de az latszik hol szivarog? nincs benne tul sok olaj?
Hogy lehetne sok benne a fékfolyadék? Hova kerülhetne, hol férne el a több folyadék, míg ki nem folyik? Akkor van ilyen, ha elkopott betét helyére beteszel egy újat, s nem nyomod vissza a dugattyúkat. Erre mondanám azt, hogy sok benne.
Látszott, a műanyag fedél aljánál jött a fékfolyadék. Közben addig nézegettem, míg arra jutottam, hogy mindegy melyik fedél van rajta, ugyanúgy jön a folyadék, s fedél nem tudja rendesen rányomni a gumimembránra a fémlapot, mert kicsit felfekszik a karon. Így a fémlap közepe nincs rányomva a membránra, ahol pont ki tud folyni a folyadék.
Kicsit körbereszeltem a fedél alját, kb. 7,7 mm magas volt, lecsiszoltam 7,5 mm-re, de elég lett volna 7,6-ra is. Most épp befér a körmöm a műanyag és a kar közti résbe. Légtelenítettem, s úgy tűnik, hogy nem ereszt, mert tegnap a csiszolás előtt, mindkét fedéllel szinte rögtön eresztette az olajat. Ha hozzá sem nyúltam, akkor is folyt magától. Kíváncsi vagyok, hogy sikerült-e ezzel végre megszüntetnem a hátsófék állandó levegősödését. Majd töltök fel képeket, úgy talán látszik, hogy volt a gond.
A fékcső csavarja száraz volt, rendben van a roppantógyűrű. Azért volt nagyon gyanús, hogy a roppantógyűrű sérült, mert először ott vettem észre, hogy van egy kis folyadék. De inkább a fékcső gumikupakjába vezethette a műanyag fedél a kifolyt olajat.
Azért ennyire nem misztikus dolog egy féklégtelenítés! Jómagam alulról szoktam egy fecskendővel "átmosni" a rendszert. Azzal tulajdonképp légtelenítem is. Persze ki szoktam próbálni a javasolt varázsérintéseket is, csak hogy biztos legyek a dolgomban.
Említetted hogy szivárog a folyadék. Nos ez lesz a fő probléma! Ahol kijön a lötty, ott bemegy a levegő!
Ez törvényszerű. Elsősorban ott kell keresni a hibát.
Továbbá; tudom javasolni, (Ha nagyon szerelgetős kedved van!) a nyereg szétszedését, mert előfordulhat, hogy eltörött a dugattyú. Nem elég belenézni és szemrevételezni, ki kell szedni a helyéről és kézzel megnyomorgatni. Ha egy hajszál(nál sokkal vékonyabb) repedés van rajta, akkor a kezedben ketté is törik! Ezt a saját példámból tudom! Sajnos ez azzal is jár, hogy komplett új nyerget kell venni, mert a Shimano-nak nem éri meg 300 forintos kerámia dugattyúkat árulni! Vagy bekuncsorogsz egy szerelőhöz, jól megszeretgeted, hátha ad egyet jutányos áron.
Nekem is ilyen fékem van!
El is felejtettem, hogy májusban már írtam itt a fék problémámról. Szétszedtem a nyerget, kiszedtem a dugattyúkat, s egyik sem volt elrepedve. Más kérdés, hogy a visszatevésnél sem nyomtam-e rosszul, s nem repedte-e meg. De remélem, nem. Ha meglettek volna repedve, akkor biztos ömlött volna a dugattyúnál a folyadék, de ilyet nem láttam.
Kínaiak már gyártanak Shimano fékbe való dugattyút. Fém házzal, akármilyen anyagú belsővel. Kb. 10 dollár: ebay.com/itm/Metal-Piston-Hydraulic-Brake-Caliper-Parts-For-Shimano-XT-M785-M8000-SLX675/282489847007
Van hozzá gumigyűrű is:
Edited by blash, 2017. October 21. - 02:45.