Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek - általános eszmecsere
#17521
Posted 2006. May 25. - 13:17
a fékpofákat mindenképpen tedd el messzire, és mielõtt visszarakod, a féknyerget takaritsd meg szárazra.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#17522
Posted 2006. May 25. - 09:24
#17523
Posted 2006. May 22. - 22:22
nem hiszem, hogy egy xtr fék 160-as tárcsával kinyírna egy teleszkópot. ha xtr féket veszel, azt nem egy suntour telóre fogod feltenni, hanem egy minõségi telóra.
1. a teleszkóp tervezésénél biztosan belekalkulálták ezt is, ugyhogy szerintem nem lehet vele probléma
2. az egyértelmû hogy a tárcsafék más erõhatásnak teszi ki a telót mint egy v-fék, de szerintem elõbb fogod lecserélni a teleszkópot, minthogy a tárcsafék következtében bármi rendellenesség fellépjen.
Jaja. Jelenleg DUKE van benne, nem a leggyengébb ugyebár, nem spórolták ki az anyagot... És majd még talán idén jön bele új, de az így is ugy is csak Reba lesz, ami azért szintén tekintélyes kidolgozás szerintem... Kösz az infót, megnyugtattatok!
#17524
Posted 2006. May 22. - 19:55
Szerintem a mai vázaknak és villáknak meg sem kottyan a tárcsafék, legfeljebb a 8"-os állat módjára használva, de gondolom te nem olyat akarsz mert írtad XTR lesz.
Szerintem ezen nem kell parázni. Tárcsafék rlz!!!!
nem hiszem, hogy egy xtr fék 160-as tárcsával kinyírna egy teleszkópot. ha xtr féket veszel, azt nem egy suntour telóre fogod feltenni, hanem egy minõségi telóra.
1. a teleszkóp tervezésénél biztosan belekalkulálták ezt is, ugyhogy szerintem nem lehet vele probléma
2. az egyértelmû hogy a tárcsafék más erõhatásnak teszi ki a telót mint egy v-fék, de szerintem elõbb fogod lecserélni a teleszkópot, minthogy a tárcsafék következtében bármi rendellenesség fellépjen.
#17525
Posted 2006. May 22. - 19:53
Szerintem a mai vázaknak és villáknak meg sem kottyan a tárcsafék Tárcsafék rlz!!!!
Hát nem tudom, azért nekem a 160-as tárcsával a Juicy rendesen csavargatja a 28-as becsuszokat, ugyhogy szerintem a tárcsához azért minima javallot 1 30-as becsuszó. Én is ha lesz pénzem cserélem a telot (Pilot) és megy rá a nagyobb (185-ös) tárcsa.
#17526
Posted 2006. May 22. - 19:01
Halihó!
lenne egy kérdésem. mióta biciklizek, mindig v-féket használtam. most lehetõség adódott tárcsafék-vételre. kerékpárosboltban is dolgozok néha, ugyhogy miért jó - miért nem jó vonalon tájékozott vagyok... A kérdésem arra vonatkozna, hogy a vázra illetve a villára gyakorolt hatása után érdeklõdnék! Lehetõleg tapasztalatokat mondjatok, az általános igazsággal; hogy valamilyen szinten kinyírja, azzal tisztában vagyok. Tehát tapasztalatokat várnék... Elõre is köszi! (amugy xtr-rõl van/lenne szó, és xc/maraton - versenyfelhasználás mellett, +edzés is...)
Szerintem a mai vázaknak és villáknak meg sem kottyan a tárcsafék, legfeljebb a 8"-os állat módjára használva, de gondolom te nem olyat akarsz mert írtad XTR lesz.
Szerintem ezen nem kell parázni. Tárcsafék rlz!!!!
#17527
Posted 2006. May 22. - 15:28
lenne egy kérdésem. mióta biciklizek, mindig v-féket használtam. most lehetõség adódott tárcsafék-vételre. kerékpárosboltban is dolgozok néha, ugyhogy miért jó - miért nem jó vonalon tájékozott vagyok... A kérdésem arra vonatkozna, hogy a vázra illetve a villára gyakorolt hatása után érdeklõdnék! Lehetõleg tapasztalatokat mondjatok, az általános igazsággal; hogy valamilyen szinten kinyírja, azzal tisztában vagyok. Tehát tapasztalatokat várnék... Elõre is köszi! (amugy xtr-rõl van/lenne szó, és xc/maraton - versenyfelhasználás mellett, +edzés is...)
#17528
Posted 2006. May 22. - 14:29
Volna egy kérdésem, shimano xt 4 dugattyús tárcsaféknél az egyik oldalon jobban kint vannak a dugattyúk, mint a másikon. Próbáltam vissza tolni, de mindíg azt az oldalt nyomja ki jobban. Kinek van ötlete?
