Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
18533 replies to this topic

#1101
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 posts

Ha viszont mégis túlmelegíted hazai körülmények között, akkor valamit rosszul csinálsz.

Miután néhány év óta csökönyösen bizalmatlan vagyok minden szervizzel szemben, mert nem tudom ellenőrizni, hogy mit csinálnak a bringámmal...
Nem egyszerűen a túlmelegedéstől tartok, hanem attól, hogy a spórolás kedvéért valami olcsóbb lötty kerül a korábbi fékfolyadék helyére, amit csak abból fogok észrevenni, hogy felforrt egy hosszú lejtőn.
Ahogy elvileg a csere után levegős sem lehetne, az első mégis az maradt/az lett, mert korábban nem produkált ilyen durva dolgot, illetve a hátsóban sem vagyok teljesen biztos, hogy mentes a levegőtől.

És persze lehet, hogy rosszul csinálok valamit, de amikor 60 feletti sebességet látok az órán és még épp csak elindultam a hegyről lefelé, akkor kicsit ideges tudok lenni és húzom a fékeket.

Edited by SokadikX, 2014. July 29. - 09:39.


#1102
filmes

filmes

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,600 posts

nagyon-nagyon balf.nak kell lenni, hogy dot helyett egy szervizes ásványi olajjal töltsön föl avid féket.

 

Nálam megvolt! Avid Juicy 5-be shimano olajat raktak. Na azóta szerelek mindent magam.

 

 

Hm. Két-három fokkal (igaz, merő jóindulatból) eltekert kormány, kissé furcsán működő tárcsafék. Ilyenkor azért elég sok dolog megfordul a fejemben, hogy vajon miért... Egyébként utánanéztem: az Elixirbe DOT4 és DOT5.1 mehet, a kettő közt 30 fok az eltérés forráspontban (valaki itt nemrég kiröhögött, hogy ilyesmin aggódok... - nem emlékszem, ki volt az a szakértő), ami hosszú lejtőn azért sokat számíthat és semmi mást nem szabad belé tölteni. Pl. DOT5-t sem...

Na most, ha valaki úgy nyúl hozzá, hogy ezzel nincs tisztában... (mondjuk alig észrevehetően rajta van a fékkaron is)

 

Ha rossz olaj kerül a fékedbe azt észre fogod venni. A DOT-os fékben az ásványi olajtól megdagadnak a tömítések. Nem kicsit, hanem nagyon. Úgy hogy nem tud mozogni a fékkar. Szóval nyugodj meg, biztos jót töltöttek bele. Egyébként elixir fékeknél teljesen normális, ha a normálistól eltérő pozícióban kicsit beljebb kerül a nyomáspont. Mondjuk, ha markolatig tudod húzni, akkor valószínű, hogy levegős. Nem egyszerű őket légteleníteni. Van, hogy többször is végig kell csinálni mire jó lesz.

Ne haragudj, de azon viszont nekem is röhögnöm kell, hogy a túlmelegedéstől félsz. Bringáznak ám emberek az alpokban is és mégsem halnak sorra a felforralt fékek miatt. Ha viszont mégis túlmelegíted hazai körülmények között, akkor valamit rosszul csinálsz.


Edited by filmes, 2014. July 29. - 09:10.


#1103
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 posts

tehát akkor milyen megoldást vársz ettől a fórumtól?

troll(kodás)tól menteset.
Pl. ha valakinek ugyanilyen fékje van, annál hogy viselkedik?
Mert ha jól emlékszem, itt volt valaki "szakértő", aki szerint ha a hátsó kerékre állítva húzom be a féket és felpuhul, az azt jelenti, hogy levegős. Azóta két szervizes is megerősítette, hogy ezektől normális.
Szóval elképzelhető, hogy akár ez is normális működés, csak eddig nem vettem észre.

#1104
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,297 posts

tehát akkor milyen megoldást vársz ettől a fórumtól?



