Ma voltam a fékemmel szervizben, megnézték a legkopottabbnak tűnő betétet, teljesen jó.
Viszont a levegős dolog... Mutatom a szerelő srácnak, hogy a hátsó kerékre állítva olyan, mintha levegős lenne, ő is meglepődik és abban maradtunk, hogy holnap visszaviszem, mert most nem volt ideje foglalkozni vele.
Elindultam hazafelé, egy lejtőn kicsit élvezkedtem és valamivel 40 feletti tempóban gurultam, mikor egy kismama kis híján elémtolta a babakocsiját. Ütő megáll bennem... aztán lassan alattam a bringa is és hirtelen bevillant, hogy ezzel a levegős fékkel három éve már jártam szervizben. És akkor is mondták, hogy ez ilyen, nem kell vele foglalkozni. Ha jól rémlik, valami olyasmiről van szó, hogy hegyről lefelé, sokat fékezve felmelegszik az olaj is, annak van némi hőtágulása, emiatt kell a hely, hogy ne nyomja szét a táguló folyadék a rendszert. És ez az a levegő, ami a fejreállított bringán bekerül a vezetékbe. Ma odatelefonáltam, ellenőrzendő, hogy jól emlékszem-e és megnyugtattak, hogy igen.
Most csak az a gáz, hogy holnap délelőtt meg várnának abban a (jóval közelebbi) szervizben a légtelenítés miatt, ahol ma jártam... ez meg így elég ciki. Kinek higgyek?
A fizikából tanultak és annak alapján, hogy üzemszerű használat közben nem okoz gondot, arra tippelnék, hogy tényleg kell az a levegő.
Ha meg arra gondolok, hogy a hátsó fék nem produkálja ugyanezt...
(ezért lett volna jó valami vázlat, hogy hogy is néznek ki belülről ezek a szerkezetek)
ui: hazafelé félúton meg elkezdett recsegni valami a középső agy környékén, mintha telement volna homokkal... (reméltem, hogy csak a nyeregcső, de nem
)
Edited by SokadikX, 2014. July 10. - 17:10.