Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18552 hozzászólás a témában

#4121
venember83

venember83

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.152 hozzászólás

Üdv néktek!

Kérdésem az alábbi:
A TEKTRO tárcsafék valóban ennyire gyenge, vagy csak a fékbetétek nem szeretik a tárcsát?
Nagyobbik fiam osztálytársának vettek bicajt a decathlon-ban és ez a fékhatás még lassító berendezésnek mis gyenge.
Megoldja ezt egy jó minõségû betét?
Esteleg javaslat?
Tudom, hogy az AVID a király, de most ebbõl kéne valamit csinálni.


Üdv neked is.

Lehet próbálkozni a betéttel, de a Tektro sajnos max V-fékben nyújt elfogadható minõséget. Azonban remény még van, a tárcsa és a betét össze kell kopjon, akkor jobban fog. Ez pofától és tárcsától függõen lehet pár km vagy akár pár tíz km is.

#4122
Lovas_Gabi

Lovas_Gabi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.725 hozzászólás
Üdv néktek!

Kérdésem az alábbi:
A TEKTRO tárcsafék valóban ennyire gyenge, vagy csak a fékbetétek nem szeretik a tárcsát?
Nagyobbik fiam osztálytársának vettek bicajt a decathlon-ban és ez a fékhatás még lassító berendezésnek mis gyenge.
Megoldja ezt egy jó minõségû betét?
Esteleg javaslat?
Tudom, hogy az AVID a király, de most ebbõl kéne valamit csinálni.
-Fel kell szerelni egy légfüggönyt, hogy kisebb legyen a légcsere
-Ez a légfüggöny átlátszó???
/idézet egy Miskolci egyetemi kollégium mûszaki vezetõje és köztem zajlott beszélgetésbõl./ Kimentem a kocsiba röhögni)

#4123
Rapax

Rapax

    vendég

  • fórumtag
  • 154 hozzászólás
Rendben, igazad van. Akkor így korrigálnék: Az adapterek jelentõs - írhatnám, hogy a legnagyobb - részénél külön csavarok rögzítik a villához, és külön csavarokkal rögzítik a féknyerget.

#4124
laciklon

laciklon

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 969 hozzászólás

Most volt egy kis idõm és elemeztem a képeket ahol fékezek. Nekem egyáltalán nincs ilyen gondom, mint neked pedig be vannak tolva a fékkarjaim, sõt még beljebb is lehetnének vagy rövidebbek lehetnének a karok, mert kifelé áll a fékezõ ujjam (a mutató).

Én ezért használom a középsõ ujjamat. És nem csak fékezésre...:)
Feltöltött kép
Élj a mának! Nem baj ha a pokolra jutsz, mert ott egy csomó haverral fogsz találkozni......

http://laciklon.fotoalbum.hu/index

#4125
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

Egyébként minden adapter úgy mûködik, hogy a féknyerget rögzítik az adapterhez, majd az adaptert a villához, függetlenül attól, hogy az IS (international standard) vagy PM (post mount) rögzítési típusú.


ez igy ebben a formaban nem igaz

nekem most Hope adapter van a 185-os tarcsahoz, es ez olyan hogy ket csavarral rogzited az adaptert a villakonozlra, es aztan masik kettovel a feknyerget az adapterre.

Feltöltött kép

a masik fajta meg csak annyi hogy jon hozza ket hosszabb csavar, es atdugod oket a feknyereg lyukain, aztan az adapteren, es kozvetlenul felcsavarod igy az egeszet a villakonzolra. Pl a BBB is ilyen, vagy ez:

Feltöltött kép

Ez nyilvan csak PM/PM verzional mukodik.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#4126
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Nem akartam PM-ben folytatni, hátha más is beleszól nálam okosabbat. Ezért fórum a fórum :)
Szóval, én azt kifogásolom az ezévi XTR és a jövõ évi XT karral, hogy hangyafasznyi a hosszúsága. ráadásul az összes videótesztben mégbeljebb tolják kb. a markolat belsõ széléig.
A triálosok három dolog miatt használnak hosszú fékkart:
1: Trend ;)
2: Nagyobb az erõkar a fékkar szélén
3: Mivel marhasokat húzogatják és széles a kormányuk, a karjuk és a kézfejük az ujjukkal együtt elég nagy szöget zár be egymással. Ezt még tetéznék egy beljebb tolt rövid fékkarral, akkor lassan 90˚-ot zárna be a kar-ujj közötti rész, amit ott egy izület sem bírna ki sokáig.
Streetnél már nem nagyon használnak féket, de vannak ilyen only street freak-ek mint én. (Urban freeride vagy really street, esetleg street trial amit Danny MacAskill vagy Chris Akkrigg tol)
Mivel itt is sokszor húzogatják a féket, ráadásul van néhány kézelengedõs trükk is ezért ez az egyik ok. Viszont észrevettem már normális cc-gépen is -sima 580-as kormánnyal- az alkarfáradást és az ujjmegfájdulást, aminek okáról nem kellett sokat gondolkodnom az elõbbiek ismeretében, a beljebb tolt fékváltókar miatt történt. Persze ehhez nem 50 kilométer kellett egyhuzamban.

