Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18557 hozzászólás a témában

#1381
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Lehet hogy hülyén hangzik de ma volt egy Euréka pillanatom :) Rájöttem hogy érdemes megnézni hogy mennyire középen van a féknyereghez képest a tárcsa, tehát nem csak a fékpofákhoz. Most egy ideig volt egy olyanom hogy hiába lőttem be tökéletesen a tárcsa és fékpofák közti távolságot és teljesen csöndes ha forgatom a kereket miközben emelem a kormányt vagy fejjel lefelé van a bringa; menetben (nem fékezéskor), cincog a tárcsa. Ha alig meghúzom a fékkart akkor viszont elhallgat.

 

Kiderült hogy a tárcsa nagyon közel volt a féknyereg egyik oldalához, és csak terhelésnél épp hogy hozzáért. Tehát elsődlegesen a dugattyúkat kellett középre állítani (csavarhúzóval ide of feszegetni hogy ugyanannyi távolság legyen a nyereg két oldala és a pofák között), aztán fel a kerékkel, kilazított nyereggel meghúzni a fékkart és behúzott fékkarnál rögzíteni a nyerget. Eddig is néha feszegettem a dugattyúkat, de csak rögzített nyeregnél, ami addig használ ha nincsenek véletlen az egyik oldalra eltolódva.

 

Most már csak a tökéletesen lapos tárcsára vadászok, azt a tippet kaptam hogy folytonosan húzzam hosszú lejtőn, ettől felhevül és "helyre húzódik", vagyis elvileg jobban kiegyenesedik mint fogóval. Erről mik a vélemények? Arról nem hallottam semmit hogy akkor hogy ne égessem meg cserébe a (gyantás) fékpofákat :) Nem tudok csak erre a célra fémest használni mert a tárcsa maga csak gyantáshoz van, a fémestöl az sérülne meg.



#1382
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Ilyenkor eszembe szokott jutni szép emlékű Öveges József aki szépen magyarul el tudott magyarázni mindent... :)

 

Aszimptótikus: a végtelenhez közeledő görbéhez hasonlító. Azért kicsit rövidebb :)



#1383
Wolfman8

Wolfman8

    vendég

  • fórumtag
  • 121 hozzászólás

azért tudod behúzott fékkel is kicsit megmozgatni a kereket, mert a betét picit elmozdul a féknyeregben. ezért van a kattanás is. ez nem baj.

Félreértetted (vagy nem voltam pontos). Behúzom a hátsó féket, a tárcsa egy helyben marad, mert a fék fogja, csak a kerék mozoghat picit. Tehát nem a pofa mozog, mert az és a tárcsa is stabil, hanem csak a kerék, ez pedig azt jelenti, hogy a tárcsa felfogatása a ludas.

Csinálok mostmár majd képeket ígérem, csak annyi dolgom van mindenfelé, hogy lassan csak aludni járok haza. :(

Ahhoz, hogy én tudjam otthon levegőtleníteni (kicserélni a fékolajat), milyen eszköz, készlet kell hozzá pontosan? Igen, tudom, körülményes és el lehet baszni könnyen (már hallottam ezerszer), de mint sok minden mást is a bicajomon, ezt is én szeretném magam, ha lehetséges.



#1384
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

lassan igazi tudományos fórum leszünk, annyi idegen/új szót meg lehet itt tanulni. :)

Ilyenkor eszembe szokott jutni szép emlékű Öveges József aki szépen magyarul el tudott magyarázni mindent... :)



#1385
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.178 hozzászólás

Én is ezt csináltam, a spéci lapító szerszám csak annyival jobb hogy nem marhat bele a tárcsafelületbe, de valami lapító/centrírozó gépre gondoltam, amivel nem türelemjáték és komolyan kicsire lehet igazítani a toleranciákat. Türelmem van, csak kézzel ez egy aszimptótikus tevékenység és azért órákat nem akarok rászánni.

 

lassan igazi tudományos fórum leszünk, annyi idegen/új szót meg lehet itt tanulni. :)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1386
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Nincs értelme/jelentősége a tökéletes "laposságnak", az első fékezésnél úgyis megkapja a részét.

