Nekem Hayes stroker ryde van nagyon meg vagyok vele elégedve ( 1200 km ), a trail még egy fokkal jobb. Kell neki 2-3 száz km mig bekopik aztán egy ujjal blokkolja a hátsó kereket.Elsõt jobban behuzom emelkedik a hátulja. Remekül adagolható. Nagyon fontos ennél a tárcsatipusnán hogy teljesen tiszta / zsirmentes legyen a tárcsa ... egy csepp olajsár a láncról és egybõl elveszik a fékhatás negyede. Ujonnan 4.00 mm volt a fékpofa 1000 km után 3.86 - 3.88 mm ( A lemez és a kopóréteg teljes szélessége ) tehát az 1.6 mm kopóréteg kb 7-8000 km kibir ha minden igaz.!?Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni,tárcsafék vásárlás elõtt állok és szerintetek melyiket vegyem.
Shimano SLX,Hayes Stroker Trail.Avid is szóba jöhet.
Túrázni lesz a fék inkább.Ezek tetszenek,azért írtam példának ezt a két féket.
Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#8321
Írta 2009. június 24. - 21:25

#8322
Írta 2009. június 24. - 20:49

Segítséget szeretnék kérni,tárcsafék vásárlás elõtt állok és szerintetek melyiket vegyem.
Shimano SLX,Hayes Stroker Trail.Avid is szóba jöhet.
Túrázni lesz a fék inkább.Ezek tetszenek,azért írtam példának ezt a két féket.
#8323
Írta 2009. június 24. - 14:14

#8324
Írta 2009. június 24. - 07:41

#8325
Írta 2009. június 23. - 23:25

Szerintetek kompatibilis a Shimano Saint centerlockos tárcsa a Hayes Stroker Trail fékkel?
Kösz
#8326
Írta 2009. június 22. - 21:00

#8327
Írta 2009. június 22. - 20:56

Sziasztok!
Problémám van a shimano m486-os hidrós tárcsafékemmel.
Defektet kaptam kivettem a hátsó kereket. Ezután én hülye behúztam a hátsó féket csak úgy kiváncsiság képpen, és utána alig tudtam visszatenni a kereket. Valahogy bele erõltettem a tárcsát a fékpofák közé. Természetesen most súrlódik, mint a franc a kerék nem mozog rendesen. Aztán rájöttem, h a távtartót kellet volna behelyezni a fékpofák közé. A használati utasításban az van, hogy ha súrlódik a fék, akkor ki kell venni a fékpofákat és vissza kell nyomni a dugattyúkat az eredeti helyetükbe. Kérdés: vissza lehet õket nyomni a fékbetétek kivétele nélkül?
Segítsetek, ez az elsõ tárcsafékem.
én is jártam már így, laposfejû csavarhúzóval óvatosan visszanyomkodtam betétestül mindenestül. nem lett baja a betéteknek..
#8328
Írta 2009. június 22. - 20:55

#8329
Írta 2009. június 22. - 20:54

#8330
Írta 2009. június 22. - 20:50

Problémám van a shimano m486-os hidrós tárcsafékemmel.
Defektet kaptam kivettem a hátsó kereket. Ezután én hülye behúztam a hátsó féket csak úgy kiváncsiság képpen, és utána alig tudtam visszatenni a kereket. Valahogy bele erõltettem a tárcsát a fékpofák közé. Természetesen most súrlódik, mint a franc a kerék nem mozog rendesen. Aztán rájöttem, h a távtartót kellet volna behelyezni a fékpofák közé. A használati utasításban az van, hogy ha súrlódik a fék, akkor ki kell venni a fékpofákat és vissza kell nyomni a dugattyúkat az eredeti helyetükbe. Kérdés: vissza lehet õket nyomni a fékbetétek kivétele nélkül?
Segítsetek, ez az elsõ tárcsafékem.
#8331
Írta 2009. június 22. - 18:15

Edit:ez már ugyan off,de nem tudtok olyan elsõ sárvédõt,amit egy pillanat leszedni meg visszarakni?Mert száraz idõben nem raknám fel a bicóra,fölösleges,de esõben hasznos,ha nem sáros az arcom.
Üdv.
Ugyan már ez is off és nem is megyek bele szívesen a témába mert dá dá lessz,de megsúgom hogy ilyen sárvédõket minden rendes jóravaló bringaboltban árulnak.
#8332
Írta 2009. június 22. - 17:27

Amúgy az elsõ v-fékem faszán megtréfált,ugyebár vizesen úgy fog,mintha nagyanyám ráharapna a felnire,ezért húztam neki rendesen,és szétpattant az a rész,ahol ki kell akasztani a féket,ha ki akarom venni a kereket,nem tudom a rendes nevét,de egy pillanatra megijedtem o.O
Edit:ez már ugyan off,de nem tudtok olyan elsõ sárvédõt,amit egy pillanat leszedni meg visszarakni?Mert száraz idõben nem raknám fel a bicóra,fölösleges,de esõben hasznos,ha nem sáros az arcom.
#8333
Írta 2009. június 22. - 14:47

koszi
S valakinek észrevetele ,saintrol az ujrol ,meg az Hayes stroker ace rol ?
új saint nagyot harap hope tárcsával;)
hayesrõl nem tudok nyilatkozni,nem is volt,nem is lesz.

