Szia, nem szeretném szétoffolni az "Aktuális hírek..." topikot, viszont érdekelnek a miértek, mert egyáltalán nem vagyok otthon a trialos/streetes dolgokban.
Szóval amire én gondoltam, hogy egy hosszabb fékkart ki lehet váltani egy rövidebbel is, aminél ha állítunk az elérés távolságán, "hozható" az a kormánnyal bezárt szög, amit egy hosszabb kar adna. Rosszul gondolom, vagy a problémát sem fogtam fel (hacsak nem arról van szó, hogy mindenképpen sokujjas fékezést kell eszközölni, mert úgy fárad el az ember keze a legkevésbé)?
Nem akartam PM-ben folytatni, hátha más is beleszól nálam okosabbat. Ezért fórum a fórum

Szóval, én azt kifogásolom az ezévi XTR és a jövõ évi XT karral, hogy hangyafasznyi a hosszúsága. ráadásul az összes videótesztben mégbeljebb tolják kb. a markolat belsõ széléig.
A triálosok három dolog miatt használnak hosszú fékkart:
1: Trend

2: Nagyobb az erõkar a fékkar szélén
3: Mivel marhasokat húzogatják és széles a kormányuk, a karjuk és a kézfejük az ujjukkal együtt elég nagy szöget zár be egymással. Ezt még tetéznék egy beljebb tolt rövid fékkarral, akkor lassan 90˚-ot zárna be a kar-ujj közötti rész, amit ott egy izület sem bírna ki sokáig.
Streetnél már nem nagyon használnak féket, de vannak ilyen only street freak-ek mint én. (Urban freeride vagy really street, esetleg street trial amit
Danny MacAskill vagy
Chris Akkrigg tol)
Mivel itt is sokszor húzogatják a féket, ráadásul van néhány kézelengedõs trükk is ezért ez az egyik ok. Viszont észrevettem már normális cc-gépen is -sima 580-as kormánnyal- az alkarfáradást és az ujjmegfájdulást, aminek okáról nem kellett sokat gondolkodnom az elõbbiek ismeretében, a beljebb tolt fékváltókar miatt történt. Persze ehhez nem 50 kilométer kellett egyhuzamban.
Amit te írsz, az a (vízszintes) fékkar távolsága a (vízszintes) markolathoz képest. Ha ezt a távolságot csökkentem attól még nem lesz kisebb az alkar és az ujj által bezárt szög, ráadásul könnyen ráhúzom az ujjamra a fékkart -ez zavaró- és kevesebb erõt is tudok rá kifejteni. Nem beszélve arról amikor az esetleg lecsúszott kezeddel hirtelen kell megtalálnod a "kicsi" kart valahol belül.
Sokan utálják és értelmetlennek tartják itt a több ujjas fékezést, de van haszna. Valójában egy ujjal fékezem, de legtöbbször középsõvel, ha fáradna akkor mutató. Stabil -illetve pont ez-az hogy lazán stabil, nem görcsösen stabil- kormányfogást három ujjal is el lehet érni. Persze ez csak a személyes használatom. Igaz nem kizárt, hogy más is így van vele.
Szóval ez a bajom a shimano rövid karjaival, és talán nem csak nekem.