Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
18533 replies to this topic

#1141
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Ezer éve gyárt a Shimano fékpofákat, eddig kb. hibátlanok voltak. Most történt egy gyártási hiba egy szériával de nem kell mindjárt a világvégét vízionálni. Naponta olvasni autógyártók visszahívásairól hibás alkatrészek miatt.

Lehet én nem látok, de hol ír szériáról? Elég nekem ha az én szériám belesik. Ezek után nem megyek nyugodtan a fékkel. Japán autónál nem is kell csodálkozni ezen.



#1142
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,026 posts

Paris_Tuileries_Garden_Facepalm_statue.j


  • mof likes this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1143
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

Ezer éve gyárt a Shimano fékpofákat, eddig kb. hibátlanok voltak. Most történt egy gyártási hiba egy szériával de nem kell mindjárt a világvégét vízionálni. Naponta olvasni autógyártók visszahívásairól hibás alkatrészek miatt.


Marci

#1144
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Nekem XT van, de a Hayes Stroker Trail után egyáltalán nem érzem erősebbnek, sőt a csere után sokkal gyengébbnek éreztem. Nem mondom, hogy gyenge, de ahogy itt istenítve van attól távol áll. Elfogadtam, hogy elhasználom amíg bírja.

 

Az már kicsit súlyos, ha behúzom a féket és kiesik a fékpofa. Ráadásul azt írja minden előjel nélkül. Mi van ha ezt egy forgalmas kereszteződés előtt csinálja és utána autóval ütközöm? Vagy egy köves lejtőn és emiatt fának megyek? Ezek után hogy bízzak a fékben? Ha orvosolják, akkor minimum adjanak ingyen cserét.



#1145
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Van egy pár Superstar tartalékom. ;)

Egyáltalán nem rossz. Nekem XTR Trail van, borzasztóan erős fék. Lassan 1 éve használom, problémamentes. Átkozottul jól sikerült fék. Remélem a fékpofák problémáját gyorsan orvosolják!



#1146
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Shimano probléma; na szuper, pont ilyet használok!...

http://www.bike-maga...gen/a20229.html

 

Én is, ráadásul mindkét bringában: F03C. Ezek szerint jó ha viszek tartalék betétet mindenhova. Ha behúzom a féket és nem lesz fékhatás, komoly baj is lehet. Mindig is tudtam, hogy egy f*s, nem tudom miért vettem meg mégis.


Edited by freddyke, 2014. July 25. - 19:08.


#1147
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,297 posts

Shimano probléma; na szuper, pont ilyet használok!...

http://www.bike-maga...gen/a20229.html

superstar betétet bele!



#1148
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Shimano probléma; na szuper, pont ilyet használok!...

http://www.bike-maga...gen/a20229.html



#1149
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 posts

a fékfolyadék forráspontja az idő előrehaladtával csökken. a különböző folyadékok újonnan is eltérő forrásponttal rendelkeznek, máshonnan "indulnak romlásnak". a DOT-os folyadékoknál az okozhat gondot, hogy megkötik a nedvességet, ami miatt bubik keletkeznek ha erősen felmelegszik. ez a jelenség jóval a tiszta, friss fékfolyadék forráspontja alatti hőmérsékleten következik be. a bubik tudjuk miért veszélyesek. :) az új folyadékkal jót tettél a fékednek, nem kell paráznod.
 
a fékhatást nem hirtelen veszti el a fék, hanem érzed amint gyengül az ereje illetve szivacsosabb lesz a kar nyomáspontja. helyes fékezéstechnikával elkerülhető a dolog. nekem legutóbb még a magura marta sl fékeimet (ezek kimondottan könnyűsúlyú, versenyzős cuccok voltak, miniatűr pofákkal) sikerült ennyire kifárasztanom, még 2004-2005 körül. azóta egyik féknél sem tapasztaltam ilyesmit. szóval nyugi.

