
Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#4101
Írta 2011. június 25. - 16:07


#4102
Írta 2011. június 25. - 15:57

Laposvas VS sarokcsiszoló csodákra képes! Egy szavadba kerül és itthon csinálok ilyet!
Láncos leszedõm is házi gyártmányú! Lerúgott lánc meg minden bringásnak van!
#4103
Írta 2011. június 25. - 15:05

Arra próbáltam célozni, hogy nincs olyan preciz ujjam, amivel azt a tized millimétert pontosan vissza tudnám nyomni úgy, hogy ne kerüljön bele újabb (nyolcvan)nyolcas. ;-)
De már mindegy, azt hiszem, tényleg kukázom a gépet.
Nekem is minden tárcsában van minimális 8-as. Amennyire lehet, tökéletesre állítom a féket, Hayes Stroker Trail-nál eleve kicsi a hézag a fékpofák és a tárcsa között, ezért a Hayes szívás, de soha nem csiszatol a fékem. Durva lejtõzés után szokott, mert feltételezem, hogy a keletkezõ hõtõl deformálódik a tárcsa, ez félig visszahûlt állapotban néhány fékezés után elmúlik. Centírozni csak akkor szabad, ha nagyon muszáj és beállíthatatlan, mert a hõtõl, fékezéstõl úgyis kicentírozódik magától. Könnyû belevinni újabb 8-asokat, úgyhogy nagyon pontosan meg kell nézni a 8-as helyét centírozás elõtt. Nekem a "kézzel visszahajlítás" módszer nem jött be. Gumikalapáccsal szoktam és azzal is nagyon finoman! Ha belül van a 8-as kiveszem a kereket és a küllõk mellett bedugom a kalapács nyelét, azt ütöm meg nagyon finoman. Inkább több kis ütés, minthogy elhajoljon a másik irányban. Nem mondom, hogy így a helyes, de eddig ki tudtam szedni minden 8-ast elfogadhatóra. Ha kis 8-as marad benne az OK, ha nem ér hozzá a fékpofákhoz, úgyis kijön fékezéseknél. Már úton van a jó kis szerszámom, kíváncsi leszek ezzel mennyivel lesz könnyebb a mûvelet.
Ezért kár kukáznod a gépet.
#4104
Írta 2011. június 25. - 12:18

#4105
Írta 2011. június 25. - 10:57

Akkor végképp nincs mirõl beszélni. :-)tökéletesen egyenes tárcsát én még nem láttam
kicsit szinte mindegyik üt....
Egyébként megnéztem: ezt a tárcsát kézzel max. eltörni lehet, hajlítani nem annyira. :-D
#4106
Írta 2011. június 25. - 10:31


visszahajlítani annyira kell, hogy ne ciripeljen nagyon...és nem ujjal érdemes, hanem tiszta rongy + kombinált fogó....
Azért nem kell kukázni egy tárcsát mert lett benne egy kis nyolcas...
#4107
Írta 2011. június 25. - 10:21

Arra próbáltam célozni, hogy nincs olyan preciz ujjam, amivel azt a tized millimétert pontosan vissza tudnám nyomni úgy, hogy ne kerüljön bele újabb (nyolcvan)nyolcas. ;-)Pedig simán egy újjal visszanyomható.
De már mindegy, azt hiszem, tényleg kukázom a gépet.
#4108
Írta 2011. június 25. - 10:16

Eddig nem volt nagy, max. pár tized mm. Azt ugyan vissza nem hajtom kézzel. :-D
De már tárgytalan.
Pedig simán egy újjal visszanyomható.
#4109
Írta 2011. június 25. - 10:09

Kõ is felverõdhet, vagy akármi....
Nem kell túlspilázni, ha nagy akkor vissza kell hajlítgatni aztán jónapot.
Eddig nem volt nagy, max. pár tized mm. Azt ugyan vissza nem hajtom kézzel. :-D
De már tárgytalan.
#4110
Írta 2011. június 25. - 09:58

Nem kell túlspilázni, ha nagy akkor vissza kell hajlítgatni aztán jónapot.
#4111
Írta 2011. június 25. - 08:07

#4112
Írta 2011. június 25. - 07:10



#4113
Írta 2011. június 25. - 06:57

Hidraulikus tektro meglepõen jól tud fogni. Amit írtatok az valószínûleg koszos/olajos pofa lehet, vagy csak egyszerûen balfaszok voltak a dekatlonos szerelõk. Sala módszeres ; "dobd fel tûzhelyen a plattnira a pofát és süsd ki" persze a rugók nélkül.
Fura mód ha kiveszed a kerekeket kicsivel egyszerûbb. No meg ha a rugó a pofán van, akkor mégjobban az.
Igen, ezt is próbáltam, de mindíg igazítani kellet a nyergen a kerék visszarakása után.Én sem értem.
#4114
Írta 2011. június 25. - 00:39

Persze, mivel a rugóba elég nehéz bejátszani a betéteket ha fenn van a helyén.
Fura mód ha kiveszed a kerekeket kicsivel egyszerûbb. No meg ha a rugó a pofán van, akkor mégjobban az.
Ride everywhere.
.
#4115
Írta 2011. június 24. - 22:17

Köszi a választ.
De mi a gagyi benne? Maga a féknyereg?
Kb 80 kilcsi lehet benne, a srác igazán nem is mer haladni vele lefelé.
Mit rakjunk bele, BBB-t, vagy van jobb?
A V fék a kategóriájában tényleg jó, meg is lepõdtem asszonyka bicaján.
Az alább leírtam próbálkozásaimat a Tektro-val kapcsolatban, amit ajánlanék.Kolegám gépén Gyári Tektro fék van 180-as tárcsával elöl, hátul 160-as és nagyon jól fog.Próbálj szerezni 180-as tárcsát elõre (szólj nekem is ha találtál

Max szedjétek ki addig is a betéteket, csiszoljátok fel finom csisz papírral sík felületen, majd a tárcsát töröljétek le féktisztítós ronggyal.Összerakás után inkább egyenesben koptassátok össze mert kb 0 lesz a fék, türelemjáték.Lassan fog megjönni a fékhatás, vigyázzatok, nehogy megégessétek!
Kolegámnak így csináltam a fékét és jó lett.
#4116
Írta 2011. június 24. - 22:09

betétcseréhez leveszed a féket??
Persze, mivel a rugóba elég nehéz bejátszani a betéteket ha fenn van a helyén.
#4117
Írta 2011. június 24. - 22:07

Pár hónapja itt is kértem tanácsot, de senki sem válaszolt.Szóval próbálkozok.
Adott volt egy Tektro gyári elsõ-hátsó fék 160mm-es tárcsával.Én Cserkúton Pécs mellett a Mecseken lakom, 2,5km-es folyamatos leejtõ vezet ki a faluból.Mire az aljára értem lilára égett az elsõ-hátsó tárcsám a 95Kg om alatt.
Ekkor vettem egy Hayes 180-as tárcsát és XLC szinter betétet elõre, Shimano kemény betétet hátra.Hátul meg is oldódott a probléma, azonban elöl a fékhatást keveseltem és mire a leejtõ aljára értem nyikorogni kezdett és a fékhatás is gyengült.Ekkor beraktam elõre egy BBB gyantás betétet, ami majd szétrázta a bringa elejét fékezéskor, akkor visszaraktam a gyári betétet.Ugyan az a rázós, bogyborékolás szerû hang.
Ekkor egy barátom elsõ kerekét raktam be , amin Tektro 180-as tárcsa van, no azzal jó lett.
Szóval most keresek egy Tektro 180-as 6csavaros tárcsát.
De jelenleg a legjobb fékhatást a Hayes tárcsa és az XLC szinter betét nyújtja.
Viszont ha meglesz a Tektro tárcsám, akkor belepróbálnám a BBB , XLC, gyári Tektro betétet is ha már a polcomon hevernek.
Röviden ennyi.
UI.: Szerkezetileg minden frankó a fékkel, nem levegõs, nem üt a tárcsa, nem kotyog a nyereg sem a kormánycsapágy, sem a teló (Rock Shox Dart2) az egész bringában van vagy 500km.
#4118
Írta 2011. június 24. - 21:09

Köszönöm! Én is inkább az Avid velé hajlok, a Magura az ára miatt gondolkoztatott el, kíváncsi voltam, hogy tud-e valami többet a másik kettõhöz képest. Az XT sajnos nem opció, most legalábbis nem, mert azért többet kéne csengetni.
uj slx? most jelennek meg.

a fekkar nekem nem tetszik, de a fektest brutkon nez ki. az igazi asz viszont az uj nyers szinu xt... allitolag meg jobb lett, mint a regi.
ha a dugattyúk nem ugyannanyit mozdulnak el mindkét oldalon, mi a teendõ?
amit én tennék: a jobban mozgót lefogni, fék behúz, kiljebb tolódik a "ragadósabb", aztán féktárcsatisztítóval (elpárolog) befújni a dugattyút, esetleg nyakonönteni ásványi olajjal (alligator van csak kéznél, nem shimano). csinálhatom vagy ezzel el****hatok valamit?
egyébként XT M775 -rõl van szó
köszi
a doksiban van erre leiras

#4119
Írta 2011. június 24. - 21:04

#4120
Írta 2011. június 24. - 20:59

De mi a gagyi benne? Maga a féknyereg?
Kb 80 kilcsi lehet benne, a srác igazán nem is mer haladni vele lefelé.
Mit rakjunk bele, BBB-t, vagy van jobb?
A V fék a kategóriájában tényleg jó, meg is lepõdtem asszonyka bicaján.
-Ez a légfüggöny átlátszó???
/idézet egy Miskolci egyetemi kollégium mûszaki vezetõje és köztem zajlott beszélgetésbõl./ Kimentem a kocsiba röhögni)