Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18551 hozzászólás a témában

#17481
dave862

dave862

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 383 hozzászólás

minden területen érdemes figyelni a grammokra, ha cc-zel ha déházol.


igen. egy ésszerû határig. bár ez a határ (sajnos) pénztárcafüggõ

#17482
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
csak van ahol nincs értelme, pl a fék az dhánál ilyen. vagyis egy szint alá értelmetlen menni.
és úgyérzem, ez cc-re is áll.
Vagy Zerge miért megy sainttal? na de mind1.

#17483
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
minden területen érdemes figyelni a grammokra, ha cc-zel ha déházol.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#17484
dave862

dave862

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 383 hozzászólás
én is így voltam. aztán bevezettem még egy szempontot a súlyminimalizálásban-> a plusz pénz/megtakarított súly tényezõt :D egybõl kigyógyultam a grammániából. :D természetesen minden könnyíteni kell, amin lehet, de szerintem nem minden áron. szerintem...

#17485
Konásjózsi

Konásjózsi

    vendég

  • fórumtag
  • 56 hozzászólás
2 fék van a bringán szal az már 40g is megvan:D
Nyílván nem múlik semmi sem rajta. Nem tudom énse megérteni magamat... egyszerûen jó tudni hogy akár 1 grammot is könnyítek a gépen. Úgy vagyok vele hogy sok kicsi sokra megy így ha minden alkatrésznél odafigyelek ezekre a 10-20 grammokra akkor mire összeáll a gép már jelentõsebb súlyt is megtakaríthatok akár.

#17486
Dagi

Dagi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 836 hozzászólás

Én nem akarok kötekedni és senkit megbántani sem.
Úgyhogy ezt a kérdést ne vegye senki magára.
Én megértem az ilyen embereket is.
De csak 20g a különbség.
Mi múlik azon a 20g-on?

Ilyen hozzáállással semmi...:)
De ha minden alkatrészen "lecsalsz" 5%-ot, akkor a bringa is könnyebb lesz fél kilóval...:chin:

Edit:Persze nem akarlak gyõzködni, csak egyeseket megnyugtat a grammozás...pl engem is...:D
Már nem keresek 13-15 centi körül mozgó, könnyû, tekerhetõ össztelós vázat...íme;)

#17487
Tomka1

Tomka1

    vendég

  • fórumtag
  • 72 hozzászólás
Én nem akarok kötekedni és senkit megbántani sem.
Úgyhogy ezt a kérdést ne vegye senki magára.
Én megértem az ilyen embereket is.
De csak 20g a különbség.
Mi múlik azon a 20g-on?

#17488
Konásjózsi

Konásjózsi

    vendég

  • fórumtag
  • 56 hozzászólás
Az már tuning az ftwbikes.com-ról lehet szerezni. Az 55 ezerbe már ezeket is beleszámoltam meg goodridge fékcsõt a floating rotort-is szal mindent. Valószinüleg ez lesz akkor a befutó ha az avid ilyen "nehéz":scared: . Esetleg még egy HFX-9 tuningolva:icon_twis hogy meglegyen a fékerõ bár nemhiszem hogy XC-re ne lenne elég az XTR fõleg hogy a mostani V-fékem erejével is meg vagyok elégedve de szilvásvárad maraton után(1 fékbetétbõl se maradt semmi) már egyre inkább tetszik a tárcsa. Na meg aztán elhatároztam hogy nekem Cannondale Scalpel-em lesz:D arra meg fel se lehet tenni mást

#17489
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

HFX mag már sokba lenne... meg ha jól tudom azt már alapból titán csavarokkal adják és így is 395 gramm. Az XTR kb 375gramm-ra jönne ki de inkább kevesebb mert a fékkaron még tudok könnyíteni. Az Avid-ról nem találtam viszont súlyadatot... Ja meg még az XTR-rel meg tudom azt csinálni hogy elsõ féktestet teszek hátra is és 140mm-es tárcsával tudom használni ami még könnyebbé teszi.

nehéz...multkori bájkban volt teszt vmi 450 vagy mennyi, ha akarod megkeresem.A titáncsavar széria benne vagy az már tuning?
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#17490
Konásjózsi

Konásjózsi

    vendég

  • fórumtag
  • 56 hozzászólás
HFX mag már sokba lenne... meg ha jól tudom azt már alapból titán csavarokkal adják és így is 395 gramm. Az XTR kb 375gramm-ra jönne ki de inkább kevesebb mert a fékkaron még tudok könnyíteni. Az Avid-ról nem találtam viszont súlyadatot... Ja meg még az XTR-rel meg tudom azt csinálni hogy elsõ féktestet teszek hátra is és 140mm-es tárcsával tudom használni ami még könnyebbé teszi.

