Igazából attól is függhet ez (józan paraszti ésszel belegondolva) hogy mi a fékfolyadék. Autóknál-motoroknál és a legtöbb kerékpáros tárcsaféknél a DOT folyadék az elterjedtebb. Az meg ugyebár glikol-alapú, higroszkópos (=nedvszívó). Emiatt valószínûleg gyakrabban kell cserélni, mint a Shimano ásványi olaját.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
Indította
zOrg
, 2006. január 10. 04:41
#8381
Írta 2009. június 11. - 20:37

#8382
Írta 2009. június 11. - 20:32

amennyi idõnként levegõs lesz
Nekem a gyárilag szerelt shimano megvan hat éve, és még soha nem nyúltam hozzá légtelenítés céljából. Megevett négy garnitúra fékpofát, és két tárcsát. Ezért javaslom mindenkinek, vegyen gyári szerelésût

"A patentzár nem 1 erõviselõ szempont" Semetei Rándor
#8383
Írta 2009. június 11. - 18:20

Szerintetek mennyi idõnként kell levegõtleníteni a hidrás fékrendszereket?
amennyi idõnként levegõs lesz

__________________
#8384
Írta 2009. június 11. - 18:05

#8385
Írta 2009. június 11. - 16:12

Én is csak a tiszta házi páleszt ajánlom jól tisztít és ... 
a csiszoló papírral meg okosan mert ha ferdére csiszolod a pofát, akkor az nem lesz jó.

a csiszoló papírral meg okosan mert ha ferdére csiszolod a pofát, akkor az nem lesz jó.
Sírva születtél, körülötted mindenki nevetett, igyekezz úgy élni, hogy nevetve távozz, és körülötted mindenki sírjon.
#8386
Írta 2009. június 11. - 15:08

Szia,
Azért fújtam be, mert ha tekertem a bicajjal, mindegy milyen tempóval, csikorgott a fék meg minden fûlkárosító hangot adott ki. Ezenkívûl írtó gáz volt, tiszta égõ volt.
Nem, a betét nem kophatott el, nem olyan volt a hangja.
Most már remélem érted, miért kentem be.
Hát nem bika fék :-) De azért nekem jó lesz :-) Köszi a tippet, ha nincs egyszerûbb javaslat, kipróbálom.
üdv
Azért fújtam be, mert ha tekertem a bicajjal, mindegy milyen tempóval, csikorgott a fék meg minden fûlkárosító hangot adott ki. Ezenkívûl írtó gáz volt, tiszta égõ volt.
Nem, a betét nem kophatott el, nem olyan volt a hangja.
Most már remélem érted, miért kentem be.
Hát nem bika fék :-) De azért nekem jó lesz :-) Köszi a tippet, ha nincs egyszerûbb javaslat, kipróbálom.
üdv
#8387
Írta 2009. június 11. - 14:22

hát amugy sem egy bika fék, de valszeg vmi kenõanyag ment rá vagy ilyesmi....meg ha fogott akkor minek fújtad be?:chin:
akkor kell befújni, ha valami olyaj vagy zsír került rá...szal nem vágom
de szedd szét, fékpofára ajánlom a súlyolóport utána töröld szárazra majd egy kis csiszoló papírral kínáld meg....tárcsát meg vmi tiszta aklohollal töröld át jól....
akkor kell befújni, ha valami olyaj vagy zsír került rá...szal nem vágom
de szedd szét, fékpofára ajánlom a súlyolóport utána töröld szárazra majd egy kis csiszoló papírral kínáld meg....tárcsát meg vmi tiszta aklohollal töröld át jól....
#8388
Írta 2009. június 11. - 13:08

Sziasztok!
Tél végen vettem egy bicajt használtan, olcsó volt, állítólag német. Crosswind matrica van rajta, össztelós, két tárcsafék van rajta. Az a bajom, hogy az elsõ szinte alig fog. Pontosabban erõsen fogott egy ideig, amíg be nem fújtam féktisztító spray-el... Aztán az a menet közbeni állandó visítás (nem tom miért csinálta, de nagyon égõ volt) végre megszûnt. De a spray óta szinte nulla a fékhatás.
A fék: zoom F0160
160mm-es, ráállítottam a spray elõtt csutkára, szóval ebben az állásban elvileg bitangnak kéne lennie. (nem állítódott el, ellenõriztem)
Mit lehetne vele csinálni? Mi a megoldás?
üdv
meregzsakk
Tél végen vettem egy bicajt használtan, olcsó volt, állítólag német. Crosswind matrica van rajta, össztelós, két tárcsafék van rajta. Az a bajom, hogy az elsõ szinte alig fog. Pontosabban erõsen fogott egy ideig, amíg be nem fújtam féktisztító spray-el... Aztán az a menet közbeni állandó visítás (nem tom miért csinálta, de nagyon égõ volt) végre megszûnt. De a spray óta szinte nulla a fékhatás.
A fék: zoom F0160
160mm-es, ráállítottam a spray elõtt csutkára, szóval ebben az állásban elvileg bitangnak kéne lennie. (nem állítódott el, ellenõriztem)
Mit lehetne vele csinálni? Mi a megoldás?
üdv
meregzsakk
#8389
Írta 2009. június 10. - 20:35

valamikor nekem is volt ilyen ötletem de gyorsan elvetettem
mondjuk mikor tavaly "teszteltem" a dawg delux-ot átraktam a gyári fsa kerekek (6" hayes tárcsák azok egyeztek, de a gyárin pl deore sor volt enyim meg sram) helyett a sajátimat az tökéletesen mûködött, de az összes szervizes azt mondta marha nagy szerencse, és kb 100 ból 1
mondjuk mikor tavaly "teszteltem" a dawg delux-ot átraktam a gyári fsa kerekek (6" hayes tárcsák azok egyeztek, de a gyárin pl deore sor volt enyim meg sram) helyett a sajátimat az tökéletesen mûködött, de az összes szervizes azt mondta marha nagy szerencse, és kb 100 ból 1
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#8390
Írta 2009. június 10. - 20:26

#8391
Írta 2009. június 10. - 19:28

na az meg a masik szivas. a kazetta. mert ha mondjuk 70-30%ban hasznalod az egyik kereket, akkor az azon levo fogsor jobban fog kopni. atrakod a masik kereket es ugrik majd a lanc.
szerintem ez elmeletben jobb otletnek tunik mint gyakorlaban megvalositva.
szerintem ez elmeletben jobb otletnek tunik mint gyakorlaban megvalositva.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#8392
Írta 2009. június 10. - 18:48

Jobban jársz, ha országútra építesz valami egyszerûbb bringát 
A fékek, és a lánc/fogsor kopása miatt valamelyik kerékkel nem lesz az igazi a dolog.

A fékek, és a lánc/fogsor kopása miatt valamelyik kerékkel nem lesz az igazi a dolog.
#8393
Írta 2009. június 10. - 18:30

Nos, a tartalék kerék értelme az lenne, hogy az egyiken aszfaltosabb gumi, a másikon terepesebb van, és ha ide megyek, ha oda, két perc alatt kicserélem. Nem jobb kereket akarok, hanem két párat.
A fékbetét sasszeggel van beillesztve, azt is cserélgetni sajnos eléggé életszerûtlen lenne, pont a csere egyszerûsége veszne oda.
Vagy vegyek 2x2 egyforma féktárcsát, és azokat dobjam fel a régi és az új kerekekre, egy szett új fékbetéttel együtt? Gondolom minden szabványos, azaz a féktárcsák "fékezõ peremének" szélessége illetve a féktárcsák vastagsága is.
ÉS a racsnik az MTB kerekeknél megegyeznek? Azaz a hátsó sor lehet Shimano és Sram is?
Valaki használ így két kerékszettet? Mert a legrosszabb az lenne, ha megvenném a kerekeket, és aztán derülne ki valami turpisság, és nézegethetném õket a garázs polcán
A fékbetét sasszeggel van beillesztve, azt is cserélgetni sajnos eléggé életszerûtlen lenne, pont a csere egyszerûsége veszne oda.
Vagy vegyek 2x2 egyforma féktárcsát, és azokat dobjam fel a régi és az új kerekekre, egy szett új fékbetéttel együtt? Gondolom minden szabványos, azaz a féktárcsák "fékezõ peremének" szélessége illetve a féktárcsák vastagsága is.
ÉS a racsnik az MTB kerekeknél megegyeznek? Azaz a hátsó sor lehet Shimano és Sram is?
Valaki használ így két kerékszettet? Mert a legrosszabb az lenne, ha megvenném a kerekeket, és aztán derülne ki valami turpisság, és nézegethetném õket a garázs polcán
#8394
Írta 2009. június 10. - 18:06

Kivéve, ha a csere keréken a tárcsa is meg a betét is zsírúj, mert akkor jöhet a bekoptatás rendesen

#8395
Írta 2009. június 10. - 18:03

Na ja, csak egy eltérõ tárcsával másképpen fog kopni a betét. Javaslat: a pótkerékhez pót fékbetét pár rendszeresítése, így a bekoptatással se kell csere esetén bajlódni.elmagy az shimano-tol kezdve az avid-ig mindennel sztem....
#8396
Írta 2009. június 10. - 18:03

Ezt a tartalék szett kereket azért nem nagyon értem. Ha nem vagy élvonalbeli versenyzõ, akkor minek venni? Nekem is volt egyszer 2 szett kerekem, hogy majd más külsõket rakok rájuk, és akkor az milyen jó lesz. De sosem használtam a gyengébbik szett kereket...
Amúgy is, ha idõnként vesz az ember új kereket, akkor megmarad a régi, és azt bármikor fel lehet használni. És ilyenbõl csak egyre több lesz
Amúgy mind a 6 csavaros, mind pedig a centerlock-os tárcsát elég gyorsan át lehet rakni egyik agyról a másikra
Amúgy is, ha idõnként vesz az ember új kereket, akkor megmarad a régi, és azt bármikor fel lehet használni. És ilyenbõl csak egyre több lesz

Amúgy mind a 6 csavaros, mind pedig a centerlock-os tárcsát elég gyorsan át lehet rakni egyik agyról a másikra

#8397
Írta 2009. június 10. - 17:41

#8398
Írta 2009. június 10. - 15:54

Gondolokozm azon, hogy veszek egy szett tartalék kereket, amihez vennem kellene féktárcsát is. Magura Louise van most fent, nem is sokat futott, kb 400km, de nem tudom, hogy a tartalék kerékre is kötelezõen ugyanolyan típusú féktárcsát kell vennem? Mert a Magura gyári féktárcsának darabja 16, akkor meg inkább bele sem kezdek az egészbe.
#8399
Írta 2009. június 10. - 08:13

#8400
Írta 2009. június 10. - 08:02

Hali!
Melyik bowdenes féket vegyem meg ?
Avid BB7, vagy Hayes MX4 ? A BB7 felé hajlok, de a szervízben nagyon ajánlgatták az MX4-et.
Mx4 óccsó és olyan is (gagyi) BB7 az pedig nagyon király

Kill the Hill:szok: vagy fordítva?
www.kannmatti.kepeim.hu
www.kannmatti.kepeim.hu