#17529
Posted 2006. May 22. - 01:50
OFF
_Brezo_ szép a Pitbullod...nem ezt hirdetted aprón?
ON
Hát igen.. volt.. elkelt, most a KTM lett helyette. Kipróbálok más stílust is.
#17530
Posted 2006. May 21. - 12:04
#17531
Posted 2006. May 20. - 21:21
Vagy ha gyorsszárat használsz, akkor állítgathatod naponta -akkor is hozzá fog érni.
Elsõ körben próbáld meg aztat h meglazítod a gyorsszárat, megigazgatod a kereket, aztán visszazárod.
#17532
Posted 2006. May 20. - 18:40
Magura Julie-val van valakinek tapasztalata? Az elsõ évben még semmi bajom nem volt vele, mostanában pedig egyfolytában hozzáér a fékbetét a tárcsához. Van -e megoldás?
#17533
Posted 2006. May 20. - 16:43
valószinüleg a dugattyút tömítõ karmantyú adta meg magát valamely oknál fogva.
#17534
Posted 2006. May 20. - 16:39
Az a helyzet hogy tavaly nyáron vettem egy zsír új Shimano BR-M525 ös fekete deore féket. Feltettem, miután bekopott fogott is mint az állat. de most kb 3 hónapja az van hogy folyamatosan elmegy belõle a fékerõ. miután megtisztítom a tárcsát és a betéteket fog viszonylag jól egypár napig, utána megint elmegy a fékerõ. Nem tudtam elképzelni mi lehet a gáz, azonban egyik nap észrevettem hogy olajos az egyik betét hátulja. Pedig szinte zsir uj fék, kb 500km-t mentem vele idáig. Mit lehet ezzel kezdeni? szétszedni és ujra összerakni? mi lehet vele a gáz? mindig tisztán tartottam, 2 maratont mentem vele összesen. Kezd elegem lenni ezekbõl az olajos fékekbõl. Elõtte volt egy Sram9,0-ám az annyira szar volt hogy eladtam, nem találtam hozzá egyszerûen alkatrészt.Aztán vettem ezt a szart abban bizva hogy idáig minden Shimano cucc bevált..
#17535
Posted 2006. May 19. - 22:58
OFF
_Brezo_ szép a Pitbullod...nem ezt hirdetted aprón?
ON
#17536
Posted 2006. May 19. - 21:31
#17537
Posted 2006. May 19. - 19:54
hétfõn viszem szervizbe remélem ezt is megoldják az avidom is elköpte magát eccer és akkor is kicserélték v megcsinálták /ezt már nemtom/... nah mind1 a fékkaron egy karc sincs se esés se egyéb miatt uh sztem esésre nem nagyon tudják fogni ... meg sztem egy aszfalton való kicsuszástól nem kéne meghalnia fõleg nem egy ien nudlitól ahol lesem ért meg oda sem ütõdött...
#17538
Posted 2006. May 19. - 19:39
ilyenre nem nagyon szokott lenni garancia. legalábbis egy csövön az sem látszik ha sérüléssel jött szét.
próbálkozz be a szervízben, de csak ésszel, hisz ezt nem kell elvállalnia senkinek. ha meg esés után történt akkor kérdés sincsen.
fékkarnál hol engedte el? mármint akkor láttad hogy hol, hisz írod. a légtelenítõlyukacskánál megvan még a kis pöcök? az is kikerülhetett, és akkor kinyomja ott is az olajat. nézd át a féket, és vidd el szervízbe.
(amúgy se bowden se bowdenház nincs egy olajos féken:))
#17539
Posted 2006. May 19. - 19:35
de nem bowdennél hanem a fékkarnál engedte el! vagyis spriccolta el de távol volt a bowdentõl 1ébként nem lehhet h a tulfolyónál van vmi gond mert megtekeredett v kéccer de mondom a fék sem és a fékkar sem ért le szval azt nem mondhtaják h esésbõl mert egy karc sincs az egész rendszeren.... igy utés nem is érte nem is érhette szval arra gondolok ahogy megtekeredett a bowdenház vhogy ez az olajnak nem teccet és tlu folyt a tulfolyón és ezért kiköpte a fékkkarnál v ez hülyeség ebben nem vagyok vmi profi.....
#17540
Posted 2006. May 19. - 19:04
esésre nincs garancia amugy... ha szerencséd van, kicsit vágnak a csõbõl, veszel egy uj roppantógyûrût, meg egy uj csavart a fékkarba, ujralégtelenitik és kész is van.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.