Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18551 hozzászólás a témában

#4161
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás
ne má!
Történt?


szerencsére nem értem:)

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#4162
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
Hát van azért olyan akit csunyán bántanék....

Mikor ugy meghúzza a kónoszos agyat, hogy szorul.....és azt mondja, hogy majd bekopik.....érted.

#4163
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás
...vajon miért van a tárcsára írva a meghúzási nyomaték?

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#4164
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás
...ne bántsuk a szerelõket.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#4165
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Nekem is ez volt a logikus (a tárcsánál). Én soha nem tépek meg semmit, csak rendesen meghúzom, amit én raktam fel azt le is lehetett utána venni. Egy nagyokos szerelõ tépte így rá. Fele csavarnak elment a feje, de megoldottam. Köszönöm a segítségeteket.

#4166
rain91

rain91

    vendég

  • fórumtag
  • 104 hozzászólás
Én is ennek a módszernek a híve vagyok, hogy nem kell megtépni a csavarokat, de van egy kivétel.. A 6 torx csavart a tárcsába direkt nem téptem bele, mert már megszakadt egyszer a csavar menete. Ennek az volt az eredménye, hogy 30km után hiányzott 4 csavar a tárcsából, a maradék 2 pedig alig volt benne. Szerencsére jókor vettem észre, piros lámpánál néztem, hogy mi ez a kotyogás hátul. Örülök, hogy idõben észre vetem.

#4167
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Elsõre tévesen írtam, torx. A gyári új csavarokon van egy kék anyag, azért kérdeztem, hogy összefér-e a zsírral. A féknyereg csavarjait szoktam zsírozni, abból baj még nem volt.


Pedig nem kéne.


A sebesség mindent megold.

 


#4168
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás
nem kell izomból megtépni és akkor nincs szükség zsírra.

#4169
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Elsõre tévesen írtam, torx. A gyári új csavarokon van egy kék anyag, azért kérdeztem, hogy összefér-e a zsírral. A féknyereg csavarjait szoktam zsírozni, abból baj még nem volt.

#4170
Mew

Mew

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 392 hozzászólás
most akkor imbusz vagy torx? :P
a menetre pedig menetrögzitöt tesznek

#4171
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Miután két szerszám és a kezem csõdöt mondott, hosszú racsnis szerszámnyéllel, adapterrel, torx fejjel le bírtam tekerni. Teljes erõbõl nyomtam lefelé, különben átfordult volna a csavar fejében a torx. Iszonyatosan rátépték.

Szabad ezeket a csavarmeneteket zsírozni?

#4172
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Nem bírom levenni a féktárcsát. Hayes V7 tárcsa, 6 csavaros. Az imbuszkulcs hajlik mint a gumicukor és nem enged egyik csavar sem. Mi a teendõ? Az óramutató járásával ellentétes irányban kell kilazuljon?

#4173
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Szia

Egy hülye kérdés, a fékbetétek közül el kell távolítani ugye a rugót? Mert ugye a Dugókat a hengerbõl az a fékfolyadék nyomása tolja ki, elvileg vissza pedig a rugó. Na ha elmegy a nyomás mert nyitod a légtelenítõt, a nyomás amit a kar fejti ki elszáll, ergó ha erõs a rugó vissza nyomhatja dugókat a helyükre.Jól gondolom? Persze ha ennél is nagyobb nyomást fejtesz ki.... Kérlek segíts, nehogy hülyeséget mondjak, vagy gondoljak. (én is most állok hasonló probléma elõtt)


Nem azok a rugók tolják vissza, csak a betétet tartják a helyükön.


A sebesség mindent megold.

 


#4174
Kisrozi

Kisrozi

    vendég

  • fórumtag
  • 95 hozzászólás

Kell hozzá fékolaj, fecskendõ meg egy csõ.

behúzod a fékkart, rögzíted. (pl egy madzaggal oda kötözöd a markolathoz)
a fecskendõre rögzíted a csövet, majd felszívsz a fékolajból.
ráhúzod a csõnek a másik végét a féknyergen található légtelenítõ csavarra.
a légtelenítõ csavart megnyitod, kb 1/4 fordulat.
elvileg a dugattyúk abban a helyzetben maradnak mint amikor a fékkar teljesen be van húzva.
egy minimális olaj ki fog jönni a légtelenítõ csavaron keresztül ,illetve levegõ.
a levegõt addig ba..tatod míg a csõbõl el nem tûnik, és akkor szépen visszatöltöd az olajat, illetve egy pici erõvel nyomva is tartod a fecskendõt, míg elzárod a légtelenítõt.
fékkar kienged.
ezek után majd kisebb úton fog fogni a féked, mivel kijjebb vannak a dugattyúk, ergo közelebb kerültek a betétek a tárcsához.
a fecskendõt hagyd rajta a légtelenítõn.
ugyanis több mint valószínû h most meg túl közel vannak a betétek.
ha így lenne: légtelenítõ csavar kienged, dugattyúkat egy picit visszább nyomod, addig h ne legyen túl nagy illetve túl kicsi a hely a tárcsa és a betétek között.
légtelenítõ elzár, és készen is vagy.


