Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek - általános eszmecsere
#4181
Írta 2011. június 15. - 21:21
#4182
Írta 2011. június 15. - 18:36
#4183
Írta 2011. június 15. - 17:13
Akkor azt mondod, hogy az nem lehet gáz, hogy nem a gyári fékoljat vettem meg, ami sûrûbb állagú, mint a Repsol 5.1es olaj,a mit vettem hozzá. Azért nem a gyári Avid olajat vettem, mert 1,5 deci kb 3.000 HUF, míg a repsolból fél liter került 1.500-ba.
Régen volt olyan fékeknél, hogyn me lehetett csak ásványi olajat használni hozzájuk, mert a szintetikus megette a tömítéseket. De ebben már nem vagyok annyira biztos. Csak elbizonytalanodtam :S
Ásványi olaj alapú fékfolyadékot a Magura és a Shimano használ, a többi nagy gyártó szintetikusat (DOT). Az, hogy milyen márkájút raksz bele, lényegtelen momentum.
#4184
Írta 2011. június 15. - 15:24
#4185
Írta 2011. június 15. - 14:28
ha nem fog a fek de kemenyedik erzesre, es nem esik be a fekkar akkor pedig valami megiscsak kerult a tarcsara/fekpofara. Attol szokott igy viselkedni
A tarcsát lemostam tarcsafék tisztító spay-el és után még 1x ISO propil alkohollal. Ennek a 2 nek elviekben minden szennyezõdést le kellett volna hoznia a tárcsáról. A betétet pedig szépen felcsiszoltam p150 csiszolópapírral. Ezért nem tudom hova tenni a mostani jelenséget. Régebben is csinált már olyat, hogy mikor megmostam a cangát egy kis mosószeres víz odafoly, meg a tárcsa tisztító folyadékból is kapott, de egy pár nagyobb fékezés után már fogott megint úgy, hogy 40nél kiemelte a fenekét hiába szinte a hátsó keréken ültem. Most meg bármit csinálok vele csak "röhög rajtam"
#4186
Írta 2011. június 15. - 14:24
A dot 4 és 5.1 nem olaj, ezért nem találsz ilyeneket ásványiban.
Akkor azt mondod, hogy az nem lehet gáz, hogy nem a gyári fékoljat vettem meg, ami sûrûbb állagú, mint a Repsol 5.1es olaj,a mit vettem hozzá. Azért nem a gyári Avid olajat vettem, mert 1,5 deci kb 3.000 HUF, míg a repsolból fél liter került 1.500-ba.
Régen volt olyan fékeknél, hogyn me lehetett csak ásványi olajat használni hozzájuk, mert a szintetikus megette a tömítéseket. De ebben már nem vagyok annyira biztos. Csak elbizonytalanodtam :S
#4187
Írta 2011. június 15. - 13:46
RAUH-Welt
B E G R I F F
#4188
Írta 2011. június 15. - 13:30
Sziasztok!
Hidraulikus Avid Juicy 5 fékjeim vannak elõl hátul. Az lenne a kérdésem, hogy milyen dot 4-es vagy 5.1 es olajat lehet belerakni? A szintetikus nem okoz semmi gondot igaz? Legalábbis ásványi eredetû 5.1-es olajat nem igazán találtam. A problémám a következõ: olajcsere után nem fog a fékem rendesen. Minden úgy csináltam, ahogy a könyvében le van írva szépen lépésrõl lépésre. Van hozzá kit-em is, amivel kell csinálni a cserét. Hiába húzom a féket erõsen mégsem fog rendesen. Csúszik a tárcsán a betét, össze nem kentem. A fékkar felkeményedik és nem esik be. Nem tudjátok véletlenül, hogy mit ronthattam el? Elõre is köszi a segítséget!
A dot 4 és 5.1 nem olaj, ezért nem találsz ilyeneket ásványiban.
A sebesség mindent megold.
#4189
Írta 2011. június 15. - 13:24
RAUH-Welt
B E G R I F F
#4191
Írta 2011. június 15. - 12:43
#4192
Írta 2011. június 15. - 12:40
#4193
Írta 2011. június 15. - 12:12
Hidraulikus Avid Juicy 5 fékjeim vannak elõl hátul. Az lenne a kérdésem, hogy milyen dot 4-es vagy 5.1 es olajat lehet belerakni? A szintetikus nem okoz semmi gondot igaz? Legalábbis ásványi eredetû 5.1-es olajat nem igazán találtam. A problémám a következõ: olajcsere után nem fog a fékem rendesen. Minden úgy csináltam, ahogy a könyvében le van írva szépen lépésrõl lépésre. Van hozzá kit-em is, amivel kell csinálni a cserét. Hiába húzom a féket erõsen mégsem fog rendesen. Csúszik a tárcsán a betét, össze nem kentem. A fékkar felkeményedik és nem esik be. Nem tudjátok véletlenül, hogy mit ronthattam el? Elõre is köszi a segítséget!
#4194
Írta 2011. június 15. - 10:19
#4195
Írta 2011. június 12. - 22:28
Hát megnézem hogy viseli a kopott 180-as magura rárcsákat igy a rendszer, és majdnem olyan szöveggel jöhetek, hogy " 20% al bövült a felület és a hütésen is javitottunk"
Ha nem müxik, akkor csere lessz valami más tárcsára, egy SL tárcsára sokan cserélnének.
Amugy a "vékony pofa" is müxik, de én nem biztam benne valahogy. A teória szerint befedné a tárcsát és ez elég, de valahogy nem tudott meggyözni. Föleg az ilyen grafitféle dugók stb....
#4196
Írta 2011. június 12. - 22:07
Sziasztok!
Tapasztalatok alapján ti melyiket választanátok? (mármint kinek milyen volt eddig...) Shimano slx, vagy avid Elixir 5 vagy Elixir R?
Elõre is köszönöm az infókat.
Üdv
Nekem Elixir 5 van 110 kilómat akárhol megfogja 185-ös tárcsával:)
A tárcsa hamar visszahûl, jól adagolható fékereje is nagyon jó és SRAM:)
#4197
Írta 2011. június 12. - 22:00
Az aktuális az ilyen forma, ez is szerelhetö, de a fél dugót nem fedi el a tartólap.
Marta helyett Luise tárcsa és müxik a rendszer.
Értem, ahogy gondolod, végülis ez is egy jó megoldás, leginkább ha már meg van az a sok szett fékpofa, és ha amúgy is csere érett a tárcsa akkor meg pláné,és melyiket nézted ki?
Gondolom azért is választod inkább így mint a fenti pofát,mert ez esetben a teljes fékdugatyút fedi a tartólap,nemde?
Nekem is van egy szett Magura Marta SL még a szintén direkt IS model,ez is a régebbi 2009ig,és én használtam a keskenyebb pofákat is, és azzal sem volt gond…lehet hogy ismét be építem egy bringába,Ashima tárcsákal,mert igen jó fékek,gondolom számodra nem kell bizonygatni…
#4198
Írta 2011. június 12. - 21:49
Tessék:)
AVID BB7 MECHANIKUS TÁRCSAFÉK ELSÕ / HÁTSÓ - 185 mm - Bringa Butik Webáruház
-30% van:D
Thx, még az ár is jó. Most bánom, hogy nem ilyet vettem magamnak...
#4199
Írta 2011. június 12. - 21:34
Tapasztalatok alapján ti melyiket választanátok? (mármint kinek milyen volt eddig...) Shimano slx, vagy avid Elixir 5 vagy Elixir R?
Elõre is köszönöm az infókat.
Üdv