Amit te írsz, az a (vízszintes) fékkar távolsága a (vízszintes) markolathoz képest. Ha ezt a távolságot csökkentem attól még nem lesz kisebb az alkar és az ujj által bezárt szög, ráadásul könnyen ráhúzom az ujjamra a fékkart -ez zavaró- és kevesebb erõt is tudok rá kifejteni. Nem beszélve arról amikor az esetleg lecsúszott kezeddel hirtelen kell megtalálnod a "kicsi" kart valahol belül.
Sokan utálják és értelmetlennek tartják itt a több ujjas fékezést, de van haszna. Valójában egy ujjal fékezem, de legtöbbször középsõvel, ha fáradna akkor mutató. Stabil -illetve pont ez-az hogy lazán stabil, nem görcsösen stabil- kormányfogást három ujjal is el lehet érni. Persze ez csak a személyes használatom. Igaz nem kizárt, hogy más is így van vele.
Szóval ez a bajom a shimano rövid karjaival, és talán nem csak nekem.


Most volt egy kis idõm és elemeztem a képeket ahol fékezek. Nekem egyáltalán nincs ilyen gondom, mint neked pedig be vannak tolva a fékkarjaim, sõt még beljebb is lehetnének vagy rövidebbek lehetnének a karok, mert kifelé áll a fékezõ ujjam (a mutató).


A sebesség mindent megold.

 


#4127
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

nem PS hanem PM :)

amugy mukodni fog a dolog de PM villara IS feknyerget szerintem csak +20as adapterrel lehet feltenni, ergo 160as tarcsa nem jatszik csak 180 es nagyobb.

a hope csinal is ilyet


Múltkor néztük, hogy kcnc-bõl létezik PM/IS 160as adapter. KCNC PM/IS adapter vásárlás - FTW Bikes webáruház


A sebesség mindent megold.

 


#4128
Rapax

Rapax

    vendég

  • fórumtag
  • 154 hozzászólás

A képet nem tudom nagyítani, ha te tudod kérlek nézd meg mégegyszer az elsõ adaptert.
Rosszul láttad akkor, nagyon megörültem mikor megláttam ezt a képet.Tisztán látszik, h fel van fogatva az adapter a villára, majd 2 külön csavar fogja a nyerget az adapterhez.

Ismerem én is a menetrögzítõs megoldást, de van, hogy 20perc múlva már csere is a betét szal kilõve.Nekem ilyen adapter kell, de látom nem lesz egyszerû.

:(


Elég világosan leírták már neked, hogy "PM to PM" adapterre van szükséged, ami lehet 180/183/185 mm méretû, attól függõen, hogy mekkora féktárcsához szeretné a kerékpáros használni.
Egyébként minden adapter úgy mûködik, hogy a féknyerget rögzítik az adapterhez, majd az adaptert a villához, függetlenül attól, hogy az IS (international standard) vagy PM (post mount) rögzítési típusú.

#4129
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2.353 hozzászólás

Ismerem én is a menetrögzítõs megoldást, de van, hogy 20perc múlva már csere is a betét szal kilõve.

betétcseréhez leveszed a féket??

Ride everywhere.

.


#4130
mzoli10

mzoli10

    vendég

  • fórumtag
  • 215 hozzászólás

Probálkozok minél jobb féket összehozni és idáig már vagy 50szer szereltem le-fel a nyerget és vagy még ennyiszer kell még.Félek, h elmegy a menet a teló szárában.

Erre nagyon kíváncsi vagyok. Minek kell egy féknyerget 100-szor fel-le szerelgetni? Beavatsz? Vagy titkos projekt? ;)

#4131
Gabe84

Gabe84

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.248 hozzászólás
tam, köszöntem a segítséget. Ha PM-es villára váltanék akkor úgyis annyit mozgó, amihez már nem néz ki furán a 180-as tárcsa. mzoli, kösz Neked is.

Éreztem én, hogy valahogy furán néz ki az a PS, pedig az a vicc, hogy tudom, hogy Post Mount :D
"A fordulóig nyélen, utána ing, gatya"

#4132
cc_rider

cc_rider

    vendég

  • fórumtag
  • 40 hozzászólás
A képet nem tudom nagyítani, ha te tudod kérlek nézd meg mégegyszer az elsõ adaptert.
Rosszul láttad akkor, nagyon megörültem mikor megláttam ezt a képet.Tisztán látszik, h fel van fogatva az adapter a villára, majd 2 külön csavar fogja a nyerget az adapterhez.