OK, köszi. Nincs igazán tapasztalatom velük, hosszú lejtőkre nagyon ritkán merészkedek, viszont anno, mikor megvettem ezt a bringát, valaki azt is említette, hogy nem mindegy, milyen folyadék van a rendszerben. És az elég jól érezhető, hogy csökkent a fék hatékonysága, mióta kicserélték benne a löttyöt.
Az egyetlen ilyen "parás" utam a dobogókői lejtő volt, ott úgy jöttem le, hogy elkezdtem gurulni, 50-nél fék, 10-20km/h környékén elengedtem, majd 50 körül újra fék...
(ez azt jelenti, hogy 10-20 méternél többet nem gurultam fék nélkül :) )
Persze ez megint olyan dolog, hogy nem tudom, eredetileg rendben volt-e: talán már írtam, hogy többször is majdnem orra estem "rollerezés" közben (pl. piros lámpához közelítve), mert fékeztem és a fixen tartott fékkar ellenére a lassítás vége egy hirtelen blokkolás lett, mintha egy pillanat alatt megnőtt volna a fékerő.
Normál fékezésnél ez nem volt jellemző soha, csak amikor eleve lassan gurultam és próbáltam a fékkel finoman lassítani.

Edited by SokadikX, 2014. July 23. - 22:34.


#1150
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,026 posts

Állítólag nem egyforma a különböző fékfolyadékok forráspontja és egyéb, hőmérséklettől függő paraméterei.

 

a fékfolyadék forráspontja az idő előrehaladtával csökken. a különböző folyadékok újonnan is eltérő forrásponttal rendelkeznek, máshonnan "indulnak romlásnak". a DOT-os folyadékoknál az okozhat gondot, hogy megkötik a nedvességet, ami miatt bubik keletkeznek ha erősen felmelegszik. ez a jelenség jóval a tiszta, friss fékfolyadék forráspontja alatti hőmérsékleten következik be. a bubik tudjuk miért veszélyesek. :) az új folyadékkal jót tettél a fékednek, nem kell paráznod.

 

a fékhatást nem hirtelen veszti el a fék, hanem érzed amint gyengül az ereje illetve szivacsosabb lesz a kar nyomáspontja. helyes fékezéstechnikával elkerülhető a dolog. nekem legutóbb még a magura marta sl fékeimet (ezek kimondottan könnyűsúlyú, versenyzős cuccok voltak, miniatűr pofákkal) sikerült ennyire kifárasztanom, még 2004-2005 körül. azóta egyik féknél sem tapasztaltam ilyesmit. szóval nyugi.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1151
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,297 posts

Állítólag nem egyforma a különböző fékfolyadékok forráspontja és egyéb, hőmérséklettől függő paraméterei.

nemhogy állítólag, de konkrétan ez az igazság. de ennek a ténynek mi köze az új fékfolyadékhoz, ami a fékedbe került? 



#1152
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 posts

és attól hogy kicserélték, az elöregedett fékfolyadékot újra, ugyan mitől kéne túlmelegednie . áruld már lécci, mert qrvára nem értem.

Állítólag nem egyforma a különböző fékfolyadékok forráspontja és egyéb, hőmérséklettől függő paraméterei.

#1153
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Van annak valami előjele, ha kezd túlmelegedni egy tárcsafék?
Úgy értem, időben észre lehet venni vagy csak abból tűnik fel, hogy hirtelen nem működik?
A z eredetileg használt fékolajjal biztonságban leértem Dobogókőről, de most kicserélték az olajat, kissé parázok...

és attól hogy kicserélték, az elöregedett fékfolyadékot újra, ugyan mitől kéne túlmelegednie . áruld már lécci, mert qrvára nem értem.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1154
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 posts
Van annak valami előjele, ha kezd túlmelegedni egy tárcsafék?
Úgy értem, időben észre lehet venni vagy csak abból tűnik fel, hogy hirtelen nem működik?
A z eredetileg használt fékolajjal biztonságban leértem Dobogókőről, de most kicserélték az olajat, kissé parázok...

Edited by SokadikX, 2014. July 23. - 16:17.


#1155
aquark

aquark

    vendég

  • fórumtag
  • 75 posts

Sziasztok!  :)

 

Arról érdeklődöm, hogy az Avid DB1 és Elixir1 -es fékek között mi a lényegi különbség? (Kerékpárt vennék, és az egyiken 2013-as Elixir, a másikon 2014-es DB van...)

 

Elég XXXL-es vok (125-164kg között valahol, elég változó, ezek a végletek), ezért gondolom nem kérdéses, hogy tárcsafék kéne rá, de kicsit aggódom a szervizigénye miatt, gondolom célszerszámok is kellenek hozzá, amíg a V-féket egy "kalapáccsal is megjavítom" útközben bárhol, addig egy hidrós tárcsával lehetnek gondok?! - Erről mit gondoltok? Tekertetek már fék nélkül haza?

 

Minden segítséget előre is köszönök, üdv. Aqua.