Szia

Egy hülye kérdés, a fékbetétek közül el kell távolítani ugye a rugót? Mert ugye a Dugókat a hengerbõl az a fékfolyadék nyomása tolja ki, elvileg vissza pedig a rugó. Na ha elmegy a nyomás mert nyitod a légtelenítõt, a nyomás amit a kar fejti ki elszáll, ergó ha erõs a rugó vissza nyomhatja dugókat a helyükre.Jól gondolom? Persze ha ennél is nagyobb nyomást fejtesz ki.... Kérlek segíts, nehogy hülyeséget mondjak, vagy gondoljak. (én is most állok hasonló probléma elõtt)

#4175
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás

Ti milyen 180mm-es tárcsát vennétek most Shimano M486 hidraulikus fékhez?

a legolcsóbbat, aminek tetszik a mintája ;)

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#4176
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Nem, ha rászánod magad és veszel olyan tárcsát, használod jó sokáig és cáfolod a rossz véleményeket.
Addig viszont nem akar senki kísérleti nyúl lenni, inkább a biztosra megy és vesz mást - ráadásul sokkal olcsóbban.


Én vállalnám a tartós tesztet. :)


A sebesség mindent megold.

 


#4177
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.681 hozzászólás

ez az olvados XTR tarcsa most olyan lesz mint anno a MoZo R500 hogy letori barmilyen vaz fejcsovet?
hypehypehype

Nem, ha rászánod magad és veszel olyan tárcsát, használod jó sokáig és cáfolod a rossz véleményeket.
Addig viszont nem akar senki kísérleti nyúl lenni, inkább a biztosra megy és vesz mást - ráadásul sokkal olcsóbban.
Marci

#4178
rain91

rain91

    vendég

  • fórumtag
  • 104 hozzászólás
Kösz a részletes leírást, megcsinálom majd így. Eddig csak felülrõl töltöttem rá.

#4179
Gege911

Gege911

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 hozzászólás

Sziasztok
Deore 575 féknél hogyan tudom megcsinálni, hogy rövidebb legyen a kar útja? Tele van töltve, még is hosszú az út. Jó ez így, de kíváncsi vagyok hogyan lehetne rövidebbre csinálni. Mert tele van töltve olajjal a kiegyenlítõ tartály.


Kell hozzá fékolaj, fecskendõ meg egy csõ.

behúzod a fékkart, rögzíted. (pl egy madzaggal oda kötözöd a markolathoz)
a fecskendõre rögzíted a csövet, majd felszívsz a fékolajból.
ráhúzod a csõnek a másik végét a féknyergen található légtelenítõ csavarra.
a légtelenítõ csavart megnyitod, kb 1/4 fordulat.
elvileg a dugattyúk abban a helyzetben maradnak mint amikor a fékkar teljesen be van húzva.
egy minimális olaj ki fog jönni a légtelenítõ csavaron keresztül ,illetve levegõ.
a levegõt addig ba..tatod míg a csõbõl el nem tûnik, és akkor szépen visszatöltöd az olajat, illetve egy pici erõvel nyomva is tartod a fecskendõt, míg elzárod a légtelenítõt.
fékkar kienged.
ezek után majd kisebb úton fog fogni a féked, mivel kijjebb vannak a dugattyúk, ergo közelebb kerültek a betétek a tárcsához.
a fecskendõt hagyd rajta a légtelenítõn.
ugyanis több mint valószínû h most meg túl közel vannak a betétek.
ha így lenne: légtelenítõ csavar kienged, dugattyúkat egy picit visszább nyomod, addig h ne legyen túl nagy illetve túl kicsi a hely a tárcsa és a betétek között.
légtelenítõ elzár, és készen is vagy.

#4180
rain91

rain91

    vendég

  • fórumtag
  • 104 hozzászólás
Sziasztok
Deore 575 féknél hogyan tudom megcsinálni, hogy rövidebb legyen a kar útja? Tele van töltve, még is hosszú az út. Jó ez így, de kíváncsi vagyok hogyan lehetne rövidebbre csinálni. Mert tele van töltve olajjal a kiegyenlítõ tartály.