Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18533 hozzászólás a témában

#1041
clue88

clue88

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás

clue:

A bikemagic.hu-n írta a Géza, (azt hiszem így hívják). Lehet, hogy egy alátét is megtenné, de bátran vidd el hozzá, az írásai alapján kitűnő szakember!

És pontosan melyik felére kellene tennem az alátétet?Meg még egy észrevétel:Ha lassan megyek akkor nagyon minimális az ütés,ha viszont gyorsan akkor üt mint a buszkerék.


  • zeezoltano kedveli ezt

#1042
Martin2004

Martin2004

    vendég

  • fórumtag
  • 92 hozzászólás

, mintha már olvastam volna PM konzol síkba hozásáról,

 

 

 

 

clue:

A bikemagic.hu-n írta a Géza, (azt hiszem így hívják). Lehet, hogy egy alátét is megtenné, de bátran vidd el hozzá, az írásai alapján kitűnő szakember!



#1043
Grande

Grande

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.328 hozzászólás

Első körben cserélném a dugattyúház tömítéseit és/vagy a dugattyúkat is. Nálam ez segített, igaz más fékmárkánál. Csak dugattyút cseréltem.. továbbra is folyt a lé, tömítést is cseréltem, megszűnt a probléma.

Néztem itt a tech docot, de pont a féktestről nincs robbantott ábra.

Hali!

Br-m775ös fék testben van ami elszarodik es engedi az olajat a fékpofákra mert fémes xtr pofa fél év után is nyikorog mint az állat uj tárcsával is, javitható??A VÁLASZOKAT KÖSZI

 


Grande módosította - 2014. szeptember 28. - 19:36


#1044
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Hali!

Br-m775ös fék testben van ami elszarodik es engedi az olajat a fékpofákra mert fémes xtr pofa fél év után is nyikorog mint az állat uj tárcsával is, javitható??A VÁLASZOKAT KÖSZI

Az olajtól nem nyikorogni fog a tárcsa, konkrétan nem fog a fék fogni.

Nekem a 770-es fékem mikor elhasználódott kikopott a dugattyú ház, és billegtek benne a dugattyúk, na ez produkálta ugyan ezt a folyamatos nyikorgást fémes betéttel.



#1045
utazoli

utazoli

    vendég

  • fórumtag
  • 136 hozzászólás

Hali!

Br-m775ös fék testben van ami elszarodik es engedi az olajat a fékpofákra mert fémes xtr pofa fél év után is nyikorog mint az állat uj tárcsával is, javitható??A VÁLASZOKAT KÖSZI



#1046
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Az agy deformálódásának adnék a legkevesebb esélyt, de ha ez van, akkor agy csere (vagy komplett kerék). A féktárcsa csavarjai meg vannak húzva az előírt nyomatékkal? Nincs menetszakadás? Ha ezek jók, esetleg jelöld meg a féktárcsán hol üt most, vedd le a féktárcsát és forgasd el 180°-ban. Ha úgy az ellentétes oldalon üt, akkor tárcsa, ha ugyanott, agy.



#1047
clue88

clue88

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás

De a hátsón jó!Mert párba vettem,abban is van egy minimális ütés de azt betudtam lőni úgy hogy nekem jó legyen.Csak az első szarakodik,én a kerékre gyanakszom de mit lehet a kerékkel csinálni?Csere?Mert csak egy bizonyos ponton üt.Nem vagyok nagy szerelő,nézegettem a kereket lehet kilazúlt ott az a csavar?Köszi a választ.

 

 

Nem kizárt a zsír új tárcsánál sem a durva ütés. Nekem a 30+ EUR-os "hiperszuper" tárcsák közül is többet kellett centírozni (nekem ilyen szerszámom van), mert képtelenség volt beállítani. Ha viszont az aggyal van a gond, akkor tényleg kár a tárcsát túráztatni. Először azt kellene tudni mivel van gond. Próbáltad már ugyanezeket a tárcsákat másik kerékre tenni, ami biztos, hogy jó?



#1048
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Nincs adapter. Ilyen elrendezésű: http://bikemag.hu/im...ting_Pro_02.jpg

 

Tehát ha meghúzom a csavart, akkor mindig ugyanolyan szögbe áll be. Sajnos nem "fémszínű" a konzol. A csavar fejével nem lesz gond. Szerintem vagy a konzol a villán, vagy a féktest nem pontos (utóbbi elég szégyen lenne), vagy még a festést lehet talán... Mondjuk a fékről is kezd ott lepattogzani a festék...

 

Érdekes. Először azt kellene megtudni hol a hiba, a PM adapterben vagy a féktestben. Fel kellene tenni másik féktestet, esetleg vidd el szervizbe hogy próbáljanak rá. Ha valóban a villa lenne a ludas, mintha már olvastam volna PM konzol síkba hozásáról, de hogy mivel lehet azt most nem találom. Házilag/megfelelő célszerszám hiányában mindenesetre ilyennek nem javaslom, hogy nekiállj, mert könnyen kuka lehet a villa.

 

 

Sziasztok!Lenne egy olyan problémám hogy az első keréken nem tudom beállítani rendesen a tárcsa féket.Először azt hittem a tárcsában van nyolcas és vettem egy zsír újat,de az is üt akkorát hogy ne tudjam úgy beállítani ahogy nekem megfelelne.Vagyis minden hozzá ér mindenhez és elég idegesítő hangja van.Nos akkor szerintetek mi lehet a baj?Talán a kerékkel van valami?A tárcsa zsír új szóval az kizárva.Egy 2 éves merida matts 20 ról van szó egyébként.Előre is köszi a segítséget!

 

Nem kizárt a zsír új tárcsánál sem a durva ütés. Nekem a 30+ EUR-os "hiperszuper" tárcsák közül is többet kellett centírozni (nekem ilyen szerszámom van), mert képtelenség volt beállítani. Ha viszont az aggyal van a gond, akkor tényleg kár a tárcsát túráztatni. Először azt kellene tudni mivel van gond. Próbáltad már ugyanezeket a tárcsákat másik kerékre tenni, ami biztos, hogy jó?



#1049
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

Ha nem minőségi a tárcsa azaz nem köszörült akkor simán üthet. Ennek így elég Gyurcsók szaga van.


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#1050
clue88

clue88

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás

Sziasztok!Lenne egy olyan problémám hogy az első keréken nem tudom beállítani rendesen a tárcsa féket.Először azt hittem a tárcsában van nyolcas és vettem egy zsír újat,de az is üt akkorát hogy ne tudjam úgy beállítani ahogy nekem megfelelne.Vagyis minden hozzá ér mindenhez és elég idegesítő hangja van.Nos akkor szerintetek mi lehet a baj?Talán a kerékkel van valami?A tárcsa zsír új szóval az kizárva.Egy 2 éves merida matts 20 ról van szó egyébként.Előre is köszi a segítséget!



#1051
KMT

KMT

    vendég

  • fórumtag
  • 97 hozzászólás

Nincs adapter. Ilyen elrendezésű: http://bikemag.hu/im...ting_Pro_02.jpg

 

Tehát ha meghúzom a csavart, akkor mindig ugyanolyan szögbe áll be. Sajnos nem "fémszínű" a konzol. A csavar fejével nem lesz gond. Szerintem vagy a konzol a villán, vagy a féktest nem pontos (utóbbi elég szégyen lenne), vagy még a festést lehet talán... Mondjuk a fékről is kezd ott lepattogzani a festék...



#1052
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Sziasztok!

 

Mennyire szokás, vagy barbárság (?) egy teleszkóp PM felfogatásáról a festéket eltávolítani? És milyen módszerrel célszerű?

 

Egy Rock Shox XC32-es egyébként, és azért gondoltam erre, mert hiába állítom be a féket, ha meghúzom a csavarjait, ráfeszül a villára, azzal lesz párhuzamos, nem a tárcsával... (Nem olyan avid-szerű a fék, hogy kúpos alátétekkel lehetne állítani a szögén)

 

Segítene egyáltalán a festék leszedése, vagy az anyagból is el kell távolítani, hogy párhuzamos legyen?

 

A villa PM konzolján eleve nem szokott lenni festék azon a részen, ahol a fék illeszkedik rá. Nonszensznek hangzik a festék leszedése. A "kúpos" alátét (egyébként kapható külön is, nem csak avidhoz használható) nem a fék szögén állít, hanem a csavar feje és a fékadapter/féknyereg között helyezkedik el, mintegy önbeálló alátét. Ha a csavar feje nem teljesen merőleges a síkra, az alátét beáll és tökéletesen felfekszik.

 

Szerintem ott valami nagyon rossz. Van adapter és ha igen nincs fordítva?


freddyke módosította - 2014. szeptember 19. - 23:12


#1053
KMT

KMT

    vendég

  • fórumtag
  • 97 hozzászólás

Sziasztok!

 

Mennyire szokás, vagy barbárság (?) egy teleszkóp PM felfogatásáról a festéket eltávolítani? És milyen módszerrel célszerű?

 

Egy Rock Shox XC32-es egyébként, és azért gondoltam erre, mert hiába állítom be a féket, ha meghúzom a csavarjait, ráfeszül a villára, azzal lesz párhuzamos, nem a tárcsával... (Nem olyan avid-szerű a fék, hogy kúpos alátétekkel lehetne állítani a szögén)

 

Segítene egyáltalán a festék leszedése, vagy az anyagból is el kell távolítani, hogy párhuzamos legyen?

 

 



#1054
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

1. Kis mennyiségű (10-40 ml) használt fékfolyadékot (DOT4) hol lehet beszolgáltatni? És hogy fogadják el? Érdemes valami tartályt beszerezni (milyen anyagból lehet?) vagy odamegyek és kinyomom a fecskendőből? Lehúzni nem akarom de gondolom nem jó ötlet hosszú ideig úgy tárolni, nem tudom lezárni és kicsit furcsa lenne így kesztyűben, fecskendő égnek szegezve végigkorzózni a városon  :)

 

Utánanéztem és bármiféle pl. műanyagdobozban ingyen le lehet kis mennyiségben adni, pl. a Budapesti FKF hulladékudvaroknál.



#1055
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

 

Köszönöm! A többihez valaki?



#1056
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

 

3. Formula RX-hez hol lehet O gyűrűt kapni?

 

http://melux.shp.hu/...web.php?a=melux


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1057
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Elkezdtem szerelgetni, pár kérdés:

 

1. Kis mennyiségű (10-40 ml) használt fékfolyadékot (DOT4) hol lehet beszolgáltatni? És hogy fogadják el? Érdemes valami tartályt beszerezni (milyen anyagból lehet?) vagy odamegyek és kinyomom a fecskendőből? Lehúzni nem akarom de gondolom nem jó ötlet hosszú ideig úgy tárolni, nem tudom lezárni és kicsit furcsa lenne így kesztyűben, fecskendő égnek szegezve végigkorzózni a városon :)

 

2. Ha átnyomom az újat, és ide oda nyomogatom hogy ne legyen buborékos, nem vegyül a régivel? Ha nem koszos akkor nem látni a különbséget, még ha már "vízesebb" is a régi.

 

3. Formula RX-hez hol lehet O gyűrűt kapni? Vagy ha azzal baj van akkor felejtsem és vegyek egy Shimano-t? Több ezer km használat után a dugattyúk nem teljesen és/vagy egyenletesen mozognak vissza, tehát gyakorlatilag képtelen vagyok tökéletesen csöndesre állítani; legalább az első fékezés után már hangos. Kevesebb olaj nem megoldás mert akkor kimozog amig ugyanez a helyzet fellép, csak még nagyobbak a toleranciák (karok holtjátéka, egyik fékpofa jobban beleér stb.).

 

4. Esetleg szétszedném/kipucolnám de sehol nem találtam részletes leírást. Mivel egy darabból van a papucs addig pumpálom pofa nélkül amig kiesik belülről az egyik dugattyú, aztán vákuum híján a másik is? (ja, fékfolyadék mindenhol, összerakni/újratölteni szenvedés) Vagy ki kell mindenképp csavarni (esetleg összerakáshoz) a záró kupakot az oldalán? Nem éppen szabvány szerszámos (négy félkör bemélyedés, semmivel nem lehet könnyen megfogni) és attól félek ez egy egyirányú gyári összerakáshoz lett tervezve, talán bele is ragasztották. De a passzoló OEM színkombit nem lehet külön kapni (fehér féktest, kék kupak) :) Ha ezt mégis megkísérelném akkor célszerűbb először lecsapolni a fékfolyadékot?



#1058
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

És összehasonlítva a Magura MT2-vel a Shimano BR-M395-öt?

szerintem kb egy szint, csak a shimanoval kevesebb a probléma.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1059
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.297 hozzászólás

És összehasonlítva a Magura MT2-vel a Shimano BR-M395-öt?

fú, jó régi a post, de hátha számít még valamit: nekem volt mt2/mt4 hibrid fékem(oem), de nem voltam meggyőzve. nem volt rossz, de a 775-ös használtan vásárolt xt számomra sokkal szimpatikusabb volt. a magurát túl nyúlósnak éreztem a shimanoval szemben.



#1060
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás

okosok lefty Supermax PBR 130mm összehúzható 100mm-re?