#1105
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 posts

nézd.. dobálhatjuk itt egymásnak a labdákat, de attól még én komolyan nem fogom megértem mi a problémád. biztosan nem cserélték el a folyadékokat, gondolom nem valami sufniba vitted, ha tízezrekről beszéltél korábban. ahhoz, hogy elforralj egy féket, komoly lejtőre és borzasztó technikai hiányosságokra van szükség. szóval ezért továbbra is ki foglak röhögni;) ha meg nem bízol a boltosokban, akkor kénytelen leszel magad megtanulni szerelni és konkrét kérdésekkel a fórumhoz fordulni, mert így csak egy látnok tud rajtad segíteni. kezdésnek szerezz be egy légtelenítő szettet. és/vagy írd meg, hogy melyik városban élsz, hátha valamelyik földid tud javasolni megbízható szervizt.

Két röhögés közt nézd meg a szóban forgó fék leírását!
Kétféle löttyöt szabad beletölteni. Mivel momentán úgy tűnik, rosszabb állapotban kaptam vissza a biciklimet, mint ahogy leadtam... kezd meginogni a bizalmam. És hát láttam már érdekes dolgokat szervizektől, itt meg most jártam először, több infóm nincs róluk.
Komolyabb lejtő? A budai hegyek többsége olyan, hogy épeszű ember lefelé szinte folyamatosan fékez. Így is 50 körül gurul a gép lefelé, kilométereken át. (Nem turista utakon, hanem betonon)

Edited by SokadikX, 2014. July 28. - 23:38.


#1106
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,297 posts

nézd.. dobálhatjuk itt egymásnak a labdákat, de attól még én komolyan nem fogom megértem mi a problémád. biztosan nem cserélték el a folyadékokat, gondolom nem valami sufniba vitted, ha tízezrekről beszéltél korábban. ahhoz, hogy elforralj egy féket, komoly lejtőre és borzasztó technikai hiányosságokra van szükség. szóval ezért továbbra is ki foglak röhögni;) ha meg nem bízol a boltosokban, akkor kénytelen leszel magad megtanulni szerelni és konkrét kérdésekkel a fórumhoz fordulni, mert így csak egy látnok tud rajtad segíteni. kezdésnek szerezz be egy légtelenítő szettet. és/vagy írd meg, hogy melyik városban élsz, hátha valamelyik földid tud javasolni megbízható szervizt. 



#1107
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 posts

nagyon-nagyon balf.nak kell lenni, hogy dot helyett egy szervizes ásványi olajjal töltsön föl avid féket. a hátsó féknek mindig lesz egy kis rugalmassága a hosszabb fékcső miatt. ne aggódj, ne komplikáld túl. használd és élvezd amíg jó. (mindenféle rossz szánék nélkül írom-kivételesen:D)

Hm. Két-három fokkal (igaz, merő jóindulatból) eltekert kormány, kissé furcsán működő tárcsafék. Ilyenkor azért elég sok dolog megfordul a fejemben, hogy vajon miért... Egyébként utánanéztem: az Elixirbe DOT4 és DOT5.1 mehet, a kettő közt 30 fok az eltérés forráspontban (valaki itt nemrég kiröhögött, hogy ilyesmin aggódok... - nem emlékszem, ki volt az a szakértő), ami hosszú lejtőn azért sokat számíthat és semmi mást nem szabad belé tölteni. Pl. DOT5-t sem...

Na most, ha valaki úgy nyúl hozzá, hogy ezzel nincs tisztában... (mondjuk alig észrevehetően rajta van a fékkaron is)


Edited by SokadikX, 2014. July 28. - 22:50.


#1108
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,297 posts

Annyi még lemaradt, hogy mindezt szakszervizben végzett olaj... izé... fékfolyadék (remélem, nem olajat raktak bele a DOT5.1 helyett...) csere+légtelenítés után csinálja.

nagyon-nagyon balf.nak kell lenni, hogy dot helyett egy szervizes ásványi olajjal töltsön föl avid féket. a hátsó féknek mindig lesz egy kis rugalmassága a hosszabb fékcső miatt. ne aggódj, ne komplikáld túl. használd és élvezd amíg jó. (mindenféle rossz szánék nélkül írom-kivételesen:D)



#1109
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

Sziasztok!