Gabóca tanácsára én is egy egyszerű, 300 forintos franciakulcsot használok, nem is értem, minek erre többet költeni. Ha nagyon cincog, megfeszegetem, de az aprajával nem törődök, magától rendbe szokott jönni. Igen, tudom, mert én sokat fékezek. :D

 

...

kicsire lehet igazítani a toleranciákat

...



#1387
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Én kispolgári módon a kombinált fogómmal hajlítom a tárcsát. Azt figyelem, hol ér hozzá a tárcsához (ott cincog egyet) és azt a részt hajlítom.


Én is ezt csináltam, a spéci lapító szerszám csak annyival jobb hogy nem marhat bele a tárcsafelületbe, de valami lapító/centrírozó gépre gondoltam, amivel nem türelemjáték és komolyan kicsire lehet igazítani a toleranciákat. Türelmem van, csak kézzel ez egy aszimptótikus tevékenység és azért órákat nem akarok rászánni.



#1388
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás
Vagy legalább fényképekkel megszórni a topikot, mert ez így csak rizsázás és találgatás.

#1389
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.178 hozzászólás

1.: A fék és a pofák is újak voltak, de időközben vettem bele másik pofákat, hátha azokkal volt valami. Mikor betettem az új pofákat cudarul fogtak, de kb egy hét múlva annyi volt minden jónak. A hátsó szépen fog, de az meg visít.

2.: Előtte XTR V-fék volt a bicajon és másik kerékkel. Egy XTR V-fékes kerék volt, de a hátsó kopott fékfelülettel, így használhatatlan volt. Ekkor váltottam ugyan arra, csak tárcsás verzióra.

3.: Előre nincs adapter, közvetlenül van feltéve a Manitou R7-esemre. (van rajta tárcsatartó konzol is ugye)

Hátul pedig ilyen, szintén alátét nélkül, jól meghúzva.

Hátul a tárcsa felfogató jól meg van húzva, de ha behúzom a féket és lökdösöm a bicót előre-hátra, akkor az fogja fogja mint szar a gatyát, de a kerék 1mm-t el tud mozdulni kattanás közepedte. Ezt mivel lehet jobban odaszorítani? (bár mondom, az első fék a borzalmas)

 

Valamint én szerintem nem ártana levegőtleníteni is a rendszert (bár a boltban állítják, hogy az így jó), csak mert ha behúzom az elsőt, akkor a nyomáspont után még húzhaton egészen a markolatig, de meg nem állít és erősebb se nagyon lesz.

 

azért tudod behúzott fékkel is kicsit megmozgatni a kereket, mert a betét picit elmozdul a féknyeregben. ezért van a kattanás is. ez nem baj.

 

ha a kormányig be lehet húzni a kart, akkor egészen biztosan levegős lehet. ha nem lenne, régen fejre kellett volna állnod vele.:) 

 

nincs az elérhető közeledben másik bolt? a féked levegős, a beállítsa sem jó a tárcsán lévő nyomok szerint. ha nincs szerencséd, még a vázon lévő felfogató szemeket is síkba kellene marni. ha mindezek rendbe lennének téve, még mindig lehet egyéb probléma is, amit távgyógyítva csak találgatni tudunk. mindenképpen érdemes lenne rászánnod magad és elvinni az egész bringát egy tisztességes boltba. (én is voltam így, tudom, nagyon macerás tud lenni.)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1390
Wolfman8

Wolfman8

    vendég

  • fórumtag
  • 121 hozzászólás

1. Új vagy használt volt a fék amikor felraktad?

2. Előtte is tárcsaféked volt a kerékpáron?

 

Milyen adaptert használsz? IS-PM...

1.: A fék és a pofák is újak voltak, de időközben vettem bele másik pofákat, hátha azokkal volt valami. Mikor betettem az új pofákat cudarul fogtak, de kb egy hét múlva annyi volt minden jónak. A hátsó szépen fog, de az meg visít.

