Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
18557 replies to this topic

#1181
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 posts

Köszi, de azt elfelejtettem írni, hogy természetesen ezek a hangok fékezéskor jelentkeznek :), egyébként nem tapasztalom, illetve "hidegen" fékezéskor sem!

Akkor nem tudom.
Nyikorogni szokott a fékem, de ez amiatt van, hogy fémes betét van benne (legalábbis eddig kettőből két szervizes ezt mondta)

#1182
csecsi

csecsi

    fórumtag

  • fórumtag
  • 20 posts

Hát ha ugyanazt értjük az említett hangok alatt, amire gondolok, akkor valószínűleg normális.
A "cincogás" abból adódik valószínűleg, hogy picit hozzáér a fékbetét a tárcsához. A tárcsák nem mindig egyenletes felületűek, egy új betét és a tárcsa közt minimális hely van (ha jól emlékszem, az enyémen úgy tized mm-es volt). Ha nincs tökéletesen beállítva vagy kicsit egyenetlen a tárcsa, akkor ez előfordulhat.
A másik fajtára ötletem sincs.
(lehet, hogy hátul másfajta betét van, a jelenség azonos, csak a hang más?)
Mellesleg kíváncsi is vagyok, hogy igazam van-e. ;)

Köszi, de azt elfelejtettem írni, hogy természetesen ezek a hangok fékezéskor jelentkeznek :), egyébként nem tapasztalom, illetve "hidegen" fékezéskor sem!



#1183
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 posts

az első fék "cincogó", míg a hatsó furcsa "rágó" hangot hallat! (Remélem elég szakszerű volt a megfogalmazás :) ). Hidegen ez a jelenség elmúlik, de mint mondtam rövid menetidő után ismét előjön. Ez normális jelenség tárcsáknál, vagy van vele valami gáz?
Segítségetek előre is köszönöm!

Hát ha ugyanazt értjük az említett hangok alatt, amire gondolok, akkor valószínűleg normális.
A "cincogás" abból adódik valószínűleg, hogy picit hozzáér a fékbetét a tárcsához. A tárcsák nem mindig egyenletes felületűek, egy új betét és a tárcsa közt minimális hely van (ha jól emlékszem, az enyémen úgy tized mm-es volt). Ha nincs tökéletesen beállítva vagy kicsit egyenetlen a tárcsa, akkor ez előfordulhat.
A másik fajtára ötletem sincs.
(lehet, hogy hátul másfajta betét van, a jelenség azonos, csak a hang más?)
Mellesleg kíváncsi is vagyok, hogy igazam van-e. ;)

Edited by SokadikX, 2014. July 16. - 22:28.


#1184
csecsi

csecsi

    fórumtag

  • fórumtag
  • 20 posts

Sziasztok!

 

Tapasztalatlanként írok most, és igazából tanácsot kérek! Most cseréltem bringát, és ezzel féket is :)! Eddig Avid single digit 7 v-féket használtam, de a a mostanin xt tárcsafék van, ami még nagyon új rendszer nekem. A problémám az, hogy rövid használat után - pl egy lejtőzés - az első fék "cincogó", míg a hatsó furcsa "rágó" hangot hallat! (Remélem elég szakszerű volt a megfogalmazás :) ). Hidegen ez a jelenség elmúlik, de mint mondtam rövid menetidő után ismét előjön. Ez normális jelenség tárcsáknál, vagy van vele valami gáz?

Segítségetek előre is köszönöm!



#1185
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 posts

Köszi, megvolt.
Magyarán cseréltessek fékolajat benne, biztos örülnek majd nekem. :D


Na most értem haza a szervizből.
Ha nyugtalanít a dolog, akkor vidd el szervizbe, de nekem most is csinálja az első fék és csak az első.
Korábban úgy éreztem, hogy jobban fogott, de van egy olyan érzésem, hogy ez a rendszerbe került légbuborék miatt lehetett. (Ha valakit érdekel, részletezhetem)

#1186
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 posts

Köszi, megvolt.
Magyarán cseréltessek fékolajat benne, biztos örülnek majd nekem. :D

Ennyire nem egyértelmű.
Ha fejreállítod a bringát, mintha kereket akarnál cserélni, valószínűleg mindkét fék előadja ugyanezt. (az utolsó hozzászólásom óta már kezdett derengeni, hogy pár éve, egy nagytakarítás vagy defektjavítás kapcsán fedeztem ezt fel először, de akkor mindkét fék egyformán viselkedett)
Ha tovább olvasol, valahol írtam, hogy nekem ott, ahol vettem a bringámat és ahova eddig hordtam, azt mondták, ez teljesen normális jelenség, ha üzemszerű használat során nem csinálja.

