
Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#16661
Posted 2006. August 06. - 13:58


I`m as fast as nobody!
#16662
Posted 2006. August 06. - 13:03

#16663
Posted 2006. August 06. - 12:56

egyik ~5 talán, másik 10-12re jön ki.
#16664
Posted 2006. August 06. - 12:54

Akkor vegyed XT karral, semmi probléma nincs ezzel.
Vagy vedd meg a Hope-ot aztán szívjál:D
A kérdésem már csak annyi lenne hogy milyen csõvel vegyem. Gyári shimanoval vagy vegyem külön a fittingeket és a csõvet és itthon dobjam össze. (motoromnál ezt csináltam)
#16665
Posted 2006. August 06. - 12:53

Ezt mar szazszor leirtam

Saint fekkar + Saint fektest + Goodridge fekcso + Hope 205 Floating Rotor + EBC fekpofa.
Ird fel magadnak hogy ne felejtsd el


I`m as fast as nobody!
#16666
Posted 2006. August 06. - 12:52

csak 1-2 ezer, és a színért mindent!!!!
A két féktestnél 8 rugó a fékkarnál elenyészõ pár száz forint.
#16667
Posted 2006. August 06. - 12:51

"Minnél jobban tudod hûteni a tárcsát annál kevésébé melegszik az olaj és a betét."
Ezt nekem irtad? Ha igen, akkor olvass figyelmesebben, ugyanis en ezt mondtam korabban:
"...Ezert jo ha olyan tarcsat vesz az ember,... es hamar visszahul a fekezes utan..."
Az autoknal azert mas a helyzet. A nagyobb tempo miatt a menetszel sokkal jobban huti a tarcsat mint a bringaknal, emellett az autoknal szoktak arra is figyelni, hogy legterelo elemekkel a tarcsahoz iranyitsak a levegot, bringanal ilyen sincs.
De nem egeszen ertem hogy mirol vitatkozunk, hisz mindenki tudja hogy az a jo tarcsa ami gyorsan lehul amellett hogy jo anyagbol van, nem deformalodik es konnyu.
... bocs ha elnéztem. A fék mûködése és hatékonysága szerintem (ha az alapok ugyan azok) nem tér el semmiben.
Nem vitatkoznk semmirõl, inkább próbáljuk kitaálni mi a legjobb variáció a ma kapható fékeknél.

#16668
Posted 2006. August 06. - 12:49

Vagy vedd meg a Hope-ot aztán szívjál:D
#16669
Posted 2006. August 06. - 12:49

#16670
Posted 2006. August 06. - 12:47

#16671
Posted 2006. August 06. - 12:40

legtöbbször a saintot szoktuk, annak a legszebb a színe!
#16672
Posted 2006. August 06. - 12:39

Tudom hasonlo a kar, csak az arat gondoltam dragabb, de lehet az is ugyanannyi mint az XT. Akinek a gepen volt annak XT karja volt
merthogy a +jelenés évében pl nem is volt saint kar ha jól emléxem, az xt volt hozzá ajánlva, kövegtkezõ évben jött az átfestett xt kar....de javítsatok ha rossza memóriám
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#16673
Posted 2006. August 06. - 12:34

#16674
Posted 2006. August 06. - 12:33

I`m as fast as nobody!
#16675
Posted 2006. August 06. - 12:32

azaz más színre:)
de errõl nincs "hivatalos vélemény"

(csakúgy mint hayesok, más kar, azonos áttételi arány, így a fékerõben SEM lehet különbség, max lelki alapon)
#16676
Posted 2006. August 06. - 12:32

Ezt nekem irtad? Ha igen, akkor olvass figyelmesebben, ugyanis en ezt mondtam korabban:
"...Ezert jo ha olyan tarcsat vesz az ember,... es hamar visszahul a fekezes utan..."
Az autoknal azert mas a helyzet. A nagyobb tempo miatt a menetszel sokkal jobban huti a tarcsat mint a bringaknal, emellett az autoknal szoktak arra is figyelni, hogy legterelo elemekkel a tarcsahoz iranyitsak a levegot, bringanal ilyen sincs.
De nem egeszen ertem hogy mirol vitatkozunk, hisz mindenki tudja hogy az a jo tarcsa ami gyorsan lehul amellett hogy jo anyagbol van, nem deformalodik es konnyu.
I`m as fast as nobody!
#16677
Posted 2006. August 06. - 12:27

#16678
Posted 2006. August 06. - 12:25

sõt a deore kar is...XT fékkar = Saint fékkar, csak ez saint színû és saint logoval, de ugyan az.

Dig: a gyári keményet énis rögtön cseréltem... puhára.
hibátlan lett tõle a fék.
de ne keverjük ide se a motorokat se az autókat, teljesen más a súly/sebesség/felület, mint itt...
elviekben azonos, de teljesen más tényezõk befolyásolják a rendszert.
#16679
Posted 2006. August 06. - 12:19

Asszem a hayes-nel kicsit nagyobb a betet, meg a rotor fekfelulet merete is 1-2mm-el,
Salsa : Viszont minel tobb a lyuk annal kisebb a fekfelulet

#16680
Posted 2006. August 06. - 12:07

Nekem az M4 nem visitott, hanem brutal modon fogott, ausztriaban is
DIg, valszeg azert nem tudtad rendesen hasznalni a Hope -okat, mert a szinteres betet miatt maskepp kell fekezni vele.
Saint - XT: es akkor mi van ha ugyan az csak mas szinben? Nem ertem ez miert problema. A Saint is es az XT is kituno fek.
"azon hogy a tárcsa hogy tudja hûteni a féktuskót"
Erdekes lenne ha a tarcsa hutene a feket. A tarcsa es a fekpofa talalkozik fekezeskor, ez a ketto melegszik a fekezestol, mindaddig amig osszeernek. A fektest es az olaj attol melegszik, hogy a fekpofa vezeti a hot a fektesre. A szinteres pofa jobban atadja a hot, a gyantas sokkal kevesbe. Vagyis a gyantas pofa mivel nem nagyon adja at a hot a fektestnek ( es ugyebar ugyanannyi ho termelodik igyis - ugyis ) ezert a gyantas pofa jobban fogja terhelni a tarcsat. Ezert jo ha olyan tarcsat vesz az ember, ami jol turi a nagy hohatasokat ( pl. Hope Floating ), nem deformalodik olyan konnyen es hamar visszahul a fekezes utan, hogy a kovetkezo fekezesnel a leheto legalacsonyabb hofokrol tudjon ujra felmelegedni.
Semmi próbléma csak 4 rugó/ db különbség ami egy párnál már 8.
Gondolom láttál már rendes autó féktárcsát és pl egy AMG Merci vagy Prosche-t. A különbség az, hogy míg az egyik telejsen tömör vagy a két oldala között vannak hûtõbordák addig a másiknál már rengeteg kis luk is van rajta ami a tárcsa hûtését szolgálja. Minnél jobban tudod hûteni a tárcsát annál kevésébé melegszik az olaj és a betét.