Shimano probléma; na szuper, pont ilyet használok!...
http://www.bike-maga...gen/a20229.html
Nem vagyok szakértő, nekem ráadásul nem a bordás változat van, de szerintem ennek nem három darabban kéne lennie
Shimano probléma; na szuper, pont ilyet használok!...
http://www.bike-maga...gen/a20229.html
Nem vagyok szakértő, nekem ráadásul nem a bordás változat van, de szerintem ennek nem három darabban kéne lennie
Akkor itt jön a nagy kérdés, hogy ezek után hova vigyem?Valószínűleg.
kb a lényeg, hogy a jobb oldali, fix fékpofát a lehető legközelebb próbáld tartani a tárcsához ! (mikor még éppen nem ér hozzá) Akkor nem lesz nyúlós a fékhatás. Ha meg kopik a
Így ahogy mondod, BB5-öt állítottam be és az pont így volt. Azt gondoltam csak a BB5-ön fix az egyik fékpofa és a BB7-en mindkettő állítható. De lehet tévedtem.
Az első fék karja kis híján a markolatig engedte húzni magát... Ugye jól sejtem, hogy ez azt jelzi, hogy most valóban levegős?
Valószínűleg.
Sziasztok.
Új belépő vagyok itt a forumon üdvözlök mindenkit és egy kis info kellene.Lecserltem a felni fékeimet tárcsafékre kerekekkel együtt.
A fék amit vettem AVID BB7-es.Ez az info nekem nem sokat mond de szeretném megkérdezni róla a véleményeteket.
Mennyire biztonságos,hogy célszerű beállitani stb stb.
A segitséget előre is köszönöm.
Üdv.
Itt találsz jó kis videókat: http://www.youtube.c... bb7 adjustment
kb a lényeg, hogy a jobb oldali, fix fékpofát a lehető legközelebb próbáld tartani a tárcsához ! (mikor még éppen nem ér hozzá) Akkor nem lesz nyúlós a fékhatás. Ha meg kopik a pofa, utána tudod állítani.
Azért sok múlik a fékkaron is. Én vettem Avid SD-7 fékkart, azon lehet állítani a fékhúzást, sokkal erősebb vele.
Edited by SokadikX, 2014. July 26. - 21:36.
Szia.
Köszönöm szépen!
Valamennyire sikerült már beállitanom de vhogy nem olyan hatásfokú mint a felnifékem volt.Lehet még be kell kopnia minden új.Alaposan jártam el de ha ráállitom akkor beleér a tárcsába ha kicsit visszaveszem akkor beljebb fog a fékkar.Én jobban szeretem ha a fékkar az elején fog egy két centire behúzva.Biztos lehet még finomitani rajta mert kivül is bellül is lehet állitani a hangert.Majd még próbálkozom.
Köszönöm az infót!
A bowden feszességet úgy állítsd be, hogy semmiképp se feszüljön a bowden alapból, tehát a fékpofákat se húzza. Szerintem az a helyes, ha a fékkarnak minimális holtjátéka van, ami azt jelenti hogy alapból a bowden nem feszül. Amikor elkezded húzni a kart, mondjuk az első egy centiméteren kibekkeled a holtjátékot és utána kezdi el húzni a bowdent a fékpofákkal együtt.
Nem sok ilyen fékkel volt dolgom idáig, de így ahogy mondod valami rémlik, lehetséges, hogy a fékpofákat még külön lehet állítani. Minden féktárcsában van minimális 8-as és még lesz is (nem mechanikai sérülésre gondolok, inkább a hőhatástól), szóval a legjobb úgy beállítani hogy a féktárcsában levő kis 8-asok ellenére középen fusson a tárcsa és ne érjen a fékpofákba. Valószínűleg ezen majd finomítani kell, de ezt úgyis látni fogod és rá fogsz érezni.
Szia.
Köszönöm szépen!
Valamennyire sikerült már beállitanom de vhogy nem olyan hatásfokú mint a felnifékem volt.Lehet még be kell kopnia minden új.Alaposan jártam el de ha ráállitom akkor beleér a tárcsába ha kicsit visszaveszem akkor beljebb fog a fékkar.Én jobban szeretem ha a fékkar az elején fog egy két centire behúzva.Biztos lehet még finomitani rajta mert kivül is bellül is lehet állitani a hangert.Majd még próbálkozom.
Köszönöm az infót!
Sziasztok.
Új belépő vagyok itt a forumon üdvözlök mindenkit és egy kis info kellene.Lecserltem a felni fékeimet tárcsafékre kerekekkel együtt.
A fék amit vettem AVID BB7-es.Ez az info nekem nem sokat mond de szeretném megkérdezni róla a véleményeteket.