Ha igaz, talán holnap visszakapom a sajátomat, akkor meg fogom tudni mondani, hogy változott-e valamit?
Ami engem egy picit zavar az egészben, hogy ha megszűnik ez a kissé idegesítő viselkedése, akkor egy hosszú lejtőn a hőtágulás nem fogja-e szétnyomni a fékrendszert?

#1187
bboss61

bboss61

    újonc

  • fórumtag
  • 2 posts

Olvass vissza pár hozzászólást

Köszi, megvolt.
Magyarán cseréltessek fékolajat benne, biztos örülnek majd nekem. :D



#1188
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts

Olvass vissza pár hozzászólást

 


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#1189
bboss61

bboss61

    újonc

  • fórumtag
  • 2 posts

Sziasztok!

 

Egy hete vásároltam egy Genesis Impact 3.0 kerékpárt az Intersportban. 
Állítólag ott menetkészre beállították.  (Nos a váltót másnap szervizbe kellet vinnem állításra mert fel le váltott magától.)  :angry: 
Most pedig a fékkel van gondom.

 

Tektro HDC-300 Hidraulikus tárcsafékek vannak rajta.

A problémám hogy a hátsó fékkar néha, szinte teljesen elpuhul és tövig behúzva sem ér el fékhatást.
A probléma akkor jelentkezik amikor pl a liftben felállítom, vagy a fékkart feljebb emelem a kormányon.
Utána 1-2 fékezés után vissza áll az alapjáratra.
Vízszintesen, menet közben nem jelentkezik a hiba.
Gondolom valami az olaj nyomással lehet mert,
ugyan ez a jelenség az első féknél nem tapasztalható. 

Van valami ötletetek, tanácsotok?

Előre is köszönöm!



#1190
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts

Sok jóra ne. Bár van aki esküszik hogy nem romlik el.


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#1191
Menyus72

Menyus72

    vendég

  • fórumtag
  • 31 posts

na majd 5-6 k után is várnánk egy élménybeszámolót.

OK, meglesz! :)

Ezek szerint van tapasztalat! Mire számítsak? 



#1192
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,272 posts

Aki X0 féken gondolkodik, annak én speciel nyugodtan merem ajánlani! 

Amikor 2012-ben kijött a 785-ös XT teljesen elájultam tőle, hogy milyen jó. A véleményem továbbra sem változott, viszont most egy 2013-as X0-al építettem egy bringát, és semmivel sem rosszabb a gyakorlatban (bár még nincs vele több év tapasztalatom mint az xt-vel).

Azt hiszem 2013-ra változtattak valamit az X0-án, tehát a korábbi évjáratokról nem tudok nyilatkozni...

na majd 5-6 k után is várnánk egy élménybeszámolót.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1193
Menyus72

Menyus72

    vendég

  • fórumtag
  • 31 posts

Aki X0 féken gondolkodik, annak én speciel nyugodtan merem ajánlani! 

Amikor 2012-ben kijött a 785-ös XT teljesen elájultam tőle, hogy milyen jó. A véleményem továbbra sem változott, viszont most egy 2013-as X0-al építettem egy bringát, és semmivel sem rosszabb a gyakorlatban (bár még nincs vele több év tapasztalatom mint az xt-vel).

Azt hiszem 2013-ra változtattak valamit az X0-án, tehát a korábbi évjáratokról nem tudok nyilatkozni...



#1194
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 posts

ismet elmondom mit csinalj.

menj el egy szervizbe es csereltestd le mind a ket fekben a fekfolyadekot.

nem kell uj feket vegyel csak tartsd karban a mostaniakat es nem lesz veluk gond.

Ez OK, csak azon problémáztam, hogy egyik szervizes ezt mondja, a másik azt. Én meg k.ra bizalmatlan vagyok mostanában a szervizekkel. :(

 

 

masert ha a rendszer nem lyukas vagy gyari hibas nem csinalhatja.

Új féket csak e miatt kezdtem emlegetni. Ha hibás, az többnyire cserét jelent tapasztalataim szerint.



#1195
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,636 posts

ismet elmondom mit csinalj.

menj el egy szervizbe es csereltestd le mind a ket fekben a fekfolyadekot.

nem kell uj feket vegyel csak tartsd karban a mostaniakat es nem lesz veluk gond.

 

ilyenkor szokta elmondani zezo hogy tovabbi segitsegert fordulj az ezoterikahoz mert tavgyogyitani csak ok tudnak.


  • zeezoltano likes this

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#1196
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 posts

masert ha a rendszer nem lyukas vagy gyari hibas nem csinalhatja.
 
nekem fejjel lefele voltak a hope fekjeim kb fel evig es tavaszra kicsurgott belole az osszes olaj.
nyilvan nem mindegyik feknel jelentkezik ez de ha nem vagy tisztaban hogy az adott tipus mit enged akkor a labain kell tartani a joszagot.
 
talalgatas helyett meg vidd el szakertohoz es szand ra azt a par ezret mert egy korhazi labadozas meg tobbe kerul.