#17491
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

Valaki akinek van tapasztalata a témában beírhatná hogy melyik a legjobb választás a következõk közül fékerõ szempontjából:

-XTR(2003-as széria) kb: 55 ezer (sima karral Titán csavarokkal Hope Floating rotorral)
-Avid Juicy Carbon 59 ezer(karbon fékkar titán csavarok)
-Magura Márti SL 54 ezer(karbon fékkar)

Most az újfajta HFX 9 van az egyik bringámon és nagyon meg vagyok elégedve vele. Ehhez képest milyenek a fentiek?

sztem sok tapasztalatot nem fogsz itt ezekkel a motyokkal találni, fritzek labortesztje szerint az avid és az xtr /igaz az új/ fékereje 160 as tárcsával kb azonos, és mind kettõé kicsit több mint a marta sl-é 180as tárcsával, de egyik sem éri el a /160as/ hfx9-ét. súlya miatt én a martat venném, de ha +bizhatóságban olyan mint a lujza akkor soha, megbizhatóság alapján xtr, avidot nem tudom....
de ha grammozol akkor egy hfx mag titáncsavarokkal..../vagy egy mag plus kintrõl, annak a fékkarja is karbon/
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#17492
Konásjózsi

Konásjózsi

    vendég

  • fórumtag
  • 56 hozzászólás
Valaki akinek van tapasztalata a témában beírhatná hogy melyik a legjobb választás a következõk közül fékerõ szempontjából:

-XTR(2003-as széria) kb: 55 ezer (sima karral Titán csavarokkal Hope Floating rotorral)
-Avid Juicy Carbon 59 ezer(karbon fékkar titán csavarok)
-Magura Márti SL 54 ezer(karbon fékkar)

Most az újfajta HFX 9 van az egyik bringámon és nagyon meg vagyok elégedve vele. Ehhez képest milyenek a fentiek?

#17493
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
mondj alternatívákat mert ha mi mondunk abból jó nem sül ki:)
avid juicy 5-7, hayes hfx9-mag, shimano saint-lx-xt-hone, bowdenesek kizárva:)
válassz:D

#17494
k.ender

k.ender

    vendég

  • fórumtag
  • 35 hozzászólás
Kérdezem az itt tartózkodó okosabbaktól (mint én.. :P) hogy milyen tárcsaféket ajánlanak nekem elõre is hátra is. Nem kell szettnek lennie, csak most hátul egy BB5 van, elöl meg semmi (egyenlõre nem olyan az agyam...) és nem harap igazán, mondjuk lehet hogy beállítási probléma...

#17495
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás
csak kiváncsiságból, tud valaki súlyadatot saintre, normál karral, 160-as pizzával vagy tárcsa nélkül....én béna vok, nem találtam....
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#17496
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
a hayes tárcsa benne van a top3 tárcsában, amit kapni.
a saint féknyereg pedig király. nekem volt, nagyon szerettem. sokkal jobb pölö mint a 4 dugattyús xt.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#17497
dave862

dave862

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 383 hozzászólás

a fékváltókaros megoldása miatt már semmiképpen sem szerettük volna meg, de a fék sem volt valami nagy szám.


dual-controllra gondolsz? nekem special bejön a dual control, jobb mint az idáigi fékkar+váltókar páros . de ez természetesen szubjektív. én még anno magura julie-ról váltottam, ahhoz képest anno nagyon jó volt az LX. aztán jött egy-két "durvább" túra, értem ez alatt azt, hogy (számomra) kemény lejtõkön véletlenszerûen bedõlt fenyõfák elõtt kellett megállni :D. és akkor éreztem, hogy ez is kevés, hamar megsült, stb... lett xt tárcsa, kicsit javult, nem hevült fel olyan hamar, de még mindig kevés volt, most lettek új ebc betétek, sajnos a vizsgaidõszak miatt még nem tudtam igazán kipróbálni, de egy-két kisebb tekerés alkalmával már éreztem a különbséget. xc-re nekem így szerintem jó lesz, ennél keményebb felhasználásra én sem ajánlanám. aztán ha még mindig nem lesz elég, akkor jön az xt féktest. :D

#17498
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
a Saint fórumos berkekben épp a Tökéletes Tárcsafék címet viseli...
Hone-hoz volt szerencsénk nemrég, és... Mondjuk mentségére legyen mondva, amúgy is rosszul kezdett, mert a fékváltókaros megoldása miatt már semmiképpen sem szerettük volna meg, de a fék sem volt valami nagy szám.

#17499
dave862

dave862

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 383 hozzászólás

Próbálta már vki a Shimano Saintet vagy Hone-t?

Nem saját tárcsájukkal ,hanem egy Hayes tárcsával mennyire mûködnének jól?


a hone (ahogy elnéztem) ugyanaz, mint az LX, hátul bõven elég, elöl kicsit kevés volt, de ezt egy fébetétcserével megoldottam, azóta ott is elegendõ a fékerõ: xc-re.
Saintot nem próbáltam, nem az én felhasználási területem, de itt a fórumot olvasva általában dícsérik.
Úgy tudom, Hayes tárcsával is mûködnek a shimano fékek( néha még jobban is :D )

#17500
Tomka1

Tomka1

    vendég

  • fórumtag
  • 72 hozzászólás
Próbálta már vki a Shimano Saintet vagy Hone-t?

Nem saját tárcsájukkal ,hanem egy Hayes tárcsával mennyire mûködnének jól?