2.: Előtte XTR V-fék volt a bicajon és másik kerékkel. Egy XTR V-fékes kerék volt, de a hátsó kopott fékfelülettel, így használhatatlan volt. Ekkor váltottam ugyan arra, csak tárcsás verzióra.

3.: Előre nincs adapter, közvetlenül van feltéve a Manitou R7-esemre. (van rajta tárcsatartó konzol is ugye)

Hátul pedig ilyen, szintén alátét nélkül, jól meghúzva.

Hátul a tárcsa felfogató jól meg van húzva, de ha behúzom a féket és lökdösöm a bicót előre-hátra, akkor az fogja fogja mint szar a gatyát, de a kerék 1mm-t el tud mozdulni kattanás közepedte. Ezt mivel lehet jobban odaszorítani? (bár mondom, az első fék a borzalmas)

 

Valamint én szerintem nem ártana levegőtleníteni is a rendszert (bár a boltban állítják, hogy az így jó), csak mert ha behúzom az elsőt, akkor a nyomáspont után még húzhaton egészen a markolatig, de meg nem állít és erősebb se nagyon lesz.


Wolfman8 módosította - 2014. április 02. - 11:36


#1391
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.178 hozzászólás

Én kispolgári módon a kombinált fogómmal hajlítom a tárcsát. Azt figyelem, hol ér hozzá a tárcsához (ott cincog egyet) és azt a részt hajlítom.

 

én meg vadember módon, kézzel.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1392
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.689 hozzászólás

Én kispolgári módon a kombinált fogómmal hajlítom a tárcsát. Azt figyelem, hol ér hozzá a tárcsához (ott cincog egyet) és azt a részt hajlítom.


Marci

#1393
oroberto

oroberto

    vendég

  • fórumtag
  • 108 hozzászólás

 

Ettől függetlenül tud valaki üzletet ahol tökéletesre tudják lapítani a nyolcasos tárcsát? Nekem még nem sikerült, és ahol eddig voltam mindig kézi/szemre, "áh, így elég jó" alapon működik. Van erre egyáltalán valami gép, vagy van értelme virágprés féle megoldásoknak?

Tökéletes nem lesz soha már csak megközelíteni lehet ami türelem és kitartás kérdése, van hozzá külön szerszám de nem lapítják hanem visszahajlítják vele tárcsát Ime: http://ebike.hu/term...rcsa-egyengeto/  

bár, esetleg az átalakított szőlőprés még jó lehet :)


Let's roll!

#1394
oroberto

oroberto

    vendég

  • fórumtag
  • 108 hozzászólás

Nehéz így segíteni, mert látni kellene a fékedet, sok minden lehet a hiba, csiszolgatás szerintem nem fog segíteni, tárcsát meg szerintem nem kellene csiszolgatni.

 

Pár kérdés: 

1. Új vagy használt volt a fék amikor felraktad?

2. Előtte is tárcsaféked volt a kerékpáron?

 

Milyen adaptert használsz? IS-PM

A remegő hang elég gyanús:

Ellenőrizni kellene:

Az első kerékagy, gyorszár (tárcsafelfogatás) rendben van-e.

Kormánycsapágy rendben van-e

Visító hang valószínű azért van mert nem párhuzamosan fognak rá a pofák a tárcsára ami lehet váz fék felfogatás vagy adapter vagy beállítás hibák de a fék is lehet hibás.

SLX tárcsákat tudsz gyantás pofával használni, fémes pofákhoz viszont nem jó minden tárcsa de ezt a tárcsa típusa (anyaga) határozza meg .


oroberto módosította - 2014. április 01. - 13:28

Let's roll!

#1395
Wolfman8

Wolfman8

    vendég

  • fórumtag
  • 121 hozzászólás
A felcsiszolás lehet hogy segít, de pl a pofákat már felcsiszolták nekem a boltban, annak értelme nem volt. Még a tárcsát megpróbálhatom, de nem sokat jósolok neki.
Valami tuti módszer kellene, de eddig mindig csak tippeket kapok. :(
Jah igen, SLX tárcsák, ezeknek gyantás pofa jó?

