Nekem cserélték. Onnan emlékszem, hogy egész életemben egy dolgot vittem vissza: br-m775-öt.
csak befagyott vagy folyt is? amelyik folyt, azt cserélték, azt tudom, de a hidegtűrés hiányát nem ismerték el.
Nekem cserélték. Onnan emlékszem, hogy egész életemben egy dolgot vittem vissza: br-m775-öt.
csak befagyott vagy folyt is? amelyik folyt, azt cserélték, azt tudom, de a hidegtűrés hiányát nem ismerték el.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
a br-m775-öt cserélték, ha "befagyott"?
Nekem cserélték. Onnan emlékszem, hogy egész életemben egy dolgot vittem vissza: br-m775-öt.
Ez a nyomáspont vándorlás olyan, hgogy amúgy ugyan akkora fékerőhöz ugyan olyan erővel kell húzni a kart, csak más ponton érezni?
...
A 8000-es széria ha épp jól működik, erős, jól adagolható fék. Csak nem mindig működik jól. A leginkább zavaró a vándorló nyomáspont. Egyik pillanatban felkeményedik és alig pár mm-t húzva a fékkaron már blokkol a kerék, a következő pillanatban meg beesik a fékkar. Mindezt úgy képzeld el, hogy mondjuk ereszted lefelé a gépet és ahogy játsszol a fékkel, egyik pillanatban ilyen, másikban olyan. Össze-vissza és sajnos gyakran változik egyik és másik állapot közt.
Nem egyedi probléma. Így hirtelen simán 4 embert tudnék említeni csak az ismerősök közt, akinek ilyen fékje van és mindegyikük ugyanerre panaszkodik. Bikeradaron szintén erről írtak, ha jól rémlik...
SLX passz... Fékkar vagy féktest? Tippre előbbi, de majd a szakik megírják, melyik.
mongy amit irsz jelenseget, nekem ugy tunik, hogy a fektestnel vmi konstrukcios baki lehet, es nem lehet 100%osra (vagy nehez) legteleniteni. melegedes hatasara a benn rekedt vandorlo buborek befolyasolja a nyomaspontot. de csak tippelek. m785os fektestet meg mindig lehet venni... egy probat lehet megerne, hatha kompatibilis. 40-45 eur.
A BB7-ről nem sok rosszat hallani. Havernak 2 bringája van, egyiken XT, a másikon meg BB7. A meglepő, hogy nem érzi sz@rnak még az XT mellett sem. És ezt már több embertől hallottam.
Volt egy régi német Bike Magazinban egy cikk egy fickóról, aki Alpok átkeléseket vezet egy utazási irodának, évente többet. Persze így lát mindenféle technikát a túrákon. A legtöbb gondot a hidrós fékeknél és a cipőknél tapasztalta.
ez szerintem azert viszonylagos a trp spyret tartjak a legjobb kabeles tarcsafeknek... ami jojo, de azert messze nem az r785 szintje.
Edited by arn, 2016. September 02. - 11:10.
A BB7-ről nem sok rosszat hallani. Havernak 2 bringája van, egyiken XT, a másikon meg BB7. A meglepő, hogy nem érzi sz@rnak még az XT mellett sem. És ezt már több embertől hallottam.
Volt egy régi német Bike Magazinban egy cikk egy fickóról, aki Alpok átkeléseket vezet egy utazási irodának, évente többet. Persze így lát mindenféle technikát a túrákon. A legtöbb gondot a hidrós fékeknél és a cipőknél tapasztalta.
Köszi a tanácsokat!
Mechanikus tárcsafékből akkor sokkal több nem hozható ki gondolom
avid bb7 ből igen
de az meg alig lesz ólcsóbb mint egy slx vagy deore hidrós
hu ez eleg gaz foleg, hogy elozo mennyire egy franko fek volt... de ezt nem cserelik gariban? vegulis eleg jo indok, hogy nem tudsz megallni...
br-m985-ös fékem volt 2 évig, a Trail verzió. Na az etalon volt. A korábbi XT-ből is volt egy rövid ideig, az alatt a kis idő alatt szépen tette a dolgát, míg nálam volt.
Mondjuk ha egy Avid Elixir5/7 vagy a 8000-es Shimano közt kellene választanom, még mindig az utóbbi...
hu ez eleg gaz foleg, hogy elozo mennyire egy franko fek volt... de ezt nem cserelik gariban? vegulis eleg jo indok, hogy nem tudsz megallni...
a br-m775-öt cserélték, ha "befagyott"?
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
A 8000-es széria ha épp jól működik, erős, jól adagolható fék. Csak nem mindig működik jól. A leginkább zavaró a vándorló nyomáspont. Egyik pillanatban felkeményedik és alig pár mm-t húzva a fékkaron már blokkol a kerék, a következő pillanatban meg beesik a fékkar. Mindezt úgy képzeld el, hogy mondjuk ereszted lefelé a gépet és ahogy játsszol a fékkel, egyik pillanatban ilyen, másikban olyan. Össze-vissza és sajnos gyakran változik egyik és másik állapot közt.
Nem egyedi probléma. Így hirtelen simán 4 embert tudnék említeni csak az ismerősök közt, akinek ilyen fékje van és mindegyikük ugyanerre panaszkodik. Bikeradaron szintén erről írtak, ha jól rémlik...
SLX passz... Fékkar vagy féktest? Tippre előbbi, de majd a szakik megírják, melyik.
hu ez eleg gaz foleg, hogy elozo mennyire egy franko fek volt... de ezt nem cserelik gariban? vegulis eleg jo indok, hogy nem tudsz megallni...
A 8000-es széria ha épp jól működik, erős, jól adagolható fék. Csak nem mindig működik jól. A leginkább zavaró a vándorló nyomáspont. Egyik pillanatban felkeményedik és alig pár mm-t húzva a fékkaron már blokkol a kerék, a következő pillanatban meg beesik a fékkar. Mindezt úgy képzeld el, hogy mondjuk ereszted lefelé a gépet és ahogy játsszol a fékkel, egyik pillanatban ilyen, másikban olyan. Össze-vissza és sajnos gyakran változik egyik és másik állapot közt.
Nem egyedi probléma. Így hirtelen simán 4 embert tudnék említeni csak az ismerősök közt, akinek ilyen fékje van és mindegyikük ugyanerre panaszkodik. Bikeradaron szintén erről írtak, ha jól rémlik...
SLX passz... Fékkar vagy féktest? Tippre előbbi, de majd a szakik megírják, melyik.
mi is a gond az m8000 fekekkel? konkretan hogyan jelentkezik?
az slxet is erinti ez a problema?
a fektest vagy a kar a problemas?
Edited by arn, 2016. September 01. - 09:53.
Mert lehet annyira hátravinni a súlyt?
Ha az egyik keréken megcsúszol és a másikkal nem, akkor más okot kizárva (fék, pocsolya, gyökér, kormányrántás stb.) valószínűleg nem volt jó a súlyelosztásod. Az a különbség hogy hátul nem baj ha kicsit csúszik, könnyebb korrigálni, elől viszont könnyebb repülni ha túlhelyezkedsz. Ideális esetben eltalálod a szituációtól függően tökéletes egyensúly és tudod korrigálni ha bármelyik mégis kicsúszik. Ezzel nem azt akarom mondani hogy én tudom, de ez az elmélet
Nagyon köszi a válaszokat!
Akkor nem esek kétségbe, de azért nem túl távoli jövőben a fék bizonyos alkatrészeinek kicserélését is betervezem. Ha ilyet teszek, akkor mit nézzek, mi ajánlotok cserére?
mit értesz bizonyos alkatrészek alatt? tárcsát? betétet? ezeket felesleges cserélned, ennél a féknél legfeljebb a legszükségesebb beállítás/átnézés amiért érdemes fizetni. jobban jársz (bár költségesebb) ha veszel egy szett shimano deore vagy slx féket, a hozzávaló tárcsákkal. előre mindenképpen 180mm átmérővel. amit Relak írt setup, pl teljesen jó. ne hagyd magad rábeszélni 203mm-as tárcsára, a teleszkópod nem fogja szeretni.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Nagyon köszi a válaszokat!
Akkor nem esek kétségbe, de azért nem túl távoli jövőben a fék bizonyos alkatrészeinek kicserélését is betervezem. Ha ilyet teszek, akkor mit nézzek, mi ajánlotok cserére?
Milyen féked van amúgy ehhez a 115 kilóhoz ? És mekkora tárcsák ?
Fékek: Shimano Deore BR-M615
Fékpofák: Shimano G01S
Első féktárcsa: Shimano Deore SM-RT62-M 180mm
Hátsó féktárcsa: Shimano Deore SM-RT63 160mm
Ami még segíthet, hogy nem folyamatosan húzod a féket, hanem nagyot, de rövidet fékezel sokszor. Legalábbis én a magam 115 kilójával pumpálom a fékeket. Eddig még meg nem égett, és minden durva lejtőn lelassított kellőképpen.
Első fék húzásakor vigyázni, hogy a súlypont minél hátrébb legyen!
Milyen féked van amúgy ehhez a 115 kilóhoz ? És mekkora tárcsák ?
csodákat ne várj, a szervízben sem fognak tudni vele mit csinálni.
a dema hajlamos a saját márkájára (extend) matricáztatni a fék és az ipari hulladék határmezsgyéjén egyensúlyozó termékeket.
ez is valószínű valami legalja promax eredetileg, ami jó optikai tuning egy áruházi kerékpárnak látszó tárgyon, másra nem.
ráadásul a teló sem egy ,masszív darab, .
De ne annyira hogy az első kerékre ne nehezedjen elég súly, mert akkor az fog megcsúszni.
Mert lehet annyira hátravinni a súlyt?
Első fék húzásakor vigyázni, hogy a súlypont minél hátrébb legyen!
De ne annyira hogy az első kerékre ne nehezedjen elég súly, mert akkor az fog megcsúszni. Szerintem mindenki elég hamar rájön hogy nem szabad rángatni az elsőt, vagy meddig mehet mielőtt előrebukfencezik. A súlypont viszont nem olyan egyszerű, van amikor pont előre akarod helyezni (pl. amikor nem fog a hátsó fék).