Ismerem én is a menetrögzítõs megoldást, de van, hogy 20perc múlva már csere is a betét szal kilõve.Nekem ilyen adapter kell, de látom nem lesz egyszerû.

:(

#4133
mzoli10

mzoli10

    vendég

  • fórumtag
  • 215 hozzászólás
Nem csak 180-al mûködik. Pár hónappal ezelõtt volt itt valaki akinek hasonló volt a problémája és õ talált 160-as IS-PM adaptert. Még képet is linkelt be, hogyan néz ki felszerelve. Furán. Egyébként maga az adapter ez:
A2Z Adaptor I.S to P.M. to Keep 160mm AD-ISPM160

#4134
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
nem PS hanem PM :)

amugy mukodni fog a dolog de PM villara IS feknyerget szerintem csak +20as adapterrel lehet feltenni, ergo 160as tarcsa nem jatszik csak 180 es nagyobb.

a hope csinal is ilyet
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#4135
Gabe84

Gabe84

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.248 hozzászólás
Van nekem egy IS-es adapter nélküli Hope Mini fékem. Haverom azt mondta ez nem kompatibilis PS-es tárcsafék felfogatással. Mondván ha adapteres lenne nem lenne gond, de közvetlen IS miatt nincs helye az adapternek a PS-hez. Remélem érthetõ. Valóban így van? Nem sok kedvem lenne féket cserélni egy villacsere miatt, a villák meg ma már szinte mind PS-esek.
"A fordulóig nyélen, utána ing, gatya"

#4136
drotos.toth

drotos.toth

    vendég

  • fórumtag
  • 201 hozzászólás

1. avid
2. magura
3. hayes

1. + erõs, nem-annyira-könnyû-túlmelegíteni, könnyû beállítani
- az enyém 2 év után feladta, a beragadt dugattyú nem akart mozdulni, béna csavarok a nyergen, dot, gyárilag levegõs volt, kicsit "fás" érzés a fékkaron

2. + erõs, könnyû, szép, az sl tárcsák is szépek, ásványi olaj, nekem megbízható volt
- hamar túlmelegszik, fõleg az sl tárcsával (a jelenlegit megelõzõ szériából volt 3 pár)

3. +/- nem volt ilyenem, jót is hallottam, rosszat is, de legalább nem tetszik. :)

én inkább vennék már-nem-fázós xt-t, vagy megvárnám az újat.


Köszönöm! Én is inkább az Avid velé hajlok, a Magura az ára miatt gondolkoztatott el, kíváncsi voltam, hogy tud-e valami többet a másik kettõhöz képest. Az XT sajnos nem opció, most legalábbis nem, mert azért többet kéne csengetni.

#4137
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Ezt kérlek fejtsd ki. A képen linkeltek teljesen standard S adapterek, bár a hátsó, ha jól látom, már az újabb. Az elsõbõl is a 2011-es totál máshogy néz ki.

A menet elmehet, ez a PM nagy szopása. Ne tépd meg, s használj menetrögzítõt, az segít.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#4138
cc_rider

cc_rider

    vendég

  • fórumtag
  • 40 hozzászólás

amit pedig te keresel, az a pm-pm adapter. mint pl az itt találhatók is.


No igen, ez az én problémám.
Olyan PM-PM adaptert találok százával (meg van is a bringámon) ami távtartó.De nekem ilyen kellene, hogy az adapterbe rögzüljenek a féket tartó csavarok.
Probálkozok minél jobb féket összehozni és idáig már vagy 50szer szereltem le-fel a nyerget és vagy még ennyiszer kell még.Félek, h elmegy a menet a teló szárában.

#4139
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.093 hozzászólás
1. avid
2. magura
3. hayes

1. + erõs, nem-annyira-könnyû-túlmelegíteni, könnyû beállítani
- az enyém 2 év után feladta, a beragadt dugattyú nem akart mozdulni, béna csavarok a nyergen, dot, gyárilag levegõs volt, kicsit "fás" érzés a fékkaron

2. + erõs, könnyû, szép, az sl tárcsák is szépek, ásványi olaj, nekem megbízható volt
- hamar túlmelegszik, fõleg az sl tárcsával (a jelenlegit megelõzõ szériából volt 3 pár)

3. +/- nem volt ilyenem, jót is hallottam, rosszat is, de legalább nem tetszik. :)

én inkább vennék már-nem-fázós xt-t, vagy megvárnám az újat.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#4140
drotos.toth

drotos.toth

    vendég

  • fórumtag
  • 201 hozzászólás
Megint egy kis gyorssegély kéne, három fék közt kell választanom: Magura Marta, Avid Elixir, Hayes Stroker Trail. Melyiket legyen az én kicsi kedvencem? :)

Pro és kontra érvek?