Hát ez lábain volt tartva. Felállítani csak a liftben szoktam.
A szakértővel meg épp az a bajom, hogy
- ahol vettem és kérdeztem, ott azt mondták, hogy az első fék viselkedik normálisan (levegősnek mutatja magát), a hátsót nem értik.
- ahol ma jártam, ott mutatom a srácnak, hogy normálisan működik, de ha hátsó kerékre állítom, akkor levegősnek tűnik, ő elsőre rácsodálkozott, hogy ilyet még nem látott, de abban maradtunk, hogy levegős lehet.

Ettől kezdve nem tudom, mit csináljak. Új fék már nem fér a keretbe.

#1197
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,636 posts

masert ha a rendszer nem lyukas vagy gyari hibas nem csinalhatja.

 

nekem fejjel lefele voltak a hope fekjeim kb fel evig es tavaszra kicsurgott belole az osszes olaj.

nyilvan nem mindegyik feknel jelentkezik ez de ha nem vagy tisztaban hogy az adott tipus mit enged akkor a labain kell tartani a joszagot.

 

talalgatas helyett meg vidd el szakertohoz es szand ra azt a par ezret mert egy korhazi labadozas meg tobbe kerul.


regi/hibas agyvaltokat veszek.


#1198
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 posts

ennek semmi koze ahoz hogy elso vagy hatso.
a fekkarallason mulik.
en lecserelnem a folyadekot meg ennyi allas utan is.megis csak az eleted mulik rajta arrol nem is beszelve hogy a helytelen tarolastol barhol lehetnek meg buborekok a rendszerben.

Így viszont elég furcsa, mert csak az első fék csinálja.
Ha az említett tartály a fékkar mellett lenne, akkor valami gázos mégis.
Ha viszont jól értem, hogy magán a féken, akkor magyarázható azzal, hogy két tökegyforma fék, de 180 fokkal elforgatott pozícióban.


Helytelen tárolás alatt mit értesz? Előszobában porosodott három éven át, egy a hátsó agy mellé állított kitámasztóra állítva (http://www.nolimitbi.../bemutato08.jpg)
Anyagilag nem vagyok topon, szóval amit muszáj, azt megcsináltatom rajta, de ami elnapolható, azt inkább eltolnám jövő szezonra (többek közt azért is, mert nem tudom, jövőre még bringára tudok-e ülni :( )



update: na jó, részemről feladtam a találgatást. Kipróbáltam az első kerékre állított verziót, de csak a derekam fájdult meg, a hátsó fék nem produkálja azt, amit az első. Akkor most melyik miatt aggódjak? Az első levegős vagy a hátsóban van eldugulva a túlfolyó? :)

Edited by SokadikX, 2014. July 10. - 18:41.


#1199
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,636 posts

ennek semmi koze ahoz hogy elso vagy hatso.

a fekkarallason mulik.

en lecserelnem a folyadekot meg ennyi allas utan is.megis csak az eleted mulik rajta arrol nem is beszelve hogy a helytelen tarolastol barhol lehetnek meg buborekok a rendszerben.


regi/hibas agyvaltokat veszek.


#1200
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 posts

a legegyszerubben ugy ertened meg ha leszedned a feked tulfolyojat es ugy fekeznel allo helyzetben.
a lenyeg roviden az hogy mikor epp nem fekezel a munkahenger es a tulfolyo egy kis lukon ossze van kapcsolva.amikor fekezel a dugattyu ezt a lukat elfedi.igy amikor epp nem fekezel lesz hova tavozni a tulhevult-kitagult folyadeknak es nincs extra nyomas alatt a rendszer.
 
mikor hulye helyzetben van a bringa akkor elofordulhat a tulfolyoban levo levego elvandorol.rosszabb esetben ket kerekre helyezesnel is marad a hengerben vagy a csoben egy kis bubi.
 
ha evek ota nem volt szervizelve a fek akkor is erdemes olajcseret vegezni meg ha nincs is jele hibanak.


Na végre! Örök hálám! Így már értem, mi ez az egész.
Ha jól értelek, a hátsó fék meg azért nem viselkedik így, mert ahhoz, hogy ugyanezt produkálja, az első kerékre állítva kellene "játszanom" vele, ahogy feltételeztem is több napi találgatás után.

A bringa egyébként cca négy éves, de ebből mindössze egy évet ment. Ha az álldogálásban nem megy tönkre az olaj (nem sűrűsödik be stb.), akkor... Érdemes cserélni? A láncomat is megnéztük, nem volt cserélve soha, mégis tökéletes állapotban van, szóval nincs agyonstrapálva a gép.