Mennyire biztonságos,hogy célszerű beállitani stb stb.
A segitséget előre is köszönöm.
Üdv.
Szerintem a legjobb mechanikus fék, talán van is olyan fékereje mint egy jó hidraulikusnak. Két dolgot tudsz állítani. A féknyerget úgy kell rögzíteni, hogy a tárcsa a fékpofák között középen fusson, ezt nem írnám le, de ha veszed a fáradtságot a fórumon visszaolvasni, illetve a neten biztosan találsz leírásokat. A másik a bowden feszessége, azzal a fogáspontot állítod (elnagyolva a bowden rögzítő csavarral a bowdent rögzítve, finomállítás a fénynyergen vagy fékkaron, ahol van az állítócsavar).
Sziasztok.
Új belépő vagyok itt a forumon üdvözlök mindenkit és egy kis info kellene.Lecserltem a felni fékeimet tárcsafékre kerekekkel együtt.
A fék amit vettem AVID BB7-es.Ez az info nekem nem sokat mond de szeretném megkérdezni róla a véleményeteket.
Mennyire biztonságos,hogy célszerű beállitani stb stb.
A segitséget előre is köszönöm.
Üdv.
Frédike nem javasoltam már neked a sakkot ?
sokkal inkább neked való sport lenne.
most már lenne partnered is, itt ebben a topikban is írogatott nem régen
mind2en sokkal jobban járnátok vele.
Ja kösz tényleg sakkoztam, mester szint körül hagytam abba kb. 18 éve. Nekem elég volt annyi.
Nem arról van szó, hogy normális esetben van 0.001% esélye a fékpofahibának, hanem konkrétan kiderült, hogy ez a típus hibás, le is írták hogy minden előjel nélkül bármikor széttörhet. Innentől kezdve a meghibásodás esélye 50%. Mi a vita tárgya? Vagy neked mindegy ha fejreállsz?
Edited by freddyke, 2014. July 26. - 00:25.
Trollkodás nélkül nem bírod ki?Frédike nem javasoltam már neked a sakkot ?
sokkal inkább neked való sport lenne.
most már lenne partnered is, itt ebben a topikban is írogatott nem régen
mind2en sokkal jobban járnátok vele.
Frédike nem javasoltam már neked a sakkot ?
sokkal inkább neked való sport lenne.
most már lenne partnered is, itt ebben a topikban is írogatott nem régen
mind2en sokkal jobban járnátok vele.
Ezer éve gyárt a Shimano fékpofákat, eddig kb. hibátlanok voltak. Most történt egy gyártási hiba egy szériával de nem kell mindjárt a világvégét vízionálni. Naponta olvasni autógyártók visszahívásairól hibás alkatrészek miatt.
Lehet én nem látok, de hol ír szériáról? Elég nekem ha az én szériám belesik. Ezek után nem megyek nyugodtan a fékkel. Japán autónál nem is kell csodálkozni ezen.
Ezer éve gyárt a Shimano fékpofákat, eddig kb. hibátlanok voltak. Most történt egy gyártási hiba egy szériával de nem kell mindjárt a világvégét vízionálni. Naponta olvasni autógyártók visszahívásairól hibás alkatrészek miatt.
Nekem XT van, de a Hayes Stroker Trail után egyáltalán nem érzem erősebbnek, sőt a csere után sokkal gyengébbnek éreztem. Nem mondom, hogy gyenge, de ahogy itt istenítve van attól távol áll. Elfogadtam, hogy elhasználom amíg bírja.
Az már kicsit súlyos, ha behúzom a féket és kiesik a fékpofa. Ráadásul azt írja minden előjel nélkül. Mi van ha ezt egy forgalmas kereszteződés előtt csinálja és utána autóval ütközöm? Vagy egy köves lejtőn és emiatt fának megyek? Ezek után hogy bízzak a fékben? Ha orvosolják, akkor minimum adjanak ingyen cserét.
Van egy pár Superstar tartalékom.
Egyáltalán nem rossz. Nekem XTR Trail van, borzasztóan erős fék. Lassan 1 éve használom, problémamentes. Átkozottul jól sikerült fék. Remélem a fékpofák problémáját gyorsan orvosolják!
Shimano probléma; na szuper, pont ilyet használok!...
Én is, ráadásul mindkét bringában: F03C. Ezek szerint jó ha viszek tartalék betétet mindenhova. Ha behúzom a féket és nem lesz fékhatás, komoly baj is lehet. Mindig is tudtam, hogy egy f*s, nem tudom miért vettem meg mégis.
Edited by freddyke, 2014. July 25. - 19:08.