betétcseréhez leveszed a féket??
Persze, mivel a rugóba elég nehéz bejátszani a betéteket ha fenn van a helyén.
betétcseréhez leveszed a féket??
Köszönöm! Én is inkább az Avid velé hajlok, a Magura az ára miatt gondolkoztatott el, kíváncsi voltam, hogy tud-e valami többet a másik kettõhöz képest. Az XT sajnos nem opció, most legalábbis nem, mert azért többet kéne csengetni.
ha a dugattyúk nem ugyannanyit mozdulnak el mindkét oldalon, mi a teendõ?
amit én tennék: a jobban mozgót lefogni, fék behúz, kiljebb tolódik a "ragadósabb", aztán féktárcsatisztítóval (elpárolog) befújni a dugattyút, esetleg nyakonönteni ásványi olajjal (alligator van csak kéznél, nem shimano). csinálhatom vagy ezzel el****hatok valamit?
egyébként XT M775 -rõl van szó
köszi
Üdv néktek!
Kérdésem az alábbi:
A TEKTRO tárcsafék valóban ennyire gyenge, vagy csak a fékbetétek nem szeretik a tárcsát?
Nagyobbik fiam osztálytársának vettek bicajt a decathlon-ban és ez a fékhatás még lassító berendezésnek mis gyenge.
Megoldja ezt egy jó minõségû betét?
Esteleg javaslat?
Tudom, hogy az AVID a király, de most ebbõl kéne valamit csinálni.
Én ezért használom a középsõ ujjamat. És nem csak fékezésre...Most volt egy kis idõm és elemeztem a képeket ahol fékezek. Nekem egyáltalán nincs ilyen gondom, mint neked pedig be vannak tolva a fékkarjaim, sõt még beljebb is lehetnének vagy rövidebbek lehetnének a karok, mert kifelé áll a fékezõ ujjam (a mutató).
Egyébként minden adapter úgy mûködik, hogy a féknyerget rögzítik az adapterhez, majd az adaptert a villához, függetlenül attól, hogy az IS (international standard) vagy PM (post mount) rögzítési típusú.
RAUH-Welt
B E G R I F F
Nem akartam PM-ben folytatni, hátha más is beleszól nálam okosabbat. Ezért fórum a fórum
Szóval, én azt kifogásolom az ezévi XTR és a jövõ évi XT karral, hogy hangyafasznyi a hosszúsága. ráadásul az összes videótesztben mégbeljebb tolják kb. a markolat belsõ széléig.
A triálosok három dolog miatt használnak hosszú fékkart:
1: Trend
2: Nagyobb az erõkar a fékkar szélén
3: Mivel marhasokat húzogatják és széles a kormányuk, a karjuk és a kézfejük az ujjukkal együtt elég nagy szöget zár be egymással. Ezt még tetéznék egy beljebb tolt rövid fékkarral, akkor lassan 90˚-ot zárna be a kar-ujj közötti rész, amit ott egy izület sem bírna ki sokáig.
Streetnél már nem nagyon használnak féket, de vannak ilyen only street freak-ek mint én. (Urban freeride vagy really street, esetleg street trial amit Danny MacAskill vagy Chris Akkrigg tol)
Mivel itt is sokszor húzogatják a féket, ráadásul van néhány kézelengedõs trükk is ezért ez az egyik ok. Viszont észrevettem már normális cc-gépen is -sima 580-as kormánnyal- az alkarfáradást és az ujjmegfájdulást, aminek okáról nem kellett sokat gondolkodnom az elõbbiek ismeretében, a beljebb tolt fékváltókar miatt történt. Persze ehhez nem 50 kilométer kellett egyhuzamban.
Amit te írsz, az a (vízszintes) fékkar távolsága a (vízszintes) markolathoz képest. Ha ezt a távolságot csökkentem attól még nem lesz kisebb az alkar és az ujj által bezárt szög, ráadásul könnyen ráhúzom az ujjamra a fékkart -ez zavaró- és kevesebb erõt is tudok rá kifejteni. Nem beszélve arról amikor az esetleg lecsúszott kezeddel hirtelen kell megtalálnod a "kicsi" kart valahol belül.
Sokan utálják és értelmetlennek tartják itt a több ujjas fékezést, de van haszna. Valójában egy ujjal fékezem, de legtöbbször középsõvel, ha fáradna akkor mutató. Stabil -illetve pont ez-az hogy lazán stabil, nem görcsösen stabil- kormányfogást három ujjal is el lehet érni. Persze ez csak a személyes használatom. Igaz nem kizárt, hogy más is így van vele.
Szóval ez a bajom a shimano rövid karjaival, és talán nem csak nekem.
A sebesség mindent megold.
nem PS hanem PM
amugy mukodni fog a dolog de PM villara IS feknyerget szerintem csak +20as adapterrel lehet feltenni, ergo 160as tarcsa nem jatszik csak 180 es nagyobb.
a hope csinal is ilyet
A sebesség mindent megold.
A képet nem tudom nagyítani, ha te tudod kérlek nézd meg mégegyszer az elsõ adaptert.
Rosszul láttad akkor, nagyon megörültem mikor megláttam ezt a képet.Tisztán látszik, h fel van fogatva az adapter a villára, majd 2 külön csavar fogja a nyerget az adapterhez.
Ismerem én is a menetrögzítõs megoldást, de van, hogy 20perc múlva már csere is a betét szal kilõve.Nekem ilyen adapter kell, de látom nem lesz egyszerû.
betétcseréhez leveszed a féket??Ismerem én is a menetrögzítõs megoldást, de van, hogy 20perc múlva már csere is a betét szal kilõve.
Ride everywhere.
.
Erre nagyon kíváncsi vagyok. Minek kell egy féknyerget 100-szor fel-le szerelgetni? Beavatsz? Vagy titkos projekt?Probálkozok minél jobb féket összehozni és idáig már vagy 50szer szereltem le-fel a nyerget és vagy még ennyiszer kell még.Félek, h elmegy a menet a teló szárában.
RAUH-Welt
B E G R I F F