 

Pár éve vettem egy ilyen bicajt:

http://www.bicyclewe...sway-20-md-2011

Nekem megfelel, csak a mechanikus tárcsafékkel nem vagyok kibékülve. Beállítom... jó, aztán pár fékezés után súrol... aztán megint szépen fut és természetesen a tárcsát is feszíti kicsit, de ez érthető.

Az ebay-en néztem Shimano BR-BL-M355 szettet. Ennél többet nem nagyon szánnék rá. (+ugye váltókarok)

http://www.ebay.com/...984.m1423.l2649

A dilemmám az, hogy a jelenlegi bovdenek 1450 és 840mm hosszúak (ahogy a képen is látható elég nagy hurkokkal a kormánynál), a Shimano viszont csak 1300 és 750mm. Szerintetek elég ennyi is?

(a másik fura a Shimanonál, hogy a jobb oldali az első a bal pedig a hátsó, de ezt motoron már megszoktam és meg is lehet cserélni) :)

Köszi előre is!

A fékcső hossza biztosan elég lesz a bringádhoz.

A fotón tényleg fordítottnak tűnik de könnyen megcserélhető, szervizben megcsinálják hamar.


Marci

#1110
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 posts

bár én nem kedvelem az avidot, az elixir egy teljesen jó konstrukció. légteleníteni kell a rendszert az itt látható módszerrel:

 

Annyi még lemaradt, hogy mindezt szakszervizben végzett olaj... izé... fékfolyadék (remélem, nem olajat raktak bele a DOT5.1 helyett...) csere+légtelenítés után csinálja.



#1111
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,026 posts

Az XT-fékes sztorit tapasztalatból meg tudom erősíteni. 0 fok közelében bemerevedett az egész rendszer, nem lehetett használni.

Szó nélkül cserélték, csak egy papírra felíratták velem a tüneteket. Nem kellett, hogy szivárogjon vagy valami. Utána hibátlan lett.

 

nekem csak a szivárgó féknyerget cserélték, a másikat nem, pedig az sem működött.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1112
mbalazs82

mbalazs82

    újonc

  • fórumtag
  • 1 posts

Sziasztok!

 

Pár éve vettem egy ilyen bicajt:

http://www.bicyclewe...sway-20-md-2011

Nekem megfelel, csak a mechanikus tárcsafékkel nem vagyok kibékülve. Beállítom... jó, aztán pár fékezés után súrol... aztán megint szépen fut és természetesen a tárcsát is feszíti kicsit, de ez érthető.

Az ebay-en néztem Shimano BR-BL-M355 szettet. Ennél többet nem nagyon szánnék rá. (+ugye váltókarok)

http://www.ebay.com/...984.m1423.l2649

A dilemmám az, hogy a jelenlegi bovdenek 1450 és 840mm hosszúak (ahogy a képen is látható elég nagy hurkokkal a kormánynál), a Shimano viszont csak 1300 és 750mm. Szerintetek elég ennyi is?

(a másik fura a Shimanonál, hogy a jobb oldali az első a bal pedig a hátsó, de ezt motoron már megszoktam és meg is lehet cserélni) :)

Köszi előre is!



#1113
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 posts

bár én nem kedvelem az avidot, az elixir egy teljesen jó konstrukció. légteleníteni kell a rendszert az itt látható módszerrel:

 

Kösz, ezt megkérdeztem szervizes ismerőstől és azt a választ kaptam, hogy ha nincs megfelelő felszerelésem, akkor felejtsem el.

Nagyjából egyetértek vele.

A videót már egy hete nézegettem, de azért ez valamivel több, mint egy fékbetét csere...



