza pedig a rugó. Na ha elmegy a nyomás mert nyitod a légtelenítõt, a nyomás amit a kar fejti ki elszáll, ergó ha erõs a rugó vissza nyomhatja dugókat a helyükre.Jól gondolom? Persze ha ennél is nagyobb nyomást fejtesz ki.... Kérlek segíts, nehogy hülyeséget mondjak, vagy gondoljak. (én is most állok hasonló probléma elõtt)


Nem azok a rugók tolják vissza, csak a betétet tartják a helyükön.


A sebesség mindent megold.

 


#4180
Kisrozi

Kisrozi

    vendég

  • fórumtag
  • 95 posts

Kell hozzá fékolaj, fecskendõ meg egy csõ.

behúzod a fékkart, rögzíted. (pl egy madzaggal oda kötözöd a markolathoz)
a fecskendõre rögzíted a csövet, majd felszívsz a fékolajból.
ráhúzod a csõnek a másik végét a féknyergen található légtelenítõ csavarra.
a légtelenítõ csavart megnyitod, kb 1/4 fordulat.
elvileg a dugattyúk abban a helyzetben maradnak mint amikor a fékkar teljesen be van húzva.
egy minimális olaj ki fog jönni a légtelenítõ csavaron keresztül ,illetve levegõ.
a levegõt addig ba..tatod míg a csõbõl el nem tûnik, és akkor szépen visszatöltöd az olajat, illetve egy pici erõvel nyomva is tartod a fecskendõt, míg elzárod a légtelenítõt.
fékkar kienged.
ezek után majd kisebb úton fog fogni a féked, mivel kijjebb vannak a dugattyúk, ergo közelebb kerültek a betétek a tárcsához.
a fecskendõt hagyd rajta a légtelenítõn.
ugyanis több mint valószínû h most meg túl közel vannak a betétek.
ha így lenne: légtelenítõ csavar kienged, dugattyúkat egy picit visszább nyomod, addig h ne legyen túl nagy illetve túl kicsi a hely a tárcsa és a betétek között.
légtelenítõ elzár, és készen is vagy.


Szia

Egy hülye kérdés, a fékbetétek közül el kell távolítani ugye a rugót? Mert ugye a Dugókat a hengerbõl az a fékfolyadék nyomása tolja ki, elvileg vissza pedig a rugó. Na ha elmegy a nyomás mert nyitod a légtelenítõt, a nyomás amit a kar fejti ki elszáll, ergó ha erõs a rugó vissza nyomhatja dugókat a helyükre.Jól gondolom? Persze ha ennél is nagyobb nyomást fejtesz ki.... Kérlek segíts, nehogy hülyeséget mondjak, vagy gondoljak. (én is most állok hasonló probléma elõtt)