#1156
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

Sziasztok!

 

Tapasztalatlanként írok most, és igazából tanácsot kérek! Most cseréltem bringát, és ezzel féket is :)! Eddig Avid single digit 7 v-féket használtam, de a a mostanin xt tárcsafék van, ami még nagyon új rendszer nekem. A problémám az, hogy rövid használat után - pl egy lejtőzés - az első fék "cincogó", míg a hatsó furcsa "rágó" hangot hallat! (Remélem elég szakszerű volt a megfogalmazás :) ). Hidegen ez a jelenség elmúlik, de mint mondtam rövid menetidő után ismét előjön. Ez normális jelenség tárcsáknál, vagy van vele valami gáz?

Segítségetek előre is köszönöm!

A cincogás nagyjából ,,normális jelenség", a felmelegedéstől kicsit behullámosodik a tárcsa és bele ér a betétbe, amikor kicsit lehűl akkor elmúlik, féktárcsája válogatja menyire hajlamos rá, a ,,rágó" hang így  passz, hallani kellene.



#1157
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 posts

Köszi, de azt elfelejtettem írni, hogy természetesen ezek a hangok fékezéskor jelentkeznek :), egyébként nem tapasztalom, illetve "hidegen" fékezéskor sem!

Akkor nem tudom.
Nyikorogni szokott a fékem, de ez amiatt van, hogy fémes betét van benne (legalábbis eddig kettőből két szervizes ezt mondta)

#1158
csecsi

csecsi

    fórumtag

  • fórumtag
  • 20 posts

Hát ha ugyanazt értjük az említett hangok alatt, amire gondolok, akkor valószínűleg normális.
A "cincogás" abból adódik valószínűleg, hogy picit hozzáér a fékbetét a tárcsához. A tárcsák nem mindig egyenletes felületűek, egy új betét és a tárcsa közt minimális hely van (ha jól emlékszem, az enyémen úgy tized mm-es volt). Ha nincs tökéletesen beállítva vagy kicsit egyenetlen a tárcsa, akkor ez előfordulhat.
A másik fajtára ötletem sincs.
(lehet, hogy hátul másfajta betét van, a jelenség azonos, csak a hang más?)
Mellesleg kíváncsi is vagyok, hogy igazam van-e. ;)

Köszi, de azt elfelejtettem írni, hogy természetesen ezek a hangok fékezéskor jelentkeznek :), egyébként nem tapasztalom, illetve "hidegen" fékezéskor sem!



#1159
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 posts

az első fék "cincogó", míg a hatsó furcsa "rágó" hangot hallat! (Remélem elég szakszerű volt a megfogalmazás :) ). Hidegen ez a jelenség elmúlik, de mint mondtam rövid menetidő után ismét előjön. Ez normális jelenség tárcsáknál, vagy van vele valami gáz?
Segítségetek előre is köszönöm!

Hát ha ugyanazt értjük az említett hangok alatt, amire gondolok, akkor valószínűleg normális.
A "cincogás" abból adódik valószínűleg, hogy picit hozzáér a fékbetét a tárcsához. A tárcsák nem mindig egyenletes felületűek, egy új betét és a tárcsa közt minimális hely van (ha jól emlékszem, az enyémen úgy tized mm-es volt). Ha nincs tökéletesen beállítva vagy kicsit egyenetlen a tárcsa, akkor ez előfordulhat.
A másik fajtára ötletem sincs.
(lehet, hogy hátul másfajta betét van, a jelenség azonos, csak a hang más?)
Mellesleg kíváncsi is vagyok, hogy igazam van-e. ;)

Edited by SokadikX, 2014. July 16. - 22:28.


#1160
csecsi

csecsi

    fórumtag

  • fórumtag
  • 20 posts

Sziasztok!

 

Tapasztalatlanként írok most, és igazából tanácsot kérek! Most cseréltem bringát, és ezzel féket is :)! Eddig Avid single digit 7 v-féket használtam, de a a mostanin xt tárcsafék van, ami még nagyon új rendszer nekem. A problémám az, hogy rövid használat után - pl egy lejtőzés - az első fék "cincogó", míg a hatsó furcsa "rágó" hangot hallat! (Remélem elég szakszerű volt a megfogalmazás :) ). Hidegen ez a jelenség elmúlik, de mint mondtam rövid menetidő után ismét előjön. Ez normális jelenség tárcsáknál, vagy van vele valami gáz?

Segítségetek előre is köszönöm!