#1396
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Próbáld meg, hogy kiveszed a fékpofákat és jól megcsiszolod smirdlipapírral. Utána a tárcsát is csiszold meg rendesen. Ez szokott segíteni.

 

A kézi fékpofacsiszolásnak mi az értelme a lejtmenetben koptatáshoz képest? Mármint ha nem (túl) barázdás a tárcsád.

 

 

Mindkét montimon Formula tárcsák vannak, az egyiken (CL) Formula nyereggel, másikon (CL-IS adapterrel) Magura MT4-el társítva. Mindkettő fog rendesen, csak a Magura sivít ha nem minden tökéletes. Csak rövidebb ideig lejtmenet után, esőben meg Berner féle kezelés után igazán halk, tehát elég egyértelműnek tünik hogy a városi kosz miatt, de akkor a másik miért mindig csöndes? Sárban is, stb. (OK, esőben nagy fékezésnél nem, de az alap). Mindkettő szett ugyanúgy néz ki (szerintem jól, nem látok nagyon feltünő/mély barázdákat). Hasonlításképp az egyik Formulásban most van egy hatalmas nyolcas és így menet közben kézzel visszagörbítgetve (szervízbe még megyek) még mindig tök csöndes, tehát nem hiszem hogy egyenetlenség miatt hangosabb a Magurás. Mindkettőben gyantás pofa van persze.

 

Ettől függetlenül tud valaki üzletet ahol tökéletesre tudják lapítani a nyolcasos tárcsát? Nekem még nem sikerült, és ahol eddig voltam mindig kézi/szemre, "áh, így elég jó" alapon működik. Van erre egyáltalán valami gép, vagy van értelme virágprés féle megoldásoknak?



#1397
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.689 hozzászólás

Sziasztok!

Régebben is voltam már itt a problémával, de továbbra is fennáll.

Szóval adott egy Shimano M445-ös tárcsafékszett, Shimano gyantás pofákkal, aminek az első fékpofája nagyon gyatrán fog és halk remegő hangot hallat, a hátsó pedig jól fog, de nyikorog és a tárcsából ítélve csak a fele fékfelületet használja.

 

Kérdésem az lenne, hogy szerintetek mi lehet a hiba forrása? Gondolom a fékpofa, de milyet érdemes venni a brutális, de legalábbis használható fékerőért? Hallottam valami olyasmit, hogy a BBB pofák jól fognak. Fémes vagy gyantás? Azért vettem ezt a gyantásat is mert halkabb, erre sípol itt nekem meg rezeg.

Próbáld meg, hogy kiveszed a fékpofákat és jól megcsiszolod smirdlipapírral. Utána a tárcsát is csiszold meg rendesen. Ez szokott segíteni.

A BBB pofáktól csodát ne várj, semmi extra. Attól sokkal jobb nem lesz a féked.


  • Wolfman8 kedveli ezt
Marci

#1398
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás
Pl van pár tucat különböző alátét, lehet, hogy rosszat használtak. Félre is kapathatták a csavart.
Tudod, jól egyféleképpen lehet, rosszul meg csak az emberi kreativitás szab határt.

#1399
Wolfman8

Wolfman8

    vendég

  • fórumtag
  • 121 hozzászólás
Csinálhatok pár képet, ha szétszedem, de nem értem hogyan lehetne többféleképen összeszerelni egy tárcsaféket?
Egy órája szétszedtem az elsőt, jól átfújtam Berner féktisztítóval, de semmi változás, ugyan olyan gyenge. Azt a szót hogy harap, mióta megvan ez a fékem, nem ismerem. :

#1400
utazoli

utazoli

    vendég

  • fórumtag
  • 136 hozzászólás

Hali,olyan problémám akadt hogy xt tárcsa 1.9mm-es vastag (fémes xt betétel) lejtmenet után iszonyuan visit aztán ha visszahült elhalhat,amugy nagyon jol fog semmi baj vele,lehet h végét járja a tárcsa elvileg 1.5mm ig kéne birnia.