#1114
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,297 posts

bár én nem kedvelem az avidot, az elixir egy teljesen jó konstrukció. légteleníteni kell a rendszert az itt látható módszerrel:



#1115
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 posts
Na ez egyre érdekesebb. Lehet, hogy kevés benne a folyadék, de... Állványon áll a bringa, a kormánya balra fordítva, ettől az első kerék és rajta a fék kb.8-10 fokban van megdöntve. Ha így tárolom, nem is kellenek órák, néhány perc alatt felpuhul a fék annyira, hogy a fékkar kb. egy-másfél centire áll csak meg a markolattól, míg a hátsó féké két-három centire (már amennyire jó a szemmértékem) Átfordítva a kormányt a jobb oldalra, szépen visszakeményedik a fék. A hátsó féknek mindeddig semmi baja, stabilan működik a kar. Az előbb kíváncsiságól lekaptam az állványról és megdöntöttem az egész bringát jobbra, nagyjából 45 fokos szögben. Pillanatok alatt felpuhult a hátsó fék, míg az első teljesen normális maradt. Erre tud valaki értelmes magyarázatot? Kevés benne a folyadék? Nem belevaló? Az Elixir5 konstrukciója ... khm... nem tökéletes?

#1116
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 posts

Legrosszabb esetben beesik a fékkar és 0 fékhatás, de leginkább gyenge fékhatás. Én maximum csak a szervizig mennék vele nagyon óvatosan, azt is a saját felelősségedre. Mást szerintem senki sem fog javasolni, hogy ha bármi történik veled...

Hát egy haszna volt a dolognak: minden mindegy alapon ki mertem venni a betétet.
Kicsit másképp néz ki közelről, mint amilyenre tippeltem.
Mondjuk egy pillanatra megállt bennem az ütő, mert az egyik végén kb. tized mm vastagnak tűnt a betét, de kiderült, hogy ahogy kivettem, a tartó lemeze kicsit elmozdult.

#1117
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Buborékos, levegős fékkel, aminek a nyomai csak pár órányi tárolás után jelentkeznek, menet közben nem, mit kockáztatok?

 

Legrosszabb esetben beesik a fékkar és 0 fékhatás, de leginkább gyenge fékhatás. Én maximum csak a szervizig mennék vele nagyon óvatosan, azt is a saját felelősségedre. Mást szerintem senki sem fog javasolni, hogy ha bármi történik veled...



#1118
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 posts
Buborékos, levegős fékkel, aminek a nyomai csak pár órányi tárolás után jelentkeznek, menet közben nem, mit kockáztatok?

#1119
zsbacsi

zsbacsi

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 287 posts

Sziasztok!

 

Tapasztalatlanként írok most, és igazából tanácsot kérek! Most cseréltem bringát, és ezzel féket is :)! Eddig Avid single digit 7 v-féket használtam, de a a mostanin xt tárcsafék van, ami még nagyon új rendszer nekem. A problémám az, hogy rövid használat után - pl egy lejtőzés - az első fék "cincogó", míg a hatsó furcsa "rágó" hangot hallat! (Remélem elég szakszerű volt a megfogalmazás :) ). Hidegen ez a jelenség elmúlik, de mint mondtam rövid menetidő után ismét előjön. Ez normális jelenség tárcsáknál, vagy van vele valami gáz?

Segítségetek előre is köszönöm!

Normálisnak is mondható, nekem is csinál erős hosszú fékezés után ilyet SLX és Deore fék is. A fékbetét felmelegíti a dugattyút és ezzel együtt az olajat is, ami kitágul, ezzel beljebb nyomja a dugattyút. Amikor lehül, visszaáll a világbéke.

Ha fékezés nélkül is eljátssza, akkor lehet hogy kicsit közel vannak a betétek a tárcsához, az lehet olyantól, hogy kicsit sok az olaj a rendszerben, de azt így nehéz megmondani látatlanban.



#1120
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,881 posts

Az XT-fékes sztorit tapasztalatból meg tudom erősíteni. 0 fok közelében bemerevedett az egész rendszer, nem lehetett használni.

Szó nélkül cserélték, csak egy papírra felíratták velem a tüneteket. Nem kellett, hogy szivárogjon vagy valami. Utána hibátlan lett.