Van az Avid-nak egy szériája, amivel nagyon sok a probléma, többek között folyamatos fellevegősödés, nekem ilyen jött az új bringámmal és még új korában eladtam. Fórumokon utána lehet keresni.
Annak nincs értelme, hogy minden lejtőzésnél görcsölsz a fék miatt és rágod magad, hogy az a szerviz mit szúrt el. Náluk tudsz reklamálni, hogy ez van a fékkel és garanciában oldják meg. Ha annyira nem bízol bennük, hogy többet nem akarod a kezükbe adni, akkor felejtsd el őket.
Én is azt gondolom, hogy alapvetően két lehetőség van, 1. megtanulsz szerelni és abban segít a fórum vagy 2. keresel egy olyan szerelőt, akiben megbízol. Megértem, hogy nincs mindenkinek érzéke a szereléshez, ez esetben marad az utóbbi.
Nagyon kicsi az esélye, hogy más olyan lelkiismeretességgel, alapossággal végzi el a munkát, ahogy magadnak megcsinálnád, általában nem azért mert nincs meg a tudása, nincs rá idő. Persze vannak kontárok, barbárok is, de szerintem a legtöbb helyen úgy fogják megcsinálni, hogy teljesen jó lesz. Én ugyanígy vagyok az autómmal, az egyik Opelnél egy tanulót küldtek rá, rossz volt nézni mit csinál a gyertyákkal tekergette ki be mert nem jött le a kulcs), az ráejtette a kulcsot a lakkfényezett lökhárítóra (mindezt előttem) és a végén amikor megkérdeztem hova esett a kulcs akkor "nem tudták". Az öreg ellenőrizte a munkáját, tehát a végén biztos jó lett, ezért nem reklamálhatok, maximum a kulcs ráejtés miatt. Ha máshova viszem ugyanezt csinálják, legfeljebb be sem engednek, maximum az üvegfalon át nézhetem. Én úgy vagyok vele, hagyni kell őket dolgozni, de nem árt nézni mit csinálnak, én is szeretem látni hogy tényleg kicserélik a szűrőt, kiengedik az olajat és azt töltik bele amit én vittem. Csak a legtöbben nem szeretik ha nézik őket, illetve kerékpárszervizben nincs is lehetőség. Ezt általában be kell nyelni ha mással csináltatod.
Lehet találni tisztességes szerelőt (főleg Budapesten, ha jól értem ott keresel), akire nyugodtan rábízhatod.