Shimano probléma; na szuper, pont ilyet használok!...
superstar betétet bele!
Shimano probléma; na szuper, pont ilyet használok!...
superstar betétet bele!
OK, köszi. Nincs igazán tapasztalatom velük, hosszú lejtőkre nagyon ritkán merészkedek, viszont anno, mikor megvettem ezt a bringát, valaki azt is említette, hogy nem mindegy, milyen folyadék van a rendszerben. És az elég jól érezhető, hogy csökkent a fék hatékonysága, mióta kicserélték benne a löttyöt.a fékfolyadék forráspontja az idő előrehaladtával csökken. a különböző folyadékok újonnan is eltérő forrásponttal rendelkeznek, máshonnan "indulnak romlásnak". a DOT-os folyadékoknál az okozhat gondot, hogy megkötik a nedvességet, ami miatt bubik keletkeznek ha erősen felmelegszik. ez a jelenség jóval a tiszta, friss fékfolyadék forráspontja alatti hőmérsékleten következik be. a bubik tudjuk miért veszélyesek. az új folyadékkal jót tettél a fékednek, nem kell paráznod.
 
a fékhatást nem hirtelen veszti el a fék, hanem érzed amint gyengül az ereje illetve szivacsosabb lesz a kar nyomáspontja. helyes fékezéstechnikával elkerülhető a dolog. nekem legutóbb még a magura marta sl fékeimet (ezek kimondottan könnyűsúlyú, versenyzős cuccok voltak, miniatűr pofákkal) sikerült ennyire kifárasztanom, még 2004-2005 körül. azóta egyik féknél sem tapasztaltam ilyesmit. szóval nyugi.
Edited by SokadikX, 2014. July 23. - 22:34.
Állítólag nem egyforma a különböző fékfolyadékok forráspontja és egyéb, hőmérséklettől függő paraméterei.
a fékfolyadék forráspontja az idő előrehaladtával csökken. a különböző folyadékok újonnan is eltérő forrásponttal rendelkeznek, máshonnan "indulnak romlásnak". a DOT-os folyadékoknál az okozhat gondot, hogy megkötik a nedvességet, ami miatt bubik keletkeznek ha erősen felmelegszik. ez a jelenség jóval a tiszta, friss fékfolyadék forráspontja alatti hőmérsékleten következik be. a bubik tudjuk miért veszélyesek. az új folyadékkal jót tettél a fékednek, nem kell paráznod.
a fékhatást nem hirtelen veszti el a fék, hanem érzed amint gyengül az ereje illetve szivacsosabb lesz a kar nyomáspontja. helyes fékezéstechnikával elkerülhető a dolog. nekem legutóbb még a magura marta sl fékeimet (ezek kimondottan könnyűsúlyú, versenyzős cuccok voltak, miniatűr pofákkal) sikerült ennyire kifárasztanom, még 2004-2005 körül. azóta egyik féknél sem tapasztaltam ilyesmit. szóval nyugi.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Állítólag nem egyforma a különböző fékfolyadékok forráspontja és egyéb, hőmérséklettől függő paraméterei.
nemhogy állítólag, de konkrétan ez az igazság. de ennek a ténynek mi köze az új fékfolyadékhoz, ami a fékedbe került?
Állítólag nem egyforma a különböző fékfolyadékok forráspontja és egyéb, hőmérséklettől függő paraméterei.és attól hogy kicserélték, az elöregedett fékfolyadékot újra, ugyan mitől kéne túlmelegednie . áruld már lécci, mert qrvára nem értem.
Van annak valami előjele, ha kezd túlmelegedni egy tárcsafék?
Úgy értem, időben észre lehet venni vagy csak abból tűnik fel, hogy hirtelen nem működik?
A z eredetileg használt fékolajjal biztonságban leértem Dobogókőről, de most kicserélték az olajat, kissé parázok...
és attól hogy kicserélték, az elöregedett fékfolyadékot újra, ugyan mitől kéne túlmelegednie . áruld már lécci, mert qrvára nem értem.
Edited by SokadikX, 2014. July 23. - 16:17.
Sziasztok!
Arról érdeklődöm, hogy az Avid DB1 és Elixir1 -es fékek között mi a lényegi különbség? (Kerékpárt vennék, és az egyiken 2013-as Elixir, a másikon 2014-es DB van...)
Elég XXXL-es vok (125-164kg között valahol, elég változó, ezek a végletek), ezért gondolom nem kérdéses, hogy tárcsafék kéne rá, de kicsit aggódom a szervizigénye miatt, gondolom célszerszámok is kellenek hozzá, amíg a V-féket egy "kalapáccsal is megjavítom" útközben bárhol, addig egy hidrós tárcsával lehetnek gondok?! - Erről mit gondoltok? Tekertetek már fék nélkül haza?
Minden segítséget előre is köszönök, üdv. Aqua.
Sziasztok!
Tapasztalatlanként írok most, és igazából tanácsot kérek! Most cseréltem bringát, és ezzel féket is ! Eddig Avid single digit 7 v-féket használtam, de a a mostanin xt tárcsafék van, ami még nagyon új rendszer nekem. A problémám az, hogy rövid használat után - pl egy lejtőzés - az első fék "cincogó", míg a hatsó furcsa "rágó" hangot hallat! (Remélem elég szakszerű volt a megfogalmazás ). Hidegen ez a jelenség elmúlik, de mint mondtam rövid menetidő után ismét előjön. Ez normális jelenség tárcsáknál, vagy van vele valami gáz?
Segítségetek előre is köszönöm!
A cincogás nagyjából ,,normális jelenség", a felmelegedéstől kicsit behullámosodik a tárcsa és bele ér a betétbe, amikor kicsit lehűl akkor elmúlik, féktárcsája válogatja menyire hajlamos rá, a ,,rágó" hang így passz, hallani kellene.
Akkor nem tudom.Köszi, de azt elfelejtettem írni, hogy természetesen ezek a hangok fékezéskor jelentkeznek , egyébként nem tapasztalom, illetve "hidegen" fékezéskor sem!
Hát ha ugyanazt értjük az említett hangok alatt, amire gondolok, akkor valószínűleg normális.
A "cincogás" abból adódik valószínűleg, hogy picit hozzáér a fékbetét a tárcsához. A tárcsák nem mindig egyenletes felületűek, egy új betét és a tárcsa közt minimális hely van (ha jól emlékszem, az enyémen úgy tized mm-es volt). Ha nincs tökéletesen beállítva vagy kicsit egyenetlen a tárcsa, akkor ez előfordulhat.
A másik fajtára ötletem sincs.
(lehet, hogy hátul másfajta betét van, a jelenség azonos, csak a hang más?)
Mellesleg kíváncsi is vagyok, hogy igazam van-e.
Köszi, de azt elfelejtettem írni, hogy természetesen ezek a hangok fékezéskor jelentkeznek , egyébként nem tapasztalom, illetve "hidegen" fékezéskor sem!
Hát ha ugyanazt értjük az említett hangok alatt, amire gondolok, akkor valószínűleg normális.az első fék "cincogó", míg a hatsó furcsa "rágó" hangot hallat! (Remélem elég szakszerű volt a megfogalmazás ). Hidegen ez a jelenség elmúlik, de mint mondtam rövid menetidő után ismét előjön. Ez normális jelenség tárcsáknál, vagy van vele valami gáz?
Segítségetek előre is köszönöm!
Edited by SokadikX, 2014. July 16. - 22:28.
Sziasztok!
Tapasztalatlanként írok most, és igazából tanácsot kérek! Most cseréltem bringát, és ezzel féket is ! Eddig Avid single digit 7 v-féket használtam, de a a mostanin xt tárcsafék van, ami még nagyon új rendszer nekem. A problémám az, hogy rövid használat után - pl egy lejtőzés - az első fék "cincogó", míg a hatsó furcsa "rágó" hangot hallat! (Remélem elég szakszerű volt a megfogalmazás ). Hidegen ez a jelenség elmúlik, de mint mondtam rövid menetidő után ismét előjön. Ez normális jelenség tárcsáknál, vagy van vele valami gáz?
Segítségetek előre is köszönöm!
Köszi, megvolt.
Magyarán cseréltessek fékolajat benne, biztos örülnek majd nekem.
Ennyire nem egyértelmű.Köszi, megvolt.
Magyarán cseréltessek fékolajat benne, biztos örülnek majd nekem.
Olvass vissza pár hozzászólást
Köszi, megvolt.
Magyarán cseréltessek fékolajat benne, biztos örülnek majd nekem.
Olvass vissza pár hozzászólást
Sziasztok!
Egy hete vásároltam egy Genesis Impact 3.0 kerékpárt az Intersportban.
Állítólag ott menetkészre beállították. (Nos a váltót másnap szervizbe kellet vinnem állításra mert fel le váltott magától.)
Most pedig a fékkel van gondom.
Tektro HDC-300 Hidraulikus tárcsafékek vannak rajta.
A problémám hogy a hátsó fékkar néha, szinte teljesen elpuhul és tövig behúzva sem ér el fékhatást.
A probléma akkor jelentkezik amikor pl a liftben felállítom, vagy a fékkart feljebb emelem a kormányon.
Utána 1-2 fékezés után vissza áll az alapjáratra.
Vízszintesen, menet közben nem jelentkezik a hiba.
Gondolom valami az olaj nyomással lehet mert,
ugyan ez a jelenség az első féknél nem tapasztalható.
Van valami ötletetek, tanácsotok?
Előre is köszönöm!
Sok jóra ne. Bár van aki esküszik hogy nem romlik el.