a fékfolyadék forráspontja az idő előrehaladtával csökken. a különböző folyadékok újonnan is eltérő forrásponttal rendelkeznek, máshonnan "indulnak romlásnak". a DOT-os folyadékoknál az okozhat gondot, hogy megkötik a nedvességet, ami miatt bubik keletkeznek ha erősen felmelegszik. ez a jelenség jóval a tiszta, friss fékfolyadék forráspontja alatti hőmérsékleten következik be. a bubik tudjuk miért veszélyesek. az új folyadékkal jót tettél a fékednek, nem kell paráznod.
 
a fékhatást nem hirtelen veszti el a fék, hanem érzed amint gyengül az ereje illetve szivacsosabb lesz a kar nyomáspontja. helyes fékezéstechnikával elkerülhető a dolog. nekem legutóbb még a magura marta sl fékeimet (ezek kimondottan könnyűsúlyú, versenyzős cuccok voltak, miniatűr pofákkal) sikerült ennyire kifárasztanom, még 2004-2005 körül. azóta egyik féknél sem tapasztaltam ilyesmit. szóval nyugi.
OK, köszi. Nincs igazán tapasztalatom velük, hosszú lejtőkre nagyon ritkán merészkedek, viszont anno, mikor megvettem ezt a bringát, valaki azt is említette, hogy nem mindegy, milyen folyadék van a rendszerben. És az elég jól érezhető, hogy csökkent a fék hatékonysága, mióta kicserélték benne a löttyöt.
Az egyetlen ilyen "parás" utam a dobogókői lejtő volt, ott úgy jöttem le, hogy elkezdtem gurulni, 50-nél fék, 10-20km/h környékén elengedtem, majd 50 körül újra fék...
(ez azt jelenti, hogy 10-20 méternél többet nem gurultam fék nélkül
)
Persze ez megint olyan dolog, hogy nem tudom, eredetileg rendben volt-e: talán már írtam, hogy többször is majdnem orra estem "rollerezés" közben (pl. piros lámpához közelítve), mert fékeztem és a fixen tartott fékkar ellenére a lassítás vége egy hirtelen blokkolás lett, mintha egy pillanat alatt megnőtt volna a fékerő.
Normál fékezésnél ez nem volt jellemző soha, csak amikor eleve lassan gurultam és próbáltam a fékkel finoman lassítani.
SokadikX módosította - 2014. július 23. - 22:34