#8334
Írta 2009. június 22. - 13:56

Megnéztem az Avid oldalon a fékkarokat és kicsit zavarban vagyok.
MIndenki az SD7-est ajánlja, de közben az FR5re irják hgy a BB7eshez lett kifejlesztve és kicsit drágább is. De nincs benne speed dial funkció (egyáltalán mi ez a speed dial, mert sehol sem találtam).
Szoval melyik fékkar a jobb?
Speed Dial az annyit tesz, hogy állíthatod a fékkaron a bovdenhúzást. Azaz, hogy adott fékkarút alatt mennyit húzol. Ilyen volt régen a Shimano LX karon, vagy a B+ fékkaron, de ez fokozatmentes megoldás, mint a Funné volt egykoron. 1 hétig boldogan tekergeti az ember, aztán megunja, nem halsz bele a hiányába



#8335
Írta 2009. június 22. - 09:44

ezt tegnap picit benéztem mert nem láttam hogy mikori volt a kérdés ..... és nem 2009-esEgyébként ha van egy kis 8as a tárcsában az könnyen javíthatod egy TISZTA ronggyal vagy pl.: zsebkendõvel és egy fogóval. Csak nagyon kicsiket hajlítgass rajta.
amúgy nekem is van gondom a BB5el hátul van és így sem fog pedig oda azért nem kell egy "bika" fék. Az a helyzet hogy csak a fékkar útjának legvégén állítja meg a kereket. Többször tisztítottam a tárcsát és a pofát is. tiszta fékpor az egész féktest. Ami elég meglepõ fõleg úgy hogy elõl a BB7 nél szinte semmi nincs. Arra gondoltam hogy 1 szer amikor takarítottam a tárcsát és a pofákat, akkor elvittem 1 körre és teljesen átforrósítottam a féket. És lehet hogy emiatt "porladna"a pofa?
köszi

De mondjuk a másik fele az még érvényes hogy rossz a BB5 és mi baja lehet?
healer999
Én nem rég vettem Fr5 öt. és tényleg nagyon jók. az Fr5 és az SD7 abban különbözik hogy : Az Fr5 olcsóbb, kb. 30g-al könnyebb, a felfogató csavar más anyagból van(nem tudom mi), és az a piros bi..ba..
Na az a kis piros cucc (speed dial) azt csinálja hogy úgy tudod lecsökkenteni a fékkar behúzási útját hogy a fékpofa nem mozdul semmit. Vagyis sokkal hamarabb odaér a fékpofa a tárcsához.
De szerintem BB7 nél az FR5 bõven elég, bár kinek mi.....
#8336
Írta 2009. június 22. - 08:18

ha Hope-ot akarsz,rendel meg kintrõl,alkatrész is van hozzá és mûködik is!
http://www.chainreactioncycles.com/
koszi
S valakinek észrevetele ,saintrol az ujrol ,meg az Hayes stroker ace rol ?
Life Is Just a Big Ride :angel:
#8337
Írta 2009. június 22. - 06:37

MIndenki az SD7-est ajánlja, de közben az FR5re irják hgy a BB7eshez lett kifejlesztve és kicsit drágább is. De nincs benne speed dial funkció (egyáltalán mi ez a speed dial, mert sehol sem találtam).
Szoval melyik fékkar a jobb?
#8338
Írta 2009. június 22. - 00:55


#8339
Írta 2009. június 22. - 00:41

Amúgy van arra valami módszer, hogy a kerék ki-és beszerelésekor mindig ugyanannyira húzzuk meg a gyorszárat? Mivel az egy kicsit meghajlítja a villát, máris rossz a fék beállítása egy ki-beszerelés után.
nem kell tekergetni miután elfordítottad a kart, ugysincs perem mint a villáknál...szal nem állítod el a kupakok(v mik) távolságát
#8340
Írta 2009. június 22. - 00:11

A bekopásos dolgot értem, csak az a furcsa, hogy a visszacserélés után is gyenge maradt, illetve hogy a jelenlegi fékerõ lényegesen kisebb akár a vadonatúj, bekopás nélküli állapotnál is.
Komolyan, a legrosszabb cantifék is csoda ehhez képest.
A tárcsatisztítást megpróbálom, úgy emlékszem, van itthon ilyen anyag. Ami zavar, hogy a cseréket megelõzõen nem volt koszolódva a tárcsa (olyan mértékben, hogy jelentõsen csökkentse a fékerõt), közben pedig ügyeltem rá, hogy tiszta maradjon.
A fékpofák szerintem megfelelõen helyezkednek el, legalábbis mindkettõ a lehetõ legközelebb a tárcsához, és jól is mozognak.
A szögüket nem ellenõriztem, de annak állítására nincs lehetõség, illetve felfekszenek szépen a tárcsára, ennyit látok.
Amúgy van arra valami módszer, hogy a kerék ki-és beszerelésekor mindig ugyanannyira húzzuk meg a gyorszárat? Mivel az egy kicsit meghajlítja a villát, máris rossz a fék beállítása egy ki-beszerelés után.