Bevallottan rossz a mozgáskoordinációm. Ilyen egyszerű. xD.
Ha nem szenvedsz Parkinson kórban vagy Tourette szindrómában akkor ajánlom hogy a láncot a hajtáshoz közel, visszafelé tekerve tisztítsd/kend
Bevallottan rossz a mozgáskoordinációm. Ilyen egyszerű. xD.
Ha nem szenvedsz Parkinson kórban vagy Tourette szindrómában akkor ajánlom hogy a láncot a hajtáshoz közel, visszafelé tekerve tisztítsd/kend
nehogy átlagoljon. a minimum vastagság számít, ha valahol az alá kopott, akkor nem segít a tárcsán, ha esetleg van rajta egy 2mm-es váll is...
Ha _ugyanott_ többször mér, akkor kell átlagolni. Persze jelen esetben jó a konzervatív megközelítés is, hiszen végül is a csere a kérdés, nem a vastagság.
Ezt hogy tudod így kivitelezni?
Bevallottan rossz a mozgáskoordinációm. Ilyen egyszerű. xD.
Nekem a hátsónál megy el a fékerő lánctisztítás vagy láncspray használata után. Egyszerűen nem tudom úgy kivitelezni, hogy a tárcsára ne kerüljön cucc.
Ezt hogy tudod így kivitelezni?
Mind a két féknél ez van?
Nekem a hátsónál megy el a fékerő lánctisztítás vagy láncspray használata után. Egyszerűen nem tudom úgy kivitelezni, hogy a tárcsára ne kerüljön cucc. :-( Persze, néhány erős fékezés után helyrejön, néha csak komolyabb lejtő után, de mindig megjavul. Gondolom, hosszabb állás után te is olajozod a láncot, innen a tipp.
A hátsónál rosszabb a helyzet, de az elsőnél is tapasztalom. Nem az olajozás miatt van, mivel nem spray-t használok.
nehogy átlagoljon. a minimum vastagság számít, ha valahol az alá kopott, akkor nem segít a tárcsán, ha esetleg van rajta egy 2mm-es váll is...
Oké, Köszönöm !
Még egy kérdés : Féktárcsáknál mi a minimális vastagság ? illetve mi az ami már kuka ?
Ált. 1.5 mm. Viszont ne csak egy helyen mérj! Lehet ugyanis, hogy vannak jobban kopott részek, ott, ahol esetleg korábban hozzáért. Akár mérj többször, és számolj átlagot.
Leporoltam ma a bringát, és megint nem olyan mint kellene... de most legalább nem nyikorog. Valakinek bármi ötlet miért lehet?
Mind a két féknél ez van?
Nekem a hátsónál megy el a fékerő lánctisztítás vagy láncspray használata után. Egyszerűen nem tudom úgy kivitelezni, hogy a tárcsára ne kerüljön cucc. :-( Persze, néhány erős fékezés után helyrejön, néha csak komolyabb lejtő után, de mindig megjavul. Gondolom, hosszabb állás után te is olajozod a láncot, innen a tipp.
Sziasztok,
Nagy talány áldozata vagyok. Shimano XT fékem (2013) van a bringámon, ami meg kell mondjam szuper. Tavaly eltettem télre a bringát, és tavasszal amikor elővettem, a fék nyúlt, nyikorgott, és alig fogott. Csakhogy amikor eltettem jó volt, soha nem nyikorgott fékezés közben. Ok, kivettem, megcsiszoltam stb., csak nem javult, így kicseréltem a pofákat (úgy gondoltam nem levegős, mert akor miért nyikorogna). Utána olyan volt mint régi korában, harapott szépen. De most a helyzet megismétlődni látszik. Leporoltam ma a bringát, és megint nem olyan mint kellene... de most leglább nem nyikorog. Valakinek bármi ötlet miért lehet?
Oké, Köszönöm !
Még egy kérdés : Féktárcsáknál mi a minimális vastagság ? illetve mi az ami már kuka ?
Ez így ebbe a formában nem oké! Is pm 180- at szerezz be mert ez ìgy életveszélyesSziasztok !
Segítséget szeretnék kérni. Május óta van tárcsafékes bringám előtte mindig csak v-fékesek voltak.
Kérdésem, hogy mennyire ajánlott duplán adapterezni ?
Hátsó fékről van szó. IS furatos a váz. Eddig Tektro volt 160-as tárcsával ,gyári IS-->PM160 adapterrel.
Most kapott egy Elixir 5-öst 180-as tárcsával. Ezt úgy tudtam megoldani, hogy a fent említett adapterre került rá az Avid PM160-->PM180 hátsó adapter és a féktest. A lenti képen látható a jelenlegi helyzet. Maradhat ez így vagy ajánlott egy IS-->PM180 hátsó adapter ?
Köszönöm !
https://picasaweb.go...feat=directlink
Sziasztok !
Segítséget szeretnék kérni. Május óta van tárcsafékes bringám előtte mindig csak v-fékesek voltak.
Kérdésem, hogy mennyire ajánlott duplán adapterezni ?
Hátsó fékről van szó. IS furatos a váz. Eddig Tektro volt 160-as tárcsával ,gyári IS-->PM160 adapterrel.
Most kapott egy Elixir 5-öst 180-as tárcsával. Ezt úgy tudtam megoldani, hogy a fent említett adapterre került rá az Avid PM160-->PM180 hátsó adapter és a féktest. A lenti képen látható a jelenlegi helyzet. Maradhat ez így vagy ajánlott egy IS-->PM180 hátsó adapter ?
Köszönöm !
https://picasaweb.go...feat=directlink
T3v3 módosította - 2014. december 12. - 02:35
Azért egyszer próbálj ki egy slx-t vagy xt-t.
Szia Kánya! Köszi a választ! Szerencsére pont van izopropil alkoholom, úgyhogy holnap indul a mosoda! Egy elixir 9-esem van, nagyon elégedett voltam vele a hét végéig. Jól adagolható, nem egy satu, de nekem nem is hiányzik ez az érzés.
Üdv, Jani
Tiszteletem a fórumozóknak! Először írok itt az oldalon. Mindjárt egy kérdéssel kezdeném: Volt valakinek olyan tapasztalata, hogy a dugattyú nem követi a betét kopását, nem "lép" össze a betét kopásának ütemében? Én a hét végét a Pilisben töltöttem és mire hazajöttem, nem volt fékhatás a hátsó nyergen. Itthon szétszedtem, azt hittem elment az olaj, vagy levegőt szívott, de semmi ilyesmi. aztán üresen elkezdtem pumpálni és láttam, hogy nem megy összébb egy század mm-t sem. A betétek kb. 80%-osak, úgyhogy túlkopás kizárva... Ha valaki megosztaná velem a tapasztalatait, azt megköszönném!
Üdv, Jani
Első soron, betét ki, munkahengert kimosni izopropil alkohollal, megjáratni a dugattyúkat valami tompa feszítő eszközzel. Ha ez sem segít, légtelenítés vagy olajcsere. Milyen fék amúgy?
Tiszteletem a fórumozóknak! Először írok itt az oldalon. Mindjárt egy kérdéssel kezdeném: Volt valakinek olyan tapasztalata, hogy a dugattyú nem követi a betét kopását, nem "lép" össze a betét kopásának ütemében? Én a hét végét a Pilisben töltöttem és mire hazajöttem, nem volt fékhatás a hátsó nyergen. Itthon szétszedtem, azt hittem elment az olaj, vagy levegőt szívott, de semmi ilyesmi. aztán üresen elkezdtem pumpálni és láttam, hogy nem megy összébb egy század mm-t sem. A betétek kb. 80%-osak, úgyhogy túlkopás kizárva... Ha valaki megosztaná velem a tapasztalatait, azt megköszönném!
Üdv, Jani
Ok.
Majd írd meg légyszi, mi volt a gond, kíváncsi vagyok.
A fék megjárta dr. Bike-ot és Vargányát. Ahogy sejteni lehetett, a fékkarban a dugattyú-tömítés (karmantyú) ment tönkre. Komplett fékkar-csere lett a dologból.
Elvittem a szervízbe. Három szerelő is összeszaladt, húzogatták a fékkart, csóválták a fejüket. Abban teljes volt az egyetértés, hogy ezt „Vargányához” (a magyarországi fő-fő Shimano szaki?) kell vinni, ők nem nyúlnak hozzá. Az egyikük azt mondta, ha ez Avid lenne, akkor tudná, mitől van, de Shimanonál nem. Másikuk fékdugattyú-tömítésre tippelt, neki tűnt fel, ami nekem nem, hogy vissza is kicsit lassabban megy a fékkar. - Majd ha visszajött Vargányától, tudósítok.
Ákker, elhiszem, hogy mindenki isteníti ezt a féket, én is (sic!), de a fizika az fizika. nem értem, miért nem lehetett tiszta lappal indulni (teljes légtelenítés, ahogy írod.) Az. hogy mi okozta a levegősödést, az egy másik kérdés! Nem volt a bringa korábban hosszabb ideig a feje tetejére állítva? Állítólag az is okozhat ilyen tüneteket.
nem tudom, de legalább biztosan nem levegős.
(valszeg a váz felfogatási pontja gyenge vagy pontatlan)
lehet, érdemes lenne kicsit megsmirglizni a betétet.
vagy cserélj pofát, pl. erre:
http://ebike.hu/term...a-tarcsafekhez/
Nem, fel sem merült. Gondolom nekik sem fért bele a levegősségről kialakított képükbe a tünetegyüttes. Továbbá talán azért, mert szombaton a "kis Shimano-s tölcsérrel" ők töltögettek bele olajat, kocogtatták a vezetéket, pumpálták a fékkart, és együtt örültünk, hogy kijött pár (pici) buborék. Ugyan az nem volt a szabályszerű teljes légtelenítés (alul is megbontva), de javítania kellett volna, nem pedig tovább rontani a helyzetet. - Persze ez részemről találgatás, de az biztos, hogy a "légtelenítés / levegős" kifejezések nem hangzottak el a kupaktanácson.
Ok.
Majd írd meg légyszi, mi volt a gond, kíváncsi vagyok.
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti