a 775-ös xt csinálta ezt, mégpedig jellemzően a kevésbé ergonómikus "kistekerős" fékkartávolság állítóval szerelt rendszerek. ákcióban vásároltam egy pár féket, melyből az első a fönt említett szériából származott, hidegben be is merevedett az egész, a hátsó viszont tökéletesen működött(ezen az újabb, jobban hozzáférhető tekerő basz volt). a boltban szó nélkül cserélték a féket, szóval valami csak lehetett a dolog mögött.
Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek - általános eszmecsere
#1121
Posted 2014. July 27. - 18:08
#1122
Posted 2014. July 27. - 15:30
a fázós xt-t azért hoztam elő, mert az ugyan tényleg sokaknál jelentkezett, de hivatalosan (tudomásom szerint) semmit nem reagáltak a dologra. ha eresztett a féknyereg, cserélték, de ha csak" használhatatlanságig lelassult a fék hidegben, semmi nem történt vele.
nekem ugyan fordítani kellett ezt a cikket, de nem emlékszem "tömeges" előfordulásra, inkább csak általánosításra. ha volt is ilyen, nekem inkább rossz hír keltésnek tűnik az egész.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#1123
Posted 2014. July 27. - 15:02
#1124
Posted 2014. July 27. - 13:49
ez a cikk bulvár kategória, minden konkrétumot nélkülöz. ami viszont érdekes, hogy a shimano nem reagált semmit a hibára. ez a helyzet ismerős valahonnan... megvan, ugye? a fázós xt-k.
Ha csak egyedi eset, az nyilván más, de eléggé úgy adta elő, hogy tömeges probléma... A fázós xt-ből kimaradtam rémhírkeltés volt?
#1125
Posted 2014. July 27. - 10:26
ez a cikk bulvár kategória, minden konkrétumot nélkülöz. ami viszont érdekes, hogy a shimano nem reagált semmit a hibára. ez a helyzet ismerős valahonnan... megvan, ugye? a fázós xt-k.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#1126
Posted 2014. July 27. - 00:08
Nem vagyok szakértő, nekem ráadásul nem a bordás változat van, de szerintem ennek nem három darabban kéne lennie
Nem értek németül, de angolra fordítottam és azt írják minden előjel nélkül egyszer csak beesik a fékkar és nem lesz fékhatás. Nekem az összes betétem ilyen mindkét bicikliben. Érdemes volt megvenni. Természetesen ha sakkozom, akkor nem törik el a betét. Ez is az én hibám, megmondták. Viccet félretéve: elgondolkodom, hogy más betétet rakok bele mielőtt kinyírom magam.
Edited by freddyke, 2014. July 27. - 00:16.
#1127
Posted 2014. July 26. - 23:01
Shimano probléma; na szuper, pont ilyet használok!...
http://www.bike-maga...gen/a20229.html
Nem vagyok szakértő, nekem ráadásul nem a bordás változat van, de szerintem ennek nem három darabban kéne lennie
#1128
Posted 2014. July 26. - 22:43
Akkor itt jön a nagy kérdés, hogy ezek után hova vigyem?Valószínűleg.
Arról nem beszélve, hogy nem állok olyan jól, hogy csak úgy dobáljam ki a tízezreseket.
Youtube-on megnéztem, a légtelenítés már nem az a művelet, amihez lenne eszközöm és bátorságom, hogy nekikezdjek.
#1129
Posted 2014. July 26. - 22:12
kb a lényeg, hogy a jobb oldali, fix fékpofát a lehető legközelebb próbáld tartani a tárcsához ! (mikor még éppen nem ér hozzá) Akkor nem lesz nyúlós a fékhatás. Ha meg kopik a
Így ahogy mondod, BB5-öt állítottam be és az pont így volt. Azt gondoltam csak a BB5-ön fix az egyik fékpofa és a BB7-en mindkettő állítható. De lehet tévedtem.
#1130
Posted 2014. July 26. - 22:11
Az első fék karja kis híján a markolatig engedte húzni magát... Ugye jól sejtem, hogy ez azt jelzi, hogy most valóban levegős?
Valószínűleg.
#1131
Posted 2014. July 26. - 21:56
Sziasztok.
Új belépő vagyok itt a forumon üdvözlök mindenkit és egy kis info kellene.Lecserltem a felni fékeimet tárcsafékre kerekekkel együtt.
A fék amit vettem AVID BB7-es.Ez az info nekem nem sokat mond de szeretném megkérdezni róla a véleményeteket.
Mennyire biztonságos,hogy célszerű beállitani stb stb.
A segitséget előre is köszönöm.
Üdv.
Itt találsz jó kis videókat: http://www.youtube.c... bb7 adjustment
kb a lényeg, hogy a jobb oldali, fix fékpofát a lehető legközelebb próbáld tartani a tárcsához ! (mikor még éppen nem ér hozzá) Akkor nem lesz nyúlós a fékhatás. Ha meg kopik a pofa, utána tudod állítani.
Azért sok múlik a fékkaron is. Én vettem Avid SD-7 fékkart, azon lehet állítani a fékhúzást, sokkal erősebb vele.
#1132
Posted 2014. July 26. - 21:35
Paráztam, hogy levegős a fékem, mert a hátsó kerékre állítva a bringát az első fékkart nyomkodva egyre inkább felpuhult a kar, végül beért a markolatig.
Elvittem szervizbe, olajcsere elöl-hátul.
Már első nap, mikor hazahoztam, feltűnt, hogy némi álldogálás után mintha a fékkarok nyomkodásra keményednének, de úgy gondoltam, hogy csak képzelődés. Azóta nem nagyon volt időm biciklizni, talán egyszer vagy kétszer mentem el vele.
Ma elmentem egy kisebb körre, út közben semmi gond nem volt a fékekkel, viszont az előbb eszembe jutott a dolog és megnyomkodtam a fékkart, miután úgy 4-5 órája állt az előszobában. (szabályosan, két keréken tárolom, nincs fellógatva sehova)
Az első fék karja kis híján a markolatig engedte húzni magát... Ugye jól sejtem, hogy ez azt jelzi, hogy most valóban levegős?
Edited by SokadikX, 2014. July 26. - 21:36.
#1133
Posted 2014. July 26. - 12:26
Szia.
Köszönöm szépen!
Valamennyire sikerült már beállitanom de vhogy nem olyan hatásfokú mint a felnifékem volt.Lehet még be kell kopnia minden új.Alaposan jártam el de ha ráállitom akkor beleér a tárcsába ha kicsit visszaveszem akkor beljebb fog a fékkar.Én jobban szeretem ha a fékkar az elején fog egy két centire behúzva.Biztos lehet még finomitani rajta mert kivül is bellül is lehet állitani a hangert.Majd még próbálkozom.
Köszönöm az infót!
A bowden feszességet úgy állítsd be, hogy semmiképp se feszüljön a bowden alapból, tehát a fékpofákat se húzza. Szerintem az a helyes, ha a fékkarnak minimális holtjátéka van, ami azt jelenti hogy alapból a bowden nem feszül. Amikor elkezded húzni a kart, mondjuk az első egy centiméteren kibekkeled a holtjátékot és utána kezdi el húzni a bowdent a fékpofákkal együtt.
Nem sok ilyen fékkel volt dolgom idáig, de így ahogy mondod valami rémlik, lehetséges, hogy a fékpofákat még külön lehet állítani. Minden féktárcsában van minimális 8-as és még lesz is (nem mechanikai sérülésre gondolok, inkább a hőhatástól), szóval a legjobb úgy beállítani hogy a féktárcsában levő kis 8-asok ellenére középen fusson a tárcsa és ne érjen a fékpofákba. Valószínűleg ezen majd finomítani kell, de ezt úgyis látni fogod és rá fogsz érezni.
#1134
Posted 2014. July 26. - 09:14
Szia.
Köszönöm szépen!
Valamennyire sikerült már beállitanom de vhogy nem olyan hatásfokú mint a felnifékem volt.Lehet még be kell kopnia minden új.Alaposan jártam el de ha ráállitom akkor beleér a tárcsába ha kicsit visszaveszem akkor beljebb fog a fékkar.Én jobban szeretem ha a fékkar az elején fog egy két centire behúzva.Biztos lehet még finomitani rajta mert kivül is bellül is lehet állitani a hangert.Majd még próbálkozom.
Köszönöm az infót!
#1135
Posted 2014. July 26. - 09:05
Sziasztok.
Új belépő vagyok itt a forumon üdvözlök mindenkit és egy kis info kellene.Lecserltem a felni fékeimet tárcsafékre kerekekkel együtt.
A fék amit vettem AVID BB7-es.Ez az info nekem nem sokat mond de szeretném megkérdezni róla a véleményeteket.
Mennyire biztonságos,hogy célszerű beállitani stb stb.
A segitséget előre is köszönöm.
Üdv.
Szerintem a legjobb mechanikus fék, talán van is olyan fékereje mint egy jó hidraulikusnak. Két dolgot tudsz állítani. A féknyerget úgy kell rögzíteni, hogy a tárcsa a fékpofák között középen fusson, ezt nem írnám le, de ha veszed a fáradtságot a fórumon visszaolvasni, illetve a neten biztosan találsz leírásokat. A másik a bowden feszessége, azzal a fogáspontot állítod (elnagyolva a bowden rögzítő csavarral a bowdent rögzítve, finomállítás a fénynyergen vagy fékkaron, ahol van az állítócsavar).
#1136
Posted 2014. July 26. - 08:43
Sziasztok.
Új belépő vagyok itt a forumon üdvözlök mindenkit és egy kis info kellene.Lecserltem a felni fékeimet tárcsafékre kerekekkel együtt.
A fék amit vettem AVID BB7-es.Ez az info nekem nem sokat mond de szeretném megkérdezni róla a véleményeteket.
Mennyire biztonságos,hogy célszerű beállitani stb stb.
A segitséget előre is köszönöm.
Üdv.
#1137
Posted 2014. July 26. - 00:25
Frédike nem javasoltam már neked a sakkot ?
sokkal inkább neked való sport lenne.
most már lenne partnered is, itt ebben a topikban is írogatott nem régen
mind2en sokkal jobban járnátok vele.
Ja kösz tényleg sakkoztam, mester szint körül hagytam abba kb. 18 éve. Nekem elég volt annyi.
Nem arról van szó, hogy normális esetben van 0.001% esélye a fékpofahibának, hanem konkrétan kiderült, hogy ez a típus hibás, le is írták hogy minden előjel nélkül bármikor széttörhet. Innentől kezdve a meghibásodás esélye 50%. Mi a vita tárgya? Vagy neked mindegy ha fejreállsz?
Edited by freddyke, 2014. July 26. - 00:25.
#1138
Posted 2014. July 26. - 00:12
#1139
Posted 2014. July 25. - 23:48
Trollkodás nélkül nem bírod ki?Frédike nem javasoltam már neked a sakkot ?
sokkal inkább neked való sport lenne.
most már lenne partnered is, itt ebben a topikban is írogatott nem régen
mind2en sokkal jobban járnátok vele.
#1140
Posted 2014. July 25. - 23:35
Frédike nem javasoltam már neked a sakkot ?
sokkal inkább neked való sport lenne.
most már lenne partnered is, itt ebben a topikban is írogatott nem régen
mind2en sokkal